superfly 28.05.2006 16:39:19 | |
---|
Menee yhä yli hilseen.. Krice ilmeisesti jyrää soitollaan kaikki sähköopin-, sekä ajan ja avaruuden lait. Milloin on keikkaa Kricellä? Minun on aivan pakko päästä tämä todistamaan.. Krice ei ole tältä planeetalta. Mulla on myös V-Amp 2, mutta ei tuossa mun yksilössä korvin kuultavia viiveitä ole. Jos saundi on puuroinen niin kannattaisi varmaan ottaa säröä pois... "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
kimurantti1 28.05.2006 17:09:14 | |
---|
Näkee kyllä, että et ole ollut köyhä. Ei, kyllä mä olen köyhä - opiskelijaelämä verottaa. Mutta mä en vaan näe mitään järkeä ostaa mitään sellaista mikä ei oikeasti toimi mun tarpeisiini, olkoonkin että se vähän halvempi vaihtoehto olisi. Sehän se vasta rahanhukkaa olisi! Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
ch LL 28.05.2006 18:08:43 | |
---|
Krice ei ole tältä planeetalta. Mulla on myös V-Amp 2, mutta ei tuossa mun yksilössä korvin kuultavia viiveitä ole. Jos saundi on puuroinen niin kannattaisi varmaan ottaa säröä pois... Kyllä niissä vaan viivettä on! Olet ehkä vain tottunut siihen. Soitappas Piiiitkään jollain oikealla hyvällä vahvistimella ja palaat sen jälkeen tuohon vamppiin, niin huomaat viiveen. Ei todellakaan iso, mutta huomattava. |
Jucciz 28.05.2006 18:21:25 | |
---|
Kyllä niissä vaan viivettä on! Olet ehkä vain tottunut siihen. Soitappas Piiiitkään jollain oikealla hyvällä vahvistimella ja palaat sen jälkeen tuohon vamppiin, niin huomaat viiveen. Ei todellakaan iso, mutta huomattava. Onhan se nyt taivahan tosi, että A/D- ja D/A-konversio ei tapahdu täydellisessä maailmassa, vaan aina tuommoisessa prosessissa syntyy viivettä. Viive on tosiasia aina: kitaran ja vahvistimen välissä oleva piuhakin synnyttää viivettä sitä enemmän, mitä pidempi piuha on - joskin ehkä hieman vähemmän kuin digipelleily ees taas. :) |
superfly 28.05.2006 18:34:39 (muokattu 28.05.2006 18:35:41) | |
---|
Kyllä niissä vaan viivettä on! Olet ehkä vain tottunut siihen. Soitappas Piiiitkään jollain oikealla hyvällä vahvistimella ja palaat sen jälkeen tuohon vamppiin, niin huomaat viiveen. Ei todellakaan iso, mutta huomattava. Viive saattaa olla olemassa, mutta en minä sitä kuule vaikka kuinka soittaisin oikealla vahvarilla ja sitten perään V-Ampilla. Tatsi on tietenkin ihan erilainen. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Twinkle 28.05.2006 18:49:38 | |
---|
Viive on tosiasia aina: kitaran ja vahvistimen välissä oleva piuhakin synnyttää viivettä sitä enemmän, mitä pidempi piuha on - joskin ehkä hieman vähemmän kuin digipelleily ees taas. Toki. Tavallisessa kitarakaapelissa signaali etenee 1 400 000 000 metriä sekunnissa eli 3 metrin laku aiheuttaa viivettä 2.6 nanosekuntia. Saa aika kultakorva olla että tuon viiveen kuulee. |
saastara 28.05.2006 19:33:25 (muokattu 28.05.2006 19:33:35) | |
---|
Toki. Tavallisessa kitarakaapelissa signaali etenee 1 400 000 000 metriä sekunnissa eli 3 metrin laku aiheuttaa viivettä 2.6 nanosekuntia. Saa aika kultakorva olla että tuon viiveen kuulee. Digitaalikonversio vie kenties hiukan enemmän aikaa mutta kuitenkin.. Ei voi kyllä kun ihailla M.netin supertiluttajia ja kultakorvia jotka pystyvät tiluttamaan digivermeet kumoon ja kuulemaan muutaman nanosekunnin eroavaisuuksia äänilähteissä.. Olisipa minua siunattu moisilla lahjoilla. Lisää middleä. |
ch LL 28.05.2006 19:50:47 | |
---|
Viive saattaa olla olemassa, mutta en minä sitä kuule vaikka kuinka soittaisin oikealla vahvarilla ja sitten perään V-Ampilla. Tatsi on tietenkin ihan erilainen. Jos huomaat että tatsi on erilainen, niin luulen että juuri se on sitä viivettä. Attack on huonompi. Eli ääni tuntuu jotenkin reagoivan/syttyvän huonosti.. Ei siihen mitään tiluja vaadita, että tuon huomaa. |
joukov 28.05.2006 20:09:20 | |
---|
Ilmeisesti threadin aloittaja ei ole todellinen muusikko kun ei ole dokannut aivojaan vielä sopivan hitaiksi. Kaljaa ja kossua koneeseen niin tollaset pikkujutut ei vaivaa. ; ) |
superfly 28.05.2006 20:14:28 | |
---|
Jos huomaat että tatsi on erilainen, niin luulen että juuri se on sitä viivettä. Attack on huonompi. Eli ääni tuntuu jotenkin reagoivan/syttyvän huonosti.. Tämä on kyllä ihan totta. Jos tämä on sitten sen viiveen ilmenemismuoto. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Arvaa miksi ostin Behkua alunperinkään? Se on hintakysymys. Kaikilla ei ole rahaa. Jos näin on, pitää halvan tuotteen piirteet vain hyväksyä, ei siinä jipot auta. Seuraavaksi ostan kyllä sellaisen vahvarin, jossa ei ole mitään mallinnuksia. Tää on varmasti Behkun huonoin puoli, niitä kokeilleet luulee huonojen piirteiden olevan yhteisiä kaikille genren tuotteille, ja näin olleen Behkulla aloittanut ei ikinä suostu uskomaan että hyviä mallintavia on. Huoh. Jos huomaat että tatsi on erilainen, niin luulen että juuri se on sitä viivettä. Attack on huonompi. Eli ääni tuntuu jotenkin reagoivan/syttyvän huonosti.. Hyvän analogivahvistimen tatsi ei erityisesti muutu ja atakki huonone jos astuu parin metrin päähän vahvistimesta, jolloin viive varmaankin vastaa Vampin latenssia. Tuohon Vampin sleebaukseen vaikuttaa pienen latenssin lisäksi sellaiset - luultavasti latenssia merkittävämmät - asiat kuin: -huono transienttitoisto -huono impedanssinsovitus ja esivahvistin -huono kaiutinsimulaatio -huonot vahvistinmallinnokset "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
Jucciz 29.05.2006 04:35:56 | |
---|
-huono transienttitoisto -huono impedanssinsovitus ja esivahvistin -huono kaiutinsimulaatio -huonot vahvistinmallinnokset Suomeksi: huono laite. :) |
jogo3000 29.05.2006 07:11:20 | |
---|
Tuohon Vampin sleebaukseen vaikuttaa pienen latenssin lisäksi sellaiset - luultavasti latenssia merkittävämmät - asiat kuin: -huono transienttitoisto -huono impedanssinsovitus ja esivahvistin -huono kaiutinsimulaatio -huonot vahvistinmallinnokset Juu ja manuskaa selailemalla selviää Vampin näytteistystaajuus joka oli muistaakseni 38 kHz:n kieppeillä. Ku joillekin CD:kään ei riitä, ja siinä on sentään 44 kHz. Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
Aki 29.05.2006 08:09:33 | |
---|
Juu ja manuskaa selailemalla selviää Vampin näytteistystaajuus joka oli muistaakseni 38 kHz:n kieppeillä. Ku joillekin CD:kään ei riitä, ja siinä on sentään 44 kHz. Eipä tuo CD:nkään näytteistystaajuus tarkota että sieltä hyvää musaa tai hyvää soundia tulisi ulos. ;o) Tossa on niin monta tekijää sopassa. Suomeksi: huono laite. :) Tämä on helpompi allekirjoittaa. :oD En siis tarkoita että laite olisi mielestäni myös huono, mutta mikäli se jonkun mielestä kuulostaa huonolta, huonoutta ei ole syytä pistää latenssin piikkiin ja pelätä jatkossa latenssia kuin omaa isäänsä, vaan syyttää mieluummin huonoa laitetta. :o) Ja pelätä jatkossa sitä huonoa laitetta enemmän kuin omaa isäänsä. "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
msormune 29.05.2006 09:04:57 | |
---|
Suomeksi: huono laite. :) Mutta entäs onko se huono 139 euron laitteeksi? Kuka täysjärkinen odottaa tuohon hintaan jotain ihmepeliä? |
superfly 29.05.2006 09:42:10 | |
---|
Mutta entäs onko se huono 139 euron laitteeksi? Kuka täysjärkinen odottaa tuohon hintaan jotain ihmepeliä? Tuohon hintaan nähden V-Amppi on kyllä ihan loistopeli. Tosin nykyisin ostaisin varmaankin Line6 Toneportin jos olisi tarvetta mallinnella kotona. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Antti1 29.05.2006 10:05:22 | |
---|
Nyt menee vähän asian vierestä, mutta aiheeseen kuitenkin liittyen. Eikö ketään (mun lisäkseni tietenkään, mä oonkin nähnyt valon) muu käytä ihan analogisia etusia ja analogisia kaiutinmallintimia kotisoitossa? Tässä mun mielestä on avain paljon parempiin kotisointeihin. Ensin pitää tietenkin löytää se mieluisan kuuloinen etunen ja hyvän kuuloinen kaiutinmallinnin, hintakin on kovempi, mutta niin on sounditkin. Ei luulisi kuitenkaan olevan ihan ylitsepääsemätön kynnys ostaa jotain Rocktronin tms. edullista laatuetusta ja vaikka Behkun GI100:sta kaappimallintimeksi. Käytettyinä noita aina välillä näkee liikkuvan. Kohta joku tulee vinkumaan siitä kun ei päätteen soundia mukaan. Ei oo mallinnettu sitä ei, mutta osaako joku oikeasti erotella V-Ampista, Podista, Tonelabista, DG-Stompista, Magic Stompista, J-Stationista, tai ties mistä muusta, sen päätteen soundin. Mä en ja mulle riittääkin vaan hyvä soundi. Ihan sama onko siinä mitään päätettä mukana. Jos mä haluan päätteen soundin, niin mä kytken ton etusen päätteeseen ja mikitän koko paskan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
-septimisti- 29.05.2006 10:51:51 (muokattu 29.05.2006 10:56:41) | |
---|
Nyt menee vähän asian vierestä, mutta aiheeseen kuitenkin liittyen. Eikö ketään (mun lisäkseni tietenkään, mä oonkin nähnyt valon) muu käytä ihan analogisia etusia ja analogisia kaiutinmallintimia kotisoitossa? Meitsillä oli, tai no on vieläkin, himasettinä behkun GT21 (sansamp kopio) ja tuo nimenomainen behku DI-boksi/kaappimallintaja. Lisäksi erilliset eq ja overdrive sekä multiefektiboksi, josta kaivoin viiveet ja kaiut. Tykkäsin kovasti, vaikka periaatteessa edullisin mahdollinen kattaushan tuo on. Valvetronix tosin on nyt korvannut tuon melko totaalisesti ja palapelin osaset ovat siirtyneet ties mihin käyttöön. Ainoa jota jäi kaipaamaan oli selvästi erillaisten soundien löytyminen. Tuo GT21 on monipuolinen (ja helvetin hyvä kaveri valvetronixille), mutta ei kuitenkaan niiin monipuolinen. On ne mallintajat vaan niin käteviä. |
Antti1 29.05.2006 12:44:58 | |
---|
On ne mallintajat vaan niin käteviä. Joo, jos oikeasti sitä monipuolista kaipaa. Mä kyllästyin niihin sen takia, etten tarvinnut paljoa keskinkertaisia-melko hyviä soundeja. Nyt mulla on etuaste, josta saan kolme täysin erilaista loistavaa soundia. Palvelee mun tarkoitusperiäni paljon paremmin: parempi yksi hyvä kuin kourallinen paskaa. No mutta ei sen puoleen, on mallintavistakin revitty varsin hyviä sointeja ulos. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Pnctocn 29.05.2006 16:04:39 | |
---|
kitaran ja vahvistimen välissä oleva piuhakin synnyttää viivettä sitä enemmän, mitä pidempi piuha on - joskin ehkä hieman vähemmän kuin digipelleily ees taas. :) varsinkin jos soittaa pitkä piuha suorana. "Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin" |