Aihe: Hardware, part II
1
skanky
03.10.2003 13:25:42

Ihan hyvä että keskustelua syntyy hardwaresta. Mitenkäs sitten toi istuinpuoli? Harvemmin näkee että niistä keskustellaan ja istuin on varmaan vähiten mietintää aiheuttava osa rumpusatsia ostettaessa. Ja taatusti ihan yhtä tärkeä kuin snaret ym. sälät.

Totuushan kuitenkin on, että rumpalille tuoli on verrattavissa sänkyyn: mitä p***empi sänky, sen enemmän on aamulla lihakset kipeänä. Ja päinvastoin.

Eli millainen istuin on käytössä ja mitä ominaisuuksia on tullut tarkasteltua ennen ostoa?
"Jesus built my hotrod!"
kkeppana
03.10.2003 13:36:11
Mulla on tällä hetkellä käytössä tollanen peruspuujakkara, johon on lämmänny jotain kangasta päälle pehmusteeksi. Ajaa asiansa kyllä ihan kohtalaisesti, kun on just oikean korkuinen. Oon kyllä alkanu miettiin kunnon rumpupenkin hankkimista, joten tämä threadi tuli ihan hyvään aikaan!
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
Paas
03.10.2003 16:15:51
Mulla on se taman 1:st chair rumpujakkara. Se on sellanen traktori malli. Mulla on siihen myös selkänoja mutta se on ollut irti siitä jo pidemmän aikaa kun ei jaksa roudatessa väntää sitä pois ja paikalleen edestakas jatkuvasti.
Kohta Roberto tulee varmasti ja lyö luun kurkkuun.
"Traktori malliset istuimet ja selkänojat ovat laittomia!" :)
Takatukat kunniaan!
Paas
03.10.2003 16:55:45
Joo, mä harkitsin tota traktorimallia kanssa mutta mutta...Olo on vähän sama kun istuisi fillarin keskitangolle ei-tarkoituksellisesti. :)

Uusi jakkara menee tilaukseen ja kuinkas muuten, osista joutuu kasaamaan kun:

a) pitää olla tarpeeksi matala
b) pitää olla selkänoja kun selkä on p***ana
c) miellyttävä istua koska tuplat on käytössä

Ja tähän mennessä en ole löytänyt yhtäkään yksilöä joka olisi sopiva. Tuumannilta en tilaa valmista, koska pitäis vähän saada tyypattua miten palaset sopii yhteen. Ja tämähän se hilaa hintaa ylöspäin välittömästi.

P.S.: Soittamisen fysiikasta voisi olla keskustelua enemmänkin, siis ei vain ja ainoastaan tinnituksesta. Soittaja on kuitenkin se joka sen metelin saa aikaiseksi ja se ei onnistu jos fyysinen puoli ei ole kohdallaan. Ja väärillä varusteilla ainakaan pitemmällä tähtäimellä hyvät heilu.

Itse olen kyllä ollut tyytyväinen tuohon yllä mainitsemaani jakkaraan. Se on tukeva ja siinä on hyvä istua. Traktori-malli on jotenkin jämäkän ja tukevan oloinen kun siinä on sitä lääniä mihin perseen voi sijoittaa. Siinä saattaa tietenkin olla sellainen pieni haittapuoli että koivet voivat olla hieman kankeana(eivät pääse välttämättä liikkumaan tarpeeksi vapaasti) mikä saattaa haitata jalkatyöskentelyä. Vaikea sanoa, itse poljen kyllä tuplia iloisesti vaikka alla on traktori istuin. Pitäis ehkä testata sellaista perus mallia ja koikeilla jos koivet siten pystyisi liikkumaan vapaammin.
Takatukat kunniaan!
Paas
03.10.2003 16:57:11
Ai niin. Noita taman jakkaroitahan saa myös osissa. Elikkä voipi ostaa pelkän jalustan taikka pelkän istuinosan.
Takatukat kunniaan!
miän vain
07.10.2003 09:23:34

Käytössä on tällä hetkellä pearlin kangaspäällysteinen ja pyöreä (ei siis satula).

Ostoperusteita olivat halpa hinta (käytettynä) ja pianotuolin koneisto. Eli siis pyörittämällä nousee/laskee. Kyllästyin niihin tavallisen standin tapaan toimiviin, kun ne eivät ikinä pitäneet asetettua korkeutta. Enkä ole edes läski.

Yksi valintaperuste vielä, eli tukevat jalat: entisessä penkissä yhdestä jalasta lähti aina se tärkein putkisokka hitolle, ja tuoli kaatui hitaasti sivulle kesken soiton. Näytti varmaan hauskalta - että jotain positiivista siinäkin.

Satulapenkki on kyllä harkinnassa, koska tavallisen penkin reuna alkaa sattua reiteen pidemmän session aikana. Tykkään näes istua siinä reunalla.
O jee! *NAX*
Speedy
07.10.2003 21:24:46

Satulapenkki on kyllä harkinnassa, koska tavallisen penkin reuna alkaa sattua reiteen pidemmän session aikana. Tykkään näes istua siinä reunalla.

Joissain noissa satula malleissa on siinä edessäkin semmonen kohouma.. Itse soitan myös aika raunalla, ja tommosella satulamallilla joskus tyypitettyäni "killuttimet" ottaa aika pahasti siihen kohoumaan kiinni, jos ymmärsit mitä tarkotan.. Eli se ei välttämättä kuitenkaan ole reunalla istujalle suunniteltu, vaan sellasille, jotka istuu siellä perällä asti..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Paas
07.10.2003 23:32:13
Joissain noissa satula malleissa on siinä edessäkin semmonen kohouma.. Itse soitan myös aika raunalla, ja tommosella satulamallilla joskus tyypitettyäni "killuttimet" ottaa aika pahasti siihen kohoumaan kiinni, jos ymmärsit mitä tarkotan.. Eli se ei välttämättä kuitenkaan ole reunalla istujalle suunniteltu, vaan sellasille, jotka istuu siellä perällä asti..=I

Joo, kellit ei kyllä tykkää siitä jos istuu ihan reunalla jos siinä on sellainen kohouma. Olen kyllä välillä todennut että sillä kohoumalla taitaa olla stimuloiva vaikutus kun se siinä hinkkaa jalkoväliä basareita polkiessa :)
Takatukat kunniaan!
jms
08.10.2003 19:36:48
Joo, mä harkitsin tota traktorimallia kanssa mutta mutta...Olo on vähän sama kun istuisi fillarin keskitangolle ei-tarkoituksellisesti. :)

Uusi jakkara menee tilaukseen ja kuinkas muuten, osista joutuu kasaamaan kun:

a) pitää olla tarpeeksi matala
b) pitää olla selkänoja kun selkä on p***ana
c) miellyttävä istua koska tuplat on käytössä

http://www.tamadrum.co.jp/world/hardware/1st_chair/1st_chair.html

Taman Ergo-rider vaikuttaa aika hyvältä... ite ajattelin semmosta ku on kans vähän selkä välillä kipeä
afro
08.10.2003 19:56:49
Eikö tuommonen nelijalkanen keiku?
Sivuni Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Aegis
08.10.2003 20:16:37
Minullakin on tuo 1st Chair kangaspäällysteinen satula. Ei mitään valittamista mihinkään suuntaan. Ja siinähän on se pianohenkinen säätö, mutta lisäksi sellainen lukitseva rinkula kiinni.
Too fast to be dead!
afro
08.10.2003 20:48:12
Kellä muuten on nelijalkaisia penkkejä?
Sivuni Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)