Aihe: Boss SD-1 vai OD-3?
1
Imper
25.05.2006 22:43:18

Kumpikaan ei kyllä yksinään taivu trashmetalliin, alkuunkaan. Vahvistimen särökanavan boostaajana voi taipua.

SD-1 on särmikkäämpi ja omaa vähän enemmän säröä. OD-3 on todella lämmin, perinnehenkinen putkisärömäinen.

Rässin soittamiseen kantsii varmaan kääntyä esim. MT-2 Metal Zonen puoleen.
Everyone is a per-son
slowfinger
25.05.2006 23:40:32
Milläs vahvarilla soittelet? Haetko pedaalia boostaamaan vahvarin omaa säröä vai ihan cleanin päälle.
C:stä...
Crimson_swirl
27.05.2006 21:03:54

Milläs vahvarilla soittelet? Haetko pedaalia boostaamaan vahvarin omaa säröä vai ihan cleanin päälle.

Mulla on spider ll HD nuppi ja 4*12 kaappi.Cleanin päälle särö olisi tarkoitus tulla.
Tympee Huttunen
27.05.2006 21:11:35 (muokattu 27.05.2006 21:30:00)
Mulla on spider ll HD nuppi ja 4*12 kaappi.Cleanin päälle särö olisi tarkoitus tulla.

Voit varmaan unohtaa molemmat pedaalit jos thrashia haluat soittaa. E: Ilmaisin itseäni huonosti.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Walrus
27.05.2006 22:49:45
Jaa-a, mitenköhän tuommonen Spider ylipäänsä syö speduja...
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
gator
27.05.2006 23:05:33
Ainaki microcube toimi kivasti jekyll&hyden kanssa puhtaan päälle. Siinä onki monipuolinen spedu. Hintaa enemmän ku bosseilla kylläki. Käytettynä löytyy 100-120 eurolla myynnissä. Omasta puolestani voin suositella. Tossa vielä linkki: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/vjh_1.phtml
Puoskari89
27.05.2006 23:23:22
Jaa-a, mitenköhän tuommonen Spider ylipäänsä syö speduja...

Ei hyvin. Cleanin päälle saattaa toimia jotenkuten mutta huonoa jälkeä tulee silti (makuasioita, älkää suuttuko)

Voin puhua suoraan koska itelläni tämä kyseinen "laite" eli tämä hämähäkki. Boostaus-idean pedaalilla, voi suosiolla unohtaa sillä tämä vekotin ei tykkää ulkopuolisista laitteista, ainakaan säröpedaaleista.
Kitara ja kahvia. Mitä muuta voisi tarvita!?
Walrus
28.05.2006 16:52:12
Taitaa olla paras ratkasu kun lähet vaan niistä Linen omista soundeista vääntämään sitä rässiä tai vaihdat johonkin putkimarsuun mikä tykkää oikein kovasti noista Bosseista.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
PoLFus
28.05.2006 19:35:24

Jep, mallintavia turha alkaa ruokkii speduilla, ainakin mun kokemusten perusteella. SD-1 toimii marsun jatkeena tosiaan kuin junan vessa, kuten edellä mainittiin, mutta siitä tässä ei ollutkaan kysymys..
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
Walrus
28.05.2006 20:17:23
Jep, mallintavia turha alkaa ruokkii speduilla, ainakin mun kokemusten perusteella.

Kokemuksella voin sanoa että Vox:in Valvetronix:it syövät kyllä säröpurkkeja aivan esikuviensa tapaan mutta ne taitaakin olla ainoa poikkeus mallintavissa vahvistimissa.
Strings
28.05.2006 22:10:41
Voin puhua suoraan koska itelläni tämä kyseinen "laite" eli tämä hämähäkki. Boostaus-idean pedaalilla, voi suosiolla unohtaa sillä tämä vekotin ei tykkää ulkopuolisista laitteista, ainakaan säröpedaaleista.

Ihanpa on hyvin meikäläisellä Bad Monkey ja hämis pelannu yhteen.
I have seen the fires of Hell. I have seen Angels with flaming swords. I have nothing that is mine. I have much that could be yours. I have seen the eye of God. I have heard lies that are true.
Mixeri75
29.05.2006 01:08:29

Unohda molemmat Bossit ja osta mielummin joku särkijä, ovedrive ei todellakaan ole mikään ykkösjuttu trashiin clean kanavan kautta soitettuna. Nuoruusvuosilta muistelen että ibanezin metalcharger voisi olla sulle ihan omiaan, niitä liikkuun huutonetissä aika tiheään, suht halvalla, ja siinä särö riittää TRmetalliin ihan kivasti.
Ostin sit putken kuitenkin...
Walrus
29.05.2006 01:41:29
Edelleenkin ihmettelen miksi mallintavan vahvistimen omistava haluaa saada rässisoundit nimenomaan cleanista mallinnuksesta pedaalia käyttäen? Kyllä ne vahvistin(mallinnus)säröt on yleensä parempia kuin mistään purkista otetut.
Blasphemer
29.05.2006 01:50:02 (muokattu 29.05.2006 01:53:17)

Tuo aiemmin mainittu MT-2 on hyvä vaihtoehto. Kuten myös Marshallin Jackhammer, joka on kyllä kerrassaan mainio ja todella monipuolinen efekti. Hintaakaan ei ole kovin hirveästi.

EDIT: Itse käytän nykyisin bändin kanssa ainoastaan vahvistimen (Peavey Bandit Transtube 112:sta vuosikymmenen takaa) omaa säröä. Siinä on ihan "Thrash"-nappulakin. :D Sen tehtävänä on "scoopata" signaali, eli leikata rankalla kädellä keskiääniä.
"The new world is here to wipe out our lives The new world we can't survive The new world left God in everything and everyone The new world does not include us" - Peter Tägtgren -
Chips
29.05.2006 02:14:12 (muokattu 29.05.2006 02:29:12)
edit: haulla löytyikin ihan tarpeeksi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)