kesamieshartsa 28.05.2006 15:23:16 | |
---|
Elikkäs pitäisi kesätyörahat sijoittaa uusiin kitarakamoihin. Hakusessa olisi floikallinen kitara, josta irtoasi niin lämpimät/kirkkaat kuin hevinjunttaus saundit. Hinta kitaralle olisi noin 500-600e. Sitten pitäisi saada uusi vahvistin josta pitäisi löytyä kevyttä ja raskasta säröä + olisi oltava hyvät cleanit soundit. Putki/trankkuvahvistimia voi ehdotella, mutta mieluiten putkivahvistimia. Vahvistimen tehot olisivat hyvät olla n.30w ja ylöspäin. Myös erilaisia pedaali/vahvistin yhdistelmiä voi ehdottaa. Vahvistimelle olisi hinta n.200-300e. Kiitoksia vastauksista. |
Antti1 28.05.2006 15:26:43 | |
---|
Käytettyjä on noilla hinnoilla jo melkein pakko metsästää. Vahvistimen budjettia ei ole vissiin varaa kasvattaa yhtään? Voi olla, että joudut metsästämään jonkun käytetyn mallintavan tolla budjetilla. Nää perusehdotukset: Ibanez RG5xx ja sitä suuremmat malliluvut käytettynä, ehkä mikit vaihtoon jos budjetti antaa myöten. Vahvariksi vaikka Voxin AD-sarjalaisia budjetin mukaan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Petrukki 28.05.2006 15:27:18 (muokattu 28.05.2006 15:30:08) | |
---|
Ibanezin RG käytettynä saa minun ääneni. Niissä on yleensä aika hyvä floikka ja hevit lähtee. Vahvariksi sitten joku Rolandin Cube. Putkipeleistä sitten budjettiisi uutena sopii Ibanezin ValBee. Käytettynä ehkä Peaveyn Classic 30 ja säröloota eteen. Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
oiva tumpeloinen 28.05.2006 15:41:47 | |
---|
Juuh......se RG saa mun äänen kanssa. Kun/jos alat sellaista käytettynä metsästämään, niin kehoitan pikkaisen odottamaan oikeaa hetkeä. Noita meinaan näkee välillä taodella halvalla. Jää tuosta 500 eurosta vielä pikkaisen vahvariin lisää. Mä esim. itse ostin tuossa jokunen kuukausi sitten RG570:n huuto.netistä 320 eurolla Dimarzion Tone Zone tallassa kiinni jaa piesty kova laukku mukaan. Tuon hintaluokan vahvareista mä en oikein osaa sanoa muuta kuin että ÄLÄ osta Line6 Spider-sarjaa. Se on oikeasti todella huono. Valvetronixeja taas sitten tuntuvat kovasti kehuvan.... |
Antti1 28.05.2006 15:47:38 | |
---|
Noi Valvetronixitkin on vaan vähän kepoisen kuuloisia noilla kaikkein hurjimmilla mättösoundeilla. Ne menettelee, mutta ei ole ehkä ihan niin täyttä tavaraa, kuin miedommat pärinät. Mun mielestä ne puhtaat ja rosot on kyllä niin hyvät, että mätöistä voi aavistuksen myöntyä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
kesamieshartsa 28.05.2006 15:53:21 | |
---|
Nuo hintaluokat eivät nyt aivan ehdottomia ole, saa toki ehotella kalliimpiakin. |
Antti1 28.05.2006 16:20:10 | |
---|
Kuinka paljon kalliimpia sopii ehdotella? On varmaan turhaa mainostaa Mesan Lonestareja, tai H&K:n Triampia, vaikka ne hyvältä kuulostaakin. Jotain raameja edes. Olisiko joku 500e vaikka hintakatto, olettaen että kitarasta voisi jäädä satanen, parhaimmillaan kaksikin, käytettäväksi vahvaria varten? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
kesamieshartsa 28.05.2006 18:32:19 | |
---|
No se 500e voisi olla hintakattona, ei se maailmaani kaada vaikka joutuisi vähän enemmänkin sijoittamaan. |
Karvanaama-Zakk 28.05.2006 19:07:56 | |
---|
Ibanezin RG käytettynä saa minun ääneni. Niissä on yleensä aika hyvä floikka ja hevit lähtee. Vahvariksi sitten joku Rolandin Cube. Putkipeleistä sitten budjettiisi uutena sopii Ibanezin ValBee. Käytettynä ehkä Peaveyn Classic 30 ja säröloota eteen. Sen verran oon tuota Peaveyn Classicia testannu ettei se mitää särölootaa kyllä eteen tartte.Hyvät säröt jo itessään =) Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!! |
kimurantti1 28.05.2006 19:14:22 (muokattu 28.05.2006 19:15:28) | |
---|
Kyllä mä käytettynä ostaisin tuohon hintaan vahvistimenkin, saa paljon paremmin rahoilleen vastinetta. Jos putkikonetta rajummille säröille haluat, niin muusikoiden.netin vakiovastaus Engl Thunder voisi toimia hyvin. Eli tämä: http://www.thomann.de/thoiw3_engl_t … _50_e322_roehrencombo_prodinfo.html 500e tai ehkä inasen päälle tuollaisen voisi käytettynä löytää, vähän väliä niitä on torilla näkynyt. Tästä valmistajan kotisivuille tutkailemaan speksejä: http://www.engl-amps.com Toinen hyvä heviin voisi olla tämä Randallin combo: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178988.html Itse en ole kokeillut, mutta ihan hyvin on kehuja kerrännyt. Randallilla ei taida olla Suomessa maahantuojaa, joten testaaminen on vähän niin ja näin. Valmistajan sivuille täältä: http://www.randallamplifiers.com/ Techin Trademarkia on kanssa kovin kehuttu putkimaiseksi soundiltaan. Särökanava on aika tummasoundinen ja joku sanoi ettei ihan rajuimpaan heviin taivu. Mun mielestä taipui. Riippuu tietysti onko hevi sun mielestä Iron Maidenia vai Meshuggahia :-) Valmistajan sivuille taas tästä: http://www.tech21nyc.com/tm60.html Näitä Trademarkeja pyörii käytettynä aika paljon, n. 400e sellaisesta kannattaa maksaa, riippuen kunnosta ja siitä kuinka kovasti sellaisen haluat. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
Petrukki 28.05.2006 21:54:44 | |
---|
Sen verran oon tuota Peaveyn Classicia testannu ettei se mitää särölootaa kyllä eteen tartte.Hyvät säröt jo itessään =) Tuosta bonecrusherin (tsekkaa artikkeli) Classicista taas ei saanu kunnon metallisoundia mid-scoopillakaan... No, meitä on monenlaisia Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
Bone on saanut uuden ihailijan, opetuslapsi petrukki. ; ) |
kesamieshartsa 29.05.2006 13:07:06 | |
---|
Engl ja Peavey kuulostavat tässä vaiheessa kovimmilta vaihtoehdoilta, niitä voisin käytettynä metsästellä. Peaveyyn pitää kuitenkin varmaan ostaa sitten säröpedaali erikseen, mikäli siihen päädyn. Osaisiko joku kuvailla noiden vahvistimien eroja Clean-kanavien suhteen? |
superfly 29.05.2006 13:16:11 | |
---|
Sen verran oon tuota Peaveyn Classicia testannu ettei se mitää särölootaa kyllä eteen tartte.Hyvät säröt jo itessään =) Tästä olen täysin eri mieltä, "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Antti1 29.05.2006 13:17:28 | |
---|
Tästä olen täysin eri mieltä, Mä en oo. Hyvät säröt, muttei millään muotoa rankkaan musaan. Sellaisen perushyvän mietoilupärinän saa kyllä aikaan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
McNulty 29.05.2006 13:32:00 (muokattu 29.05.2006 13:35:24) | |
---|
600e on vaikea kuvitella löytävänsä SEKÄ laadukasta kitaraa että hyvää putkivahvistinta jossa on hyvät kevyet ja raskaat säröt ja näiden lisäksi vielä hyvät puhtaat. Itse suosittelisin "hieman parempaa transistorivahvistinta" ja laadultaan "ok-tasoa" olevaa kitaraa... käytettyinä! Esim. tuo Ibanez RG5xx-sarja jota on jo ehdoteltu, mutta myös Charvelin ja Jacksonin vanhemmat japsipelit ovat hyviä. Myös Kramerit kannattaa pitää tutkaimessa. Vahvistimeksi vaikkapa Randall RG75 tai RG100... niissä on ihan ok cleanit, hyvät crunchit ja erittäin mainiot hi-gain säröt. Muita hyviä vaihtoehtoja vahvistimeksi voisi olla VOXin AD Valvetronix-sarjaset ja Rolandin Cubet... miksei myös Tech21 Trademarkit jos vain budjetti sallii. Käytettyä metsästämään, mars mars! edith: hups, se olikin 500-600e pelkälle kitaralle... no kyllä nuo meikäläisen ehdotukset hyvin käy budjetista huolimatta :) Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
jogo3000 29.05.2006 13:35:05 | |
---|
Käytetyissä RG5xx kitaroissa on ehkä myös jo vaihdettu mikkivalitsin ja potikat, jotka tuntuu hajoavan kaikissa RG5xx skeboissa. Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
Ze Kink 29.05.2006 13:52:35 | |
---|
Mä en oo. Hyvät säröt, muttei millään muotoa rankkaan musaan. Sellaisen perushyvän mietoilupärinän saa kyllä aikaan. Ota huomioon, että mikkien ulostulo vaikuttaa aika paljon. Kyllä muuten lähtee Classic 30:sestä säröä Emg:illä. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
cruel_destiny 29.05.2006 14:36:28 | |
---|
Ota huomioon, että mikkien ulostulo vaikuttaa aika paljon. Kyllä muuten lähtee Classic 30:sestä säröä Emg:illä. totta, ja itse olen saanut tokai SG:llä ihan liikaa säröä Peavey classci 30 käyttööni. Toisaalta hevi puoleen en käytä classicin säröä vaan ProCo RATII:sta. Ei sitä säröä aina tartte olla niin kauheasti, se on vain valmistajien kikka myydä vahvistimia laittamalla siihen enemmän säröä kuin tarvetta olisi... Säröä ei tarvita mihinkään ennen 90-luvun puoltaväliä syntyneen musan tyyliseen (siis ei 80-luvun trashiin tarvita mitään kauheasti säröä, enemmänkin hyvä ja kovaa lyövä soittaja)... myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti |
oiva tumpeloinen 29.05.2006 14:45:22 | |
---|
Käytetyissä RG5xx kitaroissa on ehkä myös jo vaihdettu mikkivalitsin ja potikat, jotka tuntuu hajoavan kaikissa RG5xx skeboissa. Tää on mun mielestä jännä juttu. Mulla ei ole yhdessäkään Ibassa tullut hajonnut potikka tai switch vastaan. Rahinoita toki, mutta ei mitään mikä ei olisi lähtenyt pienellä pyörittelyllä ja/tai kontaktispraylla. |