Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 16 Horsepower
1 2
Feggy
19.05.2006 21:20:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunteeko täällä kukaan tätä amerikkalaista perinne/gotiikkaryhmää? Hienoa synkkää ja puhdistavaa musiikkia, joka on kuin Hank Williamsin ja Gun Clubin sekoitus. Nerollista, sanoisi edesmennyt opettajani Matti Viikari.
 
http://sixteenhorsepower.com/
 
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
Silvio Dante
19.05.2006 22:13:10 (muokattu 19.05.2006 22:13:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunteeko täällä kukaan tätä amerikkalaista perinne/gotiikkaryhmää? Hienoa synkkää ja puhdistavaa musiikkia, joka on kuin Hank Williamsin ja Gun Clubin sekoitus. Nerollista, sanoisi edesmennyt opettajani Matti Viikari.
 
http://sixteenhorsepower.com/

 
En tunne mut Tampereen Horsepowerin muistan, muistatko sinä?
 
Aijai!
slowdive
19.05.2006 22:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunteeko täällä kukaan tätä amerikkalaista perinne/gotiikkaryhmää?
 
Itsellä on tuo "Low Estate" ja tykkään kyllä. Ei kuitenkaan vissiin sitten aivan totaalista kolahtamista tapahtunut kun ei ole toistaiseksi muita tullut hankittua. Ehkä osasyynä sekin että levyjänsä on vähän nihkeästi tullut vastaan.
 
Tai no, oishan noita nettikaupoissa, mutta täyshintaisena lähinnä ja muutakin ostettavaa kun on aina liiaksikin asti.
 
Mutta suosituksiahan hankintalistalle otetaan vastaan.
 
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Feggy
19.05.2006 22:20:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tunne mut Tampereen Horsepowerin muistan, muistatko sinä?
 
Muistan. Mutta sillä ei ole todellakaan mitään tekemistä tämän kanssa.
 
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
Feggy
19.05.2006 22:22:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta suosituksiahan hankintalistalle otetaan vastaan.
 
Suosittelen levyä nimeltä Folklore.
 
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
DoThePop
20.05.2006 09:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että tää bändi on monelle aika hankala tapaus.Joko tästä tykkää älyttömästi tai ei voi sitten sietää ollenkaan.Itseltä löytyy Secret south cd levyhyllystä.Olen odotellut sopivaa hetkeä kaivaa tämä taas kuunneltavaksi.Ostin tämän hieman väärällä hetkellä itselleni.Muistaakseni oli hieman popimpi kausi menossa kuuntelu puolella.Siihen kaavaan bändi ei oikein iskenyt meikäläiselle.Mutta mä luulen että sopivassa mielentilassa toi bändi kolahtaa aika monelle ihmiselle.
 
Feggy
20.05.2006 10:02:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että tää bändi on monelle aika hankala tapaus.Joko tästä tykkää älyttömästi tai ei voi sitten sietää ollenkaan.Itseltä löytyy Secret south cd levyhyllystä.Olen odotellut sopivaa hetkeä kaivaa tämä taas kuunneltavaksi.Ostin tämän hieman väärällä hetkellä itselleni.Muistaakseni oli hieman popimpi kausi menossa kuuntelu puolella.Siihen kaavaan bändi ei oikein iskenyt meikäläiselle.Mutta mä luulen että sopivassa mielentilassa toi bändi kolahtaa aika monelle ihmiselle.
 
Kieltämättä tää vaatii oman mielentilansa, mutta eihän 16 Horsepower sinänsä vaikeaa musiikkia ole. Samantyyppisiä bändejä on toki muitakin, kuten vaikka Walkabouts ja American Music Club.
 
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
KooAa
20.05.2006 14:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veljelläni on kaikki levyt ja se on käynyt niitä Tukholmassa kattomassa/haastattelemassa (vai olikos se niin että se otti haastattelkuvat).
 
Oon kuullu kaikki levyt ja nähny DVD:n. Aluksi tuntui hieman vaikealta mutta hyviäkin kuunteluhetkiä oon kokenut.
 
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
Feggy
20.05.2006 17:03:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veljelläni on kaikki levyt ja se on käynyt niitä Tukholmassa kattomassa/haastattelemassa (vai olikos se niin että se otti haastattelkuvat).
 
Oon kuullu kaikki levyt ja nähny DVD:n. Aluksi tuntui hieman vaikealta mutta hyviäkin kuunteluhetkiä oon kokenut.

 
Mulla on kans toi DVD ja sitä voi myös suositella.
 
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
julio
25.05.2006 04:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava bändi. Levyistä oma suosikki on Shackloth´s Ashes (anteeksi jos on väärin kirjoitettu). Hianoa jos täälä on muitakin 16 horsepowerin kannattajia.
 
" Tragedy is when I cut my finger. Comedy is when you walk into an open sewer and die. " Mel Brooks - Fishbone Soldier #7
julio
25.05.2006 04:09:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tunne mut Tampereen Horsepowerin muistan, muistatko sinä?
 
Muistan myös tamperelaisen horsepowerin. Junttu on toisinaan näkynyt tampereen yössä akustisilla keikoilla satunnaisissa kuppiloissa. Mutta, en siis juurikaan pidä tästä bändistä.
 
" Tragedy is when I cut my finger. Comedy is when you walk into an open sewer and die. " Mel Brooks - Fishbone Soldier #7
adrenaline
26.05.2006 14:40:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienon hienoa musiikkia. Suosittelen lämpimästi tarkastamaan myös nokkamies David Eugene Edwardsin toisen projektin Woven Handin --> http://www.wovenhand.net
 
Before the never ending sea.
HarriP
17.09.2008 15:33:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Woven Handin uusi albumi Ten Stones on sikahyvä! Meno rokkaa taas kuten 16 Horsepowerilla, näistä bändeistä on tullut mun go-to bändejä. (Kiitos Mikko-veljelle vinkistä.)
 
Ne kiertää Eurooppaa marras-joulukuussa, ja listalla on Kööpenhaminaa ja Malmöötä vaan onko Helsinkiä? No eipä ole ei...huok.
 
fridgebuzz
19.09.2008 00:52:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Woven Hand (duo) ois ollut Umeåssa toukokuussa. Ei ollut rahaa lähteä. "Black Soul Choir" on meikän suosikki. Loistava fiilis videossakin.
HarriP
19.09.2008 21:35:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ne kai kiertää ihan sen bändin kanssa. Dusseldorfissa olisi keikka, ja mulla on kaveri siellä. Hmm.
 
Conrad Lant
21.09.2008 00:20:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ne kai kiertää ihan sen bändin kanssa. Dusseldorfissa olisi keikka, ja mulla on kaveri siellä. Hmm.
 
Kovista kovimpia pumppuja kyllä ikinä. Pakko varmaan hankkia liput jonnekin päin Eurooppaa.
 
No one prayed for Sodom
Ahma - Slothful & Vile (PTAH0701)
SoulDump - Abuse Me (PTAH0801)
Feggy
21.09.2008 22:45:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Woven handin uusi levy on ihan tajuttoman kova.
Veepee
22.09.2008 11:03:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähäsen on tullut 16 Horsepoweriin tutustuttua, mutta enemmän iskee Woven Hand. Uuteen levyyn en oo vielä kerinnyt tutustua, mutta Mosaicilla on muutamia ihan loistavia vetoja ja käsittämättömän komeat soundit! Harmittaa, kun osa levystä on sitten sellaista älämölöä, että ei vaan mulle aukea vaikka voissa paistais...
 
Mihis suuntaan tämä uusin levy on mennyt?
 
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Terry Pantheras
22.09.2008 14:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Folklore löytyy hyllystä ja on kyllä kerrassaan mahtava levy.
 
Kerro ihmeessä lisää!
Feggy
22.09.2008 15:28:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähäsen on tullut 16 Horsepoweriin tutustuttua, mutta enemmän iskee Woven Hand. Uuteen levyyn en oo vielä kerinnyt tutustua, mutta Mosaicilla on muutamia ihan loistavia vetoja ja käsittämättömän komeat soundit! Harmittaa, kun osa levystä on sitten sellaista älämölöä, että ei vaan mulle aukea vaikka voissa paistais...
 
Mihis suuntaan tämä uusin levy on mennyt?

 
Täältä voi kuunnella:
 
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/40003306
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «