Aihe: efekteistä jälleen kerran..
1
spellbound
26.05.2006 18:18:42
hankintalistalla on ollut jo pitkään g-major+midilankku ja räkkikotelo, mutta säälittävien kesätyötulojen takia joutuu vielä harkitsemaan muita vaihtoehtoja..tarve rajottuu lähinnä kaikuun, delayhin, chorukseen ja noisegateen, empä ole juuri muuta käyttänyt..vahvistin on powerball, johon ei ole kanavanvaihtospedua, joten sen joutaa lisäämään listalle..kun alkuperänen suunnitelma lähentelee 700e, pitäisi halvemmalla päästä, ottaisin mieluusti laitteistoneuvoja kokeneemmilta. tack..
Ei muuta kun lisää baustaa housuun...
oiva tumpeloinen
26.05.2006 19:18:24
Jos tarvitset kaiun, delaun, choruksen, noisegaten ja kanavien vaihtokin pitäisi onnistua, niin luulen että helpoimmaksi tulisi juuri räkkiefektin ostaminen. Kai tiesit, että G-Major osaa vaihtaa Powerballin kanavia? Mihin sulla 700e menee? G-Major maksaa 400e, minkä midilankun ajattelit ostaa?

Näin mäkin ton homman ajattelin. Noita MAjoreita on muuten ruvennut näkymään tuolla torillakin alta 300 euron. Siihen päälle joku käytetty lankku, satasella saa ja räkki maksaa 50 käytettynä. Pysytään alta 500 euron reippaasti.

Jos taas haluat erillisaskeja ostaa, niin mihin tarvitset ääniporttia? Powerballissahan on jo semmoinen. Ostat Bossin mikäliemalli, löytyy delay ja reverb samasta askista ja erillisen choruksen. Tuolla midihässäkällä tosin joudut steppaamaan vähemmän.
spellbound
26.05.2006 20:32:28
yamahan (mfc-10?) olen kattellu...noh, kattelin thomanin sivuja vaan, oiskohan ollu 399+222+jotain alta satasen skb:n räkkikotelo...vähemmän on tullu käytettynä osteltua...
kimurantti1
26.05.2006 20:44:47
Mitenkäs tällainen: http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_fcb_1010_prodinfo.html ?

Monet tuota tuntuu G-majorin kanssa käyttävän. Käytettynä noita löytyy torilta n. satasella, tai sen verran niistä kannattaa maksaa.

Monenko unitin räkin ajattelit ostaa? Mä kyllä väitän, että parin unitin räkistä ei kannata vielä hirveästi maksaa. Thomannin omat räkit soveltuu varsin hyvin siihen tarkoitukseen ja taas säästetään rahaa. Ainakin parilla tutulla on sellaiset Thon-räkit ja ihan hyvin on kuulemma kestäneet. Tai sitten tosiaan käytettynä.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
spellbound
26.05.2006 21:52:39 (muokattu 26.05.2006 21:54:02)
oon kyllä tuota behkuakin miettiny, mutta päädyin tohon yamahaan, saa ne ylärivin nappulat pelkästää cc-käskyjä varten...aiempaan liittyen tiedossa on kyllä g-majorin relesysteemit, pystyy ohjaamaan 4 vahvistimen kanavaa, sitte toi powerballin gate ei oo pahemmin meikäläistä säväyttäny, en käytä sitä ollenkaan...haluisin pitää homman simppelinä, riverdanceksi se tietty menee erillisten spedujen kanssa. oma pedalboard aina kuitenki houkutellut...nii ja 2u räkkiä olen ajatellu...
kimurantti1
26.05.2006 22:10:57
haluisin pitää homman simppelinä, riverdanceksi se tietty menee erillisten spedujen kanssa.

Mä ajattelen koko efektihomman niin, että pedalboard on helpompi/nopeampi säätää, mutta vähän työläämpi käyttää soitossa. Räkkiefektin säätäminen ja midilankun ohjelmoiminen voi joillekin olla yhtä helvettiä, mutta keikalla se sitten palkitaan kun kaikki vaihtuu yhtä namiskaa painamalla. Sun itse tietysti pitää päättää kumpi on tärkeämpää.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)