Aihe: Jazz vai '59?
1
friteerattu peruna
20.05.2006 12:24:30

On tullut sellainen ongelma että kumpi SD:n mikki sopisi paremmin jamahani(omakuva) kaulaan? En vain millään osaa päättää. Tallassa mulla on JB. Mitä mieltä ite ootte? Kokemuksia näistä mikeistä?
V.U.K Uusis on ÄIJJJÄ kolmella jiillä!
Antti1
20.05.2006 12:28:15 (muokattu 20.05.2006 12:30:00)
Millaista soundia sä haluat? Jos tykkäät sellasesta hieman pehmoisemmasta ja kuulaammasta kirkkaasta humpparisoinnista, niin '59. Jos haluat bändin seasta vähän paremmin läpi tunkevan soinnin, niin Jazz.

Molempi parempi, siksi mulla onkin molemmat. Molemmilla onnistuu hienot leadit säröillä, mutta kumpikaan ei ole liian kuuma säröyttääkseen puhdasta kanavaa tarpeettomasti. Kummallakaan et mene mönkään, mutta mä sanoisin juuri tohon nimenomaiseen kitaraan Jazz. Kirkkaampaan keppiin olisi '59 paikallaan.

EDIT: Tässä muuten vähän sun menoa seuranneena mä suosittelisin unohtamaan nää kaikki pikkuhankinnat (mikit, säröpolkimet yms.) ja panostamaan uuteen vahvariin. Kitara sulla on jo ihan hyvällä mallilla, mutta toi vahvistin... Sä et todennäköisesti saa kuitenkaan siitä haluamaasi soundia mikkejä vaihtamalla ja polkimia ostamalla.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
friteerattu peruna
20.05.2006 14:03:04 (muokattu 20.05.2006 14:04:28)

Juu. Kyllä se vahvistin on etusijalla. Oon Voxin Valvetronixia hakenu. Putkivahvistinta en hanki putkienvaihtohässäköiden takia. Tulee kuitenkin varmaan myös halvemmaksi hankkia Valvestate ku joku putkivahvari. Nää mikit ja säröt on sit myöhempiä hankintoja, tyyliin rippikoululahjaks etc.
Aki
20.05.2006 14:50:09

Oon Voxin Valvetronixia hakenu.
Suosittelen, etenkin 30-wattista ja siitä ylöspäin.

hankkia Valvestate ku joku putkivahvari.
Varo kieltäs, täällä ei saa kiroilla. Saa muuten lukkoa ja bannia, ainakin henkisesti.

Mut ihan tosi, Valvestatella ja Valvetronixilla ei ole yhtään mitään yhteistä. Ne on joka ikisessä suhteessa toistensa vastakohtia. Valvestatesta ei saa puhua samalla viikolla Valvetronixin kanssa. Hups.

Ja sit mikkeihin. Mulla on kans molemmat. Ja vaikka normia kirkkaammasta kaulamikkisoundista tykkäänkin, Jazz oli ehkä jopa hieman ponneton, ja kliini. 59:stä - vaikkakin hieman ehkä nuhainen - löytyy ehkä enemmän semmonen keskialue mikä kaulahumpparissa mun mielestä kuuluu olla. Vähän rouheempi.

Silti, Bluesbuckeria ei mun silmissä voita mikään. Ainut humppari joka sekä puolitettuna että kokonaisena kuulostaa erinomaiselta.
Antti1
20.05.2006 15:05:24
Silti, Bluesbuckeria ei mun silmissä voita mikään. Ainut humppari joka sekä puolitettuna että kokonaisena kuulostaa erinomaiselta.

Tää on jäänyt ikävä kyllä kokeilematta. Jos rahaa ja kärsivällisyyttää löytyy, niin suosittelen myös harkitsemaan Pearly Gatesin kaulamallia. Siinä on paras puhdas humpparisoundi, jota olen ikinä missään kuullut. Tajuttoman kirkas, tasapainoinen ja sopivan vähägaininen sointi. Ei liikaa atackia (no tohon vaikuttaa noin miljoona muutakin asiaa), muttei mitenkään lussu sointi siltikään. Mä tykkään.

Näitä on vaan todella vaikea saada mistään. Tälläkään hetkellä ei taida oikein Suomen kaupoissa olla hyllytavarana, vaan täytyy tehtaalta asti tilailla ja se vie taas aikaa.
friteerattu peruna
21.05.2006 12:54:14

Näitä on vaan todella vaikea saada mistään. Tälläkään hetkellä ei taida oikein Suomen kaupoissa olla hyllytavarana, vaan täytyy tehtaalta asti tilailla ja se vie taas aikaa.

Kyllä niitä Musamaailmasta löytää.
Antti1
21.05.2006 13:19:06
Kyllä niitä Musamaailmasta löytää.

Ei ollu ainakaan pari viikkoa sitten. Tallaversioita saa kyllä vähän joka paikasta, kaulamallia ei.
Miikathebest
30.05.2006 12:45:25

Putkivahvistinta en hanki putkienvaihtohässäköiden takia.

Ei niissä mitään ihmeempiä hässäköitä ole.

Minulla on Jazz... ollut jo vuoden, mutten ole saanut vieläkään tehtyä kitaraa sen alle :D
Hei sinä!
Jaakko Hyvärinen
30.05.2006 13:57:35

Kuka tätä valmistaa? mistä ääninäytteitä? Hintaluokka? Mistä saa suomesta?

Yritin kyllä googlettaa, mutta tarjoaa vain bluesbrakeriä
Jos juhannuksena talitintti hangella hyppii, on lunta maassa. -vanha viidakon sananlasku.
Swan
30.05.2006 14:12:47
Kuka tätä valmistaa? mistä ääninäytteitä? Hintaluokka? Mistä saa suomesta?

Yritin kyllä googlettaa, mutta tarjoaa vain bluesbrakeriä

DiMarzio valmistaa, mutta ainakaan sivuiltaan ei löydy Bluesbuckerin ääninäytettä.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
Tori:
MXR Phase 100
Ostetaan Peavey Classic 50 -nuppi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)