Aihe: Midi ohjattava EQ kitaralle
1
noteride
06.10.2003 01:35:49
Eikö muka löydy?
Hanok
06.10.2003 09:33:29
Eikö muka löydy?

Hm, Behringerin Ultra-Curve nyt on ainakin midiohjattava eq. Ei tosin erityisesti kitaralle tehty, mutta kyllä kai terssikorjain siinäkin käytössä toimii, kunhan saat signaalin hoidettua linjatasoiseksi jollain vermeellä.

Ehkäpä joitain laitteita löytyy ihan kitarallekin, ei vain ole tullut vastaan pelkkää eq:ta. Joskus olen kuullut että kitaristit ovat käyttäneet esim. Rocktron Pro-GAP-etuastetta pelkkänä EQ:na. Siinä tulee samaan pakettiin myös HUSH, joka on erittäin pätevä laite. Etunen sinänsä on trankkuvehje jonka omat säröt sopivat lähinnä hevin vetämiseen. EQ-osasto on nelialueinen ja keskialueen säädöt ovat muistaakseni puoliparametriset (kannattaa etsiä netistä tarkempaa tietoa). Noita liikkuu käytettynä sen verran halvalla että tuskin siihen hintaan mitään erillistä eq:ta saisi.
Jäärä
06.10.2003 10:51:09
Ehkäpä joitain laitteita löytyy ihan kitarallekin, ei vain ole tullut vastaan pelkkää eq:ta. Joskus olen kuullut että kitaristit ovat käyttäneet esim. Rocktron Pro-GAP-etuastetta pelkkänä EQ:na. Siinä tulee samaan pakettiin myös HUSH, joka on erittäin pätevä laite. Etunen sinänsä on trankkuvehje jonka omat säröt sopivat lähinnä hevin vetämiseen. EQ-osasto on nelialueinen ja keskialueen säädöt ovat muistaakseni puoliparametriset (kannattaa etsiä netistä tarkempaa tietoa). Noita liikkuu käytettynä sen verran halvalla että tuskin siihen hintaan mitään erillistä eq:ta saisi.

Ja kuinka ollakaan, mulla olisi juuri sellainen myynnissä. Voipi kysellä pikaviestillä jos kiinnostaa. Oikeastaan voisi ajatella, että sinä on 128 erillistä EQ:ta ja Hushia, se Hush on siinä jokaisella presetillä omilla säädöillään. Volumepotikka rahisee, muuten hyvässä kunnossa. Mm. Peter Lerche käyttää (tai on ainakin joskus käyttänyt) samaa vekotinta tohon tarkoitukseen.
"Koneella on koneen tahti"
Boner-Joe
06.10.2003 13:20:10
Mutta jos sillä buustataan varsinaista särönlähdettä (vahvistimen etuastetta) niin ei se HUSH sielä jonon ensimmäisenä paljoa kohinaan auta?
Hanok
06.10.2003 14:07:48
Mutta jos sillä buustataan varsinaista särönlähdettä (vahvistimen etuastetta) niin ei se HUSH sielä jonon ensimmäisenä paljoa kohinaan auta?

No eipä taida olla ihan vastaavaa hyötyä. Enpä tiedä muutenkaan toimiiko siinä laitteet ihan parhaimmillaan jos etuasteen kytkee vahvistimeen inputtiin, kun sieltä kaiketi tulee linjatasoista signaalia ulos. Pro-GAP:ssa (ainakin niissä uudemmissa versioissa) on kylläkin myös efektiluuppi, johon vahvistimen etuasteen voi ainakin periaatteessa kytkeä, siis:

kitara -> Pro-GAP -> efektiluupin lähdöstä vahvistimen inputtiin -> vahvistimen efektiluupin lähdöstä Pro-GAP:n luupin paluuseen -> Pro-GAP:n lähdöstä vahvistimen efektiluupin paluuseen.

En kylläkään osaa sanoa miltä soundaa, mutta ainakin siinä olisi komponentit toivotussa järjestyksessä. Voisi vielä Pro-GAP-lla valita onko käytössä vahvistimen etuaste vai laitteen oma särö. Ainakin luulisin että tässä tapauksessa Pro-GAP:n eq olisi ennen vahvistimen etuastetta. En tosin aivan varma ole tästä.

Itselläni ei siis tuota etuastetta ole. Kaverin yksilöä räpläilin joskus mutta siitäkin on jo vähän aikaa.
noteride
06.10.2003 17:17:34
No, toinen vaihtoehto mulla ois, et hommaisin jonkun aktiivimikin&elektroniikan jollain boosterilla ja niihin tietääkseni saa jonkinnäkösen EQ:n (ainakin jacksonin vanhemmissa kepeissä on ollu), Mut oisko se sit nii hyvä?
D-Kay
06.10.2003 17:37:33

Miksi pitää olla midiohjattava.?
MYYDÄÄN: Tokain Les Paul
noteride
06.10.2003 17:52:55
Miksi pitää olla midiohjattava.?

Siksi, kun haluan selvitä yhdellä polkaisulla soundin vaihdosta. Paitsi jos hommaan noi yllämainitut viritykset kitaraan.
D-Kay
06.10.2003 17:58:37

Siksi, kun haluan selvitä yhdellä polkaisulla soundin vaihdosta. Paitsi jos hommaan noi yllämainitut viritykset kitaraan.

Mutta pitääkö olla monta erilaista equtusta? Ei esimerkiksi tavalliset eq-spedut käy? BOSSilla on tommonen vempain: http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=96
MYYDÄÄN: Tokain Les Paul
noteride
06.10.2003 20:28:19
Mutta pitääkö olla monta erilaista equtusta? Ei esimerkiksi tavalliset eq-spedut käy? BOSSilla on tommonen vempain: http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=96

Ei nyt välttämättä tarttee olla, ku yhet säädöt, mut jos mä tommosen bossin hommaisin, ni sit joutus vielä midipedaalin lisäks, jolla ohjaan varsinaista efektilaitettani polkasee sitä bossia, kun soolosoundin haluaisin päälle ja mulle tuo kaks polkasua/soundi on ehdottomasti liikaa:)
Fortune
06.10.2003 20:29:10
Ei nyt välttämättä tarttee olla, ku yhet säädöt, mut jos mä tommosen bossin hommaisin, ni sit joutus vielä midipedaalin lisäks, jolla ohjaan varsinaista efektilaitettani polkasee sitä bossia, kun soolosoundin haluaisin päälle ja mulle tuo kaks polkasua/soundi on ehdottomasti liikaa:)

Ei muuta kuin midi-switcher räkkiin ja Boss sen ohjailtavaksi.
noteride
06.10.2003 20:35:30
Ei muuta kuin midi-switcher räkkiin ja Boss sen ohjailtavaksi.

Sitäkin olen harkinnut, mutta hyvä ois ollu, jos ilman sitä selviäis. Semmosen jos menis hommaamaan, ni sittehä tulis älytön himo täyttää kaikki loopit jollain purkeilla. Mut onks noihi kitaroihi kukaa kokeillu niitä EQ systeemejä/boostereita?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)