Aihe: Vahvarin inputti lahjakkaasti paskaksi
1
apenaattori
27.05.2006 14:12:34
Eli tällainen pikku kysymys tähän väliin. Äsken lähdin kiirellä juoksemaan vahvarini luota ja satuinpa sitten kompastumaan piuhaan joka oli kitaran ja vahvarin välissä. No sitten damageja tutkimaan ja huomasin, että inputin paikalla oli pelkkä reikä. Se yläpuolella ollut rinkula oli lattialla ja poimin sen talteen. Sitten kurkkasin taskulampulla reiästä sisään ja siellä "pohjalla" oli toinen osa joka varmaan sitten kuului sinne sisäpuolelle (en ole koskaan katsonut, mitä vahvarini on syönyt joten en tiedä näistä jutuista yhtään mitään). Vahvari on Vox Valvetronix AD30VT mallintava. Eli mitäs nyt pitäisi tehdä? Hoituuko homma itse vai pitääkö viedä jonnekkin? Kaikennäköistä apua kaivataan nyt pian, sillä haluan päästä soittamaan. :-(
Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan.
rytilahti
27.05.2006 14:18:58 (muokattu 27.05.2006 14:21:10)
Taisi mennä jakki paskaksi, siis katketa. jos on semmonen muovinen. Basistille kävi noin joskus jonkun vaffarin kanssa...

Ei muuta kuin auki jos on vähääkään tietoa mitä teet.

E: Ei pitäisi liikaa maksaa ja voit korjauttaa missä tahansa elektroniikka liikkeessä. jos ei löydy frendiä joka sen tekee.
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä!
apenaattori
27.05.2006 14:34:45
Et sattuis Espoossa asumaan?

En, Tampereella. Kaikki neuvot tänne vaan, jos kerran helppo homma on. Oppisinpahan senkin sitten tekemään.
Wahi
27.05.2006 14:45:39
Nykyisin irroitan aina piuhan silloin kun en soita. Itselleni ei ole noin käynyt, eli ei ole onneks kantapään kautta opittu.
Going down like a lead Zeppelin
rytilahti
27.05.2006 14:58:30
No jos se jakki ei ole piirilevyyn juotettu niin hommassa ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Niinkuin ei ilmeisesti ole... Itse tekemään vaan.
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä!
Aki
27.05.2006 15:55:50

Kaikki neuvot tänne vaan

En ole varma miten tuo on kytketty, joten neuvon oletuksien perusteella. Jos sieltä löytyykin jotain muuta, niin tule tänne itkemään, ni neuvotaan lisää.. ;o)

Eli tuosta jakista lähtee luultavasti kaksi tai kolme johtoa. Yksi on kytketty plugin kärkeen, yksi plugin runkoon. Tutki (ja mieluiten mittaa yleismittarilla pienellä vastusalueella) mitkä päätyvät mihinkin kohtaan itse plugia. Tutki ostamastasi jakista, mistä juotoskorvakkeista pääsee samoihin kohtiin plugia, ja juota piuhat kiinni.

Tuossa jakissa on kytkin, joka luultavasti vain kytkee nuo kaksi piuhaa (+ ja -) yhteen silloin kun kitarapiuha ei ole kytkettynä.

Oikeanlaisen jakin saat, jos otat tuon rikkimenneen mukaan elektroniikkaliikkeeseen. Muista merkata mikä piuha meni mihinkin, ennenkuin otat johdot irti!
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
apenaattori
27.05.2006 16:04:34 (muokattu 27.05.2006 18:40:48)
Joo kerkesinkin hoitamaan homman jo ennen Akin lisäneuvoja. Ei ollut rikki (jakki oli piirilevyyn juotettu), oli vaan irronnut siitä inputin suuaukosta (eli jos ymmärrätte mitä tarkoitan). Piti vaan ruuvata takaseinä auki ja kiinnittää jakki takaisin paikalleen. No hätä. Hyvä että ruuvailin itse, oli hauska nähdä mitä kaikkea kivaa siellä vahvarin uumenissa oli. :-)

Suurkiitokset kaikille, erityisesti Akille joka vaivautui kirjoittamaan isot sepustukset tuosta jakin vaihdosta.

Eikun rokkaamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)