musamies 28.05.2006 11:46:45 | |
---|
Mä en itse soita rumpuja, mutta olen joillain keikoilla ollut mukana, joissa akustisten rumpujen tilalla ollut sähköiset. Siinä on minun mielestä ollut kokonaisuus ajatellen paljon hyviä puolia roudauksen, miksauksen ja lavamelun vähentämisen näkökulmasta. Musakaupassa pyörähtäessä kokeilin jotain halvempia sähkörumpuja kuin tuossa alempana olevassa linkissä, oliko nyt Roland TD-6 tms. Niistä jäi mieleen, että rumpuaivoon oli turhan paljon laitettu jotain digitaaliselta kuulostavia saundeja. Sama ongelmahan mielestäni myös monessa kosketinsoittimessa kun niissä kaiken maailman konemusiikkisaundia turhankin paljon. Miten on, toimiiko kalliimmilla sähkörummuilla esim. vispilät ja saako soitosta uskottavan kuuloista vai ei? Saako sähkörummuilla ylipäätään vispilöillä soitetun kuuloista? ------- http://www.thomann.de/thoiw3_roland … 20mds20_komplett_set_prodinfo.html? Tekeekö noilla mitään? Minkälaista monitorointia on tässä keskustelussa mukana olevat sähkörumpalit käyttäneet? |
stenel 28.05.2006 11:56:26 | |
---|
Modern Drummer mainitsi Roland TD-20 setistä: (vapaa suomennos) Sulje silmäsi, luulet soittavasi oikeaa (rumpu)settiä. Parasta lyriikkaa v. 2006:"DJ ja tanssilattia, passoissa tuhat vattia, kaupunki valvoo, kun me tanssitaan vielä, tanssitaan vielä..." -Jane- |
Modern Drummer mainitsi Roland TD-20 setistä: (vapaa suomennos) Sulje silmäsi, luulet soittavasi oikeaa (rumpu)settiä. Lisäisin tuohon, että: "Niin kauan kun ei tarvitse lyödä pelteihin..." Valitettavasti! Kaipa nekin sitten jo ensi kierroksella paranevat. "Good is in the details..." |
Sonormies 28.05.2006 12:41:56 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_roland ... 20mds20_komplett_set_prodinfo.html? Tekeekö noilla mitään? Minkäänlaista kokemusta ei allekirjoittaneella asiasta ole, mutta luulisi yli 5 000 Juuron vehkeillä jo jotakin tekevän. Life is short and then you die. |
Peicco 28.05.2006 12:43:05 | |
---|
Musakaupassa pyörähtäessä kokeilin jotain halvempia sähkörumpuja kuin tuossa alempana olevassa linkissä, oliko nyt Roland TD-6 tms. Niistä jäi mieleen, että rumpuaivoon oli turhan paljon laitettu jotain digitaaliselta kuulostavia saundeja. Joo, niitä kummallisia soundeja löytyy ja paljon. Onneksi kunnon soundeja löytyy myös todella laaja repertuaari. Etenkin virveli ja tom-soundeja (TD-6). Basari ja peltisoundeissa on eniten toivomisen varaa. Sama ongelmahan mielestäni myös monessa kosketinsoittimessa kun niissä kaiken maailman konemusiikkisaundia turhankin paljon. Niin, "lelusoundit" on hieman turhia, mutta ei se laitteesta huonoa tee jos ne on siellä ylimääräisenä. Miten on, toimiiko kalliimmilla sähkörummuilla esim. vispilät ja saako soitosta uskottavan kuuloista vai ei? Saako sähkörummuilla ylipäätään vispilöillä soitetun kuuloista? Saa siitä riittävän uskottavaa. Tää on sitten suhteellista. Enemmänkin ongelmia on soittotuntumassa. Äänimaailmahan on tallennettu akustisista vaan digitaaliseen muotoon. Ei niiden kanssa ehkä studioon kannata lähteä. http://www.thomann.de/thoiw3_roland … 20mds20_komplett_set_prodinfo.html? Tekeekö noilla mitään? Paljonkin. Minkälaista monitorointia on tässä keskustelussa mukana olevat sähkörumpalit käyttäneet? Itse pelkkiä kuulokkeita. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
fish-eye 28.05.2006 12:47:13 | |
---|
ei sähkörumpuja mielestäni osteta 5000 eurolla jos ne kuulostavat oikeilta rummuilta? ymmärrättekö mitä tarkoitan? There is only one way to Heaven.. you should know it! |
moderndrummer88 28.05.2006 13:22:13 | |
---|
ei sähkörumpuja mielestäni osteta 5000 eurolla jos ne kuulostavat oikeilta rummuilta? ymmärrättekö mitä tarkoitan? En. Oon kerran päässy kolaamaan, tuommosta 5000€ settiä, eikä se tuntuma ollut kyllä kuin sinne päin verrattuna oikeisiin rumpuihin. musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
fish-eye 28.05.2006 13:30:55 | |
---|
NIIN.. ostetaanko sähkörumpuja sen perusteella, et ne kuulostais oikeilt rummuilt? miksi ei sit suoraan osteta akustista ku ne on halvemmatkin? There is only one way to Heaven.. you should know it! |
moderndrummer88 28.05.2006 13:32:37 (muokattu 28.05.2006 13:33:21) | |
---|
NIIN.. ostetaanko sähkörumpuja sen perusteella, et ne kuulostais oikeilt rummuilt? miksi ei sit suoraan osteta akustista ku ne on halvemmatkin? Johan tuossa aloitusviestissä tuli pitkä liuta miksi sähkörummut on joillekkin oiva valinta, mm. roudailtavuus, voluumiongelmat jne. Kyllä minä ainakin ostaisin sähkörummut sen takia että ne kuulostaa oikeilta rummuilta. Ihme valopää olet. musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
fish-eye 28.05.2006 13:48:00 | |
---|
et näköjään ymmärtänyt! ei nyt saman tien tarvii alkaa riehuu... There is only one way to Heaven.. you should know it! |
HeavyMachinery 28.05.2006 14:02:40 | |
---|
Topicin kysymykseen vastaus on EI ja lievä ehkä... Ostin itse TD-12 setin puolivuotta sitten ja 1kk meni silleen joo joo ja sen jälkeen alkoi ahdistaa. No nyt se vaihtuu takaisin tavan settiin. Jos haluaa korvata akustisen rummut sähköisillä se ei onnistu, niillä ei ole toistensa kanssa mitään yhteistä. Sähkö rummut toimii jos soittaa jotain kone-industriaali musaa.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
markkuliini 28.05.2006 14:45:14 | |
---|
Riippuu siitä millaisesta vispiläsoitosta on kyse. Kyllähän hyvillä sähkörummuilla soittaa ihan välttävästi junakompit sun muut vispilöilläkin. Mutta jos on kyse esim. jazz-soitosta eli vispilää pitäisi "hieroa" kalvoa vasten, niin siihen sähkörummut ei pysty. www.vasamayhtye.com |
markkuliini 28.05.2006 14:46:06 | |
---|
et näköjään ymmärtänyt! ei nyt saman tien tarvii alkaa riehuu... Älä piipitä kun sua ei ymmärretä jos perustelet asiasi huonosti. www.vasamayhtye.com |
fish-eye 28.05.2006 15:02:22 (muokattu 28.05.2006 15:02:43) | |
---|
Älä piipitä kun sua ei ymmärretä jos perustelet asiasi huonosti. anteeksi nyt mut mikä sun ongelmas on ku ei tässä mikään hätä kenelläkään ole?
ja edit: pysytään aiheessa... There is only one way to Heaven.. you should know it! |
HeavyMachinery 28.05.2006 15:34:38 | |
---|
ei sähkörumpuja mielestäni osteta 5000 eurolla jos ne kuulostavat oikeilta rummuilta? ymmärrättekö mitä tarkoitan? Minä en ymmärrä tätä ....? Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
markkuliini 28.05.2006 16:19:52 (muokattu 28.05.2006 16:20:53) | |
---|
anteeksi nyt mut mikä sun ongelmas on ku ei tässä mikään hätä kenelläkään ole?
ja edit: pysytään aiheessa... Ei mulla ole muuta ongelmaa, muuta kun se ettei noista sun sepostuksista ota välillä selvää. Ja sitten kun alat siitä valittamaan ettei sua ymmärretä, niin se on hieman kohtuuntonta. Ja se vaikuttaa kyllä välillä vähän "hädältäkin". Johtunee ulosannistasi. www.vasamayhtye.com |
hgr 28.05.2006 17:00:43 | |
---|
Kuten sanottu, sähkörummuilla ei pysty korvaamaan akustista settiä. Rumpuja on teknisesti mahdoton mallintaa digitaalisesti samalla tarkkuudella kuin esimerkiksi pianoa. |
hollmi-5 28.05.2006 19:05:01 | |
---|
mutta luulisi yli 5 000 Juuron vehkeillä jo jotakin tekevän. Ei niillä kyllä ole minulle mitään käyttöä. Sitten jos meteliä pitää rajoittaa ihan pihauksen asteelle, alkaa s-rummut olla käyttökelpoisia. Viikolla kävin murjaisemassa demorummut naapuristudiossa Rolandeilla. Taas kerran piti pettyä. 8000 euroa on noihin hukattu. Kymmenen vuoden päästä ovat ongelmajätettä. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Peicco 28.05.2006 19:55:46 | |
---|
Sitten jos meteliä pitää rajoittaa ihan pihauksen asteelle, alkaa s-rummut olla käyttökelpoisia. Juuri näin. Jokaiselle tarpeensa mukainen instrumentti. Mulle taas ei akustisilla olisi minkäänlaista käyttöä. Siihen jäisi rummuttelut kokonaisuudessaan. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
Youni 28.05.2006 20:08:20 | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabr |