Bacchus 11.07.2005 15:07:07 (muokattu 11.07.2005 15:07:30) | |
---|
Kertokaa joku, mistä saisi 1st chairiin selkänojan. Mistä saisi edullisimmin? Thomannilta en löytänyt erikseen myytäviä. Määpäs löysinkin: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-147017.html Eiköhän ton saa samaan hintaan Levytukusta jos vähän tinkasee. edit: typo "The true artist is a man who believes absolutely in himself, because he is absolutely himself." -Oscar Wilde |
HCW 12.07.2005 02:44:39 | |
---|
Itellä on Taman 1st chair selkänojallinen malli ja kustansi muistaakseni 140 €...Meikän perseelle kelpaa vain paras:D "Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua" |
Skymningen 12.07.2005 21:54:15 (muokattu 12.07.2005 21:56:24) | |
---|
Onko muuten tuo Taman 1st Chair Ergo-rider malli tarkoitettu pääasiassa isokokoisille? Onko se siis niin iso, että jos tällainen kukkakeppi siihen istuu (60kg) niin jää tilaa joka suuntaan? Tämä Taman tuoli siis: http://www.tama.com/drums/tama_link ... ts/hardware/throne/ht730/index.html Eikä mitään! Siinä voi ihan hyvin kukkakepukatkin istua, oli itelläkin vaihtoehtona, mutta tämä HT530C Wide Rider Cloth Top oli sitten kuitenkin mukavampi. Paremminkin se Ergo Rider Trio Low _Näyttäis_ sellaselta isomman ihmisen penkiltä... (sori, en ossaa täällä vielä laittaa linkkejä tai muita hienouksia(?)...) |
anttilainen 27.09.2005 22:37:23 | |
---|
Itselläni persiän alla on Pearl d-80.Se satulamallinen. Ensimmäinen satulapenkki mitä mulla on ollut mutta hintasekseen ihan kelpo jakkara. Kannattaa ainakin vähän reilun 80kg. |
Jami 28.09.2005 10:25:46 | |
---|
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
MK73 28.09.2005 17:52:00 | |
---|
Hankittuani ekat (Road merkkiset) rummut, käytin aluksi penkkinä mäntypölkkyä ja sitten jotain matalaa talousjakkaraa. Kun soitto alkoi joten kuten sujua, ja kuvioihin tuli bändi sekä ensimmäiset keikat, investoin vähän asiallisempaan (Pearl) settiin ja sain kaupanpäälle oikein rumpujakkaran. Se oli luksusta :D |
Kosminen 28.09.2005 19:08:51 | |
---|
Onko muuten tuo Taman 1st Chair Ergo-rider malli tarkoitettu pääasiassa isokokoisille? Onko se siis niin iso, että jos tällainen kukkakeppi siihen istuu (60kg) niin jää tilaa joka suuntaan? Tämä Taman tuoli siis: Kuten jo sanottiin, Ergorider ei ole mikään isoperseiden yksinoikeus. Ite oon varmaan 55 kg ja on hyvä istua. Siinähän on parempi pehmustus kuin noissa muissa. Se on sellainen hyvä välimuoto, ei mikään munamankeli mutta kuitenkin ergonominen. "Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))> |
drum-monkey 28.09.2005 21:32:45 | |
---|
Paskaa tulee varmaan niskaan, mutta oma Pearl D-1000 on kyllä paras millä oon istunut, penkkiosa ei heilu ei sitten yhtään, ainakaan vielä, on sopivan pehmeä, mutta ei siihen uppoa. Jalat on tukevat kanssa, tarpeeks leveiksi aukeevat. Lisäks on ruuvattava malli (ei enää muunlaisia mulle), ja tiukka kiristys+muistilukko pitävät sen tasan sillä korkeudella. Munletti on mulletti |
afro 24.05.2006 23:45:16 | |
---|
Hep, nyt olisi penkin uusiminen ajankohtaista. Paikallisessa on Pearlin D-1000, joka tuntuu ihan asialliselta. Kuitenkin myös Taman 1st Chairit kiinnostaisivat (kuulemma hyviä), mutten niitä testattavaksi saa. Onko kukaan vertaillut D-1000:a ja Taman penkkejä? Kumpi vie voiton ja miksi? Tietysti makuasiasta on kyse osittain, mutta myös mekaanisten osien toimivuus ja yleinen käytännöllisyys on tärkeää. Niitä voi vertaillakin, joten kokemukset olisivat arvokkaita. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Migo 25.05.2006 00:18:06 | |
---|
Hep, nyt olisi penkin uusiminen ajankohtaista. Paikallisessa on Pearlin D-1000, joka tuntuu ihan asialliselta. Kuitenkin myös Taman 1st Chairit kiinnostaisivat (kuulemma hyviä), mutten niitä testattavaksi saa. Onko kukaan vertaillut D-1000:a ja Taman penkkejä? Kumpi vie voiton ja miksi? Tietysti makuasiasta on kyse osittain, mutta myös mekaanisten osien toimivuus ja yleinen käytännöllisyys on tärkeää. Niitä voi vertaillakin, joten kokemukset olisivat arvokkaita. Itse hommasin juuri muutama päivä takaperin tälläisen: http://www.thomann.de/thoiw3_tama_ht530c_drummersitz_prodinfo.html . Todella mukava istua ja tukeva kuin mikä. Istuinosa on varsin pehmeä, mutta ei kuitenkaan mitään sohvaefektiä pääse tapahtumaan. :) Omasta puolesta voin suositella tätä hyvillä mielin. Niinpä.. |
Shitmanek 25.05.2006 00:22:54 | |
---|
Hep, nyt olisi penkin uusiminen ajankohtaista. Paikallisessa on Pearlin D-1000, joka tuntuu ihan asialliselta. Kuitenkin myös Taman 1st Chairit kiinnostaisivat (kuulemma hyviä), mutten niitä testattavaksi saa. Onko kukaan vertaillut D-1000:a ja Taman penkkejä? Kumpi vie voiton ja miksi? Tietysti makuasiasta on kyse osittain, mutta myös mekaanisten osien toimivuus ja yleinen käytännöllisyys on tärkeää. Niitä voi vertaillakin, joten kokemukset olisivat arvokkaita. Testasin jotain Taman satulan mallista penkkiä, joka vaikutti melko huteralta. Taisi olla halvemman pään malleja, vaikka lapussa lukikin 1st chair. Ostin sitten tuon D-1000C:n ja siinä on kyllä ollut mukava istua. Tukeva ja hyvä muutenkin. "By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon) |
LumPus 25.05.2006 00:59:30 | |
---|
Mulla on gibraltarin satulamallinen tuoli ja se on tosi hyvä. On kestänyt keikkailun todella hyvin ja kierteet ovat vahvaa tekoa. Selkänojakin tuli mukana mutta en ole käyttänyt koska eräs asiantuntija sanoi mulle että ei ole hyväksi selälle nojata siihen. justiinsa. mielipiteitä on monia. edellinen penkkini oli taman widerider selkänojalla, nykyinen perseenalunen on Pearlin D-2000BR, sekin toki selkänojalla. ei siihen selkänojaan ainakaan ittellä oo tarkoitus/tarve nojata, se vaan mulla ittellä pitää ryhdin soittaessa hyvänä. selkäongelmat loppu soittamisen kanssa kuin seinään sen jälkeen kun selkänojallisilla rupesin soittamaan. makuasioita, sano. |
Kärsänpuolikas 25.05.2006 00:59:44 | |
---|
Onko kellään kokemusta DW 5000 sarjan penkistä? Kokeilin liikkeessä, ja ensi-istumalta vallan loistava. "If you can play, you can play anything. I don't like classifications." -Buddy Rich |
afro 25.05.2006 01:08:56 | |
---|
Kiitokset Migolle ja Shitmanekille. Mites LumPus, olet varmaan päässyt testaamaan sekä Taman penkkejä että Pearlin tonnista, onko kokemuksia? Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
LumPus 25.05.2006 01:21:35 | |
---|
Kiitokset Migolle ja Shitmanekille. Mites LumPus, olet varmaan päässyt testaamaan sekä Taman penkkejä että Pearlin tonnista, onko kokemuksia? On. Pidän kaikista paljon. Noin yleisesti. Sanotaan etten itse pidä hirveästi pyöreistä penkeistä, mutta Pearlin D-1000 toimii loistavasti. Samoin Gibraltarin se pyöreä kangaspäällysteinen jossa on reisille viilletyt kolot. Harmi vaan että Gibraltareissa ei ole kovin hyvä kiinnitys/korkeudensäätö. Elikkäs. Puolueellinen olen vertailussani nykyisenä Pearlin käyttäjänä, mutta täytyy silti sanoa että Tamassa on paras penkin kiinnitys jalkaan sekä korkeudensäätömekanismi on toimivin. Pearl on kanssa äänetön, fiksu systeemi, mutta Tama on älynny laittaa sen pienen muoviholkin penkin ja jalan kiinnityskohtaan, se on vähän turvallisempikin kuin metalli metalliin. Noh, makuasioita. Taman penkkien muotoilu on varsin hyvä noin yleisesti, ittelle sopii niistä parhaiten widerider koska on tuota persaustakin jonkin verran. Ergo on kanssa ihan ok. Pearlista tonninen tuntuu hyvältä, ja kakstonninen on nykyään selkänojan ja sen pienen viillon takia käytössä. Kaikki joilta on leikattu häntäluufisteli ymmärtävät varmaan että kun paineen saa sieltäkohtaa pois niin helepottaa soittoakin. Gibraltarilta kannattaa vilkasta se extraiso satula, oman persiin alle se oli todella mukava, ei ehkä kovin hoikille toimi samoin kuin meille isommille. Myös se pyöreä, kangaspäällysteinen jossa on reisille "viilletyt" kolot on mukava. Mallinumeroita en valitettavasti muista. Nämä nyt omat kokemukset. |
LumPus 25.05.2006 01:23:14 | |
---|
Itse hommasin juuri muutama päivä takaperin tälläisen: http://www.thomann.de/thoiw3_tama_ht530c_drummersitz_prodinfo.html . Todella mukava istua ja tukeva kuin mikä. Istuinosa on varsin pehmeä, mutta ei kuitenkaan mitään sohvaefektiä pääse tapahtumaan. :) Omasta puolesta voin suositella tätä hyvillä mielin. Mitäs oot pitäny kangaspäällisestä? Yleensä keinonahalla persaus tuppaa hikoamaan mutta tuo varmaan toimii myös mukavana sienenä? Vai hiostaako samallalailla kuin keinonahka? |
ittellä on basix. ostin musamaailmasta oli joku 70 egee. tukevan on ja säätövaraa löytyy. suosittelen |
Migo 25.05.2006 10:42:57 (muokattu 25.05.2006 10:50:39) | |
---|
Mitäs oot pitäny kangaspäällisestä? Yleensä keinonahalla persaus tuppaa hikoamaan mutta tuo varmaan toimii myös mukavana sienenä? Vai hiostaako samallalailla kuin keinonahka? Kyllä ainakin toistaiseksi olen tuosta kangaspäällisestä tykännyt. Ei liu'u ja en ole mitenkään erityistä hikoilua persuksen alla. Tuota keinonahka mallia en ole kokeillut, joten en oikein siihen osaa verrata, mutta ei ole vielä pistänyt hikoilemaan. :) E:sanoja puuttui niin pirust. Niinpä.. |
Rockster 25.05.2006 12:19:47 | |
---|
Ostin sitten tuon D-1000C:n ja siinä on kyllä ollut mukava istua. Tukeva ja hyvä muutenkin. Samoilla linjoilla täälläkin. Jos pyöreä penkki miellyttää, niin tuo Pearlin Roadster on loistava valinta. Kestää hienosti myös 110 kg ukon alla. Rimpuloita voi sitten kyllä käyttää jos on kevyempi. Mutta penkki merkkaa soittoon yllättävän paljon. "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
afro 26.05.2006 17:27:32 | |
---|
Kiitämme Lumpusta ja muita. Tuo D-1000 varmaan toimisi mulla ihan hyvin, kun pyöreä penkkikin miellyttää. Täytyypä pähkäillä. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |