Verdoux 25.05.2006 12:39:01 (muokattu 25.05.2006 12:40:11) | |
---|
Eih! Osta Lightbulb Sun :) Deadwing oli minulle pienoinen pettymys. In Absentia on kenties se kovin levy. Tai sitten Lightbulb Sun. Hieno bändi, viisas mies tuo Wilson. Käsittääkseni tuota Lightbulb Sunia on melko vaikea löytää mistään, kun aikaisempi painos taitaa olla loppuunmyyty eikä uusintajulkaisusta ilmeisesti ole tarkempaa tietoa. Hyvä levyhän tuo Lightbulb Sun joka tapauksessa on. |
Late_ 25.05.2006 12:53:04 | |
---|
Käsittääkseni tuota Lightbulb Sunia on melko vaikea löytää mistään, kun aikaisempi painos taitaa olla loppuunmyyty eikä uusintajulkaisusta ilmeisesti ole tarkempaa tietoa. Hyvä levyhän tuo Lightbulb Sun joka tapauksessa on. Aijaa.. :/ No mulla ei kyllä siitä kieltämättä ole tietoa ollenkaan. Harmillista jos näin on. -We dreamed of a world in peace, but killed for a life of ease- |
Porcupine Tree on musta tylsä bändi... En jaksanut lainata koko tekstiä, mutta olen osittain samaa mieltä. Ensiksi täytyy sanoa, että In Absentia ja Deadwing ovat helvetin hyviä, niistä ei paljoa pahaa sanottavaa löydy. Useissa muissa PT-levyissä bändin "laiskuus" tulee paikoitellen ilmi sävellysten harmaana tasaisuutena (tasapaksuutena?) ja Steven Wilsonin vokalisoinnissa, miehellä kun ei mikään maailman värikkäin ääni tai tulkintatapa ole. PT:llä on paljon levyjä joita en ole edes kuullut, mutta sitten taas Stupid Dreamiin kohdistunutta kehuryöppyä en ole ymmärtänyt, sillä se ei mielestäni ole kovin mieleenpainuva tai mukaansatempaava levy. Olen kyllä kuunnellut sitä aika paljonkin, mutta ei kolahda niin ei kolahda... vaikka kyllähän tuota taustamusiikkina kuuntelee. Piano Lessons on mainio pop-biisi, mutta muita kappaleita Stupid Dreamilta en PT:n parhaimpiin töihin laskisi. Lightbulb Sun on kaksijakoinen levy, onhan siellä niin huippuja kuin heikkojakin kappaleita. Eli nuo kaksi tuoreinta pitkäsoittoa tekevät Porcupine Treestä erittäin hyvän bändin, vaikka se lopullinen mestariteos vielä odottaa aikaansa. Potentiaalia olisi vielä huikeimpiinkin suorituksiin. Steven Wilson voisi laulajana revitellä vielä enemmän ja uskaliaammin. |
jigsore 25.05.2006 15:47:00 | |
---|
Mulle taas Deadwing ei oikein toimi. Löysät heviriffit tuntuu jotenkin väkinäisiltä ja tulee vaan ikävä vanhoja levyjä. Stupid Dreamia ja Lightbulb Sunia ei voi tarpeeksi kehua, mutta Stars Die -kokoelma miellyttää eniten. Siinä on vain niin valtavan hieno tunnelma koko kahden levyn läpi ja Wilsonin monotoninen ulosanti sopii haikeisiin biiseihin loistavasti. jo nyt on saatana |
pardy 25.05.2006 18:06:25 | |
---|
Käsittääkseni tuota Lightbulb Sunia on melko vaikea löytää mistään, kun aikaisempi painos taitaa olla loppuunmyyty eikä uusintajulkaisusta ilmeisesti ole tarkempaa tietoa. Hyvä levyhän tuo Lightbulb Sun joka tapauksessa on. Ensi vuonna tulnee/tulenee/ihassama tietääkseni tuo LS:n re-issue. Tänä vuonna pitäis vielä kesän mittaan tulla joku live-DVD. |
Ali 25.05.2006 21:32:43 | |
---|
www.popangel.fi sieltä löytyy 2CD-versio ihan siedettävään 27 euron hintaan. Olkaa hyvät. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Rattata 25.05.2006 21:51:36 | |
---|
www.popangel.fi sieltä löytyy 2CD-versio ihan siedettävään 27 euron hintaan. Olkaa hyvät. Plussaa. Löytyi meinaan tuolta sivulta muitakin levyjä mitä en muualta juurikaan ole löytänyt. |
pardy 25.05.2006 22:53:20 | |
---|
www.popangel.fi sieltä löytyy 2CD-versio ihan siedettävään 27 euron hintaan. Olkaa hyvät. Sulla kun näyttää tuo Recordings olevan, niin tiiätkö paljon siitä joutuu nykyään pulittamaan ja paljonko siitä itse pulitit? Pulipuli... |
Ali 25.05.2006 23:18:34 | |
---|
Sulla kun näyttää tuo Recordings olevan, niin tiiätkö paljon siitä joutuu nykyään pulittamaan ja paljonko siitä itse pulitit? Pulipuli... Itse pulitin siitä muistaakseni 19.90 euroa muutama vuosi sitten Levykauppa Äxän sedälle. Nykyään joutuu kyllä pulittamaan; huuto.netissä meni pari kuukautta sitte ko. lätty 70 euron hintaan. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
W4R 26.05.2006 08:34:58 | |
---|
"I've got a fever. And the only prescription is more cowbell." |
Tempura 26.05.2006 10:37:13 | |
---|
Jotenkin PTn sävellyksistä tuntuu puuttuvan ne "koukut", jotka jaksavat pitää sitä mielenkiintoa yllä. Ja näillä koukuilla meinaan sitä, että monenkaan kuuntelun jälkeen ei ole oikeastaan mitään jäänyt päähän, eli jokainen kuuntelu kuulostaa "vähän kuin ensimmäiseltä", tai sitten olen vain niin puukorva etten kuule niitä. Mutta tuo edellämainittu seikka on kyllä ollu monissa tapauksissa pitkäkestoisen, kuuntelua kestävän (eli hyvän) albumin ominaisuus.
Itselläkin on välissä semmoinen olo. Sitten jotkut harvat biisit tekevät täysin päinvastaisen, eli "vau, perkele"-ilmiön. Vaikka tuo Heart attack in a lay by, niin siinä viimeisessä versessä missä tulee se korkea taustalaulu mukaan, niin huhhuh. Ja trains, sehän nyt on kokonaan aivan upeaa. Siinä on muutama semmoinen koukku joka pistää pään sekaisin joka kerta kun sen kuulee. joo, en ole paljoa muita levyjä kuullut vielä.
THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
Torniojaws 26.05.2006 11:42:33 | |
---|
|
Torniojaws 26.05.2006 19:48:09 | |
---|
www.popangel.fi sieltä löytyy 2CD-versio ihan siedettävään 27 euron hintaan. Olkaa hyvät. -- Moi! Tuo on lopussa, mutta lisää on tilattu. Ilmoitan jahka taas saa. terveisin, Timo Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! (wtf) |
hahuusko 30.05.2006 14:52:42 | |
---|
Eli nuo kaksi tuoreinta pitkäsoittoa tekevät Porcupine Treestä erittäin hyvän bändin, vaikka se lopullinen mestariteos vielä odottaa aikaansa. Potentiaalia olisi vielä huikeimpiinkin suorituksiin. PTreen mestariteos tuli kyllä jo 10 vuotta sitten ja se tunnetaan nimellä Signify. :) Up the Downstair (ainakin tämä uusi versio, jossa on oikea rumpali) on myös mainio. Minusta PTreen tuotokset Stupid Dreamista lähtien ovat kuulostaneet jotenkin hieman väkinäisiltä. Vähän niin kuin yritettäisiin tehdä hyvää musiikkia eikä vain tehdä hyvää musiikkia. Sanottakoon tosin, että kyllä PTreen uudemmastakin tuotannosta löytyy mielestäni paljon hyviä ralleja, mutta sellaisia aivan loistavia biisejä taas vähemmän. |
Dr. Muff 30.05.2006 14:57:53 | |
---|
PTreen mestariteos tuli kyllä jo 10 vuotta sitten ja se tunnetaan nimellä Signify. Toi on kyllä hyvä levy, siitä ei pääse mihinkään. Deadwing alkuhuuman jälkeen puuduttaa kovasti, enkä ole sittemmin sitä kuunnellut. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
Skebameizi 31.05.2006 03:02:50 (muokattu 31.05.2006 03:03:37) | |
---|
Ensi vuonna tulnee/tulenee/ihassama Luulen tietäväni vastauksen. Arvaukseni on "tullee"! Deadwing on kylllä hieno levy, toimii meikäläisellä jostain syystä erityisen hyvin yöllä. Miksi siirtää huomiseksi se minkä voi tehdä ylihuomenna? |
ydinaukio 31.05.2006 09:08:51 | |
---|
En ole kuullut kuin tuona Lightbulb sunin, ja se olikin sellaista jenkkipoppia etten osaa ollenkaan. |
Ali 31.05.2006 16:55:00 | |
---|
En ole kuullut kuin tuona Lightbulb sunin, ja se olikin sellaista jenkkipoppia etten osaa ollenkaan. Jenkkipoppia? Brittipoppia ennemminkin. ;) "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
ydinaukio 31.05.2006 17:51:50 | |
---|
Jenkkipoppia? Brittipoppia ennemminkin. ;) Se kuulosti nimenomaan "jenkkipopilta". En tiedä mistä bändi on kotoisin. |
pardy 31.05.2006 20:21:06 | |
---|
Se kuulosti nimenomaan "jenkkipopilta". En tiedä mistä bändi on kotoisin. Lontoostahan tuo. Tänään tuli katottua tuo Deadwingin dvd-versio taasen läpitte. Kuuntelin pitkästä aikaa ne boonusbiisitkin, ja yllätyin kun en muistanut miten hyviä ne oli. Mielellään oisin suonu noiden biisien ihan albumilleki asti pääsevän. Varsinkin tuo Mother & Child Divided on saakelin tiukka biisi. |