Aihe: Zoom MRS digitallennin
1
wild willie
31.05.2006 13:59:35
Minulla on mrs 1608. Noista USB-asioista en osaa sanoa tuon taivaallista,koska hankin ko. laitteen voidakseni tehdä musiikkia ilman PC:tä. Laitteella saa erittäin hyvää jälkeä. Teen roots-kamaa, joten perussaundit kevyesti efektoituina riittävät kunhan käytössä on asialliset mikit ja etuset. Minä käytän myös Yamahan kompuraa, joka on vähän suhiseva. Sisäänotossa vältän käyttämästä laitteen sisään rakennettua kompuraa, koska koen sen lisäävän kohinaa pahemmin kuin ulkoinen kompurani tekee. Ehkä kyse on vain omasta taitamattomuudestani. Mrs:n kompura on oikein hyvä miksausvaiheessa.

Miksaaminen ja masteroiminen (tehty laitteessa hiukan kuin yhdeksi ja samaksi asiaksi, koska masterointi tehdään siinä yhteydessä kun kanavat ajataan stereoraidaksi.) on erittäin helppoa, mutta efektien määrä on rajallinen. Laitteen oma näyttö on pieni ja sisältää vain vähän infoa, mutta peruseditointi onnistuu aika kivuttomasti kunhan käyttis tulee tutuksi. Jos käytät tietokonetta, joudut hankkimaan USB-interfacen, jonka avulla voit siirtää tiedostot tietokoneelle. Ilman USB:täkin selviä, jos joka kerta poltat koko projektin (siis biisin kaikki tiedot) cd:lle ja syötät sen sitten tietokeoneelle. Itse en ole tätä tehnyt vielä kertaakaan.

Sanovat Yamahan tallentimien olevan monipuolisempia miksausvaiheessa ja Zoomin olevan mukavampi efekteiltään sekä rumpu-bassokoneiltaan. Mene ja tiedä,mutta itse olen soitellut rumpuja ja bassoja koneen bädeistä sisään ja saanut niin akustisia saundeja, että eräs ammattilainen luuli kuulevansa soikkobasson!:-)

Ei ole muuten laite kaatunut vielä näinä kuukausina kertaakaan!
Tykkään kuin se kuuluisa hullu siitä kuuluisasta puurosta!
(Nyt kun saisi vielä loistavan putkietusen, putkikompuran ja u47-mikin!)

Willie
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)