petank 26.05.2006 10:12:00 | |
---|
Ensimmäistä jyrsintä olen hankkimassa. Olisko tämä Bilteman vehje sopiva kitaranrakennuskäyttöön? Vai onko aiheellista katsoa jotain merkkituotteita? KÄSIYLÄJYRSIN, 1080 W - Elektroninen kierrosluvun säätö - karalukitus helppoa jyrsimen vaihtoa varten - rinnakkaisvaste - vaste 7 kiinteän jyrsintäsyvyyden säätämistä varten sekä millimetrin tarkka - jyrsintäsyvyyden hienosäätöpyörä - pyöröohjain, malliohjain sekä purunpoistoliitäntä - Teho: 1080 W - Kierrosluku kuormittamattomana: 11.500-28.000 kierr./min - Suurin jyrsintähalkaisija: 35 mm - Suurin jyrsintäsyvyys: 44 mm - Istukka/jyrsimen kiinnitysholkki: 6 & 8 mm - Kaksoiseristetty, luokka II - Toimitukseen kuuluu 12 erilaista jyrsintä - Liitäntään 230 V/50 Hz - Paino: n. 3,5 kg. Hinta 39,00 € |
isokasi 26.05.2006 10:29:34 | |
---|
Kyllä tolla pärjää itselläni on samainen jyrsin. Ei se ammattikäyttöä kestä mutta harrastelu käyttöön hyvä hinta laatu suhde. No Way Out.......... |
jukkasil 26.05.2006 11:34:44 | |
---|
Sama kone mullakin ja ihan hyvin on toiminut, muista vain olla kiristämättä terää "liian lujaa" istukkaan, kerran sain siirtopihtien avulla sen vasta irti. Tuosta varoittelivat myös manuaalissa. Kitaranrakennusyritelmää: http://windyhilllguitars.blogspot.com/ |
Juniper 26.05.2006 12:12:07 (muokattu 26.05.2006 12:14:51) | |
---|
Täältä löytyy myös sama kone. Ihan hyvin on toiminut, tosin pienillä modauksilla. Mulla ongelma on ollut lähinnä riittämätön korkeudensäätö. Lisävaraa sai vaihtamalla pohjan liukumuovin ihan ohueen muoviin(tai poistamalla kokonaan) sekä säätämällä jyrsimen kiinnitystä ohjuriin. Tämä korkeudensäätö on erityisen suuri ongelma silloin kun jyrsintä käyttää alajyrsinpöydässä. Seuraava jyrsin (jahka aika jättää nykyisestä) tulee olemaan 12mm karalla varustettu "ammattikone". |
petank 26.05.2006 12:48:53 | |
---|
Pärjääkö mukana tulevilla terillä vai kannattaako/tarviiko hankkia muita? |
T.Urmio 26.05.2006 12:59:18 | |
---|
Mulla on tosta vielä halvempi ja karvahatumpi versio, Tarjoustalosta 19,90€. Ihan tyytyvänen olen ollut. Teräsarja tosin maksoi viiskybää, mutta ovat sitten kohtuulaatuisiakin. No ei se mun vika oo |
DVD 26.05.2006 13:35:58 | |
---|
Henkilökohtaisesti ottaisi sen 850w ja lisksi halvemma. Sellainen kapeampi "sauvamallinen" sopii paremmin kitaranrakennukseen. Näkyvyys on kaikin puolin parempi ja keveys on valttia. |
spyykko 26.05.2006 14:40:33 (muokattu 26.05.2006 14:40:52) | |
---|
Seuraava jyrsin (jahka aika jättää nykyisestä) tulee olemaan 12mm karalla varustettu "ammattikone". Ai. Mä olen ajatellut mennä päinvastaiseen suuntaan. Reilun kilovatin halpisFernini seuraajaa tullee olemaan joku kohtuulaadukas, ~700-800 Wattinen kone. Pieni koko ja keveys ovat mun mielestä tärkeämpää kuin teho ja iso kara. Alajyrsinkäytössä tietysti pienen koneen isku loppuu äkkiä kesken. Pärjääkö mukana tulevilla terillä vai kannattaako/tarviiko hankkia muita? Pärjännee ainakin jos ei ole kiire. Ero laadukkaisiin teriin on kuitenkin todella iso, sekä laadussa, että hinnassa. Harkitsisin kyllä yhden laatuterän (vaikka suora 12, tai 16-millinen) ostamista heti kärkeen. Lisää teriä voi sitten ostella myöhemmin jos kokee tarvitsevansa. Edit: Typoja Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Teristä sen verran että yleisimmät "halpis" sarjat on niin lyhyellä karalla että etenkin pöytäkäytössä loppuu mitta hyvin äkkiä kesken. Terä tosiaan kannattaa kiinittää suositetulla pituudella istukkaan eikä yrittää siten kikkailla mittaa lisää. Pari suoraa terää pitkällä karalla helpottaa kummasti asioita. Yksittäiset terät kyllä tuppaa olemaan hinnakkaita. |
petank 14.08.2006 15:30:11 | |
---|
Mistäs saisi suoraan hyllystä tuollaisen hommaan sopivan laadukkaan 12-millisen? |
Juniper 14.08.2006 15:39:50 | |
---|
Mistäs saisi suoraan hyllystä tuollaisen hommaan sopivan laadukkaan 12-millisen? Hyvinvarustetuista rautakaupoista voi löytyä. Jos satut varsinaissuomessa liikkumaan niin Halikossa on sellainen paja kuin cnc-team ( http://www.cnc-team.fi). Sieltä saa sitten kunnon koneet vieläpä rautakauppahintoja edullisemmin. Täällä on myös varmaan suomen kattavin jyrsinterä valikoima. Varoitus: Jos tuonne pajaan eksyy on huolehdittava nestetasapainosta lisääntyneen kuolanerityksen johdosta :) |