Mustikkamuffinssi 23.05.2006 23:21:19 | |
---|
Itse pidän kyseisestä pedaalista todella paljon. Tallamikki-dynacomp-jenkkimuff-Flanger 301-DX-Maxon AD-80, ja se on "se" soolosoundi. Tosin tuo mun muff pitää päällä ollessaan aika infernaalista taustahälyä. En tiedä sitten onko jotain vikaa. Mikäköhän olisi tuosta muffista semmoinen samanlainen, mutta "parempi" laite. Joku Fulltonen fuzzi? BJF:ä? "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Jungleman 24.05.2006 10:05:43 | |
---|
Mikäköhän olisi tuosta muffista semmoinen samanlainen, mutta "parempi" laite. Joku Fulltonen fuzzi? BJF:ä? Ei ole Fulltonen valikoimissa muffityyppistä fuzzia, ei... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
ydinaukio 24.05.2006 10:21:23 | |
---|
Mulla on se ryssämalli ja on se varmaan paras säröpedaali ikinä. Tykkään alyttömästi, varsinkin yhdistettynä Bossin overdriveen. |
fridgebuzz 24.05.2006 10:28:04 (muokattu 24.05.2006 10:32:38) | |
---|
|
PJS 24.05.2006 12:07:20 | |
---|
No ei nyt sentään:) Tuol' on listausta äijän kamoista: http://www.spfc.org/band/equipment.html jees. oon mä noita lukenukki, mut vaikka TSP entusisastiksi itseni luenkin ei silti jaksa ulkoa opetella noita kamalistoja, oma saundi on tärkein (seliseli) Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen. |
Kiinankeisari 24.05.2006 15:23:41 | |
---|
Itse pidän kyseisestä pedaalista todella paljon. Tallamikki-dynacomp-jenkkimuff-Flanger 301-DX-Maxon AD-80, ja se on "se" soolosoundi. Tosin tuo mun muff pitää päällä ollessaan aika infernaalista taustahälyä. En tiedä sitten onko jotain vikaa. Mikäköhän olisi tuosta muffista semmoinen samanlainen, mutta "parempi" laite. Joku Fulltonen fuzzi? BJF:ä? Ite olen ihan samalla tavalla yrittänyt ettiä semmosta hieman kohinattomampaa ja häiriöttömämpää vaihtoehtoa, mutta jostain syystä ei oiken tahdo noilla putiikkivalmistajilla olla mielenkiintoa. tämmöseen joskus sattumalta törmäsin: http://www.legendarytones.com/FuzzFeastPT24.htm mutta eipä tuota ole missään livenä näkynyt, eli netistä pitäis sokkona tilata ja on aika hintava. tuo MJM Electronics tekee muitakin kuuluisia fuzzeja, tuolta löytyy: http://www.mjmguitarfx.com/index.html "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Dr. Muff 24.05.2006 15:43:47 | |
---|
Ite olen ihan samalla tavalla yrittänyt ettiä semmosta hieman kohinattomampaa ja häiriöttömämpää vaihtoehtoa, mutta jostain syystä ei oiken tahdo noilla putiikkivalmistajilla olla mielenkiintoa. tämmöseen joskus sattumalta törmäsin: http://www.legendarytones.com/FuzzFeastPT24.htm mutta eipä tuota ole missään livenä näkynyt, eli netistä pitäis sokkona tilata ja on aika hintava. tuo MJM Electronics tekee muitakin kuuluisia fuzzeja, tuolta löytyy: http://www.mjmguitarfx.com/index.html Myös Baja Techin Da MOAFia on verrattu muffiin. Ja ainahan te voitte kääntyä Pete Cornishin puoleen jos rahaa on kuin roskaa. Mutta enste kannattaa etsiä vikaa jostain muualta. Itsellä ei ainakaan taustaäänet häiritse vaikka päällä on kompura, muff, flangeri ja delay. Hurinattomat mikit on kyllä ton kombinaation kanssa aika must, muuten kyllä saa taustaääniä aikaiseksi, mutta se kai nyt ei ole ongelma.. Piuhat vaikuttavat aivan pirun paljon ja muuntajaksi kannattaa valita semmonen joka ei aiheuta häiriöitä. Ehkäpä joku bufferi myös alkupäähän voimistamaan signaalia. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
Mustikkamuffinssi 24.05.2006 16:31:35 (muokattu 24.05.2006 16:32:04) | |
---|
Myös Baja Techin Da MOAFia on verrattu muffiin. Ja ainahan te voitte kääntyä Pete Cornishin puoleen jos rahaa on kuin roskaa. Mutta enste kannattaa etsiä vikaa jostain muualta. Itsellä ei ainakaan taustaäänet häiritse vaikka päällä on kompura, muff, flangeri ja delay. Hurinattomat mikit on kyllä ton kombinaation kanssa aika must, muuten kyllä saa taustaääniä aikaiseksi, mutta se kai nyt ei ole ongelma.. Piuhat vaikuttavat aivan pirun paljon ja muuntajaksi kannattaa valita semmonen joka ei aiheuta häiriöitä. Ehkäpä joku bufferi myös alkupäähän voimistamaan signaalia. Joo. Petelle ajattelin tässä soitella. Täytyy tuo Baja Techi jossain testata jos saa käsiinsä moisen. Mun mikit ei todellakaan tosin ole hurinattomat Ibanezin Super88:t on toisessa, yhdessä on Iban Super Tap 6:t ja yhdessä jotkut aika heikot uudet iban humpparit. Piuhat on cordial+neutrik, ja pari George L:ää. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
SiwamieS 26.05.2006 01:29:18 (muokattu 26.05.2006 01:30:10) | |
---|
Ryssämuhvi löytyy multakin aktiivisesta käytöstä, käytän sitä aina vaan enemmän ja enemmän, nyt se on jo vallannut pääsärön paikan. Jonkun mielestä liian suttuinen.. pah.. Mutta mutta.. Onko kenelläkään kokemusta tuosta suht tuoreesta Metal muffista? Säädettävyyttä ilmeisesti löytyy aikalailla (onkohan se miinusta vai plussa), vaan miten lie soundin laita? http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp … FNew%5FProducts%2F05%5FMetal%5FMuff"Folk-muusikot ovat tavallisesti liberaaleja hinttejä. Mutta en minä... Minä laulan konservatiiviveljilleni." |
Wahi 26.05.2006 14:01:27 (muokattu 26.05.2006 14:01:55) | |
---|
Kuinka monta noita eri Muff malleja on? Tarkoitan nimenomaan eri aikoina valmistettuja "malleja". Mikä oli eka, milloin tuli kehiin musta-keltainen malli jne. Onko tuo Sovtek siis ihan oma valmistaja vai joku EHX venäläinen toveri? Going down like a lead Zeppelin |
Kuinka monta noita eri Muff malleja on? Tarkoitan nimenomaan eri aikoina valmistettuja "malleja". Mikä oli eka, milloin tuli kehiin musta-keltainen malli jne. Onko tuo Sovtek siis ihan oma valmistaja vai joku EHX venäläinen toveri? tämmösiä sivuja kannattaa selailla: http://electroharmonix.ronsound.com/ http://www.big-muff.net/index.php vaikka on noissakin osa aika sekavia selityksiä... mites muuten muffi suhtautuu ProCon rattiin? onko ne ihan eri maailmasta? omaa kokemusta ei tosta RATista ole, mutta auttakaa joku viisaampi. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Country Larry 26.05.2006 15:13:40 | |
---|
Onko kukaan verrannut Muffia ja Duncanin Tweakfuzzia rinnakkain? Mulla ei ole enää omaa muffia, mutta Tweakfuzz löytyy ja siinä on ylimmillä tweak-asetuksilla aika muffimainen soundi. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
Kiinankeisari 26.05.2006 15:27:07 | |
---|
Onko kukaan verrannut Muffia ja Duncanin Tweakfuzzia rinnakkain? Mulla ei ole enää omaa muffia, mutta Tweakfuzz löytyy ja siinä on ylimmillä tweak-asetuksilla aika muffimainen soundi. Mulla on molemmat, ihan varmasti en pysty sanomaan kun en sitä Tweak-potikkaa oikeestaan koskaan pidä siellä ihan tapissa (siis siellä tummimmalla), mutta kyllä se aika muffmainen on, mutta ei minusta kuitenkaan ihan 1:1. pitääkin itseasiassa mennä heti kokeilemaan, raportoin poikkitieteellisistä tutkimuksistani tuonnempana.. :) PS. ootko muuten kokeillu sitä tweakfuzzia särökanavan päälle? toimii minusta vähintään x-kertaa paremmin kuin ihan puhtaaseen... "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
oodee1 26.05.2006 17:36:31 | |
---|
Meillä käytössä tämä perus, musta, uusi, ryssämuffi. Alkuun oli sellaista vähän sekalaista mielipidettä tuosta...ei oikein saatu pöhisemään oikealla tavalla...kunnes... Kämpällä lojui toisen bändini kitaristin Peavey JSX täysputkihevihirvitys jota lainaillaan tarpeen vaatiessa. Tuosta pelistä kun ei saa hyvää rouheaa saundia niin millään mutta clean-kanavalla bassot melko alas, middle yli puolenvälin ja treble suunnilleen puoliväliin, Big Muff eteen ja tone n. klo 11, sustain n. klo 3 ja volume suhteessa cleaniin...-->kyllä toimii, kompeissa tallahumpparilla tone potikka täysillä ja liidit kaulahumpparilla tone hieman takana... Eli Big Muffin vahvistamiseen tuo Peaveyn +1000euron nuppi on just hyvä...=) (ja tietty perus hevijyystöön, mutta sehän ei kiinnosta soundina) All you need is someone to sweat on. |
Country Larry 26.05.2006 17:37:34 | |
---|
Mulla on molemmat, ihan varmasti en pysty sanomaan kun en sitä Tweak-potikkaa oikeestaan koskaan pidä siellä ihan tapissa (siis siellä tummimmalla), mutta kyllä se aika muffmainen on, mutta ei minusta kuitenkaan ihan 1:1. pitääkin itseasiassa mennä heti kokeilemaan, raportoin poikkitieteellisistä tutkimuksistani tuonnempana.. :) PS. ootko muuten kokeillu sitä tweakfuzzia särökanavan päälle? toimii minusta vähintään x-kertaa paremmin kuin ihan puhtaaseen... Joo ehdottomasti särökanavan päälle, styrkkarina mulla on Craten V30 combo ja särökanavassa sellainen Keith Richards-kevytroso. Vaikka kun testasin Tweakia kaupassa, soitin Fenkun Blues Deluxen puhtaalla kanavalla ja se kuulosti sillaikin tosi hyvältä. Fenkun jotkut combot ottaa tosi hyvin säröpedaaleja, ei kuitenkaan ihan kaikki: mulla on ainakin ollut aika suuria vaikeuksia saada fuzzit toimimaan Twin Reverbin edessä. Olisi tosiaan kiva kuulla miltä Tweakfuzz ja big muff kuulosta vierekkäin vertailtuina. Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille. |
PJS 26.05.2006 17:38:16 | |
---|
mites muuten muffi suhtautuu ProCon rattiin? onko ne ihan eri maailmasta? omaa kokemusta ei tosta RATista ole, mutta auttakaa joku viisaampi. itellä on molemmat laudassa, sileen että Muffi tulee RATin jälkeen ja voin sanoa että hyvin toimii. Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen. |
Kiinankeisari 26.05.2006 17:48:41 | |
---|
Olisi tosiaan kiva kuulla miltä Tweakfuzz ja big muff kuulosta vierekkäin vertailtuina. Mulla on siis se musta aron poikien muffi ja kävin äskön kokeilemassa, että kuinka samantyylistä saundia niistä lähtee. pikaisessa testissä ero oli yllättävän iso, ja justiinsa niinpäin kun vois kuvitella: muffi kuulostaa (ainakin semmosessa saundissa mitä minä muffilta haen) paaaljon paremmalta. tweakfuzz on enemmän fuzz, enemmän pörinää ja vähemmän semmosta sumutorvea. se on minusta omimmillaan justiinsa semmoseen hendrix-tyyppiseen fuzz-saundiin, kun taas muff on semmonen... kiinteämpi? näitä on tosi vaikea kuvailla sanallisesti, mutta se muff oli vaan luontevamman kuulonen. äh. volaa oli tosin aika minimaalisesti, ja testi todella pikainen. ja kokeilin siis sitä tweakfuzzia myös puhtaan kanavan päälle. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Zeni 28.05.2006 23:27:52 | |
---|
Rakensin tuon Muffin www.tonepad.com:ista löytyvällä ohjeella. Ihan sen perusversion. Cleanille sain sellaisen kivan pörinan aikaiseksi, mutta eipä tuota volumea tai sustain säädintä voi juurikaan avata. Menee aivan helvetilliseksi pörinäksi. Ominaista muffille vai oonko taas kolvaillu väärin ? Kaikki potikat toimii kuten pitääkin ja vahvistus tuossa on aivan järkyttävä. Hurinaa on taustalla muttei mitenkään älyttömästi. |
SiwamieS 28.05.2006 23:50:52 (muokattu 28.05.2006 23:59:28) | |
---|
Menee aivan helvetilliseksi pörinäksi. Ominaista muffille vai oonko taas kolvaillu väärin ? No mulla on ryssämuffissa (puhtaan kanavan päälle) perus-setting about Volume täysillä, Sustain n. klo 10 ja Tone siinä klo. 3:n paikkeilla.. Tolla saan semmosen mukavan murskasärön jossa on sopivasti balanssissa muhjua ja terävyyttä.. :) Noita tulee sit hienosäädettyä kitaran ja vahvistimen mukaan.. EDIT: Edelleen muuten kiinnostais kuulla mahd. kokemuksia siitä Metal muffista? Ei taida tosin juuri olla kerinnyt Suomessa pyörimään niitä? Uraltonelle pitäisi tulla alkavalla viikolla.. Hmm.. "Folk-muusikot ovat tavallisesti liberaaleja hinttejä. Mutta en minä... Minä laulan konservatiiviveljilleni." |
Mecamo 31.05.2006 12:56:32 | |
---|
Kiinnostaa vähän tuo uusi Little Big Muff. Tiedätkö onko se true by pass ja pitääkö siihen hommata erillinen muuntaja? Ja voiko siihen plugata tuon 9v muuntajan, joka menee muihin speduihin vai tarvitseeko olla 12v muuntaja? Kiitos vastauksesta jo etukäteen :) www.mechanicalmonsters.com |