Aihe: Suositelkaa musaa!
1 2
Rattata
25.05.2006 16:46:30 (muokattu 25.05.2006 16:47:03)
Kokeile vaikkapa Boards of Canadaa, Future Sound of Londonia tai Ulrich Schnaussia.

Jos noilta joitain levyjä pitää suositella, niin Boards of Canadalta itse omistan Music Has The Right To Childrenin sekä Geogaddin ja voin suositella molempia. Ulrich Schnaussilta on tullut kaksi levyä ja molemmat on loistavia. Future Sound of Londonilta mikä vaan 90-luvun levy. Uudemmat on aika kuraa.

Ja jos et ole vaikka Massive Attackiin vielä perehtynyt ja tuommoinen trip hop kiinnostaa, niin Mezzaninehan on jokaisen pakkohankinta. Fiilistelevää meininkiä ja jumittavia biittejä.

Ja jos sitten taas DJ Shadown kaltaiseen kiinnostaa, niin kokeile vaikka RJD2:sta.

Toivottavasti on jotain apua.

Edit: ainiin eikä sovi unohtaa meidän omaa RinneRadiota.
tatska
25.05.2006 22:38:49 (muokattu 25.05.2006 22:43:06)
tuli tuplat.. sori..
tatska
25.05.2006 22:42:50
tuotanoin...
kannattaa tutustua ninja tunen ja warpin bändeihin.

ninja tunelta: esim. herbaliser, cinematic orchestra, dj food, amon tobin..
warpilta: boards of canada, prefuse 73 ja vaikkapa broadcast.

niin ja jos dj shadow kolahtaa niin kannattaa tsekata madlib ja sen erilaiset projektit kuten yesterdays new quintet ja madvillain. stones throw-lafkalta joka julkaisee madlibin juttuja löytyy myös paljon kaikkea muuta mielenkiintoista.

dj shadown ja jimmy lavellen yhteinen projekti UNKLE kannattaa myös tsekata.! sen kyllä varmaan jo tiesitkin...?
Tee
26.05.2006 00:39:49
Joo tuo Massive Attack on mulle kyllä jo oikeen tuttu bändi, Unfinished Sympathy on maaginen biisi ja Mezzanine ja 100th Window kolahtaa myös aika helvetin paljon. Kiitos muista vinkeistä, nyt alkaa edellämainittuihin artisteihin tutustuminen.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
t-termiitti
26.05.2006 11:18:54

erilaisista artisteista elektonisemman musan saralla. Air, Röyksoppia, The Orbia, Front Line Assemblyä, Velvet Acid Christia, Dj Shadow

Keskenään aika erilaisia nämä mainitsemasi, joten niin ovat suosituksenikin.

Suomalaista Rinneradiota voi suositella aina samoin Jimi Tenoria, kuten myös Nuspirit Helsinkiä sekä pörisevämpää Pan Sonicia. Cleaning Women on vähän erilaista rockia. Pepe deluxe, jne. Suomestakin löytyy paljon hyviä juttuja...

Massive Attackia kun on suositeltu, niin miksei myös Portisheadia, joka varmaan onkin tuttu. MA:lta kannattaa mezzaninen ohella hommata myös blue lines, joka on todella hieno levy sekin. Tricky voi toimia myös - itse en kauheasti pidä mutta paljon mies on levyjä tehnyt ja niitä myynyt, joten joku muu voi kovasti siitä pitääkin. Tämmöisiä muita isompia nimiä ovat esim. Nigthmares on Wax, Thievery Corporation ja Morcheeba, joista ainakin ensimmäiseen kannattaa tutustua.

Gotan Projectista on tuore ketju ja sitäkin voi suositella - tango-vaikutteista siis, mikäli se ei käy sieltä ilmi. Samoin Boards of Canadaa suositellaan, siitäkin on oma ketjunsa.

Chemical Brothers, jos on tuttu ja tykkäät, niin voisi suositella myös vähän sen tyylisiä The Crystal Methodia, Propellerheadsia ja Underworldia. Ja oma kestosuosikkini - hehkutukseni ja rakkauteni kohde: Daft Punk - Homework, se on neroutta ainakin muihin daft punkin levyihin nähden...

Vähemmän "elektronis-henkistä" esim. Mouse On Mars, Recoil, Galactic ja tutumpi Depeche Mode

Muita hiton hyviä esim. Red Snapper, DJ Cam, DJ Food, DJ Vadim, Funki Porcini, Shpongle, The Herbaliser, Hooverphonic, Keoki, LTJ Bukem, Tosca, Telefon Tel Aviv, The Dining Rooms, Spacetime Continuum, Amon Tobin ja Aphex twin.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Titares
27.05.2006 16:11:48 (muokattu 27.05.2006 21:05:06)
Kuuntele Gunnar Wiklundia, Ruotsin Tapio Heinosta, jonka laulu on unen ja toden väliltä yhtä unenomaisen ihanalta aikakaudelta Pohjoismaissa:
http://musikk.download.sol.no/Magel … collectionDisplay&viewId=691120
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gunnar_Wiklund
http://www.kelkoo.se/b/a/ss_gunnar_wiklund.html

... Sorry, tää ei oo kovin elektronista musaa, mutta ainakin "elektroakustista" ja ajattelin, että tästä voisi joku muukin saada inspiraation.
pixel
30.05.2006 10:03:04
esim. herbaliser, cinematic orchestra, dj food, amon tobin
warpilta: boards of canada, prefuse 73 ja vaikkapa broadcast.

niin ja jos dj shadow kolahtaa niin kannattaa tsekata madlib ja sen erilaiset projektit kuten yesterdays new quintet ja madvillain.

Varsinkin Amon Tobin. Mutta sitten jos kiinnostaa niin tsekata myös Dj Krush.
Totalized, furious, damaged, soul.
Gustav Graves
30.05.2006 12:12:18
Jos noilta joitain levyjä pitää suositella, niin Boards of Canadalta itse omistan Music Has The Right To Childrenin sekä Geogaddin ja voin suositella molempia.

Suosittele samalla kaikkia, ei ne niin paljon toisistansa (laadullisesti) poikkea. Ja BOCilta tietty uusi Trans Canada Highway-EP.
tatska
01.06.2006 15:49:32 (muokattu 01.06.2006 15:50:52)
Suosittele samalla kaikkia, ei ne niin paljon toisistansa (laadullisesti) poikkea. Ja BOCilta tietty uusi Trans Canada Highway-EP.

mä olen sitä mieltä mieltä että "in a beautiful place out in the country-ep" on yhtyeen paras julkaisu!! se tulee vaan laitettua useimmin soimaan. kaikin puolin niin täydellinen lätty. onhan nuo kaikki täyspitkät hyviä,mut jotenkin tuolla EPllä tiivistyy mun mielestä bändin meininki/osaaminen aika hyvin.
eipä siitä sen enempää..
Gustav Graves
02.06.2006 00:13:43
mä olen sitä mieltä mieltä että "in a beautiful place out in the country-ep" on yhtyeen paras julkaisu!

No joo, tuo on osaksi totta. Silloin kun haluaa nauttia lyhyemmän annoksen BOCia, niin tuo ep on siihen tarkoitukseen ehkä parasta. Tietysti joskus taas haluaa ihan vaikka seikkailun nimissä kuunnella täyspitkät yhdeltä istumalta.
KTR
06.06.2006 16:41:14
Suositelkaas mulle jotain Röyksopp/Air-osaston kamaa. Eli semmosta ranskalaistyylistä fiilistelyä tai jotain. En oikein näitä konemusajuttuja tunne. Downtempoa kai se olisi sitten. Eteeristä ja leijuilevaa saisi olla ja semmosta positiivista melankolisuutta tunnelmassa. Pirun vaikia selittää.
Cut out
15.06.2006 07:11:47
Suosittelen Frou Frouta.
Takkujakku!
insight
28.06.2006 14:11:58 (muokattu 28.06.2006 14:12:23)
Itsekin pidän Röyksoppista ja muutamista Boards of Canadan biiseistä.
Suosittelen näitä: Chicane, ATB, Planet Funk.

Future sound of London sekä Massive Attack ovat myös loistavia.
© Registered nickname 2005-2006
N.Adler
19.07.2006 17:13:25
Four Tet:iä en listalta löytänyt, sen kaksi ekaa ovat aika mukavia teoksia.
Kertaalleen mainittu Telefon Tel Aviv on ehdottomasti myös kuuntelun arvoista. Edellä mainittujen suuruuksien jälkeen tuntuu tyhmältä nostaa tällainen pienempi nimi vielä esille, mutta itse ainakin löysin ko. orkesterin suhteellisen myöhään verrattuna näihin muihin jo mainittuihin, kun kukaan ei siitä kertonut.

Seuraavat menee jo popin ja rokin puolelle, ja todennäköisesti kaikille muutenkin tuttuja, mutta KTR:n kaipaamaa positiivista melankolisuutta löytyisi ehkä Kings Of Conveniencen "Riot On An Empty Street":ltä ja ainakin melankolisuutta Twilight As Played By The Twilight Singers -levyltä, jonka Fila Brazillian tuottamana uskallan tässä yhteydessä ottaa esille.
Sunburn
03.08.2006 17:19:40
Suosittelen seuraavia levyjä edellämainittujen lisäksi:) Sneaker Pimpsin "Becoming X" , Daughter Darling:n "Sweet Shadows", Imogen Heap:n "Speak for yourself" & I Megaphone" , Blue Foundation "Sweep of days "

Tuossa osa mitkä ainakin allekirjoittaneelle kolahtaa :)

_ sunburn_
gravehill
04.08.2006 21:01:57

Kokeilehan jos tämän sivun biisinäytteistä joku kolisee:

www.chaosresearch.de
http://www.chaosresearch.de
Cut out
13.08.2006 16:35:33
Imogen Heap:n "Speak for yourself" & I Megaphone"

Suosittelen myöskin näitä
Takkujakku!
Titares
26.08.2006 19:42:14 (muokattu 26.08.2006 19:56:07)
pentagonbob
12.09.2006 16:37:39
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)