Aihe: Sweet 27 eli liian aikaisin kuolleet rokkarit
1 2 3 4 510 11 12 13 14
fx
23.05.2006 15:45:53
Enpä välttämättä uskoisi niiden pyrkyrien ja kateellisten heppujen tekstejä mitä siinä Please Kill Me:n Morrison kohdassa on. Vaikka kuinka Danny Fields on monta hyvää bändiä löytänytkin...

Kuten Ray Manzarek sanoo
"Jim Morrison oli shamaani"
"I am part of celebrity culture, but I am also part of a hospital waiting list"
etnopoju
23.05.2006 16:00:41

Sitten paasataan kuinka narkkarit on kamalia ja musiikki vielä kamalampaa... lopulta kuitenkin lähdetään neljättä kertaa tällä viikolla baariin kavereiden kanssa tinttaan kaljaa ja kuunteleen Hendrixiä :)

henkka ei edes kuulunut koko siihen vitun kukkakansaan, vaikka yleensä niin luullaan.

se äijä oli konservatiivinen patriootti ja pitkän aikaan kannatti mm. vietnamin sotaa. se MARKKINOITIIn kuitenkin hippinä, et ne levyt myis paremmin. myös se koko kitaran poltto juttukin oli jimin mielestä vastenmielistä ja muistaakseni se oli kiertuemanagerin idea. henkka alkoi käyttämään aineita pitkälti hillittömän työ- ja keikkatahdin takia; ei siksi että se olis ollu mukana hippihörhöilyssä.
Wahi
23.05.2006 16:24:31
henkka ei edes kuulunut koko siihen vitun kukkakansaan, vaikka yleensä niin luullaan.

se äijä oli konservatiivinen patriootti ja pitkän aikaan kannatti mm. vietnamin sotaa. se MARKKINOITIIn kuitenkin hippinä, et ne levyt myis paremmin. myös se koko kitaran poltto juttukin oli jimin mielestä vastenmielistä ja muistaakseni se oli kiertuemanagerin idea. henkka alkoi käyttämään aineita pitkälti hillittömän työ- ja keikkatahdin takia; ei siksi että se olis ollu mukana hippihörhöilyssä.

Hmm aika mielenkiintoista tekstiä. Tiedän kyllä että se Manageri oli _vähän_ outo, mutta mistä olet lukenut/kuullut tuon?
Going down like a lead Zeppelin
etnopoju
23.05.2006 16:25:16

Hmm aika mielenkiintoista tekstiä. Tiedän kyllä että se Manageri oli _vähän_ outo, mutta mistä olet lukenut/kuullut tuon?

mä luin noel reddingin omaelämänkerran ja oon katsonut pari dokkaria hendrixistä.
moose_88
23.05.2006 18:58:52
Please kill me! tuntu kyllä antavan Morrissonista harvinaisen mustavalkoisen kuvan. Varmaan osa oli tottakin, mutta oliko tyyppi tosissaan niin täysi mulkku?
tono
23.05.2006 19:06:22

venäjästäkin puhutaan että siellä kaikki muu on paskaa paitsi kusi...

hohoho repesin :D
paskalla tulee paras inspiraatio! ketoon peipi ketoon!
McNulty
23.05.2006 21:48:14 (muokattu 23.05.2006 21:50:02)

Eihän tässä hippeilystä ollutkaan kyse, vaan ikivihreistä rock-klassikoista ja kamankäytöstä.
Eli aluksi tuomitaan narkkarit ja sit lähdetään ite dokaan ja kuunteleen näiden "narkkareiden" klassikoita :)

Maailmassa on paljon hyvää musiikkia jota on sävelletty jonkinlaisten ai-nei-den vai-ku-tuk-sen a-lai-se-na.
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
aziztcf
24.05.2006 02:57:37
No junk, no soul :)
The truth ain't easy.
fx
24.05.2006 09:01:08

Siis mies joka soitti kansallislaulun hirveällä säröllä ja feedbackilla varusteltuna (tavalla joka herätti konservatiivisissä patriooteissa helvetisti mutinaa) viidellesadalletuhannelle hipille, kovassa LSD pilvessä (tai mitä nyt tarkalleen olikaan napannut). Puhummueko me nyt samasta tyypistä?
"I am part of celebrity culture, but I am also part of a hospital waiting list"
McNulty
24.05.2006 09:58:11
Juu, no jokainen voi miettiä esim. Purple Haze-biisiä :)
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
etnopoju
24.05.2006 10:53:07

Tästä tulikin mieleen, onko olemassa "hyvää" elämäkertaa Hendrixistä? Ei mitään liioiteltuja puolituttujen juttuja. Onglema ei ole se, että kirjoja ei ole, vaan se että onko hyviä/luotettavia kirjoja. Tuo Reddingin kirja voisi olla varteen otettava vaihtoehto?

juu, se redding on ihan ookoo, mut puolet siitä kirjasta on tietenkin sen omaa hlökohtaista tilitystä eikä muistaakseni niinkään henkasta.

luulen, et voi olla aika helvetin vaikea löytää mitään kovinkaan luotettavaa tietoa aiheesta.

Eihän tässä hippeilystä ollutkaan kyse, vaan ikivihreistä rock-klassikoista ja kamankäytöstä.
Eli aluksi tuomitaan narkkarit ja sit lähdetään ite dokaan ja kuunteleen näiden "narkkareiden" klassikoita :)

Maailmassa on paljon hyvää musiikkia jota on sävelletty jonkinlaisten ai-nei-den vai-ku-tuk-sen a-lai-se-na.

niin no, sä vihjaat et kaman käytöllä ja ikivihreiden sävellysten tekemisen välillä on jokin yhteys. mä ymmärsin niin, et sä vihjaat et ne ikivihreät on syntynyt kaman käytön ansiosta.

mä taas käytin homojätskivertausta kumoamaan tuon väittees.
etnopoju
24.05.2006 10:55:15

Siis mies joka soitti kansallislaulun hirveällä säröllä ja feedbackilla varusteltuna (tavalla joka herätti konservatiivisissä patriooteissa helvetisti mutinaa) viidellesadalletuhannelle hipille, kovassa LSD pilvessä (tai mitä nyt tarkalleen olikaan napannut). Puhummueko me nyt samasta tyypistä?

se, että se jätkä soitti sen biisin kertoo aika paljon. se ei ollut mitään vittuilua, vaan henkka oli aidosti isänmaallinen. mä en myöskään menisi heti sanomaan, et oliko se vetäny yhtään mitään kun se soitti sen biisin. voi psykedeelisiä ääniä tehdä ihan selvin päinkin.

oli se jätkä myös intissäkin vähän aikaa, mut joutu lopettamaan muistaakseni jonkun onnettomuuden takia. pitäis kertoa senkin jo jotain.
Marlowe
24.05.2006 11:17:30
Hendrix ei tosiaan ollut aluksi niitä ensimmäisiä rocktähtiä, jotka ottivat kantaa Vietnamin sotaa vastaan, mutta myöhemmin miehen mieli alkoi muuttua kantaaottavammaksi: hyvänä esimerkkinä vaikkapa rankasti sodanvastainen "Machine Gun", joka on omistettu "Band of Gypsys" -albumilla Kauko-Idässä palveleville sotilaille.

oli se jätkä myös intissäkin vähän aikaa, mut joutu lopettamaan muistaakseni jonkun onnettomuuden takia. pitäis kertoa senkin jo jotain.

Laskuvarjojääkärinä, ellen väärin muista. Nilkka taisi mennä jossakin harjoituksissa siihen kuntoon, että homma piti jättää kesken.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Magic Bullet
24.05.2006 16:47:05 (muokattu 24.05.2006 16:47:21)

Mä taas kuulin, että se väitti et se on homo päästäkseen pois armeijasta. Ei Hendrix munkaan mielestä ollut mikään perushippi.
Bee-äf
24.05.2006 21:52:57
mun mielestä me muuten tarvittais myös ketju "liian myöhään kuolleet rokkarit". haluaako joku muu aloittaa kun mä?

No maailma varmaan olisi parempi paikka, jos seuraavat henkilöt olisivat vetäneet överit:
Paul McCartney vuonna 1971
David Bowie vuonna 1982
Mikko Alatalo 1976
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
aikavaikea
24.05.2006 22:14:25
No maailma varmaan olisi parempi paikka, jos seuraavat henkilöt olisivat vetäneet överit:
David Bowie vuonna 1982
Mikko Alatalo 1976

Kaiken kamalan uhallakin sanon, että mainitsemasi vuosiluvut ovat kamalasti myöhässä.
Don't you ever stop being dandy, showing me you're handsome. Ridicule is nothing to be scared of.
etnopoju
24.05.2006 22:17:17

jätkä unohti andy mccoyn.
Stradlin
25.05.2006 01:08:39
David Bowie vuonna 1982
Mikko Alatalo 1976

Smurffit 1998
Crazy Frog 2005
Ain't It Fun?
Bee-äf
25.05.2006 10:25:33
Kaiken kamalan uhallakin sanon, että mainitsemasi vuosiluvut ovat kamalasti myöhässä.

Mummielestä McCartney teki täysin päteviä juttuja koko Beatlesin ajan, Bowie oli kuningas aina Scary Monstersiin saakka, Ja eikä Alatalon paatosiskelmäpoppi Juicen kanssa ollut lainkaan sietämätöntä... Imho nuo ovat kyllä aika oikeita pointteja...

Lisätään vielä
Eric Clapton ja Jimmy Page 1968
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)