Aihe: Bleak - Play
1 2 3
Pieni rumpalipoika
25.05.2006 22:53:12

Mun muistaakseni Crossword muutettiin osittain tuottajan lievän painostuksen johdosta, osittain rumpalin vaihtumisen takia ja osittain bändin itsensä tahdosta.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Raimo
26.05.2006 02:02:07 (muokattu 26.05.2006 03:30:51)

Mun muistaakseni Crossword muutettiin osittain tuottajan lievän painostuksen johdosta, osittain rumpalin vaihtumisen takia ja osittain bändin itsensä tahdosta.

Ohoh! Oletkos ollut levyn sessioissa jotenkin mukana kun on ns. "sisäpiirin tietoa"? "Enquiring minds" ja niin poispäin... :P

Henk koht mielipide muuten on että platta on aika kova ja bändi livenä hyvä, Kaapeli ja Rapu rules ok! Pesee monta kotomaista debyyttiä kyl. "Silvertigo" taitaa tällä hetkellä olla lempiviisu...
Blah.
Pieni rumpalipoika
26.05.2006 06:26:12

Ohoh! Oletkos ollut levyn sessioissa jotenkin mukana kun on ns. "sisäpiirin tietoa"? "Enquiring minds" ja niin poispäin... :P

No tosta tais olla vaan puhetta joskus jonkun jampan kans. Enkä ollu sessioissa mukana, vaikka läheltä piti :-) Piti vastata, et "Mikä on kun ei taidot riitä..." jne. Hoho.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Raimo
26.05.2006 07:11:05 (muokattu 26.05.2006 07:13:10)

No tosta tais olla vaan puhetta joskus jonkun jampan kans. Enkä ollu sessioissa mukana, vaikka läheltä piti :-) Piti vastata, et "Mikä on kun ei taidot riitä..." jne. Hoho.

Jaaha... Mä taas olen kullut joltain jampalta muistaakseni vähän eri version... Mutta en taida kyllä lisätä huhumyllyyn enää. Onhan se paskamaista jos bändin "yksityisiä" asioita ruvetaan täällä interwebissä ruotimaan rikkinäisellä puhelimella.

...Mut tosta muuten saavat sit siihen joskus julkaistavaan paljastuskirjaan heti yhen hyvän lööpin. "Crossword - What *really* happened!" :P
Blah.
Woc
27.05.2006 19:35:58

Laulajaa on kyllä pakko hehkuttaa. Käyttää falsettia tosi makeesti ja saa ääneensä tosi hienon särön. Ei voi olla kuin kateellinen. Muutenkin bändi yhdistelee hienosti fiilistelyä ja jyrää.

Jyrään liittyen, soundien tietynlainen pehmeys häiritsee hieman noissa mättöissä. Esim. Don't Touchin loppu kaipaisi vähän jämäkämpää soundia. Tämä nyt oli vähän tikusta asiaa. Hieno debyytti kaikkinensa.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
Vainhaalee
28.05.2006 14:51:09
Soundin levyarvostelussa toimittaja näytti taas tyhmyytensä...
En tarkalleen muista miten meni, mutta lukekaa ja naurakaa.
Hail to the King, Baby!
paavi
28.05.2006 18:36:02 (muokattu 28.05.2006 18:36:38)
Soundin levyarvostelussa toimittaja näytti taas tyhmyytensä...
En tarkalleen muista miten meni, mutta lukekaa ja naurakaa.

http://www.soundi.fi/arviot_05.html

Tuoltahan se löytyy. Pakkohan sitä välillä tulla jotain negatiivisempaakin kommenttia kaiken hehkutuksen keskellä. :) Mutta on tuo arvostelu kyllä aika outo. Tuntuu siltä kuin tuo kieltämättä hyvin sliipattu tuotanto ja takana oleva kova levy-yhtiö sokaisisi kriitikon ja estäisi häntä näkemästä kaikkea hienoa Bleakin musiikista. Otetaan esimerkkejä:

Ei ole kuitenkaan salaisuus, että Rovaniemeltä pääkaupunkiseudun humuun päätynyt Bleak on suunnannut musiikkinsa massoille. Burns Inside ei tule muodostumaan underground-piirien suosikiksi, mutta kaupalliset arvot on sisäistetty kiitettävästi. Bleakin singlemenestys tuskin on ollut pelkkää sattumaa.

Bleak on ollut jo undergroundpiirien suosikki vuosien ajan. Etenkin netissä bändi on niittänyt maailmanlaajuisesti mainetta. Ei oo singlemenestys pelkkää sattumaa. Läheltä seuranneena voin sanoa, että oltiin tilanteessa, jossa tarvittiin vain joku levy-yhtiö taakse hoitamaan käytännön asioita ja rahapuolta, ei mitään muuta. Bändi oli valmis.

Kauniisti kuorrutettu albumikakku on kuitenkin silkkoa sisältä. Laulaja Calebin James Hetfield -intonaatio on vaikuttava, mutta näinkin huoliteltuun pakettiin olisi jonkun luullut preppaavan englannin lausumisessa.

Hetfield...What the fuck...?!?! Ja mielestäni caleb on yks parhaista rock-laulajista suomessa myös englannin ääntämisen suhteen (siis niistä jotka nyt satun tietämään).

Sitten siellä oli joitakin pointteja, jotka jollain tavalla itsekin allekirjoitan, mutta ne on enemmänkin henk.koht musiikillisiä mieltymyskysymyksiä vain. Pitää ostaa tuo albumi ja muodostaa siitä vasta sitten oma käsitys ajan kanssa.
"The higher we go / the lower we'll find ourselves in the end / the more we think we know / the more there is to learn my friend"
Jemo
28.05.2006 23:16:00

Tuo autotuner on kyllä masentava asia. En usko alkuunkaan siihen teoriaan, että nuorison korva on jotenkin "tottunut" tuneriin, eikä musiikki myy, jollei sitä ole tunetettu. Jos johonkin soundiin jollain tapaa ehdollistuisi, niin kaikessa musiikissa olisi vielä nykyäänkin kahdeksankymmentäluvun kaiut ja rummut dempattaisiin seiskarityyliin. Kitarasärö tehtäisiin poraamalla kartioihin reikiä. Tuner on vähän kuin aktiivimikit. Paskasta kitarasta saa vähän paremman, hyvästä kitarasta se vie jotain pois. Sellaisen silikoonipäällysteisen fiiliksen se tuo tuohon Calebinkin vokalisointiin, mistä oma korva ei kauheasti pidä, kun kuulee, että laulaja kuitenkin on mies paikallaan.
Ja makuasiat on kuin perseteiät, jokaisella on omansa ja kaikkien muiden haisee pahalle :)

-Jemo
"Synassa on 600 soundia, ja ne on kaikki paskoja. Sähkökitarassa on 2 soundia, ja ne on kummatkin hyviä." -Jaska
aksiom
29.05.2006 08:53:38
Tilasinpas pojat tänne Sodankylään prikaatin kotiuttamispäiväksi. Saa nähdä miten rokkaa, en ole päässyt vielä näkemään. Ilo kuluttaa puolustusvoimien rahoja joskus hyvinkin. Suorittelen siis inttiä täällä vmtk-hommissa.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Zeni
30.05.2006 00:08:59
Crosswordista pidin paljon, mutta Killprettyn - You`re so tired jyräsi sen nopeasti. Laulaja oli mielestäni pahin virhe tuolla Crosswordilla, onhan hän varmasti "perinteisesti ja oikeaoppisesti" mitattuna todella hyvä laulaja, mutta jotenkin se silottelu ja taito pilasivat itse kappaleen tunnelman.

Koko levyltä odotin melko paljon, mutta hiukan turhan tylsää maailmanmallia. Ei oikein mitään omaa. Tosiaan aivan liian siloteltu ja mahtipontinen mulle. Toisaalta laulu on joissain kappaleissa mun mieleen sopivaa rosoa mitä olisi saanut käyttää enemmän tuon "huokailun" sijaan.
Mikael
30.05.2006 18:04:23

Meitsi taasen diggas soitosta, tuotannosta ja biiseistäkin, mut laulu oli mun makuun vähän liian sitä mikä mulle useimmiten tökkii tän tyyppisessä musassa - semifalsettikuiskimista ja hönkäilyä tai sit sielua raastavaa tunteenpalohuutoa. Varmaan tyylille uskollista just niinku pitää mut mulle (joka diggaa J.J. Calea laulajana) teatraalisuudessaan vähän liikaa. Nastaa oli se ettei tässä justkaan pyydelty anteeksi tai vedelty suitsista vaan hoidettiin hommat tyylillä himaan.
Siitä mistä aita on matalin...
Raimo
08.06.2006 01:22:50

Hyvä keikka!
Blah.
Ocra
21.08.2006 16:28:49
Uutta veisua luvassa kohta puoliin! Biisi tulee erään leffan soundtrackille, ja siinä feattaa pari tunnettua artistia. Lisää uutisia aiheesta luvassa myöhemmin!

Stay (auto)tuned ;)
"If it weren't for electricity we'd all be watching television by candlelight." -George Gobol.
Ivory
21.11.2006 14:33:50
Voi perhana. Tänään sain koko levyn käsiini ja tämähän on aivan helvetin kova. Tosiaan todella hyvin tuotettu ja eipä se haittaa ollenkaan. Itelle jäi mahtavat fiilikset näistä biiseistä ja tunnetta sitä kai pitäis musiikista saadakin irti. Ei mitään pahaa sanottavaa, tai no kitaristeille ehkä vähän treeniä. ;)
"Juustoa!"
Cathi777
22.11.2006 09:42:27

Uutta veisua luvassa kohta puoliin! Biisi tulee erään leffan soundtrackille, ja siinä feattaa pari tunnettua artistia. Lisää uutisia aiheesta luvassa myöhemmin!

Stay (auto)tuned ;)

Hitto, että se ralli rupeaa pursuamaan jo korvista ulos. Suhteellisen hyvä biisi, mutta kun se soi noin kerran tunnissa radiossa niin alkaa jo pikku hiljaa kyrsimään. Kyllä radio osa nykypäivänä olla hieno biisien tappaja. Jos tämä levylle joskus tulee niin varmasti tulee aina hypättyä sen yli.
Only pop music can break my heart...
JohnJ
22.11.2006 16:09:23
Mä en välitä tästä soundtrack-biisistä sitten ollenkaan. Radiota kuuntelen harvoin, joten kyllästyminen ei ole syynä. Tykkään vaan enemmän siitä Bleakin raskaammasta tuotannosta, josta tämä biisi on varsin kaukana.
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)