rokkitohtori 26.05.2006 17:54:59 | |
---|
olen soitellut tabulatuureista kappaletta upside down ja yksi asia on kummastuttanut minua. kun tab. menee näin g-----4---4---4h6-4h6..yms niin mitä tuo H-kirjain tuolla välissä tarkoittaa? Olisi ehkä kuulunut aloittelijat osastoon, mutta pistin nyt tännekin. |
Absoluto 26.05.2006 17:59:33 | |
---|
Se h tarkoittaa "hammer on". Yksi topiikki kyllä riittää. Himon ajamana! |
rokkitohtori 26.05.2006 18:02:20 | |
---|
mitä tuo hammer tarkoittaa? |
Bonesaw 26.05.2006 18:03:43 (muokattu 26.05.2006 18:04:23) | |
---|
Eli,soitat sitä G-kieltä neljännestä välistä(H) ja sitten kun se sävel soi,niin isket vasemman käden sormella sen kutosvälin(C#) soimaan. Edit. Olettaen,että vasen käsi on otelautakäsi. -|-|- |
hullu_ukko 26.05.2006 20:08:30 | |
---|
Ja tänne varmuuden vuoksi (uuden topicin välttämiseksi) tulen selittämään että jos h:n paikalla on p niin se tarkoittaa sitten pull offia mistä esimerkkinä tälläinen tapaus: 7----6p5---3 Pull off siis tarkoittaa sitä että näppäät kieltä kun sormi on saman kielen kutos ja vitos välissä. Sitten kun kieli soi vetäiset sormen pois kutosvälistä niin että vitosväli alkaa soida. (olen huono selittämään. joku muu voi tarkentaa vielä) NO ANTEEKS!!!
''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!!
Satan's got me by the balls!
khassera: ''Straton vibraattori + puupala'' |
Petrukki 26.05.2006 20:15:25 | |
---|
Pull off siis tarkoittaa sitä että näppäät kieltä kun sormi on saman kielen kutos ja vitos välissä. Sitten kun kieli soi vetäiset sormen pois kutosvälistä niin että vitosväli alkaa soida. (olen huono selittämään. joku muu voi tarkentaa vielä) Siinähän se olikin. Yleensä noista pull-offeista tulee aika heikko ääni, jos ei piikkaa sitä kieltä sillä sormella joka pullaa. Tämä se vasta sekavaa olikin. :) Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
tommiot 26.05.2006 20:17:58 | |
---|
Siinähän se olikin. Yleensä noista pull-offeista tulee aika heikko ääni, jos ei piikkaa sitä kieltä sillä sormella joka pullaa. Tämä se vasta sekavaa olikin. :) Pikkaa sillä sormella joka pullaa?! Mitä ihmettä? :D Nykäsee nopeesti sormen pois siitä niin kyllä se soi ihan kunnolla, jos tekniikka hallussa. Samanlaista attackia ei tietty tule kuin plekulla. |
Petrukki 26.05.2006 20:22:19 | |
---|
Pikkaa sillä sormella joka pullaa?! Mitä ihmettä? :D No soittaa sitä kieltä sillä sormella joka nauhalta lähtee. Vähän niinku tappingissä. Tiedän, oli aika hemmetin sekava kirjoitus. Voisi mennä nukkumaan vähän aikaisemmin. ;) Lordi:"Lol, we won the Eurovision", O RLY OWL: "O RLY?" |
Eli,vedä sitä sormea alaspäin,kun teet pull-offin. -|-|- |
Carpenter 26.05.2006 21:04:14 (muokattu 26.05.2006 21:04:24) | |
---|
Nykäsee nopeesti sormen pois siitä niin kyllä se soi ihan kunnolla, jos tekniikka hallussa. Samanlaista attackia ei tietty tule kuin plekulla. Vaatii kyllä hemmetisti treeniä nuo pull-offit. Nyt kaduttaa, kun ei ole alusta saakka treenaillut niitä kunnolla. Olen aina soittanut alternatella siten, että plektra soittaa jokaisen sävelen. Joten plektratekniikka on ihan hyvä, mutta vasurissa on petrattavaa. Pull-off on tällä hetkellä soittotekniikan treenikohde numero yksi. Edellinen oli bend + vibrato. Senkin opettelin turhan myöhään. Se tosin sujuu jo. |
Tasapaino 27.05.2006 09:30:52 | |
---|
Ora et labora. |
Jucciz 27.05.2006 16:53:04 | |
---|
Jos nyt kuitenkin olisit katsonut sieltä aloittelijat-palstalta. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=17994 "Emmää ku pian luulevat mua aloittelijaks. Mieti mikä haloo siitä syntyis, jos kaverit sais kuulla, että oon käyny Muusikoiden.netin aloittelijat-palstalla!?" |
Ronsto 28.05.2006 13:00:33 | |
---|
"Emmää ku pian luulevat mua aloittelijaks. Mieti mikä haloo siitä syntyis, jos kaverit sais kuulla, että oon käyny Muusikoiden.netin aloittelijat-palstalla!?" Taidat olla oikeasti läpitte vittumainen mies? Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi |
Roitto 28.05.2006 16:35:17 | |
---|
Taidat olla oikeasti läpitte vittumainen mies? Taidat olla oikeasti läpitte tosikkomainen mies? Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. |
Skebaristi 28.05.2006 19:35:39 (muokattu 28.05.2006 19:35:52) | |
---|
Taidat olla oikeasti läpitte vittumainen mies? Älä nyt sentään topicia avaa! (hymiö) "Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo." |