Mikael 26.05.2006 13:43:16 (muokattu 26.05.2006 13:49:56) | |
---|
Tarvii 2 mikkiä 2 kanavaa ja 2 kompuraa .... Hankalaa..... Hoho! Tulihan se "laiska roudari" -asenne sieltä... : D Eli mielummin vaik vähän paskempi soundi, kunhan se vaan on helpompaa ja vaivattomampaa. Mä oon muuten studiossa joitain kertoja harrastanut tota erillistä nuijamikkiä ehjällä resokalvolla ja on toiminut hienosti. Mikkinä oon käyttänyt Sennehiser e604 tomimikkiä joka on mukavan pieni ja mahtuu siten kivasti sinne jalkojen sekaan. Siitä mistä aita on matalin... |
ÄM 26.05.2006 13:49:03 | |
---|
Mulla on musta ehjä Remo PS3 resoetukalvona ja lyöntikalvona Aquarian Force I, kirkas. Kummassakin kalvossa vielä 20cm leveä lakanasuikale, pingotettuna kalvojen ja reunaviisteiden väliin. Mikki on kiinteästi sisällä, basarin jalan ruuveihin kiinnitetyssä kelluvassa telineessä, piuha tulee ulos ilmareiästä. Tuntuma erittäin jees, vaikka hautaakin nuijan kalvoon, eikä virekkään ole mikään "rypyt pois juuri ja juuri". Soundi on botnekas ja tarvittaessa sopivan soiva. Lyöntikalvoksi tuli Aquarian, koska edellinen coated PS3 hajosi alle puolessa vuodessa, kun aiempi Aquarian kesti taas yli viisi vuotta. PS3:een verrattuna on soundikin munakkaampi. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Hoho! Tulihan se "laiska roudari" -asenne sieltä... : D Eli mielummin vaik vähän paskempi soundi, kunhan se vaan on helpompaa ja vaivattomampaa. Mä oon muuten studiossa joitain kertoja harrastanut tota erillistä nuijamikkiä ehjällä resokalvolla ja on toiminut hienosti. Mikkinä oon käyttänyt Sennehiser e604 tomimikkiä joka on mukavan pieni ja mahtuu siten kivasti sinne jalkojen sekaan. Laskeppa kustannus pa-vuokraan, menee monta kalja pulloa :) Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Mikael 26.05.2006 19:51:51 (muokattu 26.05.2006 19:52:11) | |
---|
Laskeppa kustannus pa-vuokraan, menee monta kalja pulloa :) eli yks mikki ja yks kanava ja yks kompura enemmän.. joo-o, voi olla että joka kolmannella keikalla on tienannut yhden pullon keskiolutta - ehdottomasti kannattattaa! Siitä mistä aita on matalin... |
eleeton 26.05.2006 23:12:27 | |
---|
Ehjä resokalvo, lyöntikalvossa ewans padi (kalvonsuoja), kalvojen välissä lepää tyyny joka demppaa sopivasti. |
Olli 27.05.2006 10:46:56 (muokattu 27.05.2006 10:47:16) | |
---|
Hoho! Tulihan se "laiska roudari" -asenne sieltä... : D Eli mielummin vaik vähän paskempi soundi, kunhan se vaan on helpompaa ja vaivattomampaa. Mä ainakin pidän enemmän reiällisen basarin soinnista. Jopa hillitty demppikangas on paikallaa. Kunnon viritys ja saa sellaisen perus "rock"-basari soundin ilman mikitystäkin. http://www.spacebarhoppers.com/ |
kay_ 31.05.2006 21:14:32 | |
---|
Mulla ei ole minkäännäkösiä reikiä resokalvossa, enkä välttämättä aio laittaakaan. Demppiäkään ei ole mutta laitan kyllä kunhan kerkiän.. On ainakin sanottu että saundi on just se aito ja oikea ilman mitään reikää, ehkä parempikin kuin "tuunailtuna" (?). Mutta nämähän ovat kaikki mielipidekysymyksiä, kukin tekee miten ja mistä itse tykkää. Mun mielestä kummikin se sellanen jykevämpi saundi on kivempi soittaa, siksi pitää harkita itsekin oman basarin räpläilyä. Ihan vain neuvona vaikka te kaikki jo tietäisittekin, että kun basaria dempataan sinne sopisi laittaa kamaa silleen sopivasti alle puolenvälin. (toivottavasti jokainen osaa käyttää järkeään) Ja esim. jos siellä nyt joku peitto on, niin se peitto pitää asetella niin että se osuu ja on kiinni molemmissa kalvoissa ja menee niitä "alareunoja" pitkin. Niin ja viritykselläkin saa ihmeitä aikaan. Muistaakseni tulee semmonen lätsläts saundi kun pistää lyöntikalvoa löysälle ja kaippa sitä resokalvoa sitten vastaavasti kiristetään? Ehkä vielä joskus voisinkin oppia selittämään asioita....huoh... |
Dnjmaster 31.05.2006 21:46:32 | |
---|
Minulla on resokalvossa reikä ja lyöntikalvon ollessa Remo Powerstroke 3 en demppauksia (tyynyjä tai muuta vastavaa) tarvitse. Suosin muutenkin demppaamattomia rumpuja. Joten en käytä.. ;) kalamies#40 >-)))> |
Bacchus 01.06.2006 00:42:58 (muokattu 01.06.2006 00:45:32) | |
---|
Itseasiassa m.netin virallinen kanta on, että puhutaan etu- ja lyöntikalvosta. Mut eniwei. Itellä etukalvossa on jesserullan mitoilla reikä ja demppityynynä Evansin EqPad. Reso- ja lyöntikalvo on kaikista kivuttomin ja selkein termiyhdistelmä. Näin ainakin m.netissä.;) Terve. Kiinnostuksesta kysyisin että pidättekö basarissanne takakalvoa vai jonkin näköistä tyynyä?(?!)Ja jos soittelette takakalvon kanssa niin pidättekö reiällistä vai reiätöntä? Mulla on sohvakalusto siinä edessä ja pari petauspatjaa. Varsinkin silloin, kun soittelemme takakalvon kanssa. |
Magiz 01.06.2006 09:14:07 | |
---|
mut mikä tää tyyny juttu oli ekassa postauksessa? käytättekö kalvoa vai jotain tyynyä? Whatever happens, happens. |
Tindrum 01.06.2006 10:59:26 | |
---|
krhm.. reso- ja lyöntikalvosta puhuttaessa ei varmasti tule kenellekkään sekaannuksia Tuleeko usein esim. autossa istuessa vaikeuksia hahmottaa etu- ja takapuskuri? m©
Varmuus on paras. |
HeavyMachinery 01.06.2006 11:03:46 | |
---|
Tuleeko usein esim. autossa istuessa vaikeuksia hahmottaa etu- ja takapuskuri? En itse tiedä aina tiedä kummin päin ajan..... Basarissa on se ikuinen ongelma, itse miellän resokalvon etukalvoksi taas tomeissa on ylä ja alakalvo. (paitsi larsilla on tomeissakin etu ja takakalvot :) ) Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Tindrum 01.06.2006 11:11:26 | |
---|
En itse tiedä aina tiedä kummin päin ajan..... Basarissa on se ikuinen ongelma, itse miellän resokalvon etukalvoksi taas tomeissa on ylä ja alakalvo. (paitsi larsilla on tomeissakin etu ja takakalvot :) ) Näin just. m©
Varmuus on paras. |
Magiz 01.06.2006 12:07:44 | |
---|
(paitsi larsilla on tomeissakin etu ja takakalvot :) ) ainakin oli vielä live shitin aikaan. :) Whatever happens, happens. |
Bacchus 01.06.2006 13:02:52 (muokattu 01.06.2006 13:03:07) | |
---|
|
markkuliini 01.06.2006 18:58:18 | |
---|
Tuleeko usein esim. autossa istuessa vaikeuksia hahmottaa etu- ja takapuskuri? Paremminkin kyseessä on samankaltainen ongelma kuin puhuttaessa auton ratin etu- ja takapuolesta. Kumpi se on? www.vasamayhtye.com |
mattimuhos 02.06.2006 21:51:29 | |
---|
Onko joku dempannut foliolla ja teipillä,siis vain niin,että se koskisi vain lyöntikalvoa ja resokalvo resonoi resonoimisiaan |
Tindrum 02.06.2006 23:32:47 (muokattu 02.06.2006 23:35:01) | |
---|
Paremminkin kyseessä on samankaltainen ongelma kuin puhuttaessa auton ratin etu- ja takapuolesta. Kumpi se on? Ei mulla ole epäselvää kumpi on etu- ja kumpi takapuoli. Ei ratissa, eikä muutenkaan. Kysy vaikka mun vaimolta. Moderndrummer88 varmaan laittaa housutkin jalkaan sepalus taaksepäin. Kätsää. Hei. Ja B. Kyllä toi on jo Naisen logiikkaa... m©
Varmuus on paras. |
Bacchus 03.06.2006 16:06:10 | |
---|
Ja B. Kyllä toi on jo Naisen logiikkaa... Hehe... ;) |
Magiz 04.06.2006 01:43:52 | |
---|
Moderndrummer88 varmaan laittaa housutkin jalkaan sepalus taaksepäin. hän käy varmaan useammin istunnolla kuin kättelemässä pääjohtajaa. näkökantakysymys, kukin taaplaa tyylillään. silmäkulmassani on elohiiri, menen nukkumaan. Whatever happens, happens. |