Aihe: VOX ac30cc
1 2 3 4
SURf
29.05.2006 10:31:07
Se on sitten hyvin lähellä!
Nimittäin Voxin kotiuttaminen.

Just varasin itselleni yksilön ja ryhdyin samantien ämpyilemään että onkohan tuossa kuitenkaan järkeä. Rahaa menee kuitenkin aika paljon..

Mulla on tällä hetkellä TM60 kämpillä ja soittelen siististä rokkiin, joskus vähän rätväkkääkin rokkia mutta ei mitään paranoidia hevimpää.

Nyt te joilla on jo käyttökokemusta tuosta ko vahvarista (ei blue-elementeillä), mitä sanotte, onko se nyt sitten niin hyvä kuin miltä se ensi alkuun tuntuu? Mitä soittelette ja millä set-upilla?

Keskustelu alkakoon!
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
superfly
29.05.2006 10:43:19
Hyvin lähellä se on täälläkin tuon hankkiminen. Rahaa saisi tulla taskuun vähän lisää vielä. Itse ämpyilen lähinnä sitä että ostanko kombon vai nupin +kaapin (2x12) . Nuppi ja kaappi tulisi non 100 eskoa kalliimmaksi mutta melko tyylikäs kasahan se olisi. Mun testien perusteella tuo olisi hyvinkin järkevä ostos. Olen testaillut kaikki saman hintaluokan toosat läpi, mutta en saanut mistään paremmin itselleni sopivia saundeja. Nimenomaan sitä Voxista lähtevää juuri tietyn kuuloista pikkuruttua en saanut mistään muusta pelistä pihalle. Orangen AD30 olisi kova kilpailija kyllä jos se maksaisi hieman vähemmän.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
humppahanuristi
29.05.2006 10:45:45

Minäkin tein sen virheen, että kävin testaamassa AC30:stä vielä niillä sinisillä.

Ei tässä auta kuin säästää vaan ahkerasti. Korvikkeena nyt C30...
Myytävänä Menghini 4 äänikerta haitari, lankamidit ja sounder-mikit. Molempien johdot kaipaavat kolvin hellää käsittelyä. Lähesty vaikkapa pikaviestillä, jos tunnet tarvetta moiselle soittimelle.
SURf
29.05.2006 12:46:26
Ite käytän siitä niitä molempia kanavia niin, että se Top boost on mulla puhtaana kanavana, ja Normal on sitten särönä (taitaa olla jopa vola tapissa sillä kanavalla). A/B-boksina mulla on se perus behringer AB100, hyvin on tähän asti toiminut. siitä A/B-boksista säätämällä ja puhtaisiin pientä kompuraa käyttämällä oon saanut myös sen pienen volaeron tasottumaan, vaikka ei sillä puhtaalla sooloja soitella ilman, että Masteriin tarvis koskea. Purkkeja tulee jonkun verran käytettyä, tubescreameria siihen Normaalikanavaan (on jotenkin hengetön ja tumppu ilman), samoin SD:n Tweak fuzzia. puhtaaseen sitten välillä muffia, välillä phaseria. se éfektiluuppi on muutenkin tosi kiva, saa delayn oikeeseen kohtaan. Näin siis stratolla, humppareilla saa sitten samoilla asetuksilla säröä ja enemmän säröä, puhdasta ei oikein.

Hei, miten tuo tweak fuzz pelittää tuon kanssa? Olen sitä muutamaan vahvariin kokeillut ja parhaiten se on tähän mennessä pelannut putkiradion kanssa...

Mökää riittää, eli ei ole ollut mikitys tarvetta bändin kanssa?

Arvelinkin että jonkinlaisen säröttimen joudun myös hankkimaan mikäli tuon ostan pois. Sittenhän se alkaa taas niiden polkimien testailu, tech:n kanssa ei ole ollut tarvetta polkimille. Mitä nyt fuzzia välillä...

Mitenkäs tuo volaero, pärjääkö ilman kikkailuja vai onko se jotakin hommattava sitäkin varten?

Tuossa pari tarkentavaa näin aluksi...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Kiinankeisari
29.05.2006 15:11:17
Hei, miten tuo tweak fuzz pelittää tuon kanssa? Olen sitä muutamaan vahvariin kokeillut ja parhaiten se on tähän mennessä pelannut putkiradion kanssa...

Mökää riittää, eli ei ole ollut mikitys tarvetta bändin kanssa?

Arvelinkin että jonkinlaisen säröttimen joudun myös hankkimaan mikäli tuon ostan pois. Sittenhän se alkaa taas niiden polkimien testailu, tech:n kanssa ei ole ollut tarvetta polkimille. Mitä nyt fuzzia välillä...

Mitenkäs tuo volaero, pärjääkö ilman kikkailuja vai onko se jotakin hommattava sitäkin varten?

Tuossa pari tarkentavaa näin aluksi...

No erityisesti siihen Normal-kanavaan pelittää kyllä oikein mallikkaasti, säröä pitää vähän olla alla, muuten tulee aika pistävä saundi. muutenkin siinä normaalissa on senverran tummempi (jonkun mielestä tumppu) saundi, että se tweakfuzzin pistävyys kyllä katoaa saman tien.

no mitä nyt olen bändin kanssa soitellut, niin koskaan ei volaa tarvi nostaa sinne yli kolmasosaan, nytkin on meillä reeneissä toisen kitaristin ihq-randall-transistori-75w-hevikone ollut TÄYSILLÄ, ja silti VOX on yleensä siellä neljäsosan tuntumassa. että kyllä riittää. ja ei soiteta edes mitään heviä.

säröpedaaleille ei oikeastaan olisi tarvetta, jos pärjää semmosella kliinillä saundilla jonka saa kitaran volaa tiputtamalla. sitten jos haluaa täysin puhtaan saundin, niin on varmaan syytä käyttää särön päälle jotain buusteria yms. edellyttäen että ne molempien kanavien volat haluaa suurinpiirtein samalle tasolle. eli mitään ihmeempää kikkailua ei tarvita, pieniä kompromisseja särön määrässä lähinnä.

Mutta minusta se myös syö pedaaleita tosi hyvin, että sikäli ei tule ongelmaa. paitsi jos on ehdoton kitara-piuha-vahvistin-mies. ja silloinkin voi käyttää sitä kitaran volapotikkaa, koska VOXin saundissa on kyllä sitä dynamiikkaa. vaikka ei sillä saundilla mitään funkkia soiteta. ehkä.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
rytilahti
29.05.2006 15:20:51
Onhan se niillä sinisillä helvetin kova vehje, ainoat kokemukset on tosin jostain ysärin voxista siis sinisillä. paremman kuuloinen kuin eräs kasari vox top boost mitä olen joskus testaillut ja soitellut kanssa, ja siinä ei ollut sinisiä.

Jos itse ostaisin nyt voxin olisi valintani ac 30:sen pikkuveli ac 15. Se on jotenkin helvetin hienonkuuloinen kanssa. Erillainen mutta voximainen silti.

Olisipa kova juttu tehä ite tommonen AC 15 point to pointtina.

Kaiken kaikkiaan mahtavia pelejä kaikki ac sarjalaiset!
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä!
manto
29.05.2006 17:39:16 (muokattu 29.05.2006 17:40:20)
Se on sitten hyvin lähellä!
Nimittäin Voxin kotiuttaminen.

Mulla on tällä hetkellä TM60 kämpillä ja soittelen siististä rokkiin, joskus vähän rätväkkääkin rokkia mutta ei mitään paranoidia hevimpää.

Nyt te joilla on jo käyttökokemusta tuosta ko vahvarista (ei blue-elementeillä), mitä sanotte, onko se nyt sitten niin hyvä kuin miltä se ensi alkuun tuntuu? Mitä soittelette ja millä set-upilla?

Hyvä vahvari tuo on! Mulla on kohta vuoden ollut CC2 ja en kovin helposti vaihda vahvistinta. Normal kanavaa käytän oikeastaan koko ajan. (Pitäis taas vaihteeksi tehdä kokeiluja, että mitä kaikkea siitä oikein saiskaan irti....)

Särö puoli mulla hoituu route66:lla ja Jekyll&Hydellä eli en käytä voxin omaa säröä ollenkaan. Puhdas tuossa on kyllä kaiken kehumisen väärti eli ainakin mun korvaan loistava, ja siihen on helppo rakentaa millaista soundia vain.

Ja tunnetusti AC30:set on painavia ja meteliä saa aikaiseksi ja paljon. Tehon puolitushan tuosta myös löytyy ja soundi ei mun mielestä silläkään heikkene ollenkaan.

Jos jotain negatiivista on pakko sanoa, niin pääteputkien vaihto ei ole mitenkään helppo homma, tai siis, joutuu vähän ahtaasti työskentelemään tai kolvaamaan kajarin piuhat irti. No, ei se nyt mikään kovin kummoinen homma kuitenkaan ole. Ja biasiahan tuossa ei tarvitse säätää.

Kaikinpuolin kuitenkin suosittelen.

-manto-
Tarvitko suomenkielistä kitararokkia "kinkereillesi": www.panadoll.co.nr
P-Nut
29.05.2006 19:08:29

Hyvä vahvari tuo on! Mulla on kohta vuoden ollut CC2 ja en kovin helposti vaihda vahvistinta. Normal kanavaa käytän oikeastaan koko ajan. (Pitäis taas vaihteeksi tehdä kokeiluja, että mitä kaikkea siitä oikein saiskaan irti....)

Särö puoli mulla hoituu route66:lla ja Jekyll&Hydellä eli en käytä voxin omaa säröä ollenkaan. Puhdas tuossa on kyllä kaiken kehumisen väärti eli ainakin mun korvaan loistava, ja siihen on helppo rakentaa millaista soundia vain.

Huh tällaisesta setistä haluaisin kyllä kuulla soundiclippejä :) Varsin himokkaalta vaikuttaa kyllä tuo Voxi.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
manto
29.05.2006 20:26:07
Huh tällaisesta setistä haluaisin kyllä kuulla soundiclippejä :) Varsin himokkaalta vaikuttaa kyllä tuo Voxi.

Muuten kyllä vaikka voisikin, mutta onko hyviä ideoita millä nauhoittaa? Treenikämpällä, kun ovat laitteet ja siellä ei ole mitään tallennus välinettä. Mikitys siis ei ole ongelma vaan nauhoitus. (Raituri on hankinnassa, mutta ei tähän hätään)

-manto-

ps. alkoi muuten oikeasti itsäekin kiinnostamaan, että saisi tallennettua jollain....
SURf
29.05.2006 22:10:32
Voe helevata, ei tämä ainakaan auta minua kumoamaan ostopäätöstäni...

Voisko joku haukkua tuon ihan pystyyn (mielellään syystä) niin voisin ehkä jättää sen vaffarin kauppaan ...

Kyllähän minä mieluiten pelailen linjalla keppi-piuha-vahvari mutta voihan sitä välillä liikuntaa harrastaa ja sotkea jotain pedaaleitakin jos tarvetta on. Ja ilmeisesti siis on. Aika näyttäköön sen...
SURf
30.05.2006 07:49:58 (muokattu 30.05.2006 07:52:53)
no mitä nyt olen bändin kanssa soitellut, niin koskaan ei volaa tarvi nostaa sinne yli kolmasosaan, nytkin on meillä reeneissä toisen kitaristin ihq-randall-transistori-75w-hevikone ollut TÄYSILLÄ, ja silti VOX on yleensä siellä neljäsosan tuntumassa. että kyllä riittää. ja ei soiteta edes mitään heviä.

Onkos tuo volumepolitiikka tuossa Voxissa Fendermäinen eli antaa heti volumea avattaessa pirusti hönkää mutta "tasaantuu" sitten enemmän avattaessa eli ei anna yhtä jyrkästi lisää koko ajan?

Jos jotain negatiivista on pakko sanoa, niin pääteputkien vaihto ei ole mitenkään helppo homma, tai siis, joutuu vähän ahtaasti työskentelemään tai kolvaamaan kajarin piuhat irti. No, ei se nyt mikään kovin kummoinen homma kuitenkaan ole. Ja biasiahan tuossa ei tarvitse säätää.

Eikös tuohon kannata laittaa kajarin piuihoihin ekalla kerralla semmoiset pikaliittimet niin ei tarvitse joka kerta kolvailla? Onnistuko homma kuitenkin ilman kajarin piuhojen irrottamista? Tarviiko sitä "runkoa" ruuvailla irti sieltä vai mitenkä homma etenee?

Kiitoksia kommenteista tähän mennessä!
PeeJii
30.05.2006 08:41:35 (muokattu 30.05.2006 08:45:55)
Jos jotain negatiivista on pakko sanoa, niin pääteputkien vaihto ei ole mitenkään helppo homma, tai siis, joutuu vähän ahtaasti työskentelemään tai kolvaamaan kajarin piuhat irti.

Mun Korg reissue-mallissa on pääteputkien alla semmoinen alumiininen suojalevy, varmaan cc malleissakin. Joskus kyselin kansainvälisiltä foorumeilta, miksi se on siinä, ja USA:n Voxin maahantuoja vastasi että pelkästään EU:n turvasäädösten takia, ettei soittajat polta näppejään. Tuon levyn poistamalla pääsy suoraan pääteputkiin helpottuu. Vanhoissa voxeissa tommoista levyä ei ole.

Lisäys: CC-malleissahan noi pääteputket olikin eri tavalla, joten suojalevyn paikkakin voi olla erilainen.
4-T
30.05.2006 08:49:06
Onkos tuo volumepolitiikka tuossa Voxissa Fendermäinen eli antaa heti volumea avattaessa pirusti hönkää mutta "tasaantuu" sitten enemmän avattaessa eli ei anna yhtä jyrkästi lisää koko ajan?

Omassa VHT:ssä sama ongelma, kun toinen kanava on kohdallaan ja vaihdat hevimmät saundit pukkaa ääntä jo liian paljon ja volan säätö on millin tarkkaa hommaa.
Mitenkäs porukka on hoitanut ongelman? Itse olen aatellut vol- tai Eq pedaalia väliin. Keinokuorma vois ehkä auttaa mutta on taas kalliimpi vaihtoehto.

Voxista puheen ollen, täälläkin odotellaan että niitä tulisi käytettynä markkinoille. Pari kertaa olen kokeillut ja itseäni siinä viehättää se blues/rokki särö. Tarjouksia:)
manto
30.05.2006 10:21:06
Eikös tuohon kannata laittaa kajarin piuihoihin ekalla kerralla semmoiset pikaliittimet niin ei tarvitse joka kerta kolvailla? Onnistuko homma kuitenkin ilman kajarin piuhojen irrottamista? Tarviiko sitä "runkoa" ruuvailla irti sieltä vai mitenkä homma etenee?

Miksei tuohon voisi jotkut liittimetkin laittaa, mutta ainakin minä onnistuin vaihtamaan ilman kolvaamista. Eli takalevy pois ja "pohjalevyn" ruuvit auki, jolloin pohjalevyä saa vedettyä ulos sen mitä kajareiden piuhat antaa myöden. Sitten se alumiini suoja irti. Siihen saa sellaisen kaposen välin aikaiseksi, josta kyllä normaali käsi mahtuu vaihdon tekemään. Ahdasta on ainakin minun kädelle.

Kaikki on suhteellista, mutta ehkä jotain tuohon suuntaan.

Voisko joku haukkua tuon ihan pystyyn (mielellään syystä) niin voisin ehkä jättää sen vaffarin kauppaan ...

Kannattaa muistaa, että nämä kaikki kommentit ovat vain yksittäisten käyttäjien mielipiteitä. Eli mitä enemmän sulla on mahdollisuus vahvistinta kokeilla ennen ostopäätöstä niin sitä vahvemmalla olet jutussa. 1000€:lla sulla on valinnanvaraa muuten aika pirusti ja on niitä muitakin hyviä vahvistimia... Mutta jos haet "AC30"-soundia, niin sitten homma on selvä.

Voxista puheen ollen, täälläkin odotellaan että niitä tulisi käytettynä markkinoille. Pari kertaa olen kokeillut ja itseäni siinä viehättää se blues/rokki särö. Tarjouksia:)

Ei ole tosiaan pahemmin käytettynä näkynyt. Toki aika lyhyen aikaa cc-malleja on myynnissä ollut.

-manto-
SURf
30.05.2006 10:31:39
Kannattaa muistaa, että nämä kaikki kommentit ovat vain yksittäisten käyttäjien mielipiteitä. Eli mitä enemmän sulla on mahdollisuus vahvistinta kokeilla ennen ostopäätöstä niin sitä vahvemmalla olet jutussa. 1000€:lla sulla on valinnanvaraa muuten aika pirusti ja on niitä muitakin hyviä vahvistimia... Mutta jos haet "AC30"-soundia, niin sitten homma on selvä.

Niinpä, testailtu on ja aika hunajalta tuntuu. Ja muutamien käyttäjien kokemuksesta päätellen hunajalta tuntuu vielä jonkin ajan kuluttuakin. Piru vie, taitaa käydä PekkaPojalle kalliiksi taas tämäkin homma...
manto
30.05.2006 10:48:29
Niinpä, testailtu on ja aika hunajalta tuntuu. Ja muutamien käyttäjien kokemuksesta päätellen hunajalta tuntuu vielä jonkin ajan kuluttuakin. Piru vie, taitaa käydä PekkaPojalle kalliiksi taas tämäkin homma...

Se on hirrrrveeetä, kun tuo tunne iskee. ;-)
Hehe...

Hei, mutta nyt minä keksin avun tuohon sun äärimmäisen vakavaan ongelmaan!

Ostat voxin!

-manto-
SURf
30.05.2006 10:51:00
Se on hirrrrveeetä, kun tuo tunne iskee. ;-)
Hehe...

Hei, mutta nyt minä keksin avun tuohon sun äärimmäisen vakavaan ongelmaan!

Ostat voxin!

-manto-

No perhana, rahallahan tästä selviää... ja avioerolla... ;)
Kiinankeisari
30.05.2006 11:06:52

No vähän siihen suuntaan, ensin ei kuulu oikeen mitään, sitten siitä neljäsosan tuntumasta alkaa jyrinä lisääntymään ja puolen välin jälkeen ei enää hirveetä lisäystä volassa, särön määrä lisääntyi kyllä. kerran oli pakko kokeilla ja oli kyllä pään räjähtäminen lähellä... mutta vaikkei se ihan symmetrisesti toimi, niin ei silti mitään millikerrallaan-säätöjä joudu tekemään, vaan siinä on ihan logiikkaa kyllä.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
manto
30.05.2006 12:07:56
No vähän siihen suuntaan, ensin ei kuulu oikeen mitään, sitten siitä neljäsosan tuntumasta alkaa jyrinä lisääntymään ja puolen välin jälkeen ei enää hirveetä lisäystä volassa, särön määrä lisääntyi kyllä. kerran oli pakko kokeilla ja oli kyllä pään räjähtäminen lähellä... mutta vaikkei se ihan symmetrisesti toimi, niin ei silti mitään millikerrallaan-säätöjä joudu tekemään, vaan siinä on ihan logiikkaa kyllä.

Tuon voin allekirjoittaa. Hyvä kuvaus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)