Aihe: Basarin takakalvo asia.?
1 2 3
Ridicilous
26.05.2006 09:27:30 (muokattu 26.05.2006 11:32:22)
Terve. Kiinnostuksesta kysyisin että pidättekö basarissanne takakalvoa vai jonkin näköistä tyynyä? Ja jos soittelette takakalvon kanssa niin pidättekö reiällistä vai reiätöntä?
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
moderndrummer88
26.05.2006 09:31:01
Terve. Kiinnostuksesta kysyisin että pidättekö basarissanne takakalvoa vai jonkin näköistä tyynyä? Ja jos soittelette takakalvon kanssa niin pidättekö reriällistä vai reiätöntä?

Ilmeisesti tarkoitat resokalvoa, jossa on se rummun logo vaikka. Kannattaa puhua lyönti ja resonoinitkalvosta epäselvyyksien välttämiseksi. Mulla on ehjä resokalvo ja lyöntikalvoa vasten on pienen pieni vaahtomuovipala.
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Pieni rumpalipoika
26.05.2006 09:32:46

Itseasiassa m.netin virallinen kanta on, että puhutaan etu- ja lyöntikalvosta. Mut eniwei. Itellä etukalvossa on jesserullan mitoilla reikä ja demppityynynä Evansin EqPad.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
HeavyMachinery
26.05.2006 09:34:17

Ilmeisesti tarkoitat resokalvoa, jossa on se rummun logo vaikka. Kannattaa puhua lyönti ja resonoinitkalvosta epäselvyyksien välttämiseksi. Mulla on ehjä resokalvo ja lyöntikalvoa vasten on pienen pieni vaahtomuovipala.

Mulla on toisin päin. Lyönti kalvossa ei ole demppuiä kun nuija demppaa sen, ja jos haluan kunnon soivan pommin niin en hautaa nuijaa kalvoon. Niin ja se reso on reijällinen ....
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Ridicilous
26.05.2006 09:34:52
Joo pyydän anteeksi. Ei ollut termit kohdallaan.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
moderndrummer88
26.05.2006 09:35:37 (muokattu 26.05.2006 09:36:21)
Itseasiassa m.netin virallinen kanta on, että puhutaan etu- ja lyöntikalvosta. Mut eniwei. Itellä etukalvossa on jesserullan mitoilla reikä ja demppityynynä Evansin EqPad.

krhm.. reso- ja lyöntikalvosta puhuttaessa ei varmasti tule kenellekkään sekaannuksia
musiikki on kuin musiikkia korvilleni
Wyrok
26.05.2006 09:50:01
Oli nimi mikä tahansa, mikä on eturesokalvon vaikutus keskinkertaisessa setissä (Taman Rockstar DX), keskinkertaisessa treenikämpässä (vanhan kasarmitupa) alle keskitason rumpalin käsittelyssä, soitettaessa enimmäkseen rokinräimettä? Vaihdoin juuri herkullisen Evansin EQ3-lyöntikalvon, mikä selvästi paransi äänenlaatua ja tatsiva, mutta onko järkeä vaihtaa resokalvoa, mikä on joku ruma, reijällinen ja kaiken lisäksi kai mattamustalla spray-maalilla sutattu? Ostaako siis uusi kalvo, vai laittaako 40 euroa esim olueeseen? :-)

Lisäksi mitä iloa siitä reijän tekemisestä on, muuta kuin että voi survoa mikkiä basarin sisään jos siltä tuntuu? Bonham ja muut isot sedät eivät kai resokalvoa raiskanneet, vaan mikittivät basarin edestä.

t.Mikko
"When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked! I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart!" -Bill Hicks
Mikael
26.05.2006 09:51:11

Joo pyydän anteeksi. Ei ollut termit kohdallaan.

Noo... kyllä ne äkkiä korjaantuu jos tänne kirjoittelee : )

Mulla on sen soittajasta katsoen toisella puolella bassaria sijaitsevan kalvon tila sellainen että jos tarvitaan livenä mikkiä niin siinä on reikä, muussa tapauksessa pidän siellä mielummin ehjää kalvoa. Demppiä om sentin paksuinen ja 20cm leveä vaahtomuovi bassarin pohjalla kalvosta kalvoon. Lisäksi löytyy käsipyyhe jonka voi tarpeen mukaan taitella lisäksi ja 10x10cm kokoinen huopapala jonka voi teipata siihen lyöntikalvoon nuijan kohdalle.
Siitä mistä aita on matalin...
Kärsänpuolikas
26.05.2006 10:39:17

Lisäksi mitä iloa siitä reijän tekemisestä on, muuta kuin että voi survoa mikkiä basarin sisään jos siltä tuntuu? Bonham ja muut isot sedät eivät kai resokalvoa raiskanneet, vaan mikittivät basarin edestä.

t.Mikko

Siis mikittäminen on käsittääkseni helpompaa jos on osaamattomampi kaveri asialla. Lisäksi soundi muuttuu hieman, ja tuntuma on erilainen. Nuija ei pomppaa niin rankasti kalvosta takaisin, kun ilma pääsee rummun sisältä reiän kautta pakoon.
"If you can play, you can play anything. I don't like classifications." -Buddy Rich
Ridicilous
26.05.2006 11:49:13
Noo... kyllä ne äkkiä korjaantuu jos tänne kirjoittelee

Joo... Eiköhän se näin ole :D
HeavyMachinery
26.05.2006 12:15:14

t.Mikko

Soitto tatsissa on ero jos on reikä. Jos soitto tyylinä on haudata nuija kalvoon on reiätön kalvo huono koska kun paine rummun sisäll ei pääse purkautumaan niin nuija pomppaa kalvosta ja aiheuttaa kaksois iskun... Niin ja se mikin saaminen sisälle oli pakon sanelema tarve kun modernimpää soundia hakevat halusivat lisää napsua soundiin ja sitä ei saa ehjän kalvon läpi live tilanteissa.
Mikael
26.05.2006 12:48:48

Niin ja se mikin saaminen sisälle oli pakon sanelema tarve kun modernimpää soundia hakevat halusivat lisää napsua soundiin ja sitä ei saa ehjän kalvon läpi live tilanteissa.

saa kun laittaa toisen mikin sinne pedaalin puolelle.
HeavyMachinery
26.05.2006 12:52:18

saa kun laittaa toisen mikin sinne pedaalin puolelle.

tulee virpan vuotoa....
Youni
26.05.2006 12:55:05 (muokattu 26.05.2006 12:55:57)
Vakiokalvot on minulla Cabria-basarissa. Lyöntikalvo on Everplayn PS3-kopio ja resokalvo on musta yksikerroskalvo mikkireiällä, olen ollut tyytyväinen soundiin ja tatsiin.

E: Kovasti täällä on kehuttu rungossa olevaa mikkireikää. Kokemuksia?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabr
ddrum54
26.05.2006 12:55:43
tulee virpan vuotoa....

Ei haittaa tippaakaan livetilanteessa.
2`n 4
Mikael
26.05.2006 12:58:24 (muokattu 26.05.2006 13:00:02)

tulee virpan vuotoa....

vähempi sitä tulee kun siitä kalvon toiselta puolelta kun valitsee mikin jossa on tiukka suuntakuvio ja laittaa lähelle sitä nuijaa. avuksi gate jos vaan napsu on hakusessa.
HeavyMachinery
26.05.2006 13:08:32 (muokattu 26.05.2006 13:10:22)

vähempi sitä tulee kun siitä kalvon toiselta puolelta kun valitsee mikin jossa on tiukka suuntakuvio ja laittaa lähelle sitä nuijaa. avuksi gate jos vaan napsu on hakusessa.

Tarvii 2 mikkiä 2 kanavaa ja 2 kompuraa .... Hankalaa.....

E: Kovasti täällä on kehuttu rungossa olevaa mikkireikää. Kokemuksia?

Omasta kokemuksesta sainoisin että aivan loisto jutu pienissä rummuissa jossa etukalvon pilkkominen pahentaa sointia mutta esim 24" turhaa Brassailua....
kattila
26.05.2006 13:24:23

Vedetään vähän aiheen vierestä.
Millä olette itse tehneet reijän resokalvoon? Olen kuullut, että polttamalla jollain läpi saisi parhaan tuloksen, mutta miten käytännössä tämä toimisi?
MegaMan Club #008 - Spark Man
Buusteri
26.05.2006 13:27:13

Vedetään vähän aiheen vierestä.
Millä olette itse tehneet reijän resokalvoon? Olen kuullut, että polttamalla jollain läpi saisi parhaan tuloksen, mutta miten käytännössä tämä toimisi?

6" splash haluttuun kohtaan. Reiän kohdalle jotain kovaa kalvon taakse. Mattopuukko kauniiseen käteen. Reiän vahvistaminen teipillä tai kaupallisilla vahvikerenkailla.
tsääs
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)