Aihe: Eeppinen jahti The 7:n perässä alkaa!
1 2 3
Ze Kink
27.05.2006 13:31:55 (muokattu 27.05.2006 13:32:16)
Käytettynä näkyy noita Iban (ei-baritoni) seiskoja löytyvän oikein kivasti. Pelottaa vain tuo kaulan lyhyys, noissa halpisseiskoissa mitä olen soitellut (esim. RG 7321) kun oli tuo 7. H-kieli aivan täyttä spagettia. Miten mahtaa noiden kalliimpien kanssa olla..? Skaalahan noissa on sama joten ongelma ei varmaankaan mitenkään maagísesti katoa hinnan myötä?

Rg1527:ssa ja Universessa se oli mielestäni suht hyvän tuntuinen, mutta paria baritonikitaraa testanneena se B-kieli (tai A-kieli, miksei alempikin) kyllä soi paljon paremmin. En nyt puhu siis jäykkyydestä, vaan tuntuu että kitara resonoi voimakkaammin ja ääni soi pidempään ja saundaa paremmalta. Schectereissähän tosiaan on jo tuo 26,5" skaala, siinä mielessä ne voivat olla hyvä vaihtoehto. Itse kuitenkaan en tykännyt kaulasta niin paljoa. Ibanezin seiskoissa on olleet mielestäni kaikista parhaalta tuntuvat kaulat. Raniltahan varmaan saisi customkitaran Ibanezin mitoilla, muuttaisi vain pulttikaulan neckthruksi ja puita ehkä vähän vaihtelisi. Ja itse ainakin haluaisin ehdottomasti ruostumattomasta teräksestä tehdyt nauhat.

Eikös joku kertonutkin, että Ranilla pulttikaula oli ~100e kalliimpi kuin liimakaula (vai neckthrough)? Itsellä olisi tässä aika kova baritoniseiska-gas päällä, harmi ettei toiseen Ran-quoteeni ole vastattu vielä. Jotain töitä kyllä pitäisi saada ensin :(
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
Ze Kink
27.05.2006 13:45:53
Eikös RG1527:n kaula ole tehty Universen pohjalta, samoilla mitoilla tms? Näin muistelisin myyjän puhuneen, kun kitarani ostin.

En tiedä, mutta saman paksuisia ne ainakin on. Voi olla, että Universessa on enemmän D-profiili, kuten Jemissä verrattuna perusrg:ihin.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
mungiisi
27.05.2006 14:57:44
En tiedä, mutta saman paksuisia ne ainakin on. Voi olla, että Universessa on enemmän D-profiili, kuten Jemissä verrattuna perusrg:ihin.

Okei. Muistaakseni kitaraopettajani puhui, jolla on itsellä Universe että kaulat olisivat suht samanlaiset tai samanlaiset. En muista.
kunnasja
03.06.2006 13:15:16
Schecter Hellraiser
JakeScary
03.06.2006 13:40:06
Se o kivaa ku on mukavaa..
drlecter
03.06.2006 14:13:22

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)