Aihe: Fenderiin elementtejä
1
0611
29.05.2006 11:26:20
Moi
Mulla on toi hotrot deluxe, ja kaipaisin tietoo elementin vaihtoo koskevista vaihtoehdoista.
Calestion 30 vintagee on jotkut suositellut. Onko kukaan pistänyt suurempaa kun 12" elementtiä kyseiseen lootaan?
Hakisin pehmeempää ja paksumpaa saundia.

T:Ronne
Aki
29.05.2006 12:59:20

Vintage 30 on ainakin piikikäs ja terävä. On siellä sitä sparkleakin, mutta lämpöä ei. Ja se ylämiddle on hyvin Englimäinen. Vähän veikkaan että teille molemmille löytyy lempielementti jostain muusta mallista.
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Antti1
29.05.2006 13:01:23
Miltä kuulostaisi G12H? Siinä on todella tasapainoinen sointi, eikä yläpäätäkään puutu. Erona V30:n räikeään yläpäähän (tai oikeastaan ylämiddleen) on vain todella tervehenkinen soundi.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Ocku
29.05.2006 19:33:07
Hirveästi ei ole kokemusta C12N:ästä mutta ne kerrat kun olen kuullut niin tykkäsin. Jos itse etsisin 12-tuumaista Fenkahtavaa elementtiä niin lähtisin kyllä ekana testaamaan C12N.

Toinen kaiutin jota kannattaa harkita on Celestionin Century Vintage. Oli lainassa vahvistin kyseisellä elementillä ja tykästyin erittäin paljon. Jos se olisi juoma niin se olisi varmasti Vichy-vesi.
rytilahti
29.05.2006 19:50:03
Eminenceä suosittelen minä. Ovat edullisia, laadukkaita ja malleja on tolkuttomasti. Omaa kokemusta löytyy tonkerista. Se on isohkon kuuloinen mutta silti sopivan kirkas. Hyvä on!
Uraltonen Mikko on aika hyvä suosittelemaan elementtejä.
(Ehkä vaikeinta hommaa kuvailla elementin saundia.)
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä!
MarkoA
29.05.2006 20:45:33
Kiitos kommenteista. Eli eipä mennä soitellen sotaan. Taitaa olla oikeastaan mahdoton tehtävä valita elementti suositusten ja kommenttien perusteella. Jokaisen mielikuva elementistä ja sen soivuudesta voi olla hyvin erilainen. Pitäis saada testata, ja sitä mahdollisuuttapa ei taida olla :(
Jostain jenkkilän kitarakama sivulta vain löytyi suosituksia ja siellä tuo Celestion elementti oli ollut suosituin vaihtari Fenderin HotRod sarjaan.
Mutta kuuluko tuokin vain sarjaan "näitä me on myyty paljon" (..kun ei muuta ole tarjolla..)
- In the days of my youth I was told what it means to be a man, Now I’ve reached the age I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin
rytilahti
29.05.2006 22:38:47
Tossa eminencen sivuilla on jotain ääninäytteitä ja olikohan jotain suosituksiakin eri musa tyyleihin...

http://editweb.iglou.com/eminence/e … ts02/patriot/patriotredcoatmain.htm

http://editweb.iglou.com/eminence/e … ce/pages/resources02/tonalguide.htm
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä!
0611
30.05.2006 10:27:40
Mortonki
Mä aion kokeilla tota texas hartia meni syteen tai saveen... Ainakin ääni näytteet kuulosti lupaavilta.

Manicci
30.05.2006 12:37:14
Vintage 30 on ainakin piikikäs ja terävä. On siellä sitä sparkleakin, mutta lämpöä ei. Ja se ylämiddle on hyvin Englimäinen. Vähän veikkaan että teille molemmille löytyy lempielementti jostain muusta mallista.

En kyllä tunkisi vintage kolmekymppisiä niinkin hyvään kuin Fenderin BluesDevilleen. Riippuu tietenkin käyttötarkoituksesta, mutta itselleni jäi paskanmaku korviin kun soittelin yhden keikan ja satunnaisia kokeiluja kaverini 2x12 vintage30 kaapilla. Ihan hiriviästi tuloo yläpäätä :/
Strato, Marsu. Niillä edetään.
Wäiski
30.05.2006 13:03:55
Mortonki
Mä aion kokeilla tota texas hartia meni syteen tai saveen... Ainakin ääni näytteet kuulosti lupaavilta.

Minulla on Uraltonen kaverina Texas Heat, Red Fang ja Jensen P12R. Molemmat Eminencet ovat erinomaisia, Red Fangilla Uraltone kuulostaa vähän voxilta ja Texsas Heatilla se on taas fenderiin kallellaan Molemmat ovat herkkiä, korvakuulolta Texsas Heat kuulostaa jopa hieman herkemmältä kuin Red Fang, numerot taisivat olla toisin päin. Jensen on jäänyt vähemmälle käytölle, mistä lie johtuu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)