Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Frank Gambale
1 2
Anonymous-jazz
15.05.2006 15:01:04 (muokattu 15.05.2006 15:01:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä jengi on tästä skebattajien sweeppien kuninkaasta ?
 
Meikä ainakin diggaa ja ne sen kasarikitaravideot niitä ei voi katsoa nauramatta :) HOHO
 
"jazziahan minäkin olisin aina halunnut soittaa, mutta opintotuella/opintolainalla/humpatuurauksilla tulee maksalaatikko pöytään"
freeze
15.05.2006 16:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä jengi on tästä skebattajien sweeppien kuninkaasta ?
 
Meikä ainakin diggaa ja ne sen kasarikitaravideot niitä ei voi katsoa nauramatta :) HOHO

 
tupun suuri esikuva..
 
ps...EKA
 
M.i.k.key
15.05.2006 16:22:29 (muokattu 15.05.2006 16:22:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://images.amazon.com/images/P/B00007CWIB.01.LZZZZZZZ.jpg
Muotitietoinen kaveri!
 
Möllisty!
Epämuusikko
15.05.2006 17:34:35 (muokattu 15.05.2006 17:35:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ullbrrgrau-ullllllbrgrajau--ullllrrrjargjargjargjargu (Gambale-sweeplöylytys)
 
Coming to Your Senses on kelpo levy. Hirveätä kuraa mahtuu miehen historiaan, mutta lukioikäisenä jaksoi huvittaa.
 
tupun suuri esikuva Ulkonäöltä?
 
It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
kyseinen
15.05.2006 19:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raimo Kampela, joo. Kyllähän tälle naureskeltiin 90-luvun alussa. Yksi Gambalen miehittämä levykin on vielä siltä aikakaudelta hyllyssä, Chick Corea Elektric Bandin "Inside Out". Mainiota tunnelmointifuusiota. Late Night -osastoa.
 
John Titor
15.05.2006 21:35:27 (muokattu 16.05.2006 11:46:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://images.amazon.com/images/P/B00007CWIB.01.LZZZZZZZ.jpg
Muotitietoinen kaveri!

 
Itse asiassa muodin edelläkävijä - pyjamahousuthan ovat ihan hittituote arkikäytössäkin tämän päivän Jenkkilässä, onpa kyseinen muoti rantautunut jo Suomeenkin:D
 
Itse miehestä - vihaan tuollaisia pakkomielteisiä "opettelen kaiken tällä yhdellä tekniikalla. Ai miten niin soittotekniikat KUULOSTAVAT erilaisilta??" kitaristeja, joita on Gambalen lisäksi mm. DiMeola ja Holdsworth. Mutta ihan pätevästi se on saanut sweepit skulaamaan soittonsa perustana, sellaisissakin paikoissa joissa niitä ei välttämättä tarvitsisi. Soitto kuulostaa vaan pidemmän päälle puuduttavalta kun soitto on jatkuvasti niin samankuuloista soittoteknisistä pyrkimyksistä johtuen. Lisäksi soitto meinaa kaatua hiukan eteenpäin timellisesti jatkuvasti, josta aiheutuu inhottavaa levottomuutta.
 
Gambale myös soittaa munattomasti, tekee munattomia biisejä munattomilla saundeilla ja pukeutuu munattomasti, mutta kuuntelen kuitenkin sujuvasti miehen tuotantoa, koska fuusio usein on tyylinä sellaista hiukan munatonta, ja sille ei mahda mitään. Hiukan ärsyttää hetkittäin jopa tahallisen kuuloinen perinteisten, yksinkertaisten kadenssien välttely tilanteissa joissa ne toimisivat vallan mainiosti, koska musiikki ei tällaisissa tilanteissa virtaa kovin vapaasti.
 
Kaiken kaikkiaan Frank on kuitenkin hieno fuusiokitaristi, jolla on omia juttuja vaikka pataljoonan tarpeiksi.
 
Anonymous-jazz
16.05.2006 13:14:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raimo Kampela
 
HOHO eli syvänmerenkala :)
 
"jazziahan minäkin olisin aina halunnut soittaa, mutta opintotuella/opintolainalla/humpatuurauksilla tulee maksalaatikko pöytään"
mulletman
18.05.2006 12:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gambale on aivan hirveää moskaa, saundit varsinkin. Hyi!
 
Ilpojeesus-Duo
Sammo
18.05.2006 12:26:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gambale on aivan hirveää moskaa, saundit varsinkin. Hyi!
 
Ittellä on jäänyt myöhempien aikojen Frank kuuntelematta mutta ikivanhojen Present From Futuren, Live In Baked Potaton, Corean Light Yearsin ja Eye Of The Beholderin ja kahden livekeikan perusteella mun mielipide on että Gambalen soundi EI ollut hirveätä moskaa, varsinkin verrattuna joihinkin muihin sen ajan fuusiotyyppeihin (vihje: Mike Stern, vaikkapa).
 
Toisaalta kattelin hiljattain Gambalen ekaa opetusvideota jonka seurauksena meni videot rikki, joten ...
 
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
mulletman
18.05.2006 12:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten mulla oksettaa semmoset kauhiat kliiniset choruskasarisoudit just niinku Sternillä, mutta ei mun mielestä Gambale kovin kaukana niistä ole.
 
Cup
22.05.2006 21:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin joskus Gambalen Thinking Out Loud-levyä, enkä oikein tykkäilly.
Luulen, että siinä on sellainen tietty fiilis, joka ei oikein nappaa. Muukin samantyyppinen musiikki ei myöskään oikein iske.
 
Pakko kuitenkin mainita, että edellä mainitulla levyllä Hammond B3 kuulostaa Brian Augerin soittamana aivan yhtä hyvältä kuin muutenkin. Se hieman nostaa levyn tasoa minun korvissa.
 
Tämä puoli ylöspäin.
Basismi
23.05.2006 12:01:19 (muokattu 23.05.2006 12:02:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gambalehan näyttää nykyään lähinnä Oiva Lohtanderilta.
TJEU: http://www.lafactoriadelritmo.com/fact17/repor/fjs2004/gfran02.jpg
 
Viistous helpottaa soittamista!
Anonymous-jazz
23.05.2006 13:57:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gambale on aivan hirveää moskaa, saundit varsinkin. Hyi!
 
No mutta ne kitaristit joista sä diggaat on monen muun mielestä kanssa yhtä hirveää kuraa.
 
Aivan sama mitä kusimusaa soitetaan. Kunhan siitä saadaan maksu.
Sammo
23.05.2006 13:58:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten mulla oksettaa semmoset kauhiat kliiniset choruskasarisoudit just niinku Sternillä, mutta ei mun mielestä Gambale kovin kaukana niistä ole.
 
Mun mieleen ei tule että ainkaan Gambalen lead-soundissa olisi kovin ollut chorusta (tai oikeastaan SPX90:n pitch changea mitä Stern taitaa käyttää choruksen sijaan ...) . Mutta Gambalen puhdas soundi onkin jo sitä kasari-itseään, myönnän.
 
Piti eksyä Gambalen kotisivulle ja mies on tehnyt 'bout sata levyä sen jälkeen kun mun kiinnostus lopahti siihen, klippejä löytyy myös, esim.
Uusia melodioita vanhoihin standardeihin akustisella (http://www.frankgambale.com/album.php?cd=25)
Tai smoothjazzia (http://www.frankgambale.com/album.php?cd=11)
Mutta 'voittajaksi' selviää all-star-tribute to Steely Dan:(http://www.audiophileimports.com/ts4.php?id=1606)
 
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Epämuusikko
24.05.2006 00:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta 'voittajaksi' selviää all-star-tribute to Steely Dan:(http://www.audiophileimports.com/ts4.php?id=1606)
 
........inhottavan kuuloista! Olen ehkä päissäni, mutta näin mielsin näytteet...
 
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
mulletman
27.05.2006 18:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mutta ne kitaristit joista sä diggaat on monen muun mielestä kanssa yhtä hirveää kuraa.
 
öhöm! en pidä kitaristeista.
 
Anonymous-jazz
27.05.2006 19:58:45 (muokattu 27.05.2006 19:58:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öhöm! en pidä kitaristeista.
 
HOHO :D
 
Aivan sama mitä kusimusaa soitetaan. Kunhan siitä saadaan maksu.
Pande
01.02.2012 13:24:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudempaa tavaraa Gambalelta. Aika Santanamaista (mutta kitaransoitto on tietysti parempaa koska Gambale on virtuoosi). 3 minuutin kieppeillä alkava kitarasoolo on aika hillitty ja tyylikäs.
 
http://www.youtube.com/watch?v=aKd9npyctWM
 
geeza
01.02.2012 17:02:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuo soita taas Return to Foreverissä? Mukava olis joskus nähdä keikalla.
 
Wild String Of Voodoo Strat
01.02.2012 21:31:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

geeza: Eikös tuo soita taas Return to Foreverissä? Mukava olis joskus nähdä keikalla.
 
Return to Foreverissä ovat kitaraa soittaneet Bill Connors ja Al Di Meola. Gambale on taas soittanut Chick Corean kanssa Chick Corea Elektric Bandissa.
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «