Aihe: Mikä Distortin pedaali mulle?
1 2
rytilahti
23.05.2006 12:28:07 (muokattu 23.05.2006 12:28:49)
Käytin hakua mutta siellä pää'asiassa tapellaan od:n ja Distortionin eroista..

Eli hakusessa ei ole pedaalia heviin vaan ehkäpä tämmöistä modernin rokin säröä. Od:ssa loppuu säädöt kesken eli distortionin mahdollinen hankinta on edessä. Ainoa kokemukseni on Behkun OVERDRIVE/DISTORTION OD100:sta.

Tulee Stankku SG:n ja Uralin junnun väliin..

Tuo behku toimii hyvin uralin kanssa, eikä siinä sinällään ole hirveästi vikaa. Ehkä kaipaisin hieman lisää rouheutta. Ja jos sitä jostain "halpis" spedusta löytyisi niin mahtavaa.

Tuo Digitech Hot Head purkki kiinostaa edullisen hintansa takia ja tuotteet ovat muutenkin käsittääkseni aika laadukkaita ja hyvä saundisia. Eli jos sen saundeista saisi kuvaelmaa niin olen onnellinen.

Käyn kyllä testailemassa liikkeissä kunhan joudan mutta siinä on ongelman koska pedaalit toimivat niin erilailla eri vahvistinten kanssa.

Joo ei ole Urali tehty massiiviseksi särökoneeksi. Tiedän. Mutta uralista saan jo kaikki muut saundit paitsi tuota "isoa" säröä, ja sen saan jollain purkilla, mutta millä?

E: joo otsikko on hienosti kirjoitettu...
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä!
oiva tumpeloinen
23.05.2006 12:36:15
Joo ei ole Urali tehty massiiviseksi särökoneeksi. Tiedän. Mutta uralista saan jo kaikki muut saundit paitsi tuota "isoa" säröä, ja sen saan jollain purkilla, mutta millä?

Kaipa mä voin tännekin hehkuttaa Jekyll&Hydea. Toimii hyvin buusterina vahvistimelle, mietona särönä tai buusterina omalle itselleen. Käytettynä hinta jossain satkun paikkeilla.
rosberg
23.05.2006 12:47:21
distortion-pedaaleista nuo kaikki mainitut on hyviä. jekyll kohisee aivan törkeästi, mutta esim strokes mainostaa käyttävän sitä. että ei pelkkään mättöön. saat siitä kaksi kanavaa junnuun lisää.
miksi?
rytilahti
23.05.2006 12:48:40
Kaipa mä voin tännekin hehkuttaa Jekyll&Hydea. Toimii hyvin buusterina vahvistimelle, mietona särönä tai buusterina omalle itselleen. Käytettynä hinta jossain satkun paikkeilla.

Joo se on kova mutta tavallaan menee vähän hukkaan ehkä kun on tuo route 66 jossa on sama od kun tossa J&H:ssa. Ja se ei ole kovin hyvä mun mielestä..
oiva tumpeloinen
23.05.2006 12:49:52
Joo se on kova mutta tavallaan menee vähän hukkaan ehkä kun on tuo route 66 jossa on sama od kun tossa J&H:ssa. Ja se ei ole kovin hyvä mun mielestä..

Kah prkl.....enpä mä tietenkään katsonut noita sun vanhoja purkkeja....Sorry.
rytilahti
23.05.2006 12:52:27
Kah prkl.....enpä mä tietenkään katsonut noita sun vanhoja purkkeja....Sorry.

Ei mitään. Joo kaikki muut saundit siis löytyy paitsi tuo "mätömpi" särö. Riittää siis yhden saundin purkki.
fridgebuzz
23.05.2006 12:55:47

Procon Rat II. Loistava yleis-rokkisärö. Kannattaa etsiä vähän vanhempi malli (soundaavat yleensä paremmalta, sisuskaluja muutettiin ilmeisesti about 10-15 vuotta sitten, joku korjatkoon jos muistan tuon ajankohdan väärin..).
oiva tumpeloinen
23.05.2006 13:00:34
Procon Rat II. Loistava yleis-rokkisärö. Kannattaa etsiä vähän vanhempi malli (soundaavat yleensä paremmalta, sisuskaluja muutettiin ilmeisesti about 10-15 vuotta sitten, joku korjatkoon jos muistan tuon ajankohdan väärin..).

Eipä tuostakaan mikään modernimpi mättö irtoa.

Miten olisi Bossin Metal Zone? Tiedetään, kuulostaa vitsiltä, mutta siitäkin saa ruuvaamalla ihan ok mätöt. Etuna mainittakoon, että niitä saa käytettynä, eikä ole purkki kalliimmasta päästä.
rytilahti
23.05.2006 13:04:45

Miten olisi Bossin Metal Zone? Tiedetään, kuulostaa vitsiltä, mutta siitäkin saa ruuvaamalla ihan ok mätöt. Etuna mainittakoon, että niitä saa käytettynä, eikä ole purkki kalliimmasta päästä.

Joo pitänee kirjailla ylös ja lähtee testaileen kunhan joutaa... No mulle mikään ei ole vitsi koska en ole ikinä tutustunut noihin D-pedaalaihin. Sitä on ollu jotenkin niin juntti että on karsastanut niitä. Mutta nyt niellään vallankumousta...
Jaakko Hyvärinen
23.05.2006 13:13:04

Bossi on kova peli. Siinähän on eq ihan mielettömän toimiva ja säätövaraa riittää. Porukka haukkuu sitä sirkkeliks mutta on se paljon enemmän.
Jos juhannuksena talitintti hangella hyppii, on lunta maassa. -vanha viidakon sananlasku.
McNulty
23.05.2006 13:49:17 (muokattu 23.05.2006 13:49:46)
Bossi on kova peli. Siinähän on eq ihan mielettömän toimiva ja säätövaraa riittää. Porukka haukkuu sitä sirkkeliks mutta on se paljon enemmän.

Allekirjoitan 100% tämän. Itselläni on Metal Zone myöskin ja kun pitää gainit lähellä nollaa tai jossain klo 9 tienoilla niin sieltä irtoaa varsin toimivat säröt heviä kevyempään menoon. Se EQ osasto on kerrassaan mainio... monesti tätä MT-2 kutsutaan sirkkeliksi siksi, koska jengi säätää sen EQ:n ihan päin sanonkomämitä!
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Exhausted
23.05.2006 14:12:38

Allekirjoitan 100% tämän. Itselläni on Metal Zone myöskin ja kun pitää gainit lähellä nollaa tai jossain klo 9 tienoilla niin sieltä irtoaa varsin toimivat säröt heviä kevyempään menoon. Se EQ osasto on kerrassaan mainio... monesti tätä MT-2 kutsutaan sirkkeliksi siksi, koska jengi säätää sen EQ:n ihan päin sanonkomämitä!

ja käyttää liikaa säröä...useimmiten vehje myös nähdään yhdistettynä johonkin pienikokoiseen trankkuvahvariin. Mutta laitappa perään joku isosaundinen putkivahvistin niin aletaan puhua.
Deranged
23.05.2006 14:21:25 (muokattu 23.05.2006 14:21:38)
Jekyll & Hyde on kyllä mainio putkivehkeen edessä.

Itselle on jäänyt Korgin ds104 Hyper Distortion asumaan, se on monipuolinen,
rankkasoundinen ja siinä on varsin tarkka keskialueen säätö ja vielä Cabinet Resonator-toiminto jolla saa pedaalin kuulostamaan vieläkin tykimmältä. (mm. Ozzyn No More Tears-lätyn perussoundi irtoaa ikivanhan EL34 varustetun Dynacordin lauluvahvarin kautta)
Väinämöinen
23.05.2006 16:19:24

Jees, täältäkin löytyy Metal Zone ja samoilla linjoilla olen. Se sopii muunkinlaiseen kuin nimensä mukaiseen käyttöön.
Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti.
Sir Zephyr
23.05.2006 18:20:56
Zoomin tri-metal on selvästi metal zonee paremman kuulonen, mutta se on kieltämättä jo aikas hevi. Sana moderni kuvaa parhaiten tuon spedun soundia...
Siinä on kaiken lisäksi true bybass, ja jopa bossiakin kestävämpi rakenne...
reative
23.05.2006 19:16:44
kyllä minä ainakii oon bossin metal zonella ja mega distortionilla soitellu kaikkea nightwishistä deep purpleen...kunhan kattoo ettei kaikki namikat osoita kaakkoon nii kyllä niistä ihan hyvän soundin saa hevistä rokkiin.
re infecta
23.05.2006 19:28:50 (muokattu 23.05.2006 19:29:39)
Oma lehmä ojassa, mutta tsekkaapa Tri-Metal ennen kuin ostat MT-2:n. Itse tein onneksi aikoinani niin. Rahapulassa voisin tuosta luopuakin, kun soitan nykyisin rock-pumpussa.
rytilahti
23.05.2006 21:19:56 (muokattu 23.05.2006 21:23:43)
se mikä esim. tossa behkun od/di pedaalissa sylettää on se kihinä mikä sieltä puskee alta. kumminkin pitäisi olla botnea ja semmoista nyrkkiä mahaan meininkiä. on siinä vähän sitä mutta se ...tanan kihinä tai sirinä. En tiedä miten kuvailisin...

e: jotain mokaa..
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rockn Roll bändissä!
Hannu H.
23.05.2006 21:31:55

Mä tykkäsin siitä MXR:n distortion + spedusta kun kaupassa testailin. Moderniin rokkiin vois olla perin passeli vehje.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)