Loopis 22.05.2006 19:11:19 | |
---|
Joo eli mulla on firma. Teen työtä tunnetujen suomalaisten bändien kanssa koko ajan. Nyt olen rakentamassa kotisivuja jotka pitäisi olla online ens kuun aikana. Mutta mua semmonen asia mietityttää että saanko laittaa sivuille ASIAKKAAT-osaston jossa mainitsen mitkä bändit palvelujani käyttää? Vai tarvinko siihen bändin luvan? Ei ole kyse kuvallisesta mainoksesta. Vaan tyyliin että seuraavat asiakkaat käyttävät tuotteitamme.. ja sitten nimet ja ehkä linkit heidän kotisivuilleen. ' Eli osaako kukaan sanoa tarviiko nimen mainitsemiseen lupa bändiltä? |
Pieni rumpalipoika 22.05.2006 20:50:52 | |
---|
Mikset kysy pumpuilta iteltään? Vai eiks osa oo sit antanu lupaa? Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Loopis 22.05.2006 21:30:50 | |
---|
Mikset kysy pumpuilta iteltään? Vai eiks osa oo sit antanu lupaa? Kyllä mä olen osalta kysynytkin. Ja kaikki ovat suostuneet. Mutta mietin vain että onko olemassa jokin lakipykälä tai jokin joka kieltää nimien mainitsemisen ilman lupaa. Helpointahan se olis jos ei tarvis jokaiselta alkaa erikseen kysyä... |
Johnny Buzz 22.05.2006 21:30:57 | |
---|
Joo eli mulla on firma. Teen työtä tunnetujen suomalaisten bändien kanssa koko ajan. Nyt olen rakentamassa kotisivuja jotka pitäisi olla online ens kuun aikana. Mutta mua semmonen asia mietityttää että saanko laittaa sivuille ASIAKKAAT-osaston jossa mainitsen mitkä bändit palvelujani käyttää? Vai tarvinko siihen bändin luvan? Ei ole kyse kuvallisesta mainoksesta. Vaan tyyliin että seuraavat asiakkaat käyttävät tuotteitamme.. ja sitten nimet ja ehkä linkit heidän kotisivuilleen. ' Eli osaako kukaan sanoa tarviiko nimen mainitsemiseen lupa bändiltä? Joo, kyllä noihin referensseihin pitää lupa pyytää. Jos bändit ovat olleet palveluihisi tyytyväisiä, niin ei varmaankaan ole ongelmaa tuota referenssiä saada. |
Loopis 22.05.2006 21:34:44 | |
---|
Joo, kyllä noihin referensseihin pitää lupa pyytää. Jos bändit ovat olleet palveluihisi tyytyväisiä, niin ei varmaankaan ole ongelmaa tuota referenssiä saada. Asia tuli selväksi. Kiitos. |
milcoin 24.05.2006 23:25:23 | |
---|
Joo, kyllä noihin referensseihin pitää lupa pyytää. Jos bändit ovat olleet palveluihisi tyytyväisiä, niin ei varmaankaan ole ongelmaa tuota referenssiä saada. Millanen se pykälä tarkalleen on? Noita clients listojahan on esim. kaikilla studioilla ja harva on niihin kai virallista lupaa kysyny. Onko se joku asiakkaan ja palveluntarjoajan välinen luottamushomma kuten pankissa tms? Entä jos tuote on "julkinen". Eli esim. just äänite jonka olemassaolo kuitenkin on kaikkien tiedossa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Johnny Buzz 25.05.2006 00:13:47 | |
---|
Millanen se pykälä tarkalleen on? Noita clients listojahan on esim. kaikilla studioilla ja harva on niihin kai virallista lupaa kysyny. Onko se joku asiakkaan ja palveluntarjoajan välinen luottamushomma kuten pankissa tms? Entä jos tuote on "julkinen". Eli esim. just äänite jonka olemassaolo kuitenkin on kaikkien tiedossa. Kyllä referensseihin aina lupa tarvitaan. Eihän kukaan voi suositella ilman, että asianomaiselta ollaan asiasta kysytty. Referenssi=suositus. Tarkemmista lakipykälistä en tiedä, mutta enpä usko, että ilman lupaa voi asiakkaiden nimiä lähteä mainitsemaan ainakaan myynnin edistämistarkoituksissa. Näin toimitaan ainakin mainos-/ mediakentässä. Eiköhän sama periaate päde myös musatuotanto puolelle. Kyseessä on siis enemmänkin herrasmiessopimus kuin virallinen soppari, mutta sitäkin se toki voi olla. Korjatkoon joku, jos olen väärässä. |
JCM 25.05.2006 07:58:03 | |
---|
Kyllä referensseihin aina lupa tarvitaan. Eihän kukaan voi suositella ilman, että asianomaiselta ollaan asiasta kysytty. Referenssi=suositus. Tarkemmista lakipykälistä en tiedä, mutta enpä usko, että ilman lupaa voi asiakkaiden nimiä lähteä mainitsemaan ainakaan myynnin edistämistarkoituksissa. Näin toimitaan ainakin mainos-/ mediakentässä. Eiköhän sama periaate päde myös musatuotanto puolelle. Kyseessä on siis enemmänkin herrasmiessopimus kuin virallinen soppari, mutta sitäkin se toki voi olla. Korjatkoon joku, jos olen väärässä. Referenssi = viittaus "Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! Grazy Mama & the Sidekicks going strong |
Referenssi = viittaus Noup. Referenssi-sanalla tarkoittaa suosituksia tai työnäyteitä. Näin ainakin mainos- / mediatoimistomaailmassa sekä tuotantoyhtiöissä. TJEU: http://www.incognito.fi/fi/ |
koponen 25.05.2006 12:43:30 | |
---|
Referenssi sanana tarkoittaa montaakin asiaa, esim työtodistus, viittaus tai vaikka vertailu. Jos firma esittelee sivuillaan referenssejä, minä en miellä niitä miksikään suosituksiksi tai vertailuksi, vaan asiakkaiksi jotka ovat ko. firman palveluja käyttäneet. Referenssilista ei mielestäni kerro mitään siitä kuinka hyvin tai huonosti näitä yhteistyökumppaneita on palveltu. En usko että mikään laki estää listaamasta näitä omille sivuilleen. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Loopis 25.05.2006 14:15:28 | |
---|
Jos firma esittelee sivuillaan referenssejä, minä en miellä niitä miksikään suosituksiksi tai vertailuksi, vaan asiakkaiksi jotka ovat ko. firman palveluja käyttäneet. Juuri tästä oli kyse eli lista asiakkaista jotka ovat käyttäneet palvelujani. Eli samalla tavalla kun studiot mainitsevat bändejä jotka ovat studiossa käyneet kuten joku jo aikaisemmin sanoi. |