Aihe: Yksittäinen soittonäyte vain
1 2 3 4
efunkelist
24.05.2006 00:36:06

Räpeltelin tuossa ja tuntui siltä että paikoin onnistuinkin. Olisi kiva kuulla palautetta, yrittäkääpä saada minut jatkamaan tai lopettamaan soittaminen ;)

www.niskahiki.com/varjovaakut/kochelia

Samalla heittäisin haasteen: Heittäkääpä soittonäytteitänne, ihan vain omalla soundilla ja tatsilla ilman mitään bändiä tai sekvenssejä tai meikkausta.
Minkälaista tykkäätte yksinänne soitella arkisesti?

Tykkäätkö tilutella skaaloja? Tykittää komppiriffiä? Hissutella? Revitellä? Soittaa toistona sitä hittiriffiä mikä kolahtaa? Räpeltää? Vai komppaatko vain lauleskelua? Vai oletko aina otsa rypyssä treenaamassa?
Anna tajunnan virrata, ylitä itsesi tai nolaa itsesi julkisesti.

Mä tykkään yrittää enemmän kuin osaan. Todella harvoin tulee onnistumisia joten se on aika masentavaa. Toisinaan tuntuukin että soittaa "paremmin kuin osaa" ja silloin tulee hyvä fiilis. Loppujen lopuksi yleensä en nauti soittamisesta, mutta joskus harvoin soittamisesta saa niin ylivoimaiset kiksit että se hyvittää kaiken eikä tekisi mieli mennä lainkaan nukkumaan, soittaa vaan.

Ylipäätään minun tulisi nukkua enemmän.
hanipai
24.05.2006 00:48:14 (muokattu 24.05.2006 00:50:30)
Räpeltelin tuossa ja tuntui siltä että paikoin onnistuinkin. Olisi kiva kuulla palautetta, yrittäkääpä saada minut jatkamaan tai lopettamaan soittaminen ;)

Samalla heittäisin haasteen: Heittäkääpä soittonäytteitänne, ihan vain omalla soundilla ja tatsilla ilman mitään bändiä tai sekvenssejä tai meikkausta.

Tykkäätkö tilutella skaaloja? Tykittää komppiriffiä? Hissutella? Revitellä? Soittaa toistona sitä hittiriffiä mikä kolahtaa? Räpeltää? Vai komppaatko vain lauleskelua? Vai oletko aina otsa rypyssä treenaamassa?

Mä tykkään yrittää enemmän kuin osaan. Todella harvoin tulee onnistumisia joten se on aika masentavaa. Toisinaan tuntuukin että soittaa "paremmin kuin osaa" ja silloin tulee hyvä fiilis. Loppujen lopuksi yleensä en nauti soittamisesta, mutta joskus harvoin soittamisesta saa niin ylivoimaiset kiksit että se hyvittää kaiken eikä tekisi mieli mennä lainkaan nukkumaan, soittaa vaan.

Tyylistäsi tuli jonkin verran mieleen Nuno. Soittamista kannattaa harrastaa sillloin kun tuntuu hyvältä. Jos edes joskus saa kunnon kiksit omasta soitostaan, niin se jo riittää syyksi jatkaa harrastusta. Vaihtelevat treenit auttaa pitämään mielenkiinnon yllä ja uudet aluevaltaukset.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! GAS on Saatanasta :)
efunkelist
24.05.2006 01:03:28 (muokattu 24.05.2006 01:04:19)

Valehtelevat treenit auttaa pitämään mielenkiinnon yllä

Noitahan riittää, itsepetosta tämä kaikki vain on.

Ei mutta, pitäisi alkaa taas ihan treenaamalla treenaamaan kitaransoittoa kun sitä ei ole tullut tehtyä ikuisuuksiin. Aluevaltauksia kylläkin, kävin välillä rumpujen ja koskettimien ja basson ääressä. Se avarsi älyttömästi ja kasvatti muusikkona. Ylipäätään opetti musiikista vuodessa kaiken sen mitä kitarassa olen oppinut 10 vuodessa.

Nunosta en tiedä yhtään mitään. Mutta olen kerran ennenkin kuullut tuon vertauksen :o
Täytyy siis tutustua kyseisen herran soittoon ja tarkistaa mitä minun pitäisi tehdä omalle linjaukselle...
hanipai
24.05.2006 01:13:00
le

Noitahan riittää, itsepetosta tämä kaikki vain on.

Ei mutta, pitäisi alkaa taas ihan treenaamalla treenaamaan kitaransoittoa kun sitä ei ole tullut tehtyä ikuisuuksiin. Aluevaltauksia kylläkin, kävin välillä rumpujen ja koskettimien ja basson ääressä. Se avarsi älyttömästi ja kasvatti muusikkona. Ylipäätään opetti musiikista vuodessa kaiken sen mitä kitarassa olen oppinut 10 vuodessa.

Nunosta en tiedä yhtään mitään. Mutta olen kerran ennenkin kuullut tuon vertauksen :o
Täytyy siis tutustua kyseisen herran soittoon ja tarkistaa mitä minun pitäisi tehdä omalle linjaukselle...

No Nuno on loistava kitaristi, joten eikun vaan mallia ottamaan. Kuuntele vaikka Extreme levyillä. Itse haluisin soittaa kun Nuno, Van Halen ja Satriani. Sellainen sekoitus olis mukava :)
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! GAS on Saatanasta :)
efunkelist
24.05.2006 01:20:30

Itse haluisin soittaa kun Nuno, Van Halen ja Satriani. Sellainen sekoitus olis mukava :)

Mikäs se FreakKitchenin kitaristi olikaan (Ie joku)? No mutta mä yhdistäisin sen ja Paul Gilbertin - niiden soitto säväyttää mua aina. Ie on myös tajuttoman hyvä laulaja mielestäni ja se on taito jonka haluaisin omata edes jollain tasolla. Mutta jos pitäisi tyytyä soittamiseen niin kolmanneksi soppaan tosiaan Satriani ;)
hanipai
24.05.2006 01:23:36
Mikäs se FreakKitchenin kitaristi olikaan (Ie joku)? No mutta mä yhdistäisin sen ja Paul Gilbertin - niiden soitto säväyttää mua aina. Ie on myös tajuttoman hyvä laulaja mielestäni ja se on taito jonka haluaisin omata edes jollain tasolla. Mutta jos pitäisi tyytyä soittamiseen niin kolmanneksi soppaan tosiaan Satriani ;)

Jep Gilbert myös mua sen sijaan http://home.swipnet.se/freakguitar/ ei ainakaan se uus levy.
ANtTIKRISTUS
24.05.2006 01:25:17 (muokattu 24.05.2006 01:28:58)

Mattias IA Eklundh. IA on kyllä hyvä laulaja ja kitaran kanssa oikea velho myöskin.

E: Räpeltelin tuossa ja tuntui siltä että paikoin onnistuinkin. Olisi kiva kuulla palautetta, yrittäkääpä saada minut jatkamaan tai lopettamaan soittaminen ;)

Tykkäsin soundeista ja soittokin oli sujuvaa. Ihan kuunneltavaa, tykkäsin. Jatka soittamista, kun se kuulostaa sujuvankin.

ks. allekirjoitus.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
sus
24.05.2006 13:23:29 (muokattu 24.05.2006 13:24:34)
http://koti.mbnet.fi/raptorq/harkko.mp3

:(

E: kuuntelin vihdoin aloitusviestin ääninäytteen. Aikasta hienoa meininkiä
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
apenaattori
24.05.2006 13:45:15 (muokattu 24.05.2006 13:48:34)

Sitä saa mitä tilaa: http://mp3.mikseri.net/hifi/a/apenaattori_-_aninayte_voxista.mp3

Minkälaista tykkäätte yksinänne soitella arkisesti?

No joo, lähinnä tulee improvisoitua ja soiteltua niitä vanhoja riffejä, joskus korvakuulolta jotain uutta. Sitten väillä tekniikkaa (Blues station, Speed mechanics for lead guitar). Sointukomppausta tulee kanssa harrastettua (tuttuja biisejä vaan läpi). Mutta enimmäkseen tulee sitä improräpellysmeteliä soiteltua.
Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan.
IommI
24.05.2006 14:14:00
Wittu ku näis koulun koneis ei oo kaiuttimia.. Palaan myöhemmin päivällä asiaan.
Mitä yhteistä on naisella ja kitaralla?!?!?! Molempia räplätään rei'än kohdalta...
kh 203
25.05.2006 10:57:54

http://koti.mbnet.fi/raptorq/harkko.mp3

:(

E: kuuntelin vihdoin aloitusviestin ääninäytteen. Aikasta hienoa meininkiä

...oli aika kamalan kuullosta : (
" Rock n roll should make you wanna fuck",Blackie Lawless ( W.A.S.P )
tono
25.05.2006 11:24:55

hyvät äänet. mikä äänen särkijäs on?
paskalla tulee paras inspiraatio! ketoon peipi ketoon!
Jucciz
25.05.2006 11:42:29 (muokattu 25.05.2006 11:42:55)
...oli aika kamalan kuullosta : (

Toinen L pois.

Soolo- ja rytmikitaran sovittamisessa yhteen on kyllä jotain rytmisiä vaikeuksia. Vai olenko minä kuuro ja tyhmä? Sekin on mahdollista.

Et ole. Jotain hässäkkää siellä on.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
koff666
25.05.2006 11:51:45

aika perus settiä.. jatka vain soittamista :D
koff666
25.05.2006 11:57:19 (muokattu 25.05.2006 11:58:02)
Tyylistäsi tuli jonkin verran mieleen Nuno. Soittamista kannattaa harrastaa sillloin kun tuntuu hyvältä.

tästä en menisi ihan takuuseen.. tai tietty riippuu soittajan tavoitteista et kannattaako soittaa vain silloin kun hyvältä tuntuu.. itse soitana n.3-6 tuntia päivässä ja joskus on päiviä että ei kiinnosta tippaakaan, mut ajattelen sen silleen että jos on huono päivä et tätä pitää kuitenkin tehdä että tässä tulee hyväksi. on pakko ottaa välillä itteesä niskasta kiinni tossa soittamisessa ja opetella vaikka pari uutta biisiä! mut jos haluu soitella jossain kotikellaris loppu ikänsä niin mikäs siinä, silloin kannattaa soittaa silloin kun hyvältä tuntuu(n.kerran viikossa)..
ei mulla muuta!!!!!
Eemil
25.05.2006 12:05:31
mut jos haluu soitella jossain kotikellaris loppu ikänsä niin mikäs siinä, silloin kannattaa soittaa silloin kun hyvältä tuntuu(n.kerran viikossa)..
ei mulla muuta!!!!!

Musta tuntuu hyvältä soittaa joka päivä. Silti en osaa enkä opi. Onneks tuntuu sentään hyvältä.
>:/ Näyttää että kaikki on liian lyhyitä kirjoituksia. Enhän minä muita osaa kirjoittaakaan, apua. - Tigerr K100#2
kh 203
25.05.2006 12:47:08

Toinen L pois.

Kyllä äiti : (
" Rock n roll should make you wanna fuck",Blackie Lawless ( W.A.S.P )
zuppermuhle
25.05.2006 15:33:45
http://rapidshare.de/files/21342685/ananas.ogg.html

Nauhoitusmikkinä toimi jostain löytynyt mikrofonikapseli.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
kid ego
25.05.2006 16:14:32

Hyvä tatsi sulla ainakin oli, ja mielenkiintoista soittoa. Pitää tsiigata jos mä osaisin itse jotain nauhoittaa. EVO.
Killerheroes, superfreaks, rock down the wrong, pour on the heat. Superheroes, radar spies, burning through the steel with x-ray eyes.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)