Spike 25.05.2006 11:36:49 (muokattu 25.05.2006 11:38:15) | |
---|
Muuten siitä 100W: eikä olisi mukavempi hommata 50W / 30W jolloinka sitä voi huudattaa ja saada hyvät äänet ilman että porukkaa kuolee... Tai jos vaikka ostais sellasen, joka kuulostaa sekä huudatettuna että makkarivolumeilla hyvältä? Jos nyt ostan jonkun hyvän niin ei sitten tarvi enään ostaa moneen vuoteen. =) Niinhän ne kaikki aina aluksi kuvittelee... Clearly motivated by an unholy alliance. |
Juustonaksu 25.05.2006 11:38:30 (muokattu 25.05.2006 11:39:06) | |
---|
Aattelin hankkia hyävn saundin vaan jos josatain transistori vahvarista saisi paremman kuin putki niin kyllä öytöö ölis. ja putkien vaihto ei oo ongelma kyllä rahaa saan. Haluisin vaan että olis saundi jossa kaikki soittamani jutut kuuluisi hyvin eijä mitään lisää ääniä esim resonointi, johtuu varmaan kitarasta 8) Jos nyt ostan jonkun hyvän niin ei sitten tarvi enään ostaa moneen vuoteen. =) Metsästä se Lee Jacksonin Perfect Connection 1000 etunen ja soittele vaikka nykyisen combosi päätteeseen, jos et erillistä päätettä halua. Siitä kuuluu kyllä aivan kaikki lävitte ja soundit menee lähinnä boosterispedun mukaan. Niinhän ne kaikki aina aluksi kuvittelee... GAS on ilkeä vaiva... ;) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
-Prokitaristi- 25.05.2006 11:39:32 (muokattu 25.05.2006 11:40:54) | |
---|
Aattelin hankkia hyävn saundin vaan jos josatain transistori vahvarista saisi paremman kuin putki niin kyllä öytöö ölis. ja putkien vaihto ei oo ongelma kyllä rahaa saan. Haluisin vaan että olis saundi jossa kaikki soittamani jutut kuuluisi hyvin eijä mitään lisää ääniä esim resonointi, johtuu varmaan kitarasta 8) Jos nyt ostan jonkun hyvän niin ei sitten tarvi enään ostaa moneen vuoteen. =) Mulle vaan jostain syystä tuli mieleen, että sä selität isälles noita juttuja kun se juo aamukahvia ja lukee sanomalehteä ja se vain nyökkäilee ja myhäilee kun siinä selität, minkä takia sinun pitäisi saada uusi vahvistin :D Ja sitten loppuun se sanoo: "katsotaan nyt". :) Ei trankut todellakaan kuullosta kaikki huonoille. Paremmillekin jotkut trankut, kuin putkivahvistimet. Mutta onko herralla bändiä, tai kämppää jossa pääsisi luukuttamaan täysillä putkivahvistinta? Eikä se vaikuta "lisä-ääniin", onko putki vai trankkupeli. Enemmänkin kaikki muu ja vola. Kyllä suosittelisin ennemmin jotain Line6:sen vahvistinta. Niistä saa hyvää saundia kyllä ja kaikki legendaariset vahvistinmallinnukset. Saa Mesaa, Marsua, Fenderiä ja kaikkea. |
Juustonaksu 25.05.2006 11:44:13 (muokattu 25.05.2006 11:44:40) | |
---|
kyllä suosittelisin ennemmin jotain Line6:sen vahvistinta. Niistä saa hyvää saundia kyllä ja kaikki legendaariset vahvistinmallinnukset. Saa Mesaa, Marsua, Fenderiä ja kaikkea. Jos mallintavaa kaipaa niin ehdotan kiertämään Line kuutoset kaukaa. Ainakin nuo spiderit. Flextoneja en ole kokeillut. Voxin Valvetronixeista ei taida irrota mitään kovin tilua soundia... Hmm. Paha sanoa. PoDi vanhaan comboon vaikka? =) Edit: Jälleen typo Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
-Prokitaristi- 25.05.2006 11:52:40 | |
---|
Jos mallintavaa kaipaa niin ehdotan kiertämään Line kuutoset kaukaa. Ainakin nuo spiderit. Flextoneja en ole kokeillut. Voxin Valvetronixeista ei taida irrota mitään kovin tilua soundia... Hmm. Paha sanoa. PoDi vanhaan comboon vaikka? =) Edit: Jälleen typo Spiderit nyt ovatkin aivan leluja. |
Spike 25.05.2006 12:10:46 | |
---|
Voxin Valvetronixeista ei taida irrota mitään kovin tilua soundia... No mikä sitten on kova tilusaundi? Valvetronixin jcm800-mallinnus esimerkiksi on varsin lähellä aitoa marsua, mutta ei kuulosta aivan yhtä elävältä. Uraltone SD-1 + Valvetronix on aika monipuolinen yhdistelmä, jos tykkää käyttää purkkeja, ne high-gainitkin herää henkiin. Clearly motivated by an unholy alliance. |
superfly 25.05.2006 12:11:23 | |
---|
Mutta onko herralla bändiä, tai kämppää jossa pääsisi luukuttamaan täysillä putkivahvistinta? Putkivahvistinta ei aina tarvitse luukuttaa täysillä. Melko yleinen luulo on tämä. Ostat semmoisen putkivahvistimen mikä kuulostaa hyvältä hieman hiljempaakin. Niitäkin on. Se on kyllä totta että elementit useimmiten tarvitsevat jonkin verran volaa että alkavat toimia kunnolla ja kuulostaa hyvältä, mutta tämä ihan samaa pätee myös trankkuihinkin usein (esim. Valvetronix jne.) Ja ihmiskorva on rakennettu siten että kovaa soitettuna musiikki kuulostaa paremmalta. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
superfly 25.05.2006 12:13:24 | |
---|
Voxin Valvetronixeista ei taida irrota mitään kovin tilua soundia... Ei taida irrota? Et siis ole edes kokeillut? Kyllä niistä saa tilusaundit revittyä, jopa melkoisen hyvät sellaiset. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
cruel_destiny 25.05.2006 12:16:08 | |
---|
GAS on ilkeä vaiva... ;) GAS on juuri sitä; se tuntuu samalta kun näki pikkulapsena jonkun lelun kaupassa ja halus sitä niin rupes huutaan äitille "mä haluun ton". Nykyisin vaan sitä huudetaan itselleen päässä ja kun lopulta se ostetaan niin huomataan, että ehän mä nyt tätä niin paljoa tarvitsekkaan... :D tällä hetkellä harkitsen vakavasti itsekin joidenkin pedaalien myymistä ja Ibanezin UE-405 multiefektin hommaamista jostain, vaikka en ole kyseistä efektiä ikinä kokeillut ja olen hyvin tyytyväinen nykyiseen kamaani. Siinä multiefektissä vaan kiinnostais se analoogisuus ja se että se on imenyt sisäänsä 4 xx-9 sarjan speduja, joista hienoin on toi analog delay... :D Kesällä tulee uusi kitara ja vahvistin lähtee ehkä vaihtoon syksyllä ja sitten tuntuu taas viikon verran että mitään en tarvitse, kunnes älyän että tarviin ainakin jonkun whammyn tai jos ei muuta niin univibe on ihan pakollinen meidän bändin musaan tai hommata semmosen ja semmosen pedaalin ku se kuulostaa niin hyvältä tollakin levyllä... Aargh...! myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti |
Wahi 25.05.2006 12:22:27 | |
---|
Kesällä tulee uusi kitara ja vahvistin lähtee ehkä vaihtoon syksyllä ja sitten tuntuu taas viikon verran että mitään en tarvitse, kunnes älyän että tarviin ainakin jonkun whammyn tai jos ei muuta niin univibe on ihan pakollinen meidän bändin musaan tai hommata semmosen ja semmosen pedaalin ku se kuulostaa niin hyvältä tollakin levyllä... Aargh...! Saako kysyä, mitä on tähtäimessä? Pitää hommata joku säröpedaali ja tekis mieli hommata myös Ibanez AS73 jossain vaiheessa. Rahat eivät kuitenkaan tule riittämään Japsi Tokaihin. Ehkä sitten yo-lahjaksi... Going down like a lead Zeppelin |
cruel_destiny 25.05.2006 12:42:06 | |
---|
Saako kysyä, mitä on tähtäimessä? no sopimuksen oon tehny jo Gibson Les Paul Studiosta vm 2004 (cherry), sen takia noita kitaroita myyn. syksymmällä kuhan saan vähän palkoista saan säästeltyä (tää on hyvää tää neljän vuoden suunnitelma lukiossa, tulee 3. vuodesta niin helppo että voin tehdä duunia siinä välissä) niin tulee varmaan Hiwattin custom 50 joko nuppina tai sitten 2x12 kombona, jonka alle laitan vielä 2x12 kaapin. Nupin kanssa sitten 4x12 kaappi. Tulin tuohon tulokseen, kattoo vaan kesällä miten voi muuttua ton vahvarin kanssa hommat. tuohon UE405 innostuin eilen lukiessani eilen kommentteja siitä (kyllä, myös harmony centralista), että ajattelin heittää tuon iban delayn DE-7 menemään ja säästänkin tossa hieman kun olen pitkänkin aikaa miettinyt EQ:n ostamista boostaukseen, kompuraa yleensäkin paksuttamaan saundia ja chorus tulee siinä plussana... siis tossa analogisessa UE405:ssa on kompura, EQ, chorus, analog delay ja looppi, lisäksi kaikki voidaan asettaa ihan mihin järjestykseen kun halutaan. :) myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin tai ibanezin UE-405 multiefekti |
Wahi 25.05.2006 12:59:27 | |
---|
Jos päätät DE-7:stä luopua, voisin mahdollisesti ostaa jos hinta on sopiva... Going down like a lead Zeppelin |
Spike 25.05.2006 14:17:50 | |
---|
tää on hyvää tää neljän vuoden suunnitelma lukiossa, tulee 3. vuodesta niin helppo että voin tehdä duunia siinä välissä Mut jos kävis kolmessa vuodessa, niin voisi sen neljännen olla kokopäivätöissä. Clearly motivated by an unholy alliance. |
Juustonaksu 25.05.2006 14:39:53 | |
---|
Mut jos kävis kolmessa vuodessa, niin voisi sen neljännen olla kokopäivätöissä. Melko moni menee suoraan inttiin. :) Ainakin 90% tutuistani on tehnyt näin ja se on itsellänikin suunnitelmissa. Letti lähtee, nyyh. No, on tässä vielä aikaa kasvattaa. =) Niin ja kuka se nyt niistä Valvetronixeista huomautti meikäläiselle niin perustan väitteeni siihen, että mikäli olen topicin aloittajan ymmärtänyt oikein, ei ne VT:n soundit ole kuitenkaan sitä, mitä haetaan, vaikka helvetin hyvää soundia sieltä saa. SD-1:n voi korvata myös tällä Bad Monkeyllä. Tulos on sama tai jopa parempi. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Jos sää oot 14 vuotias niin syytä olis olla hiljaa..... Älähä hättäile..... Kyllä tuossa paljon asiaakin oli. Joistain asioista voidaan tietenkin olla eri mieltä, mutta mun mielestä aika hyvin sanottu. Tuli itse asiassa sen verran "syrämestä", että noita samoja juttuja on voitu käydä omassa kodissa. Ja silloinhan sen vasta tietääkin.... ...ja en ole 14-vuotias, eikä ole tarkoitus mitenkään kohdistaa tätä -prokitaristi- :lle. |
Nääppä 25.05.2006 17:48:13 | |
---|
Jos sää oot 14 vuotias niin syytä olis olla hiljaa..... mitää saatanan bändiä ei tarvi pukticombon omistamiseen. Mua kiinnostaa kaikista eniten vaan saundi. ja trankuilla ei pysty korvaan putkia koska trankut on perseestä ajjjaaaa |
Nääppä 25.05.2006 17:49:34 | |
---|
mitää saatanan bändiä ei tarvi pukticombon omistamiseen. Mua kiinnostaa kaikista eniten vaan saundi. ja trankuilla ei pysty korvaan putkia koska trankut on perseestä kovat saundit ja mielyttävä saundi. ajjjaaaa |
simon cykkeli 25.05.2006 17:54:17 | |
---|
Jos sää oot 14 vuotias niin syytä olis olla hiljaa..... Tä nyt ei liity tähän mitenkään mut ton sun kuvan perusteel oot ite 13? Playing guitar rocks!! :) |
Jucciz 25.05.2006 18:00:27 | |
---|
"Kun kaikki on sanottu..." Oiskohan se lukon paikka tässäkin ketjussa? |
DaKiller 25.05.2006 18:01:18 | |
---|
"Kun kaikki on sanottu..." Oiskohan se lukon paikka tässäkin ketjussa? Sangen yllättävä veto. |