Aki 29.05.2006 10:02:24 | |
---|
Homman nimi on se, että vanhempien suomenkieliseen läppäriin pistän oman englanninkielisen XP:n satunnaisia audiotyöskentelyjä varten. Ilman erillistä bootmanageria ei hyvä, koska tuolloin jälkimmäinen windows-asennus käyttää yhteistä jotain, boottisektoria tms C-asemalta. Graphical BootManagerilla olen pöytäkoneessani pärjännyt, koska sain asennettua Windowsit eri kovalevyille. Läppärissä on vain yksi kovo, joten Windows pitäisi saada täysin itsenäisenä kahdelle osiolle. Toi bootmanagerini käynnistyy liian myöhään jotta se ehtisi piilottaa C:n. Miten siis saan C-aseman piilotettua, jotta saan asennettua toisen, täysin itsenäisen XP:n? Onko joku muu jippo jolla saisi XP:n asennus-CD:n luulemaan ettei C:llä olekaan windowsia? Esim boot.ini:n uudelleennimeäminen tms. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
BotneLapio 29.05.2006 10:43:10 | |
---|
Homman nimi on se, että vanhempien suomenkieliseen läppäriin pistän oman englanninkielisen XP:n satunnaisia audiotyöskentelyjä varten. Jos kovalevy on partitioitu vähintään kahteen osioon, voit huoletta asentaa toisen XP:n sinne D:lle ilman mitään kikkailuja. Windowssin käynnistyksen yhteydessä voit sitten valita kumman boottaat. Kannattaa tietty nimetä ne siitä listalta jotenkin järkevästi, esim. Normaali XP / Musa XP. Voit myös valita kumpi bootataan defaulttina, ja kuinka paljon sulla on aikaa tehdä valinta. Mulla on ollu vuosia näin, eikä ongelmia sen suhteen ole ollut. -=Botnee!!=- |
Mulla on ollu vuosia näin, eikä ongelmia sen suhteen ole ollut.Ei varmasti. Mulla ei tule noin olemaan, se on jo päätetty. Taisipa löytyä ratkaisukin, toinen bootmanager nimeltään OSL2000. Tuolla saa piilotettua osion kunnes toisin käsketään. http://www.osloader.com/ "We are the winners, of Eurovision.
BotneLapio 29.05.2006 14:43:18 | |
---|
Mulla ei tule noin olemaan, se on jo päätetty. Älä nyt hermostu, mutta miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. -=Botnee!!=- |
BotneLapio 29.05.2006 14:46:39 | |
---|
http://www.osloader.com/ Tollahan vois kokeilla pistää vaikka 2 gigaselle muistitikulle jonkun "varmasti toimivaksi havaitun" karsitun XP:n, jolla vois pelastaa jumiutuneen käyttiksen alle jääneitä pelastettavia tiedostoja ym... -=Botnee!!=- |
Aki 29.05.2006 15:14:56 (muokattu 29.05.2006 15:15:31) | |
---|
Älä nyt hermostu, mutta miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Enhän mie tokkiinsa hermostu, haluan vaan pitää nämä Windowsit ihan täysin tyystin eriteltynä, ja silleen, ettei vanhemmat pääse vahingossakaan käsiksi mun boottiin vaikka ryssisivät koneensa kuinka. Ja toisinpäin. Ja tuohan onnistui paremmin kuin hyvin! Tuo OSL on aiemmin käyttämäni GAG:in hyvät puolet and then some. Eikä tartte ees levyjen kanssa läträtä kun toi osaa asentaa itsensä kovalevyltä. Helpotuksen ihanuus! "We are the winners, of Eurovision.
Soolokitaristi 30.05.2006 01:12:12 | |
---|
Tai sitten asennat XP:t eri partitioille ja piilotat käyttämättömän käyttiksen partitiot käytössä olevalta käyttikseltä. Tuollainen partition piilotus onnistuu ainakin Fresh UI- ohjelmalla. |
BotneLapio 30.05.2006 11:11:40 | |
---|
silleen, ettei vanhemmat pääse vahingossakaan käsiksi mun boottiin vaikka ryssisivät koneensa kuinka. Ja toisinpäin. No sitten. :) -=Botnee!!=- |
esyk 30.05.2006 18:30:38 | |
---|
Tollahan vois kokeilla pistää vaikka 2 gigaselle muistitikulle jonkun "varmasti toimivaksi havaitun" karsitun XP:n, jolla vois pelastaa jumiutuneen käyttiksen alle jääneitä pelastettavia tiedostoja ym... Mennään hetki vielä offtopicia: Muistanpa aiheesta lukeneeni, että USB-väyläiseltä tallennusvälineeltä ei pysty lataamaan Windowsia, ei ainakaan XP:tä. Windows näet käynnistyessään alustaa tms. koneen usb-portit, jolloin käyttiksen latautuminen katkeaa. |
Listen 30.05.2006 20:14:23 | |
---|
|
Klezberg 30.05.2006 21:04:12 | |
---|
Onkos kellään aavistusta miten Microsoftin säännöt tuossa menee, eli saako yhdellä lisenssillä laittaa XP:n moneen kertaan samalle koneelle? Molempiahan ei voi ajaa yhtaikaa. Ja miten aktivointi... luulisi että kone näyttää aktivoinnin kannalta juuri samalta, mutta onnistuuko? Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají |
Ukko 30.05.2006 21:09:42 | |
---|
Onkos kellään aavistusta miten Microsoftin säännöt tuossa menee, eli saako yhdellä lisenssillä laittaa XP:n moneen kertaan samalle koneelle? Molempiahan ei voi ajaa yhtaikaa. Ja miten aktivointi... luulisi että kone näyttää aktivoinnin kannalta juuri samalta, mutta onnistuuko? Säännöissä lukee että käyttiksen saa asentaa vain yhdelle koneelle. Eikö se ole aika yksiselitteistä. |
Chaplin 31.05.2006 00:25:47 | |
---|
Mun ehdotus: Partitiot kovon vaikka fifty-fifty, tai miten vaan haluat. Kuitenkin C asema ja D asema. Pistät sille C lle sun porukoitten XPn ja D lle sun oman. Ja sille omalle XPlle laitat "käyttäjätileihin" ittes ja oman salasanan, etkä kerro sitä vanhemmilles. "Boot.ini"in merkkaat XPt niinkuin jo aiemmin sanottiin, vaikka XP home ja XP studio. Jos vaikka vanhempas bootta vahingossa Studio XPlle niin eivätpähän pääse siitä pitemmälle. Ja sitten hommaat sen Lacien 250 Gt, 8 Mt/ vastaavan USB levyn, mihin pistät ne mökkiäänittelyt, josta oli meillä tuossa toisessa keskustelussa juttua. Ja kuljetat sitä Lacieta mukanas, ettei porukat pääse sinne käsiksi. Sanon vaan että unohda nuo ihme "bootti" softat ja sellaset. Niissä ei mene muuta kun järki ja hihat palaa.. Oot Kellokoskella ennemmin kun huomaat. Onkos kellään aavistusta miten Microsoftin säännöt tuossa menee, eli saako yhdellä lisenssillä laittaa XP:n moneen kertaan samalle koneelle? Molempiahan ei voi ajaa yhtaikaa. Ja miten aktivointi... luulisi että kone näyttää aktivoinnin kannalta juuri samalta, mutta onnistuuko? Säännöissä lukee että käyttiksen saa asentaa vain yhdelle koneelle. Eikö se ole aika yksiselitteistä. Alkakaahan nyt tostakin tappeleen.. Prrrrrrk.... Mulla on ainakin ollut sama XP kahteenkertaan samalla koneella, ja vielä eri kovoilla. Piti aina käydä Biosista valitteen kummalta buutataan. Ihan M.netistä asti kävin neuvoja kysymässä! Ei kun Chaplin M.netistä kartanolle vaan!? Moraaliton pa*ka! USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Aki 31.05.2006 01:53:18 | |
---|
Tai sitten asennat XP:t eri partitioille ja piilotat käyttämättömän käyttiksen partitiot käytössä olevalta käyttikseltä. Tuollainen partition piilotus onnistuu ainakin Fresh UI- ohjelmalla. Tuo ei olisi onnistunut, koska ensin asennetun XP:n piilottamisen jälkeen toinenkaan windows ei osaa käynnistyä ilman jotain sen ekan Windowsin tietoja. Ja harva ohjelma osaa käynnissä olevan windowsin C-partitiota piilottaa, joten sitä toista ei pääse asentamaankaan rauhassa. Paitsi OSL2000:lla pääsi. Sanon vaan että unohda nuo ihme "bootti" softat ja sellaset. Niissä ei mene muuta kun järki ja hihat palaa. Voih, olet myöhässä. Se kävi nimittäin mainitsemallani OSL2000:lla kuin itsestään! Toi on hyvin, erittäin hyvin kätevä softa. Kävi ennenkuin ehdin kissaa sanoa. Tai ennenkuin ehdit mua kieltää. ;o) "We are the winners, of Eurovision.
Chaplin 31.05.2006 01:57:18 (muokattu 31.05.2006 01:57:45) | |
---|
ennenkuin ehdit mua kieltää. ;o) En mä sua kieltänyt, ehdotus vaan :-) USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Turmis 31.05.2006 16:40:45 | |
---|
Mulla on ainakin ollut sama XP kahteenkertaan samalla koneella, ja vielä eri kovoilla. Piti aina käydä Biosista valitteen kummalta buutataan. No voe helevata, tuossahan se ratkaisu on minullekin! Olen nimittäin useampaan otteeseen pähkäillyt, miten saisin kaksi wintoosaa täysin erillisiksi boottisektoria myöten, ilman että joka kerta tarvitsisi käydä räpläämässä kovalevyjen piuhoja kiinni ja irti. Aina voi ottaa vielä yhden määrämittaisen. V.U.K. #21 |
Aki 31.05.2006 17:36:16 | |
---|
No voe helevata, tuossahan se ratkaisu on minullekin! Eiköhän aika paljon helpompi ole toi OSL. Valitaan listasta järjestelmä, ja se automaattisesti piilottaa toisen windowsin. Ja valitsemansa partition saa halutessaan boottaamaan ajastettuna, jonsei partitiota boottitilanteessa valitse, esim 5s kuluessa. "We are the winners, of Eurovision.
l6mp6l6 31.05.2006 21:07:56 | |
---|
En tajuu. Laita salasana siihen audioasennuksees? Tuskin vanhempas on jyräämässä bootloaderia tai muuta vastaavaa? j34 j34 j34 onpa ihanaa |
Aki 31.05.2006 22:18:12 | |
---|
En tajuu. Laita salasana siihen audioasennuksees? Tuskin vanhempas on jyräämässä bootloaderia tai muuta vastaavaa? Homma toimii, ei sille ole enään syytä tehdä mitään. Ja salasana ei paljoa edes auttaisi jos C-asema syystä tai toisesta poistuu käytöstä. "We are the winners, of Eurovision.