Aihe: Karaoke kuriin?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13
baron
29.05.2006 11:42:50

Kyllä siihen riittää ihan inhimillisetkin kyvyt.

"Mä en voi sille mitään, että mä oon niin hyvä, että mun on ihan pakko sanoa, että muut ootte p-ja."
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
Tankero
29.05.2006 11:51:44
Ja joillekin suotu jumalainen valta jakaa oikeutta ja tuomioita erehtymättä.

Eläkä sekoita mua tähän keskusteluun.
Varmasti, vissiin.
markkuv
29.05.2006 11:53:28

Vaikka tämä m.net ja varsinkin tanssimusiikki onkin tällainen "sisäpiiri" niin ei sen tarvitse olla mikään suojatyömaa. Luulisin että on kaikkien etu kun rehellisesti tiedostetaan missä oikeesti mennään. Silloin ei ole kuin yksi suunta. Eteenpäin ja yläviistoon.

Tosiammattilaisia täältä ei montakaan löydy, ne ovat keikoilla, studiossa tai treenamassa. Väitänkin, että _valtaosa_ tänne kirjoittelevista on "wannabesoittelijoita" jotka

a) olisivat halunneet olla ammattilaisia ja jostakin syystä eivät siihen ole kyenneet tai
b) jostakin syystä ammattiuransa lopettaneita tai toisen työuran valinneita.

Itse en koskaan ole ymmärtänyt loanheittoa näillä foorumeilla joissa kirjoitellaan nimimerkin suojassa, se nimittäin harvoin johtaa mihinkään rakentavaan. Palautetta voi antaa monella tavalla - rakentavastikin, samoin asioista voi olla montaa mieltä ja se vain pitää hyväksyä.

Ne meistä, jotka ovat keikkamuusikon glamourin kokeneet ja matkan varrella tarpeeksi nähneet, osaavat ehkä katsoa pikkuisen laajemman perspektiivin kautta mm. näitä taitoasioita, soittajia on monenlaisia, on ollut ja aina tulee olemaan. Kaikille varmaan löytyy se tilaus. On se keikka sitten kotona tai ravintelissa.

Mielenkiinnosta olen pidemmän aikaa seurannut näitä p*****heittokuvioita, _yleensä_ heitto-osastoa johtaa joku nimimerkin takaa tuohustaja, luultavasti "wannabetanssimuusikko" joka ei ikinä oikeasti ole päässyt/kyennyt ko. pestiä hoitamaan.
BigPapa
29.05.2006 12:13:01 (muokattu 29.05.2006 12:13:56)

Tosiammattilaisia täältä ei montakaan löydy, ne ovat keikoilla, studiossa tai treenamassa. Väitänkin, että _valtaosa_ tänne kirjoittelevista on "wannabesoittelijoita" jotka

a) olisivat halunneet olla ammattilaisia ja jostakin syystä eivät siihen ole kyenneet tai

Itse en koskaan ole ymmärtänyt loanheittoa näillä foorumeilla joissa kirjoitellaan nimimerkin suojassa, se nimittäin harvoin johtaa mihinkään rakentavaan. Palautetta voi antaa monella tavalla - rakentavastikin, samoin asioista voi olla montaa mieltä ja se vain pitää hyväksyä.

Ne meistä, jotka ovat keikkamuusikon glamourin kokeneet ja matkan varrella tarpeeksi nähneet, osaavat ehkä katsoa pikkuisen laajemman perspektiivin kautta mm. näitä taitoasioita, soittajia on monenlaisia, on ollut ja aina tulee olemaan. Kaikille varmaan löytyy se tilaus. On se keikka sitten kotona tai ravintelissa.

Mielenkiinnosta olen pidemmän aikaa seurannut näitä p*****heittokuvioita, _yleensä_ heitto-osastoa johtaa joku nimimerkin takaa tuohustaja, luultavasti "wannabetanssimuusikko" joka ei ikinä oikeasti ole päässyt/kyennyt ko. pestiä hoitamaan.

En ainakaan minä kirjoittele nimimerkin suojassa...josko tässä nyt on ihan lokaakaan heitetty, jotenkin olen yrittänyt pitäytyä kuitenkin faktoissa...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Aune
29.05.2006 12:20:40
... luultavasti ”wannabetanssimuusikko” joka ei ikinä oikeasti ole päässyt/kyennyt ko. pestiä hoitamaan.

Äläkä muakaan sotke tähän keskusteluun. Olen hyvin suvaitsevainen wannabetanssimuusikko. :)
Elämässä on tärkeää vain rakkaus ja haitarinsoitto. Eikä välttämättä tuossa järjestyksessä.
vesku.ka
29.05.2006 12:26:47

Itse olen samaa mieltä, siitä että jos on jotain sanottavaa niin se pitää uskaltaa sanoa omalla nimellään eikä minkään pelkän nimimerkin takaa. Oliko muuten cumuluksessa porukkaa?
Ei taivaaseen hevillä pääse.
EP
29.05.2006 12:31:34
Itse olen samaa mieltä, siitä että jos on jotain sanottavaa niin se pitää uskaltaa sanoa omalla nimellään eikä minkään pelkän nimimerkin takaa. Oliko muuten cumuluksessa porukkaa?

Kateellista puhetta!
Tankero
29.05.2006 12:33:02
juu keskiviikkona vähemmän, lauantaina taas olikin kunnon tantsut, kovia tanssaamaan nuo kemiläiset

Näkyikö "häiriötekijöitä"?
Varmasti, vissiin.
markkuv
29.05.2006 12:43:23 (muokattu 29.05.2006 12:44:12)

Näkyikö "häiriötekijöitä"?

huonosti, vähän pettynyt olin, ihmettelin oikeasti kemiläisten tanssikuntoa, puoli neljään saakka täysi höyry päällä tanssilattialla. PA:han oli pirun hyvä. Liekö samat roippeet kuin lihaportissa?
Tankero
29.05.2006 13:10:17
huonosti, vähän pettynyt olin, ihmettelin oikeasti kemiläisten tanssikuntoa, puoli neljään saakka täysi höyry päällä tanssilattialla. PA:han oli pirun hyvä. Liekö samat roippeet kuin lihaportissa?

Empä häntä muista. Täytyy tarkistaa. Se Cumulus on kyllä siitä erikoinen paikka, että porukat tosiaan jaksaa tanssia pilkkuun asti.
Ja Sarkku oli tietysti töissä hymyilemässä.
Varmasti, vissiin.
v_m_kangas
29.05.2006 13:39:59

PA:han oli pirun hyvä. Liekö samat roippeet kuin lihaportissa?

Lihaportissakin oli renkut, renkkujen tyyppiä en kuitenkaan tiedä.
Humppaa tai soita humppaa
kuunsirppi
29.05.2006 14:54:29
Vaikka tämä m.net ja varsinkin tanssimusiikki onkin tällainen "sisäpiiri" niin ei sen tarvitse olla mikään suojatyömaa. Luulisin että on kaikkien etu kun rehellisesti tiedostetaan missä oikeesti mennään. Silloin ei ole kuin yksi suunta. Eteenpäin ja yläviistoon.

Oon sun kanssa ihan samaa mieltä, mutta mä kritisoinkin sitä tapaa, millä jotkut asioita esittävät. Tottahan on, että ei me kaikki olla samantasoisia, mutta ei oo yleisötkään meillä kaikilla samanlaista. Niinkuin jossain todettiin, niin tanssiva kansa on varmaan enemmän "kuulolla", kun esim. joku hää- tai pubiporukka. Toiset arvostaa, että on hyvärytmistä musiikkia, jonka tahtiin on hyvä tanssia, toiset kuuntelee, onko musiikki just pilkulleen soitettu oikein, jotkut kuuntelee solistin ääntä ja tulkintaa, joku sitten taas kokonaisuutta ja sitä, että onko bändillä hyvä meno päällä ja saavatko he porukan mukaan.
Näitä kaikkia tarvitaan ja kaikkia näitä varmasti löytyy tältäkin palstalta ja hyvä niin!

Viime lauantaina tuli joku nuori mies sanoon meille keikan jälkeen, että hän ei ymmärrä musiikista mitään, että onko se oikein, vai väärin soitettua, tai laulettua, mutta teillä oli helvetin hyvä meno päällä ja jalkoja oli pakko liikutella ja "bailata". Mun mielestä oli mukava saada sellainen palaute, vaikkei tuo nuorimies kertaakaan lattialla ollutkaan illan aikana.

Mua itseäni häiritsee tämän mun "laulajauran" aikana huomaamani ilmiö itsessäni, etten oikeesti enää vaan esim. tanssi ja nauti musiikista, vaan kuuntelen korvat höröllä, että miten joku soittaa, tai laulaa. Olis paljon mukavampaa vaan antaa musiikin viedä ja liikkua sen mukaan. Miks pitää aina yrittää kuunnella jotain fraseerauksia ja muita.....

Hyvä on, että tiedetään, missä mennään, mutta rakentavaa palautetta mä peräänkuulutan, eikä sitä, että haukutaan päin näköö, että sä oot paska ja et osaa mitään, vaikka ei tiedettäisi kaikkia tosiasioita.

Jos IsoJ on tehnyt HRH-siivet ja systeemit, niin ne on varmaan ihan loistava juttu esim. hääväelle, joka bailaa täysillä pienessä sievässä. Sehän on show'ta!!

Tanssilavalla se olis ihan perseestä sama juttu...:o/
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
baron
29.05.2006 15:09:35

Riippumatta siitä onko pro vai harrastelija ei riitä että on
- omasta mielestä hyvä
- toisten soittajien mielestä hyvä
- yleisön mielipide on ratkaiseva. Ja vaikka jonkun mielestä yleisö olisi väärässä, sen mielipiteeseen ei voi hakea muutosta jostain korkeammasta instanssista.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
BigPapa
29.05.2006 15:18:58

Riippumatta siitä onko pro vai harrastelija ei riitä että on
- omasta mielestä hyvä
- toisten soittajien mielestä hyvä
- yleisön mielipide on ratkaiseva. Ja vaikka jonkun mielestä yleisö olisi väärässä, sen mielipiteeseen ei voi hakea muutosta jostain korkeammasta instanssista.

Minkä yleisön?
baron
29.05.2006 15:31:02

Minkä yleisön?

Jäähallin lätkäyleisön tietenkin.
BigPapa
29.05.2006 16:02:48

Aika vähään yleisö on tyytyväistä.Vaikka olis millainen spedebändi tahansa vetämässä niin aina on jalalle sopivaa...ei ne siellä kuuntele vetääkö tanssibändi hyvin vai huonosti...vai hyvinhuonosti...
Musiikkia korville
29.05.2006 16:11:38

Aika vähään yleisö on tyytyväistä.Vaikka olis millainen spedebändi tahansa vetämässä niin aina on jalalle sopivaa...ei ne siellä kuuntele vetääkö tanssibändi hyvin vai huonosti...vai hyvinhuonosti...

Sillä ei olekaan mitään merkitystä, kuinka paljon yleisö tietää musiikista tai oikein soitosta yms... Baron tarkottanee sitä, että sieltä se leipä tulee.

Ja ite oon täysin samaa mieltä Baronin kanssa.
...ja tätä mieltä on MK.
R.Syke
29.05.2006 16:16:12
Hoijjaa..

Onneksi en taitoasioihin ole puuttunut - ei ou kanttia, vaan ilmiöihin nimeltä karaåke & omb.

Ja - mikäli MV ja meikä kurkistavat palkkakuittiinsa, siellä ei taatusti lue tanssimuusikko :D

bg
EP
29.05.2006 16:18:47

Juu, mutta itse sen tietää!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)