marke- 22.05.2006 17:46:28 (muokattu 22.05.2006 17:47:00) | |
---|
Tästä aiheesta tuskin saadaan kovin pitkää asiallista keskustelua, mutta tökitään nyt vähän jäätä vaikka kepillä. Ketään muuta ruvennut rasittamaan että kaiken, etenkin metallimusan, tulee kuullostaa nykypäivänä ISOLTA? Trendi on etenkin jenkkilässä ollut jo pidemmän aikaa esillä, harmittavasti eurooppalainen musiikkiteollisuus näyttää pyrkivän samaan. Ihan väkisin värkätään tunnelmista piittaamatta jytkysaundit joka halvatun levyyn. Ei tästä nyt muuten viitsis avautua, mutta kun oikeasti välillä ihan väsyy korvat. Ihan hiton monissa levyissä joista muuten pidän alkaa nopiasti saundit rassaamaan. Prkl. Pointti ei ole todellakaan nyt siinä, että ennen oli paremmin. Näinhän ei siis ollut. Ja on niitä hyviä, avarasaundisiakin leyvjä tullut toki. Helvetisti kehittyneen äänitystekniikan pitäisi pystyä vähän elävämpään jälkeen ku siihen kompurahelvettiin mitä on nyt suurimmaksi osaksi tarjolla. Poikkeuksia on, mutta ne on sitten erikseen.. Seksi |
Kaneli 22.05.2006 17:47:43 | |
---|
SYLin Alien on tuotannollisesti nerokas levy, mahtava mutta ilmava. asdfsdf |
Bacchus 22.05.2006 17:49:38 | |
---|
SYLin Alien on tuotannollisesti nerokas levy, mahtava mutta ilmava. Totta, Devinin soundipolitiikka vaatii hieman totuttelua, mutta se luo persoonallisen äänimaailman muutenkin persoonalliseen musaan. Ja kyllä, itseänikin rasittaa nykytrendin mukainen ylituotettu ja hinkattu musiikki, niin metalli kuin muukin. |
Milkop 22.05.2006 17:51:19 | |
---|
Hyvät soundit eivät minusta mitenkään levyä huononna, muovisuus on sitten asia erikseen. Jos levyn soundi on luonnollinen ja sellainen, että se potkii naamaan ja kaikki yksityiskohdat erottuvat silti, niin olen vain tyytyväinen. Toki huonoille soundeillekin on paikkansa, esim. norskibläkissä. Vaikea olisi kuvitella esim. 1349:ää paiskomassa jonkin jenkkituottajan kliinisessä äänimaailmassa. |
Kaneli 22.05.2006 17:52:20 | |
---|
Niin, se yli-innokas tekemällä tehty mahtipontisuus orchestra hiteillä ja muilla tyypillisillä keinoilla ottaa jo nuppiin tässä vaiheessa. asdfsdf |
Julmettu 22.05.2006 18:26:11 | |
---|
SYLin Alien on tuotannollisesti nerokas levy, mahtava mutta ilmava. Niin, SYL:n soundit on kyllä varteenotettavan hyvät. Nimittäin, JOS oisivat pari viimesintä levyä vetäneet sellaisilla soundeilla, mitä nykyään joka levyllä on, kaikkinen massiivisuuksineen, stereoista kuuluisi lähinnä tasaista PFFFFHHH-ääntä. ...ja tosiaan, en kyllä pidä tuosta meiningistä, että joka Avril Lavignella ja P.O.D:lla on 'identtiset' soundit. (Karrikoitu esimerkki, mutta juu get tö point)... |
Veco 22.05.2006 18:48:22 | |
---|
Itseä on myös jonkun aikaa ahistanu tää kristallin kirkas soundimaailma, mitä melkeen joka uudella levyllä kuulee. Johonkin tyyliin sopii, mutta perkele ei kaikkeen. Emperorin Anthems ja IX, kaks suunnilleen vastakohtaa soundeilta, mutta kun on tehty soundit musiikkiin sopivaksi niin toimii. Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
Super-Jari 22.05.2006 18:55:40 | |
---|
Varsinkin death metallin kohdalla liika kirkkaus vie terän musiikilta. mikäsoli? |
sus 22.05.2006 20:37:20 | |
---|
Mua on rassannut ihan sama asia. Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa! |
Julmettu 22.05.2006 20:48:49 | |
---|
Varsinkin death metallin kohdalla liika kirkkaus vie terän musiikilta. Tämä fakta. Sentään Obituary kuolleista noustessaan säilytti aikalailla sen vanhan puurosoundin :) |
Super-Jari 22.05.2006 20:51:10 | |
---|
Tämä fakta. Sentään Obituary kuolleista noustessaan säilytti aikalailla sen vanhan puurosoundin :) Obituaryllä on hyvä ja selkeä puurosoundi. Epäilen riisipuuroksi koska se maistuu. mikäsoli? |
Von Blåmberg 22.05.2006 20:52:13 | |
---|
Nykyään on kai niin helppoa ruuvata soundit kohdilleen studiossa, että spontaani kokeileminen on vähentynyt. Lisäksi on se, että kaiken pitää olla koko ajan TÄYSILLÄ radioa ajatellen. Radion soittolistojen ulkopuolella oleilevilla bändeillä onkin monesti eläväisemmät soundit. Quick to judge, quick to anger, slow to understand |
Julmettu 22.05.2006 20:53:59 | |
---|
Obituaryllä on hyvä ja selkeä puurosoundi. Epäilen riisipuuroksi koska se maistuu. Hyvinpä analysoit. Kovinpa olisi ihteäkin vituttanu, jos vanhat parrat olisivat keksineet tuoreelle levylle jenkkimetal-soundit repästä. Olis voinu jäädä ostamatta. |
Sahtimies666 23.05.2006 19:02:19 | |
---|
Toki huonoille soundeillekin on paikkansa, esim. norskibläkissä. Filosofiaa: Onko ne saundit sit huonot jos ne tukee hyvin musiikkia? ;) Mun mielestä käsite "Hyvät saundit" on suht abstrakti käsite koska eihä kaikkeen musiikkiin voi vaan sopia ne samat hifisaundit... "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Sentään Obituary kuolleista noustessaan säilytti aikalailla sen vanhan puurosoundin :) Täh? Frozen in Timellä "vanhat" soundit? No eini. Mitä tulee Slowly We Rotiin, niin ehkä parhaita death metal-soundeja ikinä. You call my music sonic poison, but it gives me pleasure to aggravate the ones I hate. |
Julmettu 23.05.2006 22:25:02 | |
---|
Täh? Frozen in Timellä "vanhat" soundit? No eini. Mitä tulee Slowly We Rotiin, niin ehkä parhaita death metal-soundeja ikinä. Hah, voitais ruveta vääntämään tästä, mutta tää ei oo paikka sille. Enkä jaksa muutenkaan. Tuli mieleen, että onhan siinä tietysti se plussa, että nykyään jotain suhteellisen paskoja popvetojakin kuuntelee ihan taustamusana, kun tuotanto on niin armottoman kovaa nykyään. Pitemmän päälle tietysti puuduttaa, mutta silti. |
Heartwood 23.05.2006 23:09:19 (muokattu 23.05.2006 23:09:51) | |
---|
Hassua, itse tässä eräänä päivänä manailin sitä kuinka nykyiset metallibändit tuppaavat kuulostamaan täyteen ahdettujen soundiensa ansiosta samalta. Kyllä minulle maistuu milloin tahansa joku Nattens Madrigal -kurabläkkis paremmin kuin ylisiloteltu muovinen soundimaailma. Enkä tarkoita tällä sanoa sitä, etteikö soundeja saisi hyviksi vääntää, päinvastoin, mutta yksilöllisyyttä kaipaisin lisää. Ja kun sanon 'kurabläkkis', tarkoitan sillä yksinomaan äänimaailman kuraisuutta. NM on kirjoissani kovimpia bm-levyjä koskaan. "As the moon moves the sea / we could move these mountains"
- Catharsis - Arsonist's Prayer
Romantikkoitkijät #42 |
Carpenter 23.05.2006 23:14:17 | |
---|
Minusta Opethin MAYH:lla ja Still lifellä on loistavat ja dynaamiset saundit. MAYH:n saundit kuulostivat aluksi kökölle, mutta nyt pidän niistä paljon enemmän kuin jenkkisaundista. Kyllä hevissäkin saa/pitää olla dynamiikkaa. |
gorgonoidi 24.05.2006 08:55:34 | |
---|
Minusta Opethin MAYH:lla ja Still lifellä on loistavat ja dynaamiset saundit. MAYH:n saundit kuulostivat aluksi kökölle, mutta nyt pidän niistä paljon enemmän kuin jenkkisaundista. Kyllä hevissäkin saa/pitää olla dynamiikkaa. Nuo saundit sopivat noihin levyihin täydellisesti, mutta kyllä mä tykkään jokaisesta Opethin levyn saundeista. |
McNulty 24.05.2006 09:50:15 | |
---|
Itse olen aina pitänyt Panteran soundeista. Esimerkkinä kannattaa kuunnella Reinventing The Steel... siinä on rankat soundit, raa'at mutta ei mitään rectifier-siritystä. Kenties ongelma on tuottajissa... Minua itseäni häiritsee erityisen paljon sellainen, esimerkiksi Mardukilta tuttu meininki missä basarit on miksattu siten että tuplien aikana kitarat kuulostavat siltä kun niitä ajettaisiin on/off-tyylisen tremoloefektin läpi. Eli sellaista "ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta" helikopterimenoa. Kerrassaan ärsyttävää on se! Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |