Juhah3 03.10.2003 21:30:09 | |
---|
Huvikseni vaan ajattelin kysästä tämmöstä juttua. Niin, että taputatteko te aina jalalla tahtia ku soitatte ja kummalla jalalla? Ite huomasin taputtavani aina automaattisesti vasurilla. |
Royal Banzai 04.10.2003 00:58:04 | |
---|
en läheskään aina. poikkeuksetta vasurilla taputan, kun tuntuu tuo paino olevan suurimmaksi osaksi normaalissa soittoasennossa oikealla jalalla. |
Jostain syystä en ole omaksunut tälläistä tapaa. Jo pelkässä soittamisessa on tarpeeksi duunia. :) Tottakai fiilis on toinen, kun tukka on hyvin! |
JE 04.10.2003 10:58:58 | |
---|
En enään varmaan koskaan. Koska jos totun vetämään tulee sitä keikoillakin taputettua oikealla jalalla. Esim jos on 7/8 niin sitä ei ole helppo jalalla taputtaa. Teen usein niin että jos on tarpeen niin päässäni lasken 4/4 ihun 4-iskuina ja 7/8 1234567/1234... |
Velko 04.10.2003 12:49:32 | |
---|
Minä hakkaan aina tahtia asennosta riippuen jommallakummalla jalalla, paitsi jos on joku tahtilaji tyyliin 19/16 (tähän päästiin eilisissä treeneissä). Puhallinorkesterissa aikoinani opin että aina hakataan jalkaa. Se auttaa kyllä paljon, sekä itseä että myös muita: kitaristit saattavat tuijottaa jalkaani suunnilleen koko biisin ajan. Jalan heiluttelu on ihan hyvä metronomin vastine, olettaen että jalan omistaja kykenee pysymään tempossa. Kaikki eivät kuitenkaan selvästi pysty keskittymään samalla soittamiseen ja jalan naputukseen. Voi tietysti olla, että minä soittelen sen verran yksinkertaisesti, mutta joka tapauksessa se naputus tulee minulla niin syvältä keskushermostosta ettei sitä tarvitse miettiä ollenkaan. Musiikkia kuunnellessakin naputan, vaistonvaraisesti. Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
SF3YLO 05.10.2003 08:03:13 | |
---|
Musiikkia kuunnellessakin naputan, vaistonvaraisesti. Minä kans! Ja toi rupee välillä ottaan hermoon, ku yrittää keskittyä johonkin niin sit rupee käsillä soittaan rumpuja tai hakkaan jallalla tahtia. Ja jos ei itteeni niin sit autossa jompikumpi porukoista huutaa että lopeta jo prkl. Basistit kunniaan! |
Karlsson 05.10.2003 16:43:41 | |
---|
Joskus olen saanut ihan jännetupentulehduksen jalkaani tuosta tahdin taputtelusta. Nykyään taputtelen vasenta aivolohkoa kalloa vasten. Kumisee hyvin ja pysyy se 4/4-tasatahti jumputus hyvin taimissa. "I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla |
Hulkster 05.10.2003 21:41:55 | |
---|
En ole ainakaan huomannut itse naputtavani. Huomaan kyllä jos tanssikeikaikalla kitaristi taputtaa kun tärinä välittyy lavan kautta ja naputus on niin kuuluvaa et se käy ärsyttämään. Rautalanka on isänmaallista. |
Definhel 06.10.2003 09:06:13 | |
---|
Taputan vaan kun harjottelen, yleensä, ehkä. Keikkahan siinä pilalle menee jos itselleen taputtaa. Pessimisti on realisti.
Optimisti on kitaristi.
Basisti on rasisti. |