Aihe: Mallintavat hidastaa
1 2 3
kimurantti1
28.05.2006 00:51:17 (muokattu 28.05.2006 00:52:25)
Joo. Hankitaan kaikki samantien vanilian valkoiset stratot ja Marshall-stäkit niin sujuu tiluttaminen paljon paremmin!

Edit: Ai joo, nahkabyysat unohtui...
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Jucciz
28.05.2006 01:32:04
Sitten on tietty oikeat vahvistimet ja oikeat kaapit, joiden latenssi on huomattavasti inhimillisempi... paitsi jos kyseessä on Born to Shred -kaksikko, joille osa vahvistimista on vaan armottomasti liian hitaita: säveliä jää pois. ;)
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
-septimisti-
28.05.2006 04:22:09 (muokattu 28.05.2006 13:50:49)
No, ainakin Behringerin mallintavat. Vampin kanssahan on jo kokemuksia ja olen siitä vaahdonnut jonkin verran, mutta yllätys oli sekin, että Blue Devilin kaappimalli hidasti. Enhän minä pitänyt sitä kuin pari vuotta päällä ja ihmettelin, että miksi soitto takkuaa. Helvettiin kaikki mallinnukset! Mitä siitä vaikka soundi vähän sirisee, kunhan se ei hidastu mössöksi.

Mua ihmetyttää edelleen tuo juttu. Jokuhan tuon v-ampin singnaaliin aiheuttaman latenssin taannoin mittasi ja sai tulokseksi about 5 millisekuntia (muistanko väärin?), joka on mitättömän vähän. Tuo lisääntynyt latenssi vastaa sitä, että siirrät niitä monitoreita pari metriä itsestäsi poispäin. Mutta ei siinä mitään, jos tuo sinua häiritsee, niin mallintavat eivät todellakaan ole sinun juttusi. V-amp ja todennäköisesti myös tuo teikäläisen blue devil käyttää kajarimallinnoksissa ns. konvoluutiotekniikkaa. Vahvistimesi ja v-ampin rajoitusta (oletan että suurin osa latenssista tulee juuri kajarimallinnoksesta) voit kiertää hommaamalla jonkin ulkoisen analogisen kaappimallintajan.
Tympee Huttunen
28.05.2006 07:11:44
Mua ihmetyttää edelleen tuo juttu.

Et liene ainoa. Krice on vaan yksinkertaisesti liian nopea.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Kasperi Tervonen
28.05.2006 12:10:06
paitsi jos kyseessä on Born to Shred -kaksikko, joille osa vahvistimista on vaan armottomasti liian hitaita: säveliä jää pois. ;)

Mistäköhän muuten saisi tuon born to shredin? :D
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
saastara
28.05.2006 12:12:15
Menee yhä yli hilseen.. Krice ilmeisesti jyrää soitollaan kaikki sähköopin-, sekä ajan ja avaruuden lait. Milloin on keikkaa Kricellä? Minun on aivan pakko päästä tämä todistamaan..
Lisää middleä.
janik
28.05.2006 12:12:42
Mistäköhän muuten saisi tuon born to shredin? :D

http://static.thepiratebay.org/hash … Born_To_Shred_2.3387080.TPB.torrent
ballfish
28.05.2006 12:42:54
Ukko
28.05.2006 12:45:55

Mun J-Station mallintavassa on varmaan jotain vikaa kun se vastaa soittoon niinkuin pitääkin. Taikka sitten olen vain niin hidas soittaja.
Krice
28.05.2006 13:12:55

Jos se ei hidasta niin se jotenkin puurouttaa soundin. Ilmiön huomaa tietysti parhaiten kun soittaa nopeasti. Se ihan viimeinen skarppius häviää.
kimurantti1
28.05.2006 13:14:03
Jos se ei hidasta niin se jotenkin puurouttaa soundin. Ilmiön huomaa tietysti parhaiten kun soittaa nopeasti. Se ihan viimeinen skarppius häviää.

No puurosoundi on jo paljon uskottavampi selitys kuin hidastaminen. Ehkä Behringerin kamat vaan ei ole sulle, koita välillä jotain muuta.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Krice
28.05.2006 13:16:11

Ehkä Behringerin kamat vaan ei ole sulle, koita välillä jotain muuta.

Arvaa miksi ostin Behkua alunperinkään? Se on hintakysymys. Kaikilla ei ole rahaa.
Vipu
28.05.2006 13:31:04 (muokattu 28.05.2006 13:31:22)
Itselläni on Behringer ja se on IHAN P***A. Hajoskin tossa vähän aikaa sitten. eli mottoni melkein voisi olla että jos ei ole rahaa niin älä osta ollenkaan halpaa ja huonoa. säästä vähän aikaa niin saa sen kalliimman ja paremman.
PROt on parhaita!
saastara
28.05.2006 13:33:29 (muokattu 28.05.2006 13:33:38)
Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa..
Lisää middleä.
kimurantti1
28.05.2006 13:36:48
Arvaa miksi ostin Behkua alunperinkään? Se on hintakysymys. Kaikilla ei ole rahaa.

Mutta onhan samassa hintaluokassa muitakin valmistajia. Esim. Roland ja Vox.
Krice
28.05.2006 13:57:37 (muokattu 28.05.2006 13:59:06)

säästä vähän aikaa niin saa sen kalliimman ja paremman.

Näin se varmaan pitää tehdä. Seuraavaksi ostan kyllä sellaisen vahvarin, jossa ei ole mitään mallinnuksia.

e: Tuo "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" on minusta aika idioottimainen sanonta. Ongelma on pikemminkin juuri siinä, että ei ole varaa ostaa kallista.
kimurantti1
28.05.2006 14:02:47
e: Tuo "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa" on minusta aika idioottimainen sanonta. Ongelma on pikemminkin juuri siinä, että ei ole varaa ostaa kallista.

Se idea on siinä, että jos ostat miljoona halpaa joudut maksamaan itsesi kipeäksi etkä ikinä ole tyytyväinen. Mielummin kannattaa säästää ja ostaa sellainen mitä ei tarvitse vaihtaa heti.
LaXu
28.05.2006 15:43:11

Se sanonta tosin menee "köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa." Eli idea on, että ei kannattaisi ostaa sitä halvinta peliä, vaan se joka on käyttökelpoisin, vaikka olisikin kalliimpi.

Enivei, siitä on aikaa kun olen Behringerin kitaravehkeitä kokeillut, mutta en kyllä muista ainakaan huomanneeni mitään latensseja. Itsekin yhden mallintavan omistan ja kyllä sillä tilut onnistuu siinä missä putkimyllylläkin.

Minusta muutenkin tuntuu, että aika monelle tilujen onnistuminen on aika paljon kiinni siitä miten kompressoitunut soundi on. High gainilla on helppo soittaa, kun kielten pieni hipaisu saa sävelen soimaan eikä tarvi huolehtia sellaisista jutuista kuin pikkausdynamiikka ym. Tästä syystä aika monella menee sormi suuhun, jos pitää samoja juttuja soittaa dynaamisella puhtaalla soundilla.
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
Krice
28.05.2006 16:35:18

Se idea on siinä, että jos ostat miljoona halpaa joudut maksamaan itsesi kipeäksi etkä ikinä ole tyytyväinen. Mielummin kannattaa säästää ja ostaa sellainen mitä ei tarvitse vaihtaa heti.

Näkee kyllä, että et ole ollut köyhä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)