kojones 25.05.2006 23:42:59 | |
---|
Ei ole kyse viitsimisestä, mutta tää alkaa vaikuttaa joltain hauskalta tehdään Custom kitara leikiltä. Ostakaa niitä kitaroita! :) Ja asiaan...mä olen soittanut Ran Custom RR skeballa. Helvetin hyvä kitara. Ei mitään moitittavaa. Minkäslaisia toimitusaikoja tuolta voi odottaa? Tulipahan pieneen mieleeni mieleen, kun tässä tänä kesänä kuitenkin SG:n ostan, miksi en sitten suorilta teettäisi siitä juuri mieleni mukaista? Taitaisipa osua samoihin hintoihin Gibson SG Standardin kanssa, ellei allekin, ja tuleva omakohtainen jälleenmyyntikin olisi erittäin vaikeaa mielenterveyden kannalta. |
Super-Jari 25.05.2006 23:52:52 | |
---|
Minkäslaisia toimitusaikoja tuolta voi odottaa? Puolisenvuotta sitten oli jotain puolisen vuotta. Nyt varmaan enemmän. Miltä tuntuisi odottaa kun saisi jatkaa ja jatkaa ja jatkaa? |
kojones 26.05.2006 00:03:16 (muokattu 26.05.2006 00:07:50) | |
---|
Puolisenvuotta sitten oli jotain puolisen vuotta. Nyt varmaan enemmän. Aijai, aika iso on aika. Nipin napin vois kestää. Noh, asiaan. SG laulelee isommilla särömäärillä just niinkuin haluankin, mutta puhtaille ja pikkurosoille LP toimii paremmin, juurikin luultavasti vaahterakantensa takia. Mahtaiskohan kukaan osata sanoa miten käy SG:n ominaissoundille ja sustainille kun siihen laittaa kaulan läpi rungon? Entäpä jos kaula olisi läpi rungon ja vaahteraa? Entäpäs jos se kaula olisikin liimattuna ja vaahteraa? Ja mitenhän tuo SG Deluxe vaahterakansineen mahtaa soundailla? Tää Puolan veijarihan taitaa saada minusta uuden asiakkaan. |
Super-Jari 26.05.2006 00:05:57 | |
---|
Aijai, aika iso on aika. Nipin napin vois kestää. Noh, asiaan. SG laulelee isommilla särömäärillä just niinkuin haluankin, mutta puhtaille ja pikkurosoille LP toimii paremmin, juurikin luultavasti vaahterakantensa takia. Mahtaiskohan kukaan osata sanoa miten käy SG:n ominaissoundille ja sustainille kun siihen laittaa kaulan läpi rungon? Entäpä jos kaula olisi läpi rungon ja vaahteraa? Entäpäs jos se kaula olisikin liimattuna ja vaahteraa? Tää Puolan veijarihan taitaa saada minusta uuden asiakkaan. Tuo aika oli se syy miksi jätin tilaamatta. Oli jo rahakin valmiina. Nyt se ois jo hallussa. :( |
Invader 26.05.2006 00:26:13 (muokattu 26.05.2006 00:29:42) | |
---|
Ran instruments are individually hand crafted and our delivery times may vary from 16 weeks (Jeff Waters Signature Series) up to 28 weeks or more (depending on the customer`s specs). Tuollasta lukee tuolla Ranin sivuilla noista toimitusajoista. Ei tuo puoli vuotta lopulta ole kovinkaan pitkä aika, esim Jacksonin Custom Shopissa on vähintään vuoden toimitusaika, osalla on mennyt pidempäänkin. edit: Pitäis jostain raapia kasaan se puolet hinnasta niin sais sen valmistusprosessin rullaamaan. Hommais sitten loput fyffet sen puolen vuoden aikana :) Tai sitten ei.. |
Loitsulaulu 26.05.2006 01:35:32 | |
---|
Kun olen viime aikoina kattellut kiinteä tallaisia seiskoja, niin voisin lähettää kaavakkeen ja kysäistä mitä tulisi hinnaksi. Joku metsänvihreä tele tai sg mallinen 7 voisi olla namu. |
jpentti 26.05.2006 01:50:57 | |
---|
Tilasin RANilta customin kuukausi sitten ja sen valmistuminen kestää Dariuszin mukaan 8-9kk. Hieman erikoisempi keppi on luvassa. |
Loitsulaulu 26.05.2006 02:29:37 | |
---|
No eipä tuo ole niin pitkä aika. Nyt pistin lomakkeen 7 kielisestä lespistä emg 707 mikeillä, prs tyylisellä lavalla, kaula rungon läpi, väri metsänvihreä + harmaa algiz riimu bodyssä tallan alapuolella, ei otelauta merkkejä paitsi 11-13 nauhojen välillä triskele. Jos hinta kohdallaan niin kyllä se sitten menee ihan tilaukseen asti. |
Laupias Tuoni 26.05.2006 08:48:30 | |
---|
Tilasin RANilta customin kuukausi sitten ja sen valmistuminen kestää Dariuszin mukaan 8-9kk. Hieman erikoisempi keppi on luvassa. Minä tilasin omani joulukuussa, jolloin arvio valmistumisajasta oli "vähintään 5-6 kk". Viimeisin arvio oli, että skeba valmistuisi heinäkuussa - tuon tiedon sain 27.4. Ranin sivuilta löytyvä arvio kitaran valmistusajasta - our delivery times may vary from 16 weeks (Jeff Waters Signature Series) up to 28 weeks or more (depending on the customer`s specs) - on hyvä lähtökohta. Luulisin, että tuo 7 kk lienee tällä hetkellä suunnilleen minimivalmistumisaika, kun kavereilla on varmaan töitä juuri nyt aika paljon. |
kimurantti1 26.05.2006 11:16:16 | |
---|
Ihmettelen vähän tuota Ranin toimintaa. Kun kerran kauppa käy noin hyvin ja toimitusajat alkavat lähennellä vuotta, niin eikö olisi aika tarkistaa hintoja vähän ylöspäin -> samasta työstä isompi voitto. Vaikka noita hintoja muutaman satkun nostaisi, niin ihan varmasti kauppa kävisi vieläkin. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
ballfish 26.05.2006 11:20:53 | |
---|
Ihmettelen vähän tuota Ranin toimintaa. Kun kerran kauppa käy noin hyvin ja toimitusajat alkavat lähennellä vuotta, niin eikö olisi aika tarkistaa hintoja vähän ylöspäin -> samasta työstä isompi voitto. Vaikka noita hintoja muutaman satkun nostaisi, niin ihan varmasti kauppa kävisi vieläkin. Kyllä muutama satku on aika helvetisti. Ihan varmasti laskisi myynti. Ehkä se haluaa olla reilu muita kitaristeja kohtaan?? Mieleni minun tekevi jäähylle. |
zzy 26.05.2006 11:39:32 | |
---|
Kyllä muutama satku on aika helvetisti. Ihan varmasti laskisi myynti. Ehkä se haluaa olla reilu muita kitaristeja kohtaan?? Toisaalta Puola on kohtuu köyhä maa, vois laskea oman maan ostahalukkuutta aika merkittävästi. Itse harkinnut myös kitaran tilaamista tuolta, jossei kouluun pääse, niin on taas vuosi töitä ja rahaa ostaa kitara.. joku soloisti tyylinen tai rr ois mielessä. Katsotaan miten käy. |
Toisaalta Puola on kohtuu köyhä maa, vois laskea oman maan ostahalukkuutta aika merkittävästi. Itse harkinnut myös kitaran tilaamista tuolta, jossei kouluun pääse, niin on taas vuosi töitä ja rahaa ostaa kitara.. joku soloisti tyylinen tai rr ois mielessä. Katsotaan miten käy. Niin, eihän se niitä kitaroita tee ainoastaan Muusikoiden.nettiläisille. :D Mieleni minun tekevi jäähylle. |
kimurantti1 26.05.2006 11:50:17 | |
---|
Ihan varmasti laskisi myynti. Sehän se tarkoitus onkin! Jos tyypillä on melkein vuoden jonot, niin muutaman satasen hinnankorotus ei varmasti miestä veisi perikatoon. Päinvastoin, se olisi varmasti kannattavaa. Oletko katsellut/kysellyt muitten pajojen hintoja? Muutama satku ei ihan oikeasti ole enää paljoa niistä hinnoista puhuttaessa. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ben_D 26.05.2006 11:52:09 | |
---|
Niin, eihän se niitä kitaroita tee ainoastaan Muusikoiden.nettiläisille. :D Niin tai on tehnyt 2 mnetiläiselle :) |
ballfish 26.05.2006 13:04:33 | |
---|
Oletko katsellut/kysellyt muitten pajojen hintoja? Muutama satku ei ihan oikeasti ole enää paljoa niistä hinnoista puhuttaessa. Olisitko alunperin edes kiinnostunut Ranista jos hinnat olisivat 4000€ luokkaa?? Mieleni minun tekevi jäähylle. |
kimurantti1 26.05.2006 13:06:59 | |
---|
Olisitko alunperin edes kiinnostunut Ranista jos hinnat olisivat 4000€ luokkaa?? En, enkä totta puhuen ole vieläkään, mutta n. 1400e + 200-300e ei ole yhtä kuin 4000e. Vaikka Ran hintoja muutamalla satkulla nostaisi, olisivat he silti ylivoimaisesti yksi halvimpia soitinrakentajia joilla teettää kitara. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ben_D 26.05.2006 13:09:19 (muokattu 26.05.2006 13:09:45) | |
---|
En, enkä totta puhuen ole vieläkään, mutta n. 1400e + 200-300e ei ole yhtä kuin 4000e. Vaikka Ran hintoja muutamalla satkulla nostaisi, olisivat he silti ylivoimaisesti yksi halvimpia soitinrakentajia joilla teettää kitara. Onneks se ei varmaankaan kaada teikäläisen taloutta, vaikka Ran jakais kitaroita ilmaiseksi :) |
kimurantti1 26.05.2006 13:13:12 (muokattu 26.05.2006 13:13:40) | |
---|
Onneks se ei varmaankaan kaada teikäläisen taloutta, vaikka Ran jakais kitaroita ilmaiseksi :) Hehe, ei tietenkään, ja näinhän se on parempi asiakkaille. Kunhan ihmettelen vaan Ranin puolesta noita hintoja/toimitusaikoja. Ei mulla mitään sen kummempaa. Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
ballfish 26.05.2006 13:14:14 | |
---|
Hehe, ei tietenkään, ja näinhän se on parempi asiakkaille. Kunhan ihmettelen vaan Ranin puolesta noita hintoja. Ei mulla mitään sen kummempaa. Voithan toki lähettää heille kirjekuoressa rahaa, jos pelkäät, että eivät saa syödäkseen siellä Puolassa. ;) Mieleni minun tekevi jäähylle. |