Aihe: Vahvistinta hankkimassa. :)
1 2 3 4 5 6 7 8
-Prokitaristi-
26.05.2006 18:54:38
No perkele, menipä ihan perseelleen tuokin linkitys! No, joka tapauksessa tarkoitin Tech 21 Trademark 60-komboa.

Tuo on kyllä mainio peli, ei voi muuta sanoa.
L4t3
26.05.2006 18:57:37 (muokattu 26.05.2006 18:58:57)
Tuo on kyllä mainio peli, ei voi muuta sanoa.

Tottahan tuo. luultavasti itsekkin hankin jossain vaiheessa tuon tai Trademark 120 Wanhan frontmanin tilalle. On nimittäin alkanu vituttaa frontikan saundipolitiikka.
"Elämä on vain M-netin korvike." (Vanha viidakon sanonta) - Hohhoijaa
oiva tumpeloinen
26.05.2006 19:04:50
Mä en taas tiedä niin tuon TM:n erinomaisuudesta......tai siis hyvähän se on, mutta ei heviin (mitä mä luulen veivattavan). Se meinaa kovin helposti mennä vähän tunkkaiseksi, mikä ei mielestäni sovi heviin, eikä varmaankaan tässä haettuun "tilusoundiin".
Nääppä
26.05.2006 22:36:32 (muokattu 26.05.2006 22:40:26)

Edelleen tämä: http://kauppa.musiikkikullas.fi/default_ie.asp

kaupunki jossa tämä paikka on? 8o

no oulu perkele -.- just huomasin

Mutta kiitos kiitos näistä kaikista hyvistä ehdotuksista..

mutta lisää lisääää
ajjjaaaa
Aki
27.05.2006 01:26:09 (muokattu 27.05.2006 01:26:19)

Oiva jo vastailikin hyvin noihin manisdepis-kommentteihin.. :oP

dodi elikkäs putket on yhtälailla samanlaiset kuin transistorit? :/
Sikäli, että elektronisessa mielessä niillä on täysin sama määränpää. Sekä trankkuja että putkia voi käyttää vahvistimen kytkennässä hieman eri tavoin, joten jotkut trankut soundaavat puristillekin paremmalta kuin jotkut putkipelit.

Toi on vähän kuin auton moottori, onko se rivikutonen vai wankel. Wankelista tykkäävät pitävät siitä luultavasti paljolti Subarun muiden ominaisuuksien vuoksi, kuin tuon tietyn moottorin toteutustavan. On toki niitäkin jotka ostavat vain rivikutosia, koska V6-koneessa ei ole yhtä tasainen vääntökäyrä. Ja sitten on pirusti niitä jotka pitävät ko heppua hulluna.

Ja sitten mallintavaksi tai "mallintavaksi" omiin makuasioihini perustuvia suosituksia, itselleni sopivuusjärjestyksessä.

Jos soitat bändin kanssa, 12" elementti on hyvä lähtökohta:
Vox AD50VT, Vox AD60VT(X)
Line6 Flextone III
Roland Cube60
Tech21 Trademark 60

Jos soitat pääosin kotona, 10" on optimi.
Vox AD30VT
(Roland Cube30)

Jos soitat bändin kanssa lujaa, 2x12".
Vox AD120VT(X)
(Line6 DuoVerb)
(Tech21 Trademark 120)

Jos pitää (ulkomusiikillisista syistä) olla stäkki
Vox AD60VTH, AD120VTH
Line6:lta jotain
Tech21 se mörkönuppi (TM360?)
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Nääppä
27.05.2006 12:52:06

OOoooouuu jjeeaaaa
ajjjaaaa
Invader
27.05.2006 12:58:07
Toi on vähän kuin auton moottori, onko se rivikutonen vai wankel. Wankelista tykkäävät pitävät siitä luultavasti paljolti Subarun muiden ominaisuuksien vuoksi, kuin tuon tietyn moottorin toteutustavan. On toki niitäkin jotka ostavat vain rivikutosia, koska V6-koneessa ei ole yhtä tasainen vääntökäyrä. Ja sitten on pirusti niitä jotka pitävät ko heppua hulluna.

Nusnus, Subarussa on boxerikone, ei wankel. Wankkeleita on lähinnä RX-Mazdoissa.
Tai sitten ei..
Aki
27.05.2006 13:12:55

Nusnus, Subarussa on boxerikone, ei wankel. Wankkeleita on lähinnä RX-Mazdoissa.

Ainii.. no tarkotin boxeria. :oP
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
wah
27.05.2006 17:25:40
MOI

Olen tilaamassa Thomannilta uutta vahvistinta hintaan 200e - 300e. Löytyiskö ehdotuksia? Säädöt tulisi olla hyvät ja watteja tarpeeksi.
Knihti
27.05.2006 17:30:38
MOI

Olen tilaamassa Thomannilta uutta vahvistinta hintaan 200e - 300e. Löytyiskö ehdotuksia? Säädöt tulisi olla hyvät ja watteja tarpeeksi.

Roland cube 30.
-Ehkäpä
ekikoo
27.05.2006 17:34:24
Kun tuo eräs ketju vajoaa auttamatta unholaan, ihmiset voisivat halutessaan paljastaa kokemuksiaan Peavey Bandit Transtube 112:sta...
Haulla löytyy vaikka millä mitalla juttua mutta ei kehtaisi enää alkaa nostelemaan niitä. Yleinen kritiikin kohde oli hurina, joka voimistuu postgainia lisätessä. Eli onko tämä täysin vahvistinyksilöstä/soittoympäristöstä kiinni vai pitääkö sen kanssa vain elää?
Tell me everything u know
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
cruel_destiny
27.05.2006 20:06:05
Kun tuo eräs ketju vajoaa auttamatta unholaan, ihmiset voisivat halutessaan paljastaa kokemuksiaan Peavey Bandit Transtube 112:sta...

en tykännyt ollenkaan, saundista tuli ekana mieleen (vaikka kuinka ruuvaili) nasaali, tiedä sitten jos joku tykkää semmosesta, mikä kuulostaa mun mielestäni pierulta... :)
myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti
Chemo
28.05.2006 14:32:25

kyllä mun putkivahvistimet soundaa hyvältä kotonakin eikä vain treeniksellä ja studiossa.

Sama. Ja suosittelen muutenkin putkivahvistimia, koska:

-1000 euron investoinnilla pitää saada sellainen vahvistin jolla voi soittaa vaikka loppuikänsä, niin soundin kuin vahvistimen valmistustavankin puolesta - tuollaisella budjetilla ei tarvitse tyytyä mihinkään opetteluvermeeseen
-nuoremmalle soittajalle tekee todella hyvää soittaa putkivahvistimen dynamiikalla
-perustiedot efekteistä voi ihan hyvin hankkia vaikka valmistajien nettisampleja pläräämällä, ja sitten ostamalla erillispurkkeja myöhemmin, jos niitä oikeasti tuntee tarvitsevansa

Mulla ei mee jakeluun miksi nuori ihminen ei saisi soittaa oikealla putkivahvistimella. Olkoonkin ettei hän tiedäkään kaikkia niiden hienouksia. En mäkään osannut biasoida ekaa putkariani silloin teini-iässä kun sen hommasin (mutta nyt osaan - toikin peli on käytössä edelleen, 18 vuotta myöhemmin).
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Aki
28.05.2006 16:02:26

Tää menee vähän tällaiseksi floikkakinasteluksi tämäkin. Chemo, ymmärrän sun pointin, mutta haluan hieman laajentaa:

tuollaisella budjetilla ei tarvitse tyytyä mihinkään opetteluvermeeseen
On aika värittynyttä provoa ilmassa jos mielestäsi kaikki trankkuvahvistimet ovat "opetteluvermeitä".

-nuoremmalle soittajalle tekee todella hyvää soittaa putkivahvistimen dynamiikalla
Siinä missä vanhemmallekin. Kuitenkin esim useiden MesaBoogien tuotteiden kanssa ei dynamiikasta ole pelkoa, joten dynamiikka ei ole sama asia kuin putkivahvistin. Mun vanhoissa trankku-Farfisossa oli järjettömän hyvä dynamiikka, ihan eri luokkaa kuin jossain Classic 30:ssä.
Ja rajulla säröllä tuutatessa mitään dynamiikkaa enään ole kuitenkaan.

Putkivahvistin tarvitsee säännöllistä huoltoa, joka myös maksaa. Jos tuohon ei ole intressejä, uudet trankkuvahvistimet palvelevat paljon paljon paremmin kuin vanhoihin putkiin mädäntynyt putkivahvistin joka hurisee ja pieree. Jos huoltoon ei ole intressejä eikä putkivahvistimen piirteitä tulisi käytettyä (esim dynamiikkaa ison särön takia), on putkivahvistimen hankkiminen mielestäni vähän huonosti perusteltua.
ekikoo
28.05.2006 16:15:11 (muokattu 28.05.2006 16:16:32)
Mulla ei mee jakeluun miksi nuori ihminen ei saisi soittaa oikealla putkivahvistimella. Olkoonkin ettei hän tiedäkään kaikkia niiden hienouksia. En mäkään osannut biasoida ekaa putkariani silloin teini-iässä kun sen hommasin (mutta nyt osaan - toikin peli on käytössä edelleen, 18 vuotta myöhemmin).

kaikilla nuorilla ole noin vain varaa putkivermeisiin
e: tai no, onhan niitäkin joka hintaluokkaan
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
Chemo
28.05.2006 20:17:02

On aika värittynyttä provoa ilmassa jos mielestäsi kaikki trankkuvahvistimet ovat "opetteluvermeitä".

Niin eivät ole, vaikkapa Roland Jazz Choruksista voisi löytyä jotain mitä mäkin voisin käyttää johonkin.

Tässä nyt vaan oli se juttu, että kaveri kysyy tonnin budjetilla nimenomaan putkivahvistinta, niin heti on lauma tietäjiä kertomassa miten jokaisen pitää aloittaa soittaminen mallintavalla. Mun mielestäni kaveri voi saman tien hommata sen vekottimen minkä oikeasti haluaa kun budjettikin on jo valmiiksi siellä. Eri mieltä?

Putkivahvistin tarvitsee säännöllistä huoltoa, joka myös maksaa.

Mun mielestäni tossa ei ole mitään mörköä jolla tarvitsisi ihmisiä pelotella. Esimerkiksi 50 W Marshall-nuppi tarvitsee uudet pääteputket palttiarallaa muutaman vuoden välein. Pari JJ EL34:sia maksaa Uraltonella kolmekymppiä (ja siihen ehkä vähän lisää biasointiin). Siinä muutamassa vuodessa moni on sen mallintavansa jo vaihtanut tuoreempaan - tai sitten putkivahvistimeen. -> Ja muuten häviää siinä vaihdossa aivan eri määrän fyrkkaa kuin pääteputkiparin verran.

vanhoihin putkiin mädäntynyt putkivahvistin joka hurisee ja pieree.

Tää ei sun mielestäsi ole värittynyttä provoa?
Aki
29.05.2006 03:35:52

Mun mielestäni kaveri voi saman tien hommata sen vekottimen minkä oikeasti haluaa kun budjettikin on jo valmiiksi siellä. Eri mieltä?
Kyllä, siltä osin että jos henkilö kysyy opastusta mnetissä, hän tuskin tietää minkä vekottimen hän oikeasti haluisi silloin kahden vuoden päästä.

Mun mielestäni tossa ei ole mitään mörköä jolla tarvitsisi ihmisiä pelotella.
Enemmän kuin pelotella, niin nimenomaan saada ihmiset ymmärtämään että se prosessi on syytä todellakin tehdä parin vuoden välein. Johon liittyen:

vanhoihin putkiin mädäntynyt putkivahvistin joka hurisee ja pieree.
Tää ei sun mielestäsi ole värittynyttä provoa?
Ei. Noita on nimittäin tullut aika hirvittävän paljon vastaan tällä alalla myynti- ja äänitystiskin kummallakin puolella pyöriessä. Useita tapauksia joissa käyttäjä ei ole tiennyt että putkia pitäisi vaihtaa, hehän ostivat kalliin laatupelin jotta sitä ei tarttis huoltaa, "miten se voi nyt jo olla rikki". Putkivahvistimet monesti tarjoavat enemmän kiksejä kuin trankkuvahvistimet, jos niitä todella osaa pitää kunnossa ja viitsii etsiä itselle sopivimmat putket. Trankut ja mallintavat ovat noilta osin yleensä huolettomampia.
Chemo
29.05.2006 17:04:47

se prosessi on syytä todellakin tehdä parin vuoden välein.

Pääteputkien käyttöikä EI ole automaattisesti pari vuotta jonka jälkeen ne pitäisi aina vaihtaa. Vaan tää riippuu enemmän käyttötunneista ja siitä miten kone on biasoitu. Esim. Uraltonen sivuilla kerrotaan että hyvin biasoidut laatuputket kestävät jopa 2000-3000 käyttötuntia. Kavereilla on putkareita jotka ovat olleet sen verran vähällä käytöllä että pääteputket ovat kestäneet toistakymmentäkin vuotta (eikä vahvistimelle ole muutenkaan tarvinnut tehdä mitään huoltoa tuona aikana).

Tämä on aivan perusasia. Nääppä, sieltä Uraltonen sivuilta voipi lukea kaikenlaista muutakin kiinnostavaa putkivahvistimiin liittyen, selvällä suomenkielellä: www.uraltone.com

Useita tapauksia joissa käyttäjä ei ole tiennyt että putkia pitäisi vaihtaa, hehän ostivat kalliin laatupelin jotta sitä ei tarttis huoltaa, "miten se voi nyt jo olla rikki".

...ilmeisesti koska vahvistimen myyjä ei ole toiminut hyvän tavan mukaisesti ja kertonut asiakkaalleen kaikkia laitteen käyttöön liittyviä oleellisia asioita?

Eiköhän tää keskustelu ala jo riittää. Luultavasti me ollaan Akinkin kanssa pääseikoista samaa mieltä, mutta jotkut vivahteet nyt eivät vaan oikein ole kohdanneet - eikä sellaisten hieromiseen kannata käyttää kovin paljoa aikaa. Se, mitä mä haluan viestittää, on se että putkivahvistimien kanssa toimiminen ei tosiaankaan ole jatkuvaa huollossa ramppaamista ja murehtimista, saati hurinan ja pieremisen kuuntelua. Ja että putkivahvistin sopii myös vähemmän aikaa soittaneelle oikein mainiosti.
Nääppä
29.05.2006 19:56:17 (muokattu 29.05.2006 20:04:43)

Chemo puhuu asiaa C:

mitä on biasointi?? x)

kauniin saundin hieno vääntöö xD
ajjjaaaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)