Aihe: wah wah pedaali
1 2 3
zepeteus
20.02.2006 22:37:37 (muokattu 20.02.2006 22:43:33)
Cry Baby Model 310.000 Italiassa tehty, JEN Elettronica. Vielä löytyy nro 250.046.

Eivät sano nuo luvut ainakaan minulle valitettavasti mitään. Italialainen JEN Elettronica teki aikoinaan paljon wah-pedaaleita, mm. nimillä Vox, Jen, Gem, Elka, Crybaby ja Gretch varustettuina.

Mikäli pedaalisi sisällä majailee punainen, valkoinen tai vihreä Fasel tai metallisylinterinen halo-induktori, onnittelen, omistat aitoa vintagea. Siinä tapauksessa en menisi ihan heti tekemään vermeelle mitään. Kuva olisi kiva, ja nimenomaan sisuskaluista.

Oisko kellään tietoo tällaisesta laitteesta / neuvoa miten tästä saisi toimivan laitteen (jos mahdollista)?

Tuolla on jotain itkupillien värkkäämisestä eri uskoon:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=31&t=98783&o=0&co=0

Kuinka moni käyttää Wahia muutenkin kuin pelkkään perusveivaamiseen..?

Erityisesti pienellä alueella nopeasti värisytettynä ja modulaatioefekteihin yhdistettynä ufoiluna kyllä. Samaten kuin feedbackin esiinkaivamiseen eri tajuuksilta samalla perussävelellä.

Eli siis, itselläni on wahi koko ajan lähestulkoon päällä ja pohjassa, antamassa semmoista mukavaa terää soundiin.. Kenelläkään muulla kokemuksia moisesta viritelmästä..?

Maaginen kohta ja Michael Schenker. Irroitti muutamasta wahistaan jopa hammastangon, jotta potikka pysyy oikeassa kohdassa koko ajan.
pgustafsson
21.02.2006 19:38:11
Kiitos informaatiosta. Linkistä löytyi tietoa vaikka muille jakaa. Tuntuu kuitenkin siltä, että tuo muokkaaminen vaatisi vähän enemmän elektroniikkatuntemusta kun mitä meikäläiselle on suotu...

Kurkkasin muuten pedaliin, ja kyllähän siellä punainen Fasel majailee - onneksi kysyin viisaammilta neuvoa ennen kuin annoin laitteelle hylkytuomion. Koitan myös jossain vaiheessa saada laitteen sisälmyksistä kuvan tulemaan.
Lancelot
21.02.2006 19:43:59
en tiä onko tullut jo mainintaa mut tos on ollu kaverilta lainas cry baby classic fasel. Cleanilla waakku toimii todella hienosti mutta säröllä ihan p*ska.
Ilez885
25.02.2006 12:40:55

Itelläni on Dunlop Cry Baby wah-wah, ja oon ollu aika tyytyväinen...Suosittelen, niinku joku ihan tän threadin alussa sano, että se pelittää hyvin niin metallisooloissa kun kaiken maailman funk-kuvioissa
moose_88
21.04.2006 13:07:12
mulla on cry baby mutta haluaisin vähentää yläpäätä ja lisätä alaosastoa. Oonko ihan väärässä, vai onnnistuuko tuo aukasemalla koppa ja vääntämällä potikkaa pari hammasta taaksepäin?
sn
21.04.2006 13:08:56 (muokattu 21.04.2006 13:09:43)
mulla on cry baby mutta haluaisin vähentää yläpäätä ja lisätä alaosastoa. Oonko ihan väärässä, vai onnnistuuko tuo aukasemalla koppa ja vääntämällä potikkaa pari hammasta taaksepäin?

Kyllä. Onnistuu siis.
Ossi
21.04.2006 14:07:26

Kun kerran on näin monta wah-wah asiantuntijaa koolla kysyisinkin omasta laitteestani - Cry Baby Model 310.000 Italiassa tehty, JEN Elettronica. Vielä löytyy nro 250.046.

Ostin tuollaisen uutena joskus 70-luvulla. Tein siihen samantien TBP-systeemin ja värkki on toiminut moitteetta kolmisenkymmentä vuotta. Simppeli ja robusti vehje joka ei rypisty isommankaan saappaan alla. Mä olen ollut tyytyväinen. Potikan olen tietysti joutunut vaihtamaan pariin otteeseen mutta nehän on muutenkin kulutustavaraa.
Dr. Muff
25.05.2006 17:37:45
Tuolla oivia clippejä myös waheista:

http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareEffects/CompareEffects.html

Noi oivia OMG! :-) Siis aivan kamalia, minun mielestä. Jos Fultonen waheista haluaa klippiä niin valmistajan kotisivuilla kannattaa vierailla.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
januszian
25.05.2006 23:43:11

Noi oivia OMG! :-) Siis aivan kamalia, minun mielestä. Jos Fultonen waheista haluaa klippiä niin valmistajan kotisivuilla kannattaa vierailla.

Mutta eikös tuo ole ultimaattisin tilanne sille joka miettii eri wahien eroja? Sama vahvari, sama kitara ja sama tai samankaltainen riffi? Paska riffi, kitara ja vahvari varmasti mutta wahien erot näkyy niinku Lordin kenkien lisäpohjat!
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Dr. Muff
26.05.2006 21:15:44 (muokattu 26.05.2006 21:16:49)
Mutta eikös tuo ole ultimaattisin tilanne sille joka miettii eri wahien eroja? Sama vahvari, sama kitara ja sama tai samankaltainen riffi? Paska riffi, kitara ja vahvari varmasti mutta wahien erot näkyy niinku Lordin kenkien lisäpohjat!

Tosta saa varsin huonon kuvan Fultonen waheista. Valmistajan sivuilta voi vakoilla miltä se voi oikein käytettynä kuulostaa. Tai sitten kuuntelee vaikka Robin Troweria. Tommosesta eestaasrunkkaamisesta ei saa kunnon kuvaa. Hiljaa kun polkee niin huomaa paljon paremmin mitä wahi tekee, vai tekeekö mitään. Teese twistaa koko alueella. Vertailukohtana vaikka Voxin uusintapainos joka sanoo yhdessä kohdassa geh-geh tai Dunlopin Cry Baby joka menee muhjuisesta kirkkaaksi sen enempää vatkaamatta, vou-vou. Vox on modattuna ihan kelpo. Dunlopin modaamista en ole koittanut, ehkä siitäkin saisi modaamalla jotain kivaa, ei ne kuitenkaan mitään liian mystisiä vehkeitä ole rakenteeltaan.
Fonisoul_
26.05.2006 22:56:16
Vähän yllättävää että januszianin viittausta lukuunottamatta kukaan ei ole vielä puhunut Buddan waheista. Eli onko näistä minkälaisia kokemuksia muilla?
Soul with a capital "S"...
Dr. Muff
26.05.2006 23:10:26
Vähän yllättävää että januszianin viittausta lukuunottamatta kukaan ei ole vielä puhunut Buddan waheista. Eli onko näistä minkälaisia kokemuksia muilla?

Hyvä soundi, hinta aika överi. Paitsi jos tilaa valloista niin uudesta joutuu kärsimään ehkä noin 150€. Kannattaa verrata sitten Teesen Picture Wahiin. Variaatioita samasta teemasta.
januszian
26.05.2006 23:29:36

Picture wahin ja Buddan välissä minä ottaisin Picturen. Budda on hirvittävän kirkas saundinen. No, vintage/blues mies ottaa sen mutta Picturesta saa laajempaan käyttöön enemmän vastinetta. Mun mielestä.
reppana
29.05.2006 11:17:43
Mulla on toi behkun wahi ja hyvin sillä soitelee. Hinta/laatu suhde kohdallaan..
Harjottelemalla oppii=)
McNulty
29.05.2006 11:26:40 (muokattu 29.05.2006 11:30:25)
Onko kellään kokemuksia Dimebagin wahista, Cry Baby From Hell?

Juu... 535Q uusissa kuorissa. Dimebag kerkesi käyttämään omaa signature-wahiaan vissiin viimeisimmällä Damageplan-kiertueella joka päättyi painajaiseen. Sitä ennen hänellä on ollut Pantera-aikana VOXin wakuttimia, Dunlopin räkkiwakutin ja Dunlopin 535Q.

Tuo Crybaby From Hell ei siis poikkea 535Q-wakuttimesta muuten, kuin camomaalauksen, parin ledin, sandgrip-polkimen ja CFH-logon osalta. Itselläni on 535Q ja pitää todeta että olen erittäin tyytyväinen. Siitä saa ulos sopivat wakut menoon kuin menoon. Kaipasi sitten miedompaa tai rankempaa wah-efektiä.

Ainoa syy miksi Crybaby From Hellin voisin ostaa, olisi se että Dimebagin perikunta saa rahaa lisenssistä. Muussa tapauksessa kannattaa tsekata tuo 535Q.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
januszian
29.05.2006 16:53:03 (muokattu 29.05.2006 23:34:10)

Juu... 535Q uusissa kuorissa. Dimebag kerkesi käyttämään omaa signature-wahiaan vissiin viimeisimmällä Damageplan-kiertueella joka päättyi painajaiseen. Sitä ennen hänellä on ollut Pantera-aikana VOXin wakuttimia, Dunlopin räkkiwakutin ja Dunlopin 535Q.

Tuo Crybaby From Hell ei siis poikkea 535Q-wakuttimesta muuten, kuin camomaalauksen, parin ledin, sandgrip-polkimen ja CFH-logon osalta. Itselläni on 535Q ja pitää todeta että olen erittäin tyytyväinen. Siitä saa ulos sopivat wakut menoon kuin menoon. Kaipasi sitten miedompaa tai rankempaa wah-efektiä.

Ainoa syy miksi Crybaby From Hellin voisin ostaa, olisi se että Dimebagin perikunta saa rahaa lisenssistä. Muussa tapauksessa kannattaa tsekata tuo 535Q.

Siinä CFH:ssa on potikka alapää taajuuksien säätämiselle. Saa enemmän alapäätä eli laajemman sweepin. Myöskin vissiin ylhäältä menee kirkkaammaksi. Eli siis high gain käyttöön parempi.

Näin olen ymmärtänyt.

Sivunootti, Behkun Hellbabe on kopio tuosta dime wahista.
Petrukki
29.05.2006 17:26:51

Ahaa, kiitos informatiosta. Pitääpi tuo 535Q tsekata.
Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?"
kunnasja
26.02.2008 16:30:24
Pikku sivuhuomautuksena: Bad Horsie ykkösessä ei ole säätöjä, mutta kakkosmallissa kylläkin on.
kilkka
17.03.2008 23:56:30

Perhana, ny ei jaksa enää kahlata näitä satoja keskusteluja. Kertokaa ny miehelle, mitä waheja kannattais lähtee kokeileen, kun haluan HYVÄN ja KESTÄVÄN rock/funk wahin. Toimittava hyvin cleanilla ja rokkisäröillä. Pistäkää clippejä jos jollain on. Kiitän. :)
www.myspace.com/piecemakerband
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)