Aihe: Ne perkeleen soundit!
1 2 3 4
drlecter
26.05.2006 17:05:24

Jeps

Muistaako kukaan aikoja milloin soundeilla ei niin ollut väliä? Nykyään soittaminen on yhtä soundien ruuvaamista ja itse treenaaminen jää vähemmälle. Biisien harjoitteleminen saattaa tyssätä kun soundi miellytä!
Magic Bullet
26.05.2006 17:07:53
Kyllä muistan! Mentiin vaan ja soitettiin ja pidettiin hauskaa. SE on rocknrollia, ei mikään kasari kikkelinvenytysmunailu......Harmi vaan, etten ollut syntynyt noihin aikoihin.
LamaAjanElvis
26.05.2006 17:12:54 (muokattu 26.05.2006 17:15:56)
Jeps

Muistaako kukaan aikoja milloin soundeilla ei niin ollut väliä? Nykyään soittaminen on yhtä soundien ruuvaamista ja itse treenaaminen jää vähemmälle. Biisien harjoitteleminen saattaa tyssätä kun soundi miellytä!

Voi jumalauta kun joskus väänsin Johnny B Gooden alkuriffiä squieri tökättynä anttilan postimyyntivahvariin ja se oli rokkenrollii se!

Eli joo: tulee runkkailtua noita soundeja ihan liian paljon nykyään. Hyvät ne on muttei koskaan tarpeeks hyvät.
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
rainmaker
26.05.2006 17:15:08
Juu, oli se silloin ensimmäisen sähkiksen hankkimisen aikoihin hieno fiilis, ku löysi siitä Anttilasta tilatusta Smarvo-merkkisestä vahvarista särökanavan. Ja säröä piti olla niin paljon ku siitä pöntöstä lähti. Eikä niillä muillakaan asetuksilla niin ollut merkitystä, yleensä kaikki nupit volumea lukuunottamatta olivat täysillä. Tosin siinä vahvistimessa ja sillä särön määrällä niitten nuppien kääntelyllä ei suurta merkitystä ollutkaan.

Nyttemmin on soundimieltymykset muuttuneet..
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Carpenter
26.05.2006 17:17:22
Mulle riittää, että saundit ovat selkeät ja kohtuullisen hyvät. Peavey Classic 30 ja Metal Zone sekä Ibanezin vakiomikit riittävät mulle mainiosti. Näillä saa ison kasan saundeja humpasta heviin. Ja on helpompi keskittyä itse soittamiseen, kun ei tarvi säätää koko ajan.
LamaAjanElvis
26.05.2006 17:17:23
Juu, oli se silloin ensimmäisen sähkiksen hankkimisen aikoihin hieno fiilis, ku löysi siitä Anttilasta tilatusta Smarvo-merkkisestä vahvarista särökanavan. Ja säröä piti olla niin paljon ku siitä pöntöstä lähti. Eikä niillä muillakaan asetuksilla niin ollut merkitystä, yleensä kaikki nupit volumea lukuunottamatta olivat täysillä. Tosin siinä vahvistimessa ja sillä särön määrällä niitten nuppien kääntelyllä ei suurta merkitystä ollutkaan.

Nyttemmin on soundimieltymykset muuttuneet..

Heh, mulla on vielä smarvo tallella tuossa pöydän alla. Pitäisköhän tuupata tänä iltana strato kiinni ja rosoilla vanhalla kunnon paskasäröllä ;)
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
Super-Jari
26.05.2006 17:17:44
En kyllä muista tuollaisia aikoja.
Artist
26.05.2006 17:21:15
No, ei oma soitteluni missään vaiheessa ole miksikään soundien ruuvailemiseksi mennyt. Efektit on aika pitkälti saaneet jäädä hyllyyn pölyttymään (tai sitten niitä on myyt ja ostettu kaljaa) kun en ole jaksanut niitä säädellä. Toki hyvä perussoundi on mukavan soittelun edellytys, mutta aika monesti himassa tulee vedettyä akustisesti tai sähkökitaralla ilman styrkkaria, joten eipä paljoa tarvitse säädellä.
"And I've lost my light, for I toss and turn I can't sleep at night"
Volle
26.05.2006 17:37:14
Jossakin välissä olin mäkin melkoinen viilailija. Aika turhaahan se on. Loppujen lopuksi sillä kitarasaundin täydellisyydellä ei kummiskaan bändisoitossa ole kokonaisuuden kannalta hirveesti väliä. Kunhan nyt jotenkin pihisee. Eri asia on tietty, jos soittelee vain kotona omaksi ilokseen. Silloinhan saundi on tosi tärkeä juttu. Keikoilla toki myös saundi olisi kiva olla hyvä, mutta eipä siihen oikein kiinnitä huomiota kuin toiset soittajat, ellei saundi ole sitten ihan metsässä. Kalian juonti auttaa myös huonoihin saundeihin ja tekee paskoista biiseistä ja tissistä meiningistä täyttä timanttia. Suosittelen!
Sitten niin.
rytilahti
26.05.2006 17:55:51
koko viikon ravannu reeniksellä vaan ruuvaamassa ja kiroilemassa, nyt saa loppua. Hyvät saundit on jos itekseen reenaa, eikä sillä mulle niin väliä ookkan. mutta bändin kanssa kun soittaa niin se on yhtä ettimistä ja miettimistä vuodesta toiseen. Tokihan voi olla että saundi lähteekin sormista! :)
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä!
Kuha
26.05.2006 18:13:01

Joo ja kun ennen wanhaan ei mitään nettiä ollut, niin ei niistä laitteistakaan niin paljon tietoa ollut. Oli särö ja puhdas, Fendä ja Marsalli.
Muistakaa venytellä.
Magic Bullet
26.05.2006 18:13:26
Joo ja kun ennen wanhaan ei mitään nettiä ollut, niin ei niistä laitteistakaan niin paljon tietoa ollut. Oli särö ja puhdas, Fendä ja Marsalli.

Unohit Voxin
Jucciz
26.05.2006 18:23:33
Ennen ei ollu säröä eikä puhdasta, oli vaan vahvistin, joka oli täysillä. Puhdasta tuli sit jos malttoi soittaa vähän hiljempaa. ;)

Ja muistan kyllä itsekin joskus keskittyneeni hieman enemmän soittamiseen ja vähemmän soundin ruuvaamiseen, mutta en miellä nykytilannetta puhtaasti huonoksi asiaksi, sillä: hyvä soundi toisaalta myös inspiroi paljon ja saa soittamaan paljon enemmän ja parempia juttuja.. ja kun on edes hieman perehtynyt siihen, mistä hyvä soundi muodostuu, niin sen osaa loihtia monistakin eri koneista suht vaivattomasti. Soitto ja soundi tukevat parhaimmillaan toisiaan ja kannustavat uusiin kokeiluihin ja ideoihin.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
Heikki
26.05.2006 18:24:09

Sitähän se monilla on, huonoa soittoa yritetään korjata hyvillä soundeilla.
Super-Jari
26.05.2006 18:39:06
Sitähän se monilla on, huonoa soittoa yritetään korjata hyvillä soundeilla.

On mukavampi soittaa väärin hyvällä soundilla.
Spasi
26.05.2006 18:46:17

Niin..parempi huonoa soittoa hyvillä soundeilla kuin huonoa soittoa huonoilla soundeilla! ;)
J.Hollström
26.05.2006 18:48:11
Sitten kun sormet toimii, kaikilla soundeilla saa kuunneltavaa aikaiseksi. Kun ei toimi, soundikaan ei pelasta.
Super-Jari
26.05.2006 18:57:19
Niin..parempi huonoa soittoa hyvillä soundeilla kuin huonoa soittoa huonoilla soundeilla! ;)

Nyt ollaan asian ytimessä.
hullu_ukko
26.05.2006 19:21:44 (muokattu 26.05.2006 19:22:14)
Mä en edes osaa käyttää vahvaria. Cubesta osaan säätää ääntä ja säröä sekä muuttaa mallinnuksen säröstä puhtaisiin. Yleensä en edes jaksa kiinnittää kitaraa vahvariin. En minä tarvii mitään hyviä saundeja siihen että saan soittamisesta ilon irti.
Tärkeintä minulle on että kitara sopii käteen ja sillä on hyvä soittaa. Vahvari ja saundit tulee vasta sen jälkeen.
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! Satan's got me by the balls! khassera: ''Straton vibraattori + puupala''
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)