Aihe: Rumpuäänitys - symbaalit erikseen?
1 2 3 4 5 6
Pieni rumpalipoika
27.05.2006 04:17:56

Oon vähän gänäs enkä jaksa lukee alkupään läppiä aiheesta, mut siis ihan perusrumpalina heittäisin, et tota erikseen äänittelyä tehdään siks et saatas VITUNMOISET PANNUSAUNDIT. Siis pannuihin. Et ihmetyttää mitä te äänimiehet sekoilette? Joku qotsa on paska esimerkki, ku ei tota oo viety tappiin asti siinä. Terppa.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Lennu
27.05.2006 04:27:55

Sitten kun muistaa yhtäkkiä, että olipas siellä keikalla hyvä veto siitä ja siitä biisistä, ja sehän tuli otettua nauhallekin. Niin, rumpali pistää tallenteen luureista soimaan ja kaikki soitetaan uudestaan. Lopuksi bändiläiset mallintaa yleisön metelin. Sitten istutaan tarkkaamossa kaffekupin ääressä ja mietitään, että tulikohan hukattua yks päivä ihan turhaan?

Pakko toteuttaa joskus.
Lennu
27.05.2006 04:29:28

Oon vähän gänäs enkä jaksa lukee alkupään läppiä aiheesta, mut siis ihan perusrumpalina heittäisin, et tota erikseen äänittelyä tehdään siks et saatas VITUNMOISET PANNUSAUNDIT. Siis pannuihin. Et ihmetyttää mitä te äänimiehet sekoilette? Joku qotsa on paska esimerkki, ku ei tota oo viety tappiin asti siinä. Terppa.

Joo, kyllä se siellä alkupäässä käytiin jo läpi. Että voi kurittaa niitä pönöjä paremmin.
Roberto
27.05.2006 06:28:25

Jooo.... noi vitunmoiset pannusaundit on just ne mist diggaa:

a) rumpalit
b) äänisedät

Musan kanssa niil on valitettavasti aika vähän tekemistä.
milcoin
27.05.2006 09:55:16

Jätkä kirjoittelee mitä sattuu. Tolle QOTSA:n levylle noi rumpusoundit sopii just eikä melkein.

Niin että onneks ne teki sen noin eikä millään ns. luomumetodilla.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Roberto
27.05.2006 11:00:43

Jätkä kirjoittelee mitä sattuu. Tolle QOTSA:n levylle noi rumpusoundit sopii just eikä melkein.

Niin että onneks ne teki sen noin eikä millään ns. luomumetodilla.

Hmh. Siinä ei mun mielestä olla lähistölläkään mitään vitunmoisia kannusoundeja, vaan metodeista huolimatta aika luomahatavaa läiskettä. Suhteellista tietty kaikki.
Raimo
27.05.2006 11:45:42

Hmh. Siinä ei mun mielestä olla lähistölläkään mitään vitunmoisia kannusoundeja, vaan metodeista huolimatta aika luomahatavaa läiskettä. Suhteellista tietty kaikki.

Itse asiassa SFTD- platallahan nimenomaan on pannusoundit, jotka näennäisestä simppeliydestään huolimatta ovat lähes mahdottomia saada aikaan jos semmoisia on joskus tosissaan nappia vääntämällä yrittänyt... Ollaan parinkin kollegan kanssa hämmästelty, että millä vitun kompuralla saa tollaisen atakin. Nyt se sit selvis. Tattis, Milcoin!

Ne siis ainakin IMHO on aika vitunmoiset kannusoundit... Ei vaan kovin pinnassa se huone, joka olisi se ilmeisin käyttö tollaiselle erikseen taltioimiselle. Noi oli käyttänyt kikkaa viel paljon makeemmin. :P
Blah.
milcoin
27.05.2006 11:56:20
Itse asiassa SFTD- platallahan nimenomaan on pannusoundit, jotka näennäisestä simppeliydestään huolimatta ovat lähes mahdottomia saada aikaan jos semmoisia on joskus tosissaan nappia vääntämällä yrittänyt... Ollaan parinkin kollegan kanssa hämmästelty, että millä vitun kompuralla saa tollaisen atakin. Nyt se sit selvis. Tattis, Milcoin!

Ne siis ainakin IMHO on aika vitunmoiset kannusoundit... Ei vaan kovin pinnassa se huone, joka olisi se ilmeisin käyttö tollaiselle erikseen taltioimiselle. Noi oli käyttänyt kikkaa viel paljon makeemmin. :P

Virvelissä ja tomeissa tuntuu että on jotain samplejakin käytetty. Vaan ei välttämättä.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Raimo
27.05.2006 12:03:55 (muokattu 27.05.2006 12:04:20)

Virvelissä ja tomeissa tuntuu että on jotain samplejakin käytetty. Vaan ei välttämättä.

Niitä on ilman peltivuotoja pystynyt lyimäämään niin perkeleesti et ei välttämättä. Varmaahaan ei tosin oo mikään.
Blah.
PJS
27.05.2006 13:17:28

Jooo.... noi vitunmoiset pannusaundit on just ne mist diggaa:

a) rumpalit
b) äänisedät

Lisättään tohon ryhmään vielä ihan tavalliset musiikin kuluttajat. Kyllä mä ainakin nautin siitä että musiikki kuulostaa levyillä mahdollisimman hyvältä.

Se on sellasta rokkipoliisien paskanjauhantaa, että parempien saundien takia ei sais kikkailla ja säätää. Mitä siinä sitten kukaan voittaa jos levyjä tehdään sillä mentaliteetilla että paskat noista rumpusaundeista ku ei niitä kumminkaan kukaan tajua...ei mitään, päin vastoin.

Otetaan esimerkkitapauksena vaikkapa metallican musta albumi (vaikkakin en tiedä miten rummut on siellä äänitetty). Kaikki puritaanit väittää aina, notta metallica on parhaimmillaan ennen blackia. itse en voi käsittää tätä, sillä blackia edeltävä metallica kuulostaa hirveältä. Blackillä M:n pojat on ilmeisesti ekan kerran tajunnu sen asian, että musaa ei tehdä joillekkin rokkenroll poliiseille joiden mielestä kaiken pitää olla kerralla nauhoitettua savikiekolle yhdellä stereoparilla, vaan musiikkia tehdään suurelle yleisölle jotka oikeasti pitää siitä, että musiikki kuulostaa kaikin puolin hyvälle.

Samaa keskustelua käyn kaverin kanssa aina sähkörummuista. kaveri sanoo aina että sellaisia ei käytetä koska ne erottaa sähkörummuiksi. Nykyään kuitenkin on tekniikka/samplet sen verran edistyneitä notta normirumpali jolla on normirummut ja budjettiluokan keinot äänittää saa paljon "aidompaa" ja "parempaa" jälkeä aikaiseksi hyvillä sähkörummuilla ja jollain laadukaalla saundipankilla, keikallakin ne on parempi miksata kun ei tuu vuotoja joten yleisöllekkin lopputulos on äänenlaadullisesti parempi. Mutta sitähän ei saa sanoa ääneen, sillä siitä seuraa automaattista paheksuntaa ja tappouhkauksia rokkipoliisin saundiosastolta.
Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen.
Roberto
27.05.2006 15:00:00

Lisättään tohon ryhmään vielä ihan tavalliset musiikin kuluttajat. Kyllä mä ainakin nautin siitä että musiikki kuulostaa levyillä mahdollisimman hyvältä.

Niinpä, vaan ne vitunmoiset kannusoundit ei jotenkin mun aivoissa liity mihinkään mikä soundaa hyvältä. Eikä siitä sen enempiä täs kohdin just nyt enää. Jatkakaa.
Pieni rumpalipoika
27.05.2006 16:37:43

Niin...Mäkään en tarkottanu vitunmoisilla välttämättä vitun hyviä. Vaan just sitä, et niille voi tehä mitä vaan, ku ei oo vuotoja. Ja sama koskee tietty peltejä.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Protone
27.05.2006 22:23:54
Saman tuloksen saa, ku tekee rasmus-tyyliin padeilla rummut ja mikittää samalla oikeat symbaalit.

Mistäs toi tieto että rasmuksella on tehty noin? Sillä vaan että jos aiheesta on ollut joku artikkeli tms kiinnostais lukea...
Lennu
28.05.2006 02:59:07

Mistäs toi tieto että rasmuksella on tehty noin? Sillä vaan että jos aiheesta on ollut joku artikkeli tms kiinnostais lukea...

Eikun mulla on vaan semmonen fiilis.
Lennu
28.05.2006 03:03:57

Tais olla väärä fiilis. Mikä ei tarkoita etteikö sämplejä niillä platoilla käytettäisi.

Se on mun mielipide. Eli näin on.
Raimo
28.05.2006 03:06:30 (muokattu 28.05.2006 03:06:50)

Se on mun mielipide. Eli näin on.

Jaah, no mulla on ihan tanakkaa tietoa et ainakin Into- albumilla oli ihan oikeat rummut pydessä ja viel oikein hifistellen viritettynä, mikitettynä ja gobottuna... Muuta en o kysynyt. Jos nyt puhutaan "Uudesta" Rasmuksesta.
Blah.
milcoin
28.05.2006 12:34:38
Jaah, no mulla on ihan tanakkaa tietoa et ainakin Into- albumilla oli ihan oikeat rummut pydessä ja viel oikein hifistellen viritettynä, mikitettynä ja gobottuna... Muuta en o kysynyt. Jos nyt puhutaan "Uudesta" Rasmuksesta.

Kerro lisää! Missä niillä oli goboja? Oli muistakseni RE20:t tomeissa ja kivilattia rumpuhuoneessa? Tomit on ihan mielettömät.
Raimo
28.05.2006 13:16:01

Kerro lisää! Missä niillä oli goboja? Oli muistakseni RE20:t tomeissa ja kivilattia rumpuhuoneessa? Tomit on ihan mielettömät.

Käsittääkseni saman tyyppistä hommaa mitä mä käytän, eli eristetään pellit tilamikeistä ja samalla kuivatetaan OH:t niin paljon tilasta kuin mahdollista. Ns. "perushommaa".
Blah.
jussiohman
31.05.2006 10:27:00
Kuulostaa vaikealta. Crashin lyöminen ilman basarin iskua on vaikeaa. Kuinkahan oleellisesti tuollainen kikka vaikuttaa lopputulokseen?
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)