Aihe: Fenderin kauloista?
1
biibob
28.05.2006 02:21:31
Eli missä hintaluokissa nuo fenderin erikseen myytävät kaulat liikkuvat? Ja mitä malleja kauloista on tällä hetkellä saatavilla? Ilmeisesti ovat myös USA tuotanoa.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Pnctocn
28.05.2006 08:06:37 (muokattu 28.05.2006 11:49:00)
Eli missä hintaluokissa nuo fenderin erikseen myytävät kaulat liikkuvat? Ja mitä malleja kauloista on tällä hetkellä saatavilla? Ilmeisesti ovat myös USA tuotanoa.

helevetinkalliita. aikoinaan etsin noita 200$+.

edit: ebayn tarjontaa

e2: on viiskasin neckplate edullinen

http://search.ebay.com/neck-fender-stratocaster_W0QQfkrZ1QQfnuZ1
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Jaba
28.05.2006 10:47:15
Mun tietääkseni Fender ei myy niitä ihan tosta noin vaan, vaan sun pitää mennä jälleenmyyjälle ja ne sitten katsoo että jos on kaula paskana niin sitten voi tilata uuden. Hakoteillä?
Country Larry
28.05.2006 11:08:58
Kyllä niitä on myynnissä, mutta ovat kalliita, Kitarapajalla väitettiin joskus että kuusi-seitsemänsataa euroa. Alla linkki käsintehtyyn straton kaulaan, joka olisi aika kohtuuhintainen.

http://www.aofsound.fi/secondhand.htm
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
fox
28.05.2006 11:28:59

Mun tietääkseni Fender ei myy niitä ihan tosta noin vaan, vaan sun pitää mennä jälleenmyyjälle ja ne sitten katsoo että jos on kaula paskana niin sitten voi tilata uuden. Hakoteillä?

Et ihan, asia oli noin "muinaisuudessa", uuden kaulan sai kun rikkinäisen toimitti takaisin.. Mutta toki saattavat olla edelleenkin jokseenkin hintavia, Fender-kaulat..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
biibob
28.05.2006 11:39:56
MIstähän sitten kannattaisi lähteä etsimään Straton kaulaa (70'). Toisaalta itselläni saattaisi olla vaatimuksena, että kaula olisi 70' luvun headstockilla ja trus rodilla, mutta muotona olisi c-shape. Ei taida olla mikään yleinen kaulamalli? Ja sitten ainakin itse haluan, että kaulassa lukee fender. Ja tämä johtuu ainoastan siitä, että jos muuten on fender kitara niin ehdottomasti haluan, että lavasssa lukee fender eikä jotain muuta ihmeellistä.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Jaba
28.05.2006 16:33:15
MIstähän sitten kannattaisi lähteä etsimään Straton kaulaa (70'). Toisaalta itselläni saattaisi olla vaatimuksena, että kaula olisi 70' luvun headstockilla ja trus rodilla, mutta muotona olisi c-shape. Ei taida olla mikään yleinen kaulamalli? Ja sitten ainakin itse haluan, että kaulassa lukee fender. Ja tämä johtuu ainoastan siitä, että jos muuten on fender kitara niin ehdottomasti haluan, että lavasssa lukee fender eikä jotain muuta ihmeellistä.

Samat kriteerit mullakin, mutta sitä Fenderiä ei kait muuten saa sinne kun tilaa lakkaamattoman kaulan ja liimaa sen merkin siihen ja lakkaa/lakkauttaa itse. Millä otelaudalla omas haluisit?
biibob
28.05.2006 17:02:25
Samat kriteerit mullakin, mutta sitä Fenderiä ei kait muuten saa sinne kun tilaa lakkaamattoman kaulan ja liimaa sen merkin siihen ja lakkaa/lakkauttaa itse. Millä otelaudalla omas haluisit?

jep rosewoodina haluaisin.
olli8
28.05.2006 18:16:06

Ei taida saada C shapella. 70 kaulat taitaa kaikki olla U mut en sitte tiedä deluxe series stratoista tai sunmuista erikoisuuksista joissa on ainaki tuo 70 luvun lapa ja 70 luvun fenderin kirjotus.
Jaba
28.05.2006 18:17:09
Jos et ole kokeillut sitä U:ta, kannattaa kokeilla. Itellä on jsut se ja kyllä se aika hyvältä tuntuu. Ei liian pieni eikä liian iso.
Magic Bullet
28.05.2006 18:17:55

Eikö USA malleissa oli satiini viimeistely ja modern C- shape ja medium jumbot ja....läääh nyt on kyllä pakko käyä ostamassa.
olli8
28.05.2006 18:21:32
Jos et ole kokeillut sitä U:ta, kannattaa kokeilla. Itellä on jsut se ja kyllä se aika hyvältä tuntuu. Ei liian pieni eikä liian iso.

Minäkin tykkään tosta U:sta. Sopii hyvin kätöseen, mutta sekin on henkilökohtasta...
Magic Bullet
28.05.2006 18:25:54
Minäkin tykkään tosta U:sta. Sopii hyvin kätöseen, mutta sekin on henkilökohtasta...

Mikä malli on näissä 50- luvun tyylisissä? V? On nimittäin ihan perveristä. Kunnon halko. Siihen kun vielä lisää radiuksen 7.25 ja pienimmät maholliset nauhat.....Ahhh...pyllystä.
biibob
28.05.2006 18:58:38
U on kyllä ihan hyvän mallinen kaula, mutta olen jo tottunut tuohon c.shapeen, kun se omastani löytyy.
Jaba
28.05.2006 19:13:46
Mikä malli on näissä 50- luvun tyylisissä? V? On nimittäin ihan perveristä. Kunnon halko. Siihen kun vielä lisää radiuksen 7.25 ja pienimmät maholliset nauhat.....Ahhh...pyllystä.

Oisko se muistaakseni V?
scottie
28.05.2006 19:34:26
Gas, grass or ass, no one rides for free!
biibob
28.05.2006 19:39:22
Siitä pojille halvalla http://www.makesmusic.net/product_details.php?p=207

Usein liian halvat saattavatkin tuoda vain paskaa säkissä :D Itselläni ainakin kriteerinä hyvin varmasti tulisi olemaan esim. fendereiden kohdalla se, että kaula olisi USA:ssa valmistettu. Hintaa niillä varmaan on, mutta kitaran kaula on kuitenkin oleellisin tekijä kun miettii, että kuinka hyvä sitä kitaraa on soittaa.
Rämppy
29.05.2006 13:41:01
Kyselin rikkoutuneen tilalle vaihtokaulaa pari vuotta sitten Fenderin maahantuojalta. Silloin vastaus oli, että maksaa 600-700 euroa mallista riipuen. Jos antaa vanhan aidon f-kaulan vaihdossa, hinta on luokkaa alkaen 450 e. Kauloja ei ole Suomessa, vaan ne toimitetaan ulkomaan varastosta (ruotsista tai kauempaa). Olisi pitänyt sitoutua ottamaan just se kaula mikä sieltä sitten sattuisi tulemaan. Koska oon nirso esim. ruusupuun laadun suhteen, en sitten viitsinyt lähteä moiseen viidensadan euron arpapeliin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
biibob
29.05.2006 21:47:34
Mitnkähän sitten esim. Ebaystä tilaamalla? Ainakain siellä näyttäisi olevan 70¨kauloja ja bodyja aivan käsittämättömän halvalla. Onko joillain kokemuksia sieltä tilaamisesta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)