EP 05.05.2006 23:15:08 (muokattu 05.05.2006 23:16:17) | |
---|
se oli tietysti lintsannu just siltä tunnilta solistikoulussa, missä se olis opetettu. ja toisaalta, sen verran oon itekkin ollu pystyhuutajana, että teidän mikin pois- ja päällekytkemisenkin olevan bändin hommia...8) Onneksi se ei ole vielä tuota vaatinut.. Se muuten kävi muutama vuosi sitten ( meikäläisen ehdotuksesta) tuon Ikaalisten artistikoulutuksen, siitä oli mullekin hyötyä kun sain kuulla, että mitäs tänään koulussa opetettiin?? Tein sinne pari nuottiakin sille siihen "loppuesitykseen" kylpylässä, Hyvärinen tosin soitti ne ihan omin sovituksin, HOHO! 8)) |
Musiikkia korville 07.05.2006 13:22:26 (muokattu 07.05.2006 13:22:48) | |
---|
en tiedä mistä johtuu, että toiset on sitä mieltä ettei se rullakatkaisija ole kestävä, mutta mulla on ollu sama letku helevetin kauan, eikä katkaisija ole edes yrittäny oikutella. jokatapauksessa, mun mielestä jonkinlainen katkaisija on hyvä olla olemassa. Sama mulla ja oon myös sitä mieltä katkaisija on hyvä olla... Perhanan äijä, sulla on näköjään samat vehkeet ku mulla. Oot käyny vakoilee. ;) Olen hidas mutta tyhmä |
Rämppy 09.05.2006 10:39:38 | |
---|
Suppealla mikrofonituntemuksellani annan ääneni Beyerdynamic Opus69:lle, jos harkinnassa on edullisehko mikki. Vanha mikkini, Shure SM58, on tuohon verrattuna tummempi ja mutaisempi tapaus ainakin meikäläisen naaman eteen työnnettynä. Mutta toimiva tuote sekin on, ja voi olla että vanha Shure kaipaisi jo totaalisen desinfioinnin. Opus69S:n katkaisija toimii hienostuneesti -ei poksu eikä räpsy. En sitten malttanut olla sanomatta. |
BigPapa 09.05.2006 10:54:22 | |
---|
Neumann U87 Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
jjussila 09.05.2006 11:05:29 | |
---|
Sennheizerin Blackfire on toimittanut mulle mikin virkaa jo pitkälti toistakymmentä vuotta; ei kai nekään ikuisuuksia kestä; mikä olisikaan seuraaja....? ... ja kyllä jämpti on näin!?.. |
kuunsirppi 20.05.2006 12:34:51 | |
---|
Suppealla mikrofonituntemuksellani annan ääneni Beyerdynamic Opus69:lle, jos harkinnassa on edullisehko mikki. Vanha mikkini, Shure SM58, on tuohon verrattuna tummempi ja mutaisempi tapaus ainakin meikäläisen naaman eteen työnnettynä. Mutta toimiva tuote sekin on, ja voi olla että vanha Shure kaipaisi jo totaalisen desinfioinnin. Opus69S:n katkaisija toimii hienostuneesti -ei poksu eikä räpsy. Mä oon nyt kokeillut tuota Opusta ja muutamaa erilaista Shurea. Eilen viimeksi tota SM58:aa. Opus toimii mun äänelle parhaiten. Mulla on vaan nyt lainassa ilman katkaisijaa oleva mikki. Tänään saan siihen lainaks piuhan, jossa on katkaisija. Pitää testata, miten toimii. Toi Opus69 on nyt tällä hetkellä paras mun äänelle ja semmosen meinaan tässä jossain vaiheessa hankkia. Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
riff 21.05.2006 13:54:28 | |
---|
Sennheizerin Blackfire on toimittanut mulle mikin virkaa jo pitkälti toistakymmentä vuotta; ei kai nekään ikuisuuksia kestä; mikä olisikaan seuraaja....? Kappas! Mulla sama mikki on tököttänyt vahvistimen edessä myös yli 10 vuotta. Toistaiseksi kestänyt. Ja jos hajoo, on siitä uudempi malli olemassa. Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
vesku.ka 29.05.2006 12:44:33 | |
---|
No sanon tämän vielä kerran, Beyerdynamic Opus 69. Ostakaa pois! Jos ette ole tyytyväisiä siihen lupaan ostaa sen pois samaan hintaan mitä siitä maksoitte. Niitä ei voi olla liikaa. Vieläkö toi "tarjous" on voimassa, ajattelin tilata kyseisen mikin ilman sen kummempia kokeilematta. Ei taivaaseen hevillä pääse. |
JK 29.05.2006 13:55:57 | |
---|
Vieläkö toi "tarjous" on voimassa, ajattelin tilata kyseisen mikin ilman sen kummempia kokeilematta. Mulla oli siinä alla sama lupaus ja ainakin mun kohdalla se pätee, mikäli et maksa siitä ylihintaa. Mulla on noita Opuksia tällä hetkellä kolme, kyllä se neljäskin menee. |
vesku.ka 29.05.2006 14:08:46 | |
---|
Mulla oli siinä alla sama lupaus ja ainakin mun kohdalla se pätee, mikäli et maksa siitä ylihintaa. Mulla on noita Opuksia tällä hetkellä kolme, kyllä se neljäskin menee. Kerroppa toverille paljonko tuollaisesta kandee maksaa. Tuolta mie kattelin... http://www.stpaulssound.fi/mikrofonit.html Onko pahoja hintoja? Ei taivaaseen hevillä pääse. |
DVD 29.05.2006 14:41:36 | |
---|
Ei ole! Muistaakseni maksoin omasta 120,- musiikkiliikkeessä. |
Kerroppa toverille paljonko tuollaisesta kandee maksaa. Tuolta mie kattelin... http://www.stpaulssound.fi/mikrofonit.html Onko pahoja hintoja? Hinnat on ihan Ok. Jori myy Thomannin hintaan (tai hiukan alle) ja jää postikulutkin pois. Tuolta itsekin yhden ostin, pari kappaletta löytyi Audiodivarista alle puoleen hintaan. Käytettyjä, mutta hyväkuntoisia. |
kuunsirppi 29.05.2006 15:03:30 | |
---|
Hinnat on ihan Ok. Jori myy Thomannin hintaan (tai hiukan alle) ja jää postikulutkin pois. Tuolta itsekin yhden ostin, pari kappaletta löytyi Audiodivarista alle puoleen hintaan. Käytettyjä, mutta hyväkuntoisia. Jorilta tilasin juuri vartti sitten yhden tuollaisen Opus 69S:n. Hinta 139 eur + 12 eur postituskulut. Lupasivat tänään laittaa postiin, niin saan sen huomenna iltapäivällä. Kiitettävän nopeaa toimintaa! Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
ÄM 29.05.2006 16:27:44 | |
---|
Jorilta tilasin juuri vartti sitten yhden tuollaisen Opus 69S:n. Hinta 139 eur + 12 eur postituskulut. Lupasivat tänään laittaa postiin, niin saan sen huomenna iltapäivällä. Kiitettävän nopeaa toimintaa! On muuten helvetin kallis kytkin, jos normi on 115e ja kytkimellä 139e. Ilman kytkintä varmaan menee sen verran paljon, että pystyy hinnan pitämään alhaalla. Ei oo meidän pystö vieläkään hommannu mikkiänsä perhana. Kertokaahan tekin siten, miltä Opus vaikuttaa, niin jos rupeisin sitä taas patistamaan. Meillä tosin parani soundi jo kummasti, kun kaapit vaihtui RCF:n aktiivisatsiin. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
kuunsirppi 29.05.2006 16:27:52 | |
---|
Hinnat on ihan Ok. Jori myy Thomannin hintaan (tai hiukan alle) ja jää postikulutkin pois. Tuolta itsekin yhden ostin, pari kappaletta löytyi Audiodivarista alle puoleen hintaan. Käytettyjä, mutta hyväkuntoisia. Maahantuojalta on kuulemma noi Opus69:t loppu, kuulin tänään ja saavat joskus kesällä niitä vasta lisää. Tuolta Jorilta löytyi ainakin mulle onneksi tuo "oma" tänään, eli saan jo seuraavalle keikalle uuden kunnollisen mikin :o) Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
kuunsirppi 29.05.2006 16:31:23 | |
---|
On muuten helvetin kallis kytkin, jos normi on 115e ja kytkimellä 139e. Ilman kytkintä varmaan menee sen verran paljon, että pystyy hinnan pitämään alhaalla. Ei oo meidän pystö vieläkään hommannu mikkiänsä perhana. Kertokaahan tekin siten, miltä Opus vaikuttaa, niin jos rupeisin sitä taas patistamaan. Meillä tosin parani soundi jo kummasti, kun kaapit vaihtui RCF:n aktiivisatsiin. Mä oon kokeillu nyt tota Opusta kolmella keikalla ja oon vakuuttunut, että ainakin mun äänelle on hyvä. Halusin siks ton "kytkimellisen", kun saan sen sitten aina ite pimeeks, kun esim. kitaristi laulaa. Viime lauantaina mulla oli se ilman kytkintä oleva lainamikki, eikä ollut sitä piuhaa mukana, jossa olis ollut kytkin ja kyllä se otti aika kovin kaikkee lavahälyä sen kautta, kun en laulanut.....ja meillä ei siis oo erikseen miksaajaa, joka koko ajan muistais liu'utella liukuja .... Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
laulava runpali 29.05.2006 16:44:05 | |
---|
Mä oon kokeillu nyt tota Opusta kolmella keikalla ja oon vakuuttunut, että ainakin mun äänelle on hyvä. Halusin siks ton "kytkimellisen", kun saan sen sitten aina ite pimeeks, kun esim. kitaristi laulaa. Viime lauantaina mulla oli se ilman kytkintä oleva lainamikki, eikä ollut sitä piuhaa mukana, jossa olis ollut kytkin ja kyllä se otti aika kovin kaikkee lavahälyä sen kautta, kun en laulanut.....ja meillä ei siis oo erikseen miksaajaa, joka koko ajan muistais liu'utella liukuja .... Opus 69 ei kyllä ota lavahälyä... ja sitäpaitsi onko se kiva että soudi kaapeista muuttuu oleellisesti ku et laula? en kannata kytkimiä, aina kaikki mikit auki. Kukkakeppistandit rulettaa!! |
kuunsirppi 29.05.2006 16:53:13 | |
---|
Opus 69 ei kyllä ota lavahälyä... ja sitäpaitsi onko se kiva että soudi kaapeista muuttuu oleellisesti ku et laula? en kannata kytkimiä, aina kaikki mikit auki. No mitähän siinä sitten mahto tapahtua, kun se teki ikäänkuin semmosen "kaiun", kun en laulanut :o/ Mä en oikeesti näitten päälle niin kovin paljon tiedä. Tarkotin tota, että silloin kun esim. kitaristi laulaa jotain biisejä, niin silloin mä laitan oman mikkini kiinni Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
JK 29.05.2006 17:12:34 | |
---|
On muuten helvetin kallis kytkin, jos normi on 115e ja kytkimellä 139e. Ilman kytkintä varmaan menee sen verran paljon, että pystyy hinnan pitämään alhaalla. Komp. Meillä tosin parani soundi jo kummasti, kun kaapit vaihtui RCF:n aktiivisatsiin. Hyvä valinta! Tossa on lähin piirissä useampi porukka siirtynyt RCFn aktiiveihin eikä kukaan ole katunut valintaansa. Itsellä on keikkasettinä 2 x 310A + 2 x db SUB 12 setti. Riittää meidän käyttöön ja helppo roudata. Toisena settinä on HKn Lucas joka on pysyvästi treeniksellä, ei tarvii aina purkaa/pakata settiä keikalle. |
paavi 29.05.2006 17:12:53 | |
---|
Onko tosta AKG C900:sta kellään kokemuksia?
A Cappella laulukvartetin kanssa käytetään kaikki juuri tuota mikkiä. Hyvä mikki! Mutta en vois kuvitellakaan käyttäväni sitä keikalla rock-bändini kanssa. Toisaalta tääkin ennakkoluulo perustuu enemmänkin vaan kuulopuheisiin...olis kiva joskus ottaa lavalle souncheckissä toi AKG C900 ja seurata miksaajan ilmettä. =) Uskon, että pienellä bändillä ja suht pienellä äänentoistolla, toi mikki voi olla ihan hyvä bändikäytössäkin. "The higher we go / the lower we'll find ourselves in the end / the more we think we know / the more there is to learn my friend" |