saastara 27.05.2006 19:53:32 (muokattu 27.05.2006 20:00:31) | |
---|
En löytänyt haulla joten ajattelin, että josko tämmöinen thriidi olisi ihan kiva.. Etenkin kun ovat nämä puiden rakenteet alkaneet enemmän kiinnostamaan. Eli siis, jos asiaa paremmin tuntevat inehmot voisivat täällä kertoa kokemuksiaan kitaran puista. Eli minkälaisia ovat luonteeltaan nuo..? Toki ovat sangen ympäripyöreitä tämmöiset kysymykset mutta kuitenkin.. E: Tarkemmin ajatellen.. Tämän olisi voinut pistää tuonne rakennuspalstalle. Lisään tämän sinne ja pyydän ylläpitoa tämän poistamaan. Lisää middleä. |
Ei mitään... |
Petrukki 27.05.2006 20:16:42 | |
---|
Sanakirjalla en löytänyt, mitä on basswood? Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
ollikainen 27.05.2006 20:18:18 | |
---|
Sanakirjalla en löytänyt, mitä on basswood? Lehmusta, lämminsoundinen puulaji. Ei mitään... |
oiva tumpeloinen 27.05.2006 20:18:22 | |
---|
Sanakirjalla en löytänyt, mitä on basswood? Lehmus. www.sanakirja.net tietää sen kanssa..... |
elbowski 27.05.2006 20:18:31 (muokattu 27.05.2006 20:18:41) | |
---|
Sanakirjalla en löytänyt, mitä on basswood? Basswood on lehmus. E. Hidas. Raivo määrää nuotin |
Joees 27.05.2006 20:19:05 | |
---|
Sanakirjalla en löytänyt, mitä on basswood? Eikös näistä ollut jossain vaiheessa kirjotettu iso lista? Joko soitinrakennuksen puolella tai täällä. Tuli vain näin mieleen. Tai sitten mä muistan jotain todella vanhaa :) Groooove is in heart!
Nurmella ON viikset! |
MadMatt 27.05.2006 20:24:17 | |
---|
Lehmusta, lämminsoundinen puulaji. Esim. leppää pehmeämpi puulaji eli Hieman alttiimpi kolhuille. |
Petrukki 27.05.2006 20:25:41 (muokattu 27.05.2006 20:27:31) | |
---|
Lehmus. Okei, kiitosta. Miten se eroaa alderista (en tästäkään saanut suomennosta), mikä taitaa olla aika kirkassointinen, kun sitä stratoissa käytetään? E. taisin saada vastauksen. Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
ollikainen 27.05.2006 20:40:25 | |
---|
Joku m tuhatta kokeillut kultakorva voisi kertoa, onko kyseinen kitara hard vai soft maplea? Ei mitään... |
Cujo 27.05.2006 21:06:02 | |
---|
alderista (en tästäkään saanut suomennosta) Lepästä puhuvat. "Sillä minä olen Pieniälyinen Karhu, jolle kummalliset sanat ovat Harmi." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 |
Ze Kink 27.05.2006 23:27:13 (muokattu 27.05.2006 23:29:49) | |
---|
Okei, kiitosta. Miten se eroaa alderista (en tästäkään saanut suomennosta), mikä taitaa olla aika kirkassointinen, kun sitä stratoissa käytetään? E. taisin saada vastauksen. Ei leppä ole mitenkään hirvittävän kirkassaundista. Saarni on sitten kirkkaampi soinniltaan, ja mun mielestä se oikea Stratopuu. Saarni on tosin myös melko painavaa, suosaarni sitten vastaavasti kevyttä. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Teksu 28.05.2006 00:04:29 | |
---|
Oon aina elänyt siinä käsityksessä että leppä olisi kovinkin kirkassoundinen puu... Sopiiko Seymour Duncanin JB lepän kanssa, noin yleisesti? "Ja kaikille fäneille mä haluun sanoo et kiip on thräshin!" |
Petrukki 28.05.2006 00:12:23 | |
---|
Oon aina elänyt siinä käsityksessä että leppä olisi kovinkin kirkassoundinen puu... Niin minäkin. Käytetäänhän sitä joissan Fenkun stratoissakin. Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
mmosorin 28.05.2006 00:16:18 | |
---|
Onhan se leppä varsin kirkassointinen, mutta saarniin verrattavissa oleva puulaji, molemmathan ovat nopesti soivia puulajeja. Leppä ilmeisesti halvempi/tai ainakin parempi saatavuus massatuotannon kannalta tarkastellen. |
JR 28.05.2006 00:36:32 | |
---|
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
Aki 28.05.2006 01:54:19 | |
---|
"We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
P-Nut 28.05.2006 14:42:25 | |
---|
Oon aina elänyt siinä käsityksessä että leppä olisi kovinkin kirkassoundinen puu... Näin oli itsellänikin ajatus aluksi vaan pistelin pariin otteeseen Warmothin tyypeille mailina kun tuollaista Warmothin stratoa suunnittelun ja näin sieltä esimerkiksi sanottiin : "Besides Mahogany, Korina is the only other wood that I can think of that is warmer than Alder." Vaan tosiaan Akihan tuossa pistikin jo linkkiä warmothille, jossa on kuvaukset noista materiaaleista ja jos joku asia mietityttää niin ei muuta kun pistämään mailia warmothin tyypeille. Oikein lepposaa väkeä ja vastaavat maileihin kattavasti ja nopeasti. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
LaXu 28.05.2006 15:48:53 | |
---|
Ei leppä ole mitenkään hirvittävän kirkassaundista. Saarni on sitten kirkkaampi soinniltaan, ja mun mielestä se oikea Stratopuu. Saarni on tosin myös melko painavaa, suosaarni sitten vastaavasti kevyttä. Allekirjoitan kyllä, että minustakin saarni on se THE Stratopuu. Siltikään saarni ei välttämättä mitään tolkuttoman painavaa ole. Mulla on kaksi saarnista tehtyä kitaraa, toinen strato, toinen tele ja kumpikin on reilusti alle 4 kiloa. Okei, mun leppärunkoinen strato on kevyempi, mutta ei mitenkään olennaisesti. Ei pitäisi saarnirunkoistenkaan aiheuttaa ongelmia painon suhteen. |
Ze Kink 28.05.2006 16:55:13 | |
---|
Allekirjoitan kyllä, että minustakin saarni on se THE Stratopuu. Siltikään saarni ei välttämättä mitään tolkuttoman painavaa ole. Mulla on kaksi saarnista tehtyä kitaraa, toinen strato, toinen tele ja kumpikin on reilusti alle 4 kiloa. Okei, mun leppärunkoinen strato on kevyempi, mutta ei mitenkään olennaisesti. Ei pitäisi saarnirunkoistenkaan aiheuttaa ongelmia painon suhteen. Ei kyllä, oma Stratonikin on saarnia eikä se mitenkään erityisen paljoa paina. Tai oikeastaan se on varmaan sitä japanilaista sen -saarnia, syyt on kuitenkin samanlaiset kuin saarnissa. Kuitenkin kun vertaan leppäiseen halpisstratooni, niin ero painossa on kyllä selvä. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |