Perseapina 24.05.2006 17:39:58 | |
---|
Elikkä virvelini erittää tällaista epämieluisuutta. Olen koittanut kalvojen ja maton löysäämistä ja kiristämistä, mutta ei ole tärpännyt. Olisiko virvelimaton vaihdon aika, sillä vain sen ollessa päällä vinkuna kuuluu. Ääni on muuten voimakkaampi mitä reunempaa virppaa lyö. Oi neuvokaa te viisaat tietäjät! Got my mojo workin' |
joravuo 24.05.2006 17:46:20 | |
---|
Elikkä virvelini erittää tällaista epämieluisuutta. Olen koittanut kalvojen ja maton löysäämistä ja kiristämistä, mutta ei ole tärpännyt. Olisiko virvelimaton vaihdon aika, sillä vain sen ollessa päällä vinkuna kuuluu. Ääni on muuten voimakkaampi mitä reunempaa virppaa lyö. Oi neuvokaa te viisaat tietäjät! Vaiha kalvo! Remon cs-controlled sound, loppu vinkunat mulla siihen! suosittelen lämpimästi. Piracy.It's a crime |
Magiz 24.05.2006 17:46:42 | |
---|
kerropas mikä virveli sulla on. Whatever happens, happens. |
Perseapina 24.05.2006 17:55:13 | |
---|
Remo Quadura-setin mukana tullut 14", joka sitä Remon acousticon-materiaalia. Kalvoina kummallakin puolella ambassadorit. Got my mojo workin' |
miän vain 24.05.2006 18:07:44 | |
---|
Kuvan mukaan näyttäis kyllä olevan peltivirveli. Matto voi vinkua, jos langat ei ole suorat. Vanhasta kalvostakin voi irrota kummia sivuääniä. Enimmäkseen kyse on kuitenkin soittotekniikasta. Lyö keskelle ja suoraan - reunasta kuuluukin lähteä kireä ääni. Helposti käy niin, että kompatessa virvelilyönti ei tulekaan suoraan ylhäältä, vaan vähän vinosti ja sivaltaen. Silloin vinkuu. Moni myös istuu kovin lähellä, eikä lyö keskelle, vaan etureunaan. Taas vinkuu. Tätäkään ei tahdo itse soittaessa huomata, mutta kalvon kulumakohta viimeistään kertoo. Sori, jos suolsin itsestäänselvyyksiä. |
Perseapina 24.05.2006 18:15:40 (muokattu 24.05.2006 18:16:11) | |
---|
Enimmäkseen kyse on kuitenkin soittotekniikasta. Lyö keskelle ja suoraan - reunasta kuuluukin lähteä kireä ääni. Lyöntitekniikassa ei kyllä pitäisi mitään vikaa olla, sillä muilla virveleillä en ole tuollaista ääntä saanut aikaan ja on tässä tullut jo soiteltuakin muutama vuosi. Kokeilin painaa sormella maton koko leveydeltä ja hupsista! Enää ei vinkunutkaan! Pitäisikö kokeilla tuota cs-controlled sound-kalvoa vai ostaa uusi matto tai jotakin muuta? Got my mojo workin' |
Perseapina 24.05.2006 18:47:54 (muokattu 24.05.2006 18:49:36) | |
---|
Ai niin. En muistanut mainita sitä tärkeintä seikkaa. Kiristin yläkalvoa aika lailla (en kuitenkaan mitenkään mielestäni liikaa), jonka jälkeen matto alkoi inistä. Soundi on nyt paras mahdollinen, enkä tohtisi sitä kauheasti muuttaa. :) Got my mojo workin' |
stenel 24.05.2006 19:10:27 | |
---|
Tyhmä ehdotus mutta tarkista snarebed. Parasta lyriikkaa v. 2006:"DJ ja tanssilattia, passoissa tuhat vattia, kaupunki valvoo, kun me tanssitaan vielä, tanssitaan vielä..." -Jane- |
tolppa-apina 25.05.2006 10:01:29 (muokattu 25.05.2006 10:04:09) | |
---|
Vaiha kalvo! Remon cs-controlled sound, loppu vinkunat mulla siihen! suosittelen lämpimästi. Tai remon cated powerstroke. Kalvo omaa reunoissa olevat kaksi ohutta demppiraitaa koko kalvon matkalta, jotka eivät päästä peltisen (ilmeisesti ei kovin hyvälaatuisen) virvelin vinkukaikua lyöntisektorille. Taisi olla aikas epäselvä selitys. Suosittelen kuitenkin. Itselläni toimii todella hyvin. EDIT. Kuva kalvosta http://www.thomann.de/prodbilder/re … roke_coated_14_fell_pimx_144425.jpg Olen juoppo..Eikun absolutisti. No joku alkoholiongelma kuitenkin. |
Jeltz 25.05.2006 19:30:01 | |
---|
Tai remon cated powerstroke. Kalvo omaa reunoissa olevat kaksi ohutta demppiraitaa koko kalvon matkalta, jotka eivät päästä peltisen (ilmeisesti ei kovin hyvälaatuisen) virvelin vinkukaikua lyöntisektorille. Powerstrokehan eroaa siis Ambassadorista kalvossa olevan demppirenkaan takia, ne mustat raidat ei liity demppaamiseen mitenkään (no okei, kaipa nekin teoriassa vaikuttaa). |
Mulla oli vinkunaa eilen, tänään ei ole, kun viritin ja huolsin koko snaren. Molemmat kalvot irti, vaseliinia kierteisiin, kynttilää reunaviisteisiin, lugien kiinnitysruuvien tarkistus, viritys. Eniten tuo viritys varmaan tässä auttoi. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabr |