E.Presley 24.05.2006 16:25:14 | |
---|
Hello! Kuinka paljon tehoa vaaditaan koneelta, jotta Pro tools tai vastaava ohjelma funkkaa siinä kunnolla? ja ilmeisesti myös jokin tietynlainen äänikortti siihen tarvitaan..? mitä muuta tulee ottaa huomioon? Tarkoituksena olisi hankkia jonkinlainen kannettava malli.. Cheers! |
BotneLapio 24.05.2006 18:49:07 | |
---|
-=Botnee!!=- |
Tehojen puolesta Toollssia ja muitakin äänityssoftia ajelee uusilla nykykoneilla ihan mukavasti, kunhan muistaa varata koneeseen riittäväsäti muistia - nyrkkisääntönä vois pitää minimissään yhtä gigaa. Pro Toolsin kanssa kannattaa etukäteen tsekata että kone löytyy tuettujen vehkeisen listasta, sillä yllättävän moni kone sisältää jotain komponentteja jotka saattaavat aiheuttaa hankaluuksia. Toi Botnelapion linkki on hyvä. Toolssin kanssa tarvitset myös äänikortin joka toimii sen kanssa. Mikä tahansa ei toimi. Käytännössä siis joko Digidesignin oma tai M-Audion kortti. Pidemmän päälle kannataa hoitaa audiolle ihan oma riittävän nopsa ulkoinen kovalevy. Siitä mistä aita on matalin... |
chief 25.05.2006 21:45:06 (muokattu 25.05.2006 21:45:21) | |
---|
Pidemmän päälle kannataa hoitaa audiolle ihan oma riittävän nopsa ulkoinen kovalevy. Onko merkillä väliä? Mulle on tulossa MacBook 2 GHz 1 Gt:n muistilla. Sisäinen kovo on 80 Gt ja 5400 rpm. Tollasella pitäis äänittää kerralla 8-10 raitaa. Saa nähä riittääkö toi sisäinen alkuun. "It's the ear, not the gear. " |
krushing 26.05.2006 10:28:19 | |
---|
Onko merkillä väliä? Mulle on tulossa MacBook 2 GHz 1 Gt:n muistilla. Sisäinen kovo on 80 Gt ja 5400 rpm. Tollasella pitäis äänittää kerralla 8-10 raitaa. Saa nähä riittääkö toi sisäinen alkuun. ProToolsin Universal Binary versiot eivät käsittääkseni muuten ole vielä ulkona vaikka alustavasti tämän kuun loppuun on lupailtukin. Kannattaa pitää mielessä... |
Mikael 26.05.2006 10:43:34 | |
---|
Onko merkillä väliä? Mulle on tulossa MacBook 2 GHz 1 Gt:n muistilla. Sisäinen kovo on 80 Gt ja 5400 rpm. Tollasella pitäis äänittää kerralla 8-10 raitaa. Saa nähä riittääkö toi sisäinen alkuun. Mä oon päätynyt käyttämään LaCie d2 -levyjä, joiden kanssa ei oo ollut mitään ongelmia. Joidenkin Maxtoreitten ja noiden LaCien Proshe-levyjen kanssa on joskus tullut isompien sessioiden kanssa rajat vastaan. Siitä mistä aita on matalin... |