Aihe: Monipuollinen mikkiyhristelmä hakusessa.
1
ollikainen
21.05.2006 13:36:12

Asiaan, etsiskelen siis uusia mikrofooneja kitaraani joka on ltd m-1000. Pari kriteeriä on, pitää lähteä bluussista mättöön ja ei mitään ylikirkkaita mikkejä koska kitara on vaahteraa. Ja mitähän vielä, ainiin saa olla niin passiivinen kuin aktiivinenkin.
Nykyään kitarassa on kiinni emg 81 setti.
Ei mitään...
Miikathebest
21.05.2006 19:14:25

http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/hummer.shtml

invader ei oo mikään älyttömän kirkas.

DiMarzio Tone Zone on minulla vaahteraleppäfloikkakitarassa ja toimii.

Kattelet esitteistä mikä ei olis ihan niitä terävimpiä ja kirkkaimpia.
Duncanin JB ei ainakaan ole fiksu, sillä siinä on aika terävä yläkerta ainakin verrattuna tonezoneen.

Yksi vaihtoehto olisi ostaa SH-1 59model ja olla valittamatta.

Tuossa minun tietämykseni.
Hei sinä!
Kampuzzjeah!
21.05.2006 20:25:45

minulla oli ltd:ssä kiinni Dimebucker ja toi SH-1 59 ja niillä kieltämättä soitti mitä tahansa!
dimebuckerilla hardrock/hevi ja sh-1 59:llä kaikki kevyempi,sh-1:llä lähtee myös aika makoisat puhtaat!
V.L.K. Vannoutuneet Lordin kannattajat! #2
ollikainen
22.05.2006 14:51:10

http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/hummer.shtml

invader ei oo mikään älyttömän kirkas.

DiMarzio Tone Zone on minulla vaahteraleppäfloikkakitarassa ja toimii.

Kattelet esitteistä mikä ei olis ihan niitä terävimpiä ja kirkkaimpia.
Duncanin JB ei ainakaan ole fiksu, sillä siinä on aika terävä yläkerta ainakin verrattuna tonezoneen.

Tuossa minun tietämykseni.

Juu.....Hyvältä vaikuttaa, ja uusia mikkejä en halaja sen takia että olisi liian kirkas, vaan jotain vähän erikoisempaa kuin emgit. Ja puhtaa on noissa jotenkin elottomat.

Miten muuten tuo jazz sopisi invaderin kanssa, onko liian suuri ero?
Ei mitään...
Spike
23.05.2006 08:13:28
Humbucker from hell kaulaan ja tallaan joku tummasaundisempi.
Clearly motivated by an unholy alliance.
oiva tumpeloinen
23.05.2006 22:08:53
Humbucker from hell kaulaan ja tallaan joku tummasaundisempi.

Tuota tuota.....

Haluttiin jotain vähemmän kirkasta mikkiä, ja nyt ehdotetaan yhtä kirkkainta (toisissa kitaroissa jopa riipivää) humpuukia. En sano, että se huono mikki on, mutta todella treblekäs mikki samaan tapaan soivaan lankkuun ei mun mielestä ole paras vaihtoehto.

ja sitten pitäisi varmaan itse arpoa jotain tähän, ettei nyt täysin turha posti tule....

Tallaan:

Tone Zone voisi toimia, se möyrii vähän alemmassa middlessä enemmän. Siitä ei sen enempää, kun siitä on jo ollut juttua.

Pakkohan mun on myös ehdottaa Evoa. =) Mä vain diggaan siitä; Sopii mun mielestä keppiin kuin keppiin. Huonona puolena mainittakoon, että mulla ei ole koskaan ollut tuollaista kepukkaa.......

Kolmantena (vähän kuin ässä hihasta) voisi Steve´s Special toimia tuon kitaran kanssa. Lievästi scuupattu mikki vois toimia kirkkaan tasapainottajana. Ei niin kuuma, kuin nuo kaksi aiempaa. Toimii kuitenkin hyvin hevissä ja vähän kevyemmässäkin.

Sitten kaulaan......tää onkin mun mielestä vähän vaikeampi:

Air Norton on yksi vakioehdotus. Ei mene tukkoon, vaikka ei mikään yläpäähirmu olekaan. Samalla tuo lankku voisi kirkastaa sitä mielenkiintoisen kuuloiseksi.

Evon kaulamikki on mun mielestä kanssa bueno. Ei mene sekään tukkoon ja erottelu on parhautta.

Jemissä mulla on sitten Paf Pro -setti, mikä on mun mielestä sellainen
"jokapaikanhöylä". Tästä on sitten taas tietenkin vaikea mennä sanomaan kirkkaan lankun kanssa, kun ei ole mutaisimmat mikit itsessään. Itse olen miettinyt tuohon vielä pieneksi buustiksi jotain EMG:n aktiivibuustia, jolloin siitä sarjasta ei varmasti vaihtoehdot lopu.

.......Näitä nyt tietenkin kannattaa taas lukea pienen filtterin läpi, kun mulla ei ole tuollaista lankkua ollut omistuksessa eikä kokeiltavana (eikä kai tässä arpomisessa muutenkaan mitään järkeä ole). ;o)
Antti1
23.05.2006 22:24:50
Kysyttiin Invaderista ja Jazzista. Toimii yhdessä, mikäli pitää Jazzia mahdollisimman ylhäällä ja tipauttaa Invaderia aavistuksen alaspäin.

Mulla on tollaset Korina Explorerissa ja soundit on melko äärilaidasta toiseen. Kummatkaan ei oo mitenkään älyttömän kirkkaita mikkejä, joskin Jazz on noista kahdesta selkeästi kirkkaampi ja kirkkaampi myös kuin tuo ehdotettu '59. Invaderin botnejyrä (verrattuna Jazziin siis) tasoittuu sillä, että Jazz on kuitenkin kaulassa.

Invader sopii esim. Englin vahvistimien kaveriksi täydellisesti totaalisen erilaisen soundinsa ansiosta. Soundi on sillä tasapainoisempi mun Screamerilla, kuin Customilla, JB:llä tai parilla tehdasmikillä. Mesan Recton tyylisten löysäilijöiden kumppanina toi ei sitten taas oo välttämättä se oikea vaihtoehto, ellei haeta äärimmäistä botnea ja jyrää.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)