Dr. Muff 23.05.2006 15:18:29 (muokattu 23.05.2006 15:21:09) | |
---|
ja satawattiset varmasti vielä enemmän. Kyllähän se John Frusciantekin soittelee Marshallilla ihan cleania soundia, mutta sillä onkin aika monta niitä siellä rivissä. Marshallissa vaan se volumenuppi vaikuttaa soundiin aika tavalla, ettei tule sitten ikäviä yllätyksiä. :) Turussa taannoin tais olla kaks nuppia(joista toinen tais olla jubilee) ja neljä kaappia. Tosin siitäkin on niin paljon aikaa etten muista varmaksi. Jotain ongelmiakin sillä oli niiden kanssa. Mäki ottaisin mieluusti monta styrkaan ihan vaan sen takia että se olis makeeta ja ääni leviäis isommalle alueelle :o) Gilmourilla The Wallin tietämillä 3x Hiwatt DR103 ja siihen kaveriksi Mesan mk1 nuppi :) Toki tän jutun hienoutta syö se seikka että yks hiwatti oli varalla.. Mites Mesa Mark I nuppimallisena? Sehän on Fenkku periaatteessa... Aivan mahtava vehje. Nuppina vois olla varsin toimiva. Combo painaa aivan helvetisti. Varmaan painavin 1x12" mitä on.. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
cruel_destiny 23.05.2006 15:35:24 (muokattu 23.05.2006 15:35:37) | |
---|
edith: niin ja narsismista en sano mitään :) :D tolle ei voi muuta kuin nauraa... :D mutta tolle totuudelle että siihen alle voi laittaa muutakin ei voi mitään. pitää funtsia, mutta se saundi hommeli kyllä kiinnostaisi kaikista eniten; mistä olette löytänyt vahvistimen joka antaa paksuja jazz tyylisiä ääniä unohtamatta hyvää yläpäätä? :) myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
Sahailee combosta itelleen nupin :) Itse asiassa joillekin järkälemäisemmille Fenkun komboille on tehtykin noin. Jos mä haluaisin mahdollisimman hyvän clean-nupin, niin mun valintani olisi Fender, silverface-ajan 100 W Dual Showman Reverb (=sama kone kuin saman ajan Twin Reverb, mutta nuppimuodossa). Edittiä: niin n. tonnin budjetilla siis. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Aki 23.05.2006 17:41:55 (muokattu 23.05.2006 17:42:14) | |
---|
Mieluiten putkinuppia ihan pelkästään katu-uskottavuuden takia. Putkicomboko ei ole uskottava? Öh. Jotain mä missaan tuossa kyllä nyt. Fenderien soundimaailma on Marsutyylisten ja Voxien kanssa aika eri maata. Fenkuissa löytyy syvyyttä ja sparklea, joka omaa sielua kovasti lämmittää, mutta keskialue on monesti vähän ujompi. Unelmaisen hunajaisia cleaneja olen kuullut mm seuraavista laitteista: Budda, Monster, H&K Puretone, Vox AC30CC1, Ampeg jokuJet 50W 1x12", Fender Bassman, Fender Pro Reverb (muistaakseni). ottaisin mieluusti monta styrkaan ihan vaan sen takia että se olis makeeta ja ääni leviäis isommalle alueelle :o) Hihii! Taas pääsee saivartelemaan! ;o) Kaiutinelementtien suuntaavuus kasvaa merkittävällä tavalla kun niitä pistää vierekkän. Tämän takia mm 4x12" on reilusti suuntaavampi kuin 1x12". Kaksi kaappia eri puolilla lavaa myös aiheuttaa kampasuodatusta joka puolella yleisöä. Jos haluat että ääni nimenomaan leviää tasaisesti isolle alueelle, avoin kaappi yhdellä elementillä on oikea ratkaisu! ;o) "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
biibob 23.05.2006 17:55:43 | |
---|
Fenderiltä ainakin okmasta mielestäni aivan loistavia clean soundeja on lähtenyt: Custom vibrolux reverb Super reverb Twin reverb '59 Bassman Sinällään kaikki nuo kolme "reverb" mallia ovat hyvin saman oloisia vahvistimen yleissoundilta, suurena eroina on kuitenkin watit sekä kaiuttimien määrät. En ole aivan varman mihin tarkoitukseen tai miten kovilla voluumeilla tarvitsisit soittaa, mutta olen hyvin varma, että jokainen noista tulee riittämään hyvin bändi ja keikkailu tasolla. Se mihin itse kiinnittäisin wateissa kuitenkin huomiota on se, että pienimmällä watti-määrillä saat helpommalla työllä vahvistimesta ulos myös sen rouhean blues-särön, joka on kyllä uskomattoman hyvän kuuloinen noissa vahvistimissa. Toisaalta taas sanoit painottavasi clean soundiin, joten suurempi wattimäärä = vahvistin voi toistaa korkeampaa voluumea säröyttämättä ääntä. Kuitenkin painotan edelleen, että aivan varmasti kaikissa noissa utlee se clean soundi pysymään bändio -tasollakin cleanina. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Dr. Muff 23.05.2006 18:27:16 (muokattu 23.05.2006 18:28:34) | |
---|
Hihii! Taas pääsee saivartelemaan! ;o) Kaiutinelementtien suuntaavuus kasvaa merkittävällä tavalla kun niitä pistää vierekkän. Tämän takia mm 4x12" on reilusti suuntaavampi kuin 1x12". Kaksi kaappia eri puolilla lavaa myös aiheuttaa kampasuodatusta joka puolella yleisöä. Jos haluat että ääni nimenomaan leviää tasaisesti isolle alueelle, avoin kaappi yhdellä elementillä on oikea ratkaisu! ;o) Mä otan kantaa jos rupeaa huvittamaan. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
N33m0 24.05.2006 02:34:43 | |
---|
kumma kun kukaan ei ole vielä maininnut vanhaa klassikkoa, siis Roland JC120 slow music for slow people |
Jag 24.05.2006 05:25:10 | |
---|
kumma kun kukaan ei ole vielä maininnut vanhaa klassikkoa, siis Roland JC120 Saako Jazz choruksia mistään nuppi mallina ja ihmisten hintaan? :D "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
Jucciz 24.05.2006 06:11:38 | |
---|
|
Juustonaksu 24.05.2006 06:57:13 | |
---|
Combosta saa nupin sahaamalla: http://jucciz.com/kuvia/g3/deuce/ Hohoho, tulipahan yksi urbaanilegenda testattua Jucciczen toimesta. Pakko napsauttaa lussa. Meikäläisen aamu on pelastettu! Vahvistinasiaan en osaa ottaa mitään kantaa, pahoittelen. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
cruel_destiny 24.05.2006 07:58:40 | |
---|
Saako Jazz choruksia mistään nuppi mallina ja ihmisten hintaan? :D ihmisten hinnasta en tiedä, mutta olen nähnyt James Hetfieldin jossain kuvissa 80-luvun lopulta JC120 nuppimallisena... :) ja se vaikutti siltä kuin olisi ihan valmistettu nupiksi. myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
tenkainen 24.05.2006 11:44:52 | |
---|
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
gator 24.05.2006 12:08:47 | |
---|
ja satawattiset varmasti vielä enemmän. Kyllähän se John Frusciantekin soittelee Marshallilla ihan cleania soundia, mutta sillä onkin aika monta niitä siellä rivissä. Marshallissa vaan se volumenuppi vaikuttaa soundiin aika tavalla, ettei tule sitten ikäviä yllätyksiä. :) Frusciante käyttää yhtä marshallin majoria puhtaisiin. Kaks jubileestäkkiä säröille ja 1 majorstäkki puhtaille siis. Major on 200-wattinen eli möykän luulis puhtaillaki riittävän |
Exhausted 24.05.2006 12:46:38 | |
---|
Frusciante käyttää yhtä marshallin majoria puhtaisiin. Kaks jubileestäkkiä säröille ja 1 majorstäkki puhtaille siis. Major on 200-wattinen eli möykän luulis puhtaillaki riittävän Olen nähnyt sellaisen kaavion jätkän setupista, missä vahvistimien välillä ei tehty mitään vaihtelua, vaan säröt tuli ihan vaan Bossin pedaaleista. |
Aki 24.05.2006 13:04:15 | |
---|
Combosta saa nupin sahaamalla: http://jucciz.com/kuvia/g3/deuce/ Jucciz, olet ihmemies! Meinasin jo sanoa että eikö kannattaisi tehdä uus kotelo, mutta tuolla tavallahan saa elämän jäljet pysymään mukana. Erittäin äärimmäisen tyylikäs operaatio! + "We are the winners, of Eurovision.
Vote! Vote! Vote for the Winner!!!"
-Liettuan Euroviisuedustaja 2006 |
cruel_destiny 24.05.2006 13:13:22 | |
---|
Olen nähnyt sellaisen kaavion jätkän setupista, missä vahvistimien välillä ei tehty mitään vaihtelua, vaan säröt tuli ihan vaan Bossin pedaaleista. itse taas olen bonggaillut eräästä lehtiartikkelista (en muista lehteä, näin netistä vaan kuvan) ja uusimman videon vahvareista että jäbällä olisi 2 marshallin majoria (200W putkihirmuja) ja yksi silver jubilee. Cruchiin jubileeta päälle ja päälle voi mennä bossin DS-1, DS-2, EHn Big Muff tai MXR dist+... Toisaalta vähän aikaa sitten tulleesta MTV livessä jäbällä oli yksi Fenderin stäckki vain, enpä pystynyt katsomaan mallia, mutta luulisin kyseessä olevan bandmaster... :) ota ny selvää. myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
Walrus 24.05.2006 13:42:18 | |
---|
Vanhat Musarit on aivan loistavia pelejä jos haluaa hyvän cleanin soundin joka pysyy läjässä ja volumea riittää. Eivät ole edes mitään hirveen kalliita. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
kiitäjä 08.06.2006 13:36:47 | |
---|
VOX ac-30 suosittelen! |
kiitäjä 08.06.2006 13:37:02 | |
---|
VOX ac-30 suosittelen! |