Toerde 23.05.2006 09:30:48 | |
---|
Tietääkö tosiaan kukaan miten tuosta laiteetteesta saa tuon kierto ongelman hoidettua ku ei kestä volumea nostaa.. Ja kun sitä volumea nostaa niin alkaa helvetillinen vinkuminen. Onko Tähän ainoa vaihtoehto että vaihtaa sen talkboxin mikki systeemin tai sitte myy ton laitteen ja antaa kierron jonku muun ongelmaksi? |
McNulty 23.05.2006 09:49:30 | |
---|
Tuota laitetta ei ole kauheasti ylistetty, joten minä laittaisin kierron kiertoon :) Kokeile nyt ekaksi vaikka noisegaten kera tuota Danoa. Eli lykkäät jonkun gaten heti free speechin perään efektiketjuun. Jollei tuo auta, niin suosittelen laadukkaampaa Talkboxia. Esim. tuo Dunlopin Heil TB on ihan asiallinen. http://www.jimdunlop.com/index.php? … 287&pmh=products/p_and_e_detailOman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Joo tuo on ostettu ihan vaan että ku halvalla sai ja kiinnosti että millanen peli tuo nyt on... mutta kiitosta vinkistä... |
McNulty 23.05.2006 11:39:44 | |
---|
Joo tuo on ostettu ihan vaan että ku halvalla sai ja kiinnosti että millanen peli tuo nyt on... mutta kiitosta vinkistä... Eip mitään. Noisegaten kanssa vaan on aika säätämistä, ettei se leikkaa liikoja itse soundista. Kannattaa kierron estämiseksi kokeilla myös eri skeboilla, eri paikassa treenistä (tai missä nyt soittaakaan) jne. Minulla lähti kitara kiertoon vanhalla reeniksellä "just sillä paikalla jossa olin aina seissyt". Ostin pidemmän piuhan ja aloin seistä rumpalin edessä niin jo lakkas ulina :) Nää on välillä henkimaailman juttuja... Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
Almost famous 23.05.2006 11:50:00 | |
---|
Eikös kannattais myös kokeilla niin, et heivais ton oman mikin nevadaan ja kayttäs laulumikkiä. Eli ottas siis laulukamojen kautta äänen pihalle. Eikös ne toimi tuolla tavalla nuo ns. "oikeat" talkboxitkin. (Tai näin olen ainakin käsittänyt) |
Exhausted 23.05.2006 11:58:55 | |
---|
Oikea talkbox toimii siten, että boksi laitetaan vahvistimen ja kaiuttimen väliin. Siitä sitten ääni johdetaan putkea pitkin kitaristin suuhun, missä sitä voi muokata suun liikkeillä. Efektoitu saundi otetaan sitten mikrofonilla talteen ja toistetaan PA:sta, yhdistettynä kitaravahvistimen saundiin tietysti. Ymmärtääkseni Free Speech toimii kitaran ja vahvistimen välissä kuten tavalliset efektit. |
Almost famous 24.05.2006 12:02:31 | |
---|
Oikea talkbox toimii siten, että boksi laitetaan vahvistimen ja kaiuttimen väliin. Siitä sitten ääni johdetaan putkea pitkin kitaristin suuhun, missä sitä voi muokata suun liikkeillä. Efektoitu saundi otetaan sitten mikrofonilla talteen ja toistetaan PA:sta, yhdistettynä kitaravahvistimen saundiin tietysti. Ymmärtääkseni Free Speech toimii kitaran ja vahvistimen välissä kuten tavalliset efektit. Juuri noin olin käsittänytkin. Vaan eikös sen äänen silti voisi ottaa pihalle paremmalla mikillä ja laulukamojen kautta? Siis käsittääkseni tuo Free Speechin mikkisysteemi on tehty sitä varten ettei tartte erillistä mikkiä eikä laulukamoja. Voihan se tietysti olla ettei tuo mun idea syystä tai toisesta toimi, vaan ainahan voi kokeilla. |