Aihe: Y-piuhaongelma
1
codiath
25.05.2006 13:29:12
Kertokaapas äänigurut pöljälle, että tuleeko ongelmia, jos haarottaa tavallisella y-piuhalla (naarasxlr+2 urosxlrää) konkkamikkiä tiskiin kahteen kanavaan, mutta tiskistä ei saa phantomia kanavakohtaisesti kytkettyä pois. Tällöinhän phantomin suuruus on tavallaan 2x48V, suuttuuko konkkamikki tästä? Ja jos suuttuu, mikä avuksi? Vastus naaraspäähän?? :)
Täällä puhutaan taas sekavia.
Puavali
25.05.2006 14:37:32 (muokattu 25.05.2006 14:37:43)
Kertokaapas äänigurut pöljälle, että tuleeko ongelmia, jos haarottaa tavallisella y-piuhalla (naarasxlr+2 urosxlrää) konkkamikkiä tiskiin kahteen kanavaan, mutta tiskistä ei saa phantomia kanavakohtaisesti kytkettyä pois. Tällöinhän phantomin suuruus on tavallaan 2x48V, suuttuuko konkkamikki tästä? Ja jos suuttuu, mikä avuksi? Vastus naaraspäähän?? :)

Ne kaksi kertaa 48 V ovat rinnakkain, ei tule yhdeksääkymmentäkuutta volttia. Eli ei haittaa.

Miksi se muuten otetaan kahteen kanavaan?
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
codiath
25.05.2006 16:52:30
Miksi se muuten otetaan kahteen kanavaan?

Siksi että toista kanavaa ajetaan PA:han kompuran läpi ja toista monitoriin ilman kompuraa, esim. lauluille. Saa lytätä PA:han rauhassa eikä monitorikaan kierrä heti niin helposti. Lisäksi saa oman eq:n kumpaankin käyttöön, jos on semmosella kalustolla liikkeellä, että ei oo erikseen graafista eqta monitoreille.
Urski
25.05.2006 16:52:41 (muokattu 25.05.2006 16:53:35)
Splittaatko toisen monitorointiin vai johonkin efektikäyttöön? Niin ja mikä mikki?

Edit: Ekaan tulikin jo vastaus.
codiath
25.05.2006 17:46:55
Niin ja mikä mikki?

Siis kondensaattorimikki ihan yleensä. Ei mikään tietty.
Puavali
25.05.2006 23:05:04
Siksi että toista kanavaa ajetaan PA:han kompuran läpi ja toista monitoriin ilman kompuraa, esim. lauluille. Saa lytätä PA:han rauhassa eikä monitorikaan kierrä heti niin helposti. Lisäksi saa oman eq:n kumpaankin käyttöön, jos on semmosella kalustolla liikkeellä, että ei oo erikseen graafista eqta monitoreille.

Jos ois se mikki yhdessä kanavassa, josta signaali otettaisiin auxin/direct outin kautta takaisin pöytään ja sitten equiltas ja kompuroitas...

Tuo monitorin kompuroimatta jättäminen, mutta PA:han menevän kompurointi on hyvä juttu. Koskaan aatellukkaan.

Eiku kompura sub groupin insertissä kompuroi PA:lle menevän, mutta auxissa olevaan monitoriin menevä ei kompuroidu. Toimis meidän pöydässä.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Roadari
26.05.2006 09:26:25
Ei tuplaannu jännite, kuten kävi ilmi. Eli anna mennä vaan. Oon ite käyttänyt tuollasta kytkentää ennekin hyvällä menestyksellä.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)