JPQ 23.05.2006 01:29:21 | |
---|
Mikserien (erityisesti Spirit ES) tasomittarit voiko toisen kanavan tasomittari olla herkempi tietyille taajuukisille ? |
Torniojaws 23.05.2006 02:18:11 | |
---|
Eikös miksereissä oteta aina tasoluku huipuista (ellei ole VU-mittari jne.)? Eli mikäli ei ole valmistusvirhe tai ominaisuus (josta varmasti ilmoitetaan manuaalissa), niin kaikissa kanavissa pitäisi toimia samanlailla mittarit. |
JPQ 23.05.2006 02:34:25 | |
---|
Tämä on ledein tehty mittari ja kummallista tosiaan jos noin on kun äänessä en orvalla kuule niin suurta eroa kun mittarit sanois enkä mielestäni ait saada edes eroa talteen joten ja jatkan tutkimuksia ja odotan uitakin komentteja. |
JPQ 23.05.2006 02:34:45 (muokattu 23.05.2006 02:35:17) | |
---|
Selaimen takia sanoo hän: :( |
virtalahde 23.05.2006 08:26:18 | |
---|
Tarkoitatkos nyt esimerkiksi sellaista tilannetta, jossa syötetään monosignaalia mikserille ja stereomittarissa toisella puolella palaa yksi ledi enemmän kuin toiselta? Ledimittarit eivät nimittäin ole yleensä kovinkaan tarkkoja ja kaikki osien toleranssit ym. vaikuttaa siihen, että pykälä seuraavaan lediin siirtyessä ei välttämättä ole sama eri mittarien välillä.. Mä pistäisin teipin sellaisten mittarien päälle ja siihen tekstin "avaa vain hätätapauksessa". :) Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
kivi 23.05.2006 08:27:03 | |
---|
Mikserien (erityisesti Spirit ES) tasomittarit voiko toisen kanavan tasomittari olla herkempi tietyille taajuukisille ? Onko sulla nyt uudessa mikserissäkin kanavatasapaino kallellaan, kuten aikoinaan Amigan sisääntuloissa? Sehän ei kuulokuvaa haittaa suuntaan eikä toiseen, jos toisessa korvassa on isommat piikit kuin toisessa, kunhan keskimääräinen äänenpaine on suunnilleen sama. Sen sijaan tuollainen ongelma jatkuvana viittaa siihen, että sulla on jossain kohti signaalitietä joku väärin ajateltu kohta - ajat ehkä jotain kosketinsoitinta stereona jyrkästi vasempaan ja oikeaan, tms.? |
PL 23.05.2006 08:46:48 | |
---|
Tuon hintaluokan miksereissä on miltei kaikissa ensinäkin mittarointi niin kuin edellä mainittiinkin viitteellistä, ledit syttyvät suunnilleen sinne päin. Usein myös ulostulotasot saattavat heittää joitakin voltin kymmenyksiä. Joskus aikoinaan noita huoltaessani mittasin tasot laitetta testatessani niin huonoimmillaan mittareissa saattoi olla jopa parin pykälän heitto, joskus ne olivat tasan kohdallaan. Saat ulostulotason selville, kun ajat mikseriin esim. 1 kHz siniaaltoa, säädät gainit s.e. PFL-näyttää nollatasoa ja nostat kanavaliu'un ja masterit 0-tasoon. Sitten mittaat yleismittarilla lähtöjen XLR-liittimien pinneistä 1 ja 2 jännitteen, jonka pitäisi olla noin 0,775V ja VU-mittarissa näyttämää +4dB vastaa jännite 1,23V. Noista arvoista voidaan käytännössä poiketa paljonkin puoleen tai toiseen ilman että sillä on mitään käytännön merkitystä, ainoastaa suuri ero kanavien välillä voi kallistaa stereokuvaa hieman. esim. jos toinen kanava antaa 0.5V ja toinen 1V niin kanavatasapaino on 6 dB:ä kallellaan. |
Timo JM 23.05.2006 08:47:25 | |
---|
Mulla on Mackie 1402-VLZ ja olen aina suhtautunut noihin ledeihin ainoastaan suuntaa antavasti. Ei musaa mittareilla tehdä. http://files.mikseri.net/pics/82166.jpg Selaimen takia sanoo hän: :( Sä syytät aina selainta noista tuplapostauksista mutta et ole pyynnöistä huolimatta suostunut kertomaan mikä sun käyttis ja selain yhdistelmä on. (Ettei vaan olis ihan normaali Windows ja Explorer parivaljakko?) ...siis mun mielestä. |
aimotuska 23.05.2006 09:01:13 | |
---|
jatkan tutkimuksia ja odotan uitakin komentteja. Älä jatka. Kanatasapaino viettää heinäkuussa jo 2,5v juhlapäiviä. http://groups.google.fi/group/sfnet … p;rnum=1&hl=fi#5b1456fc1781ac58 Ledimittarit jossain spiritin tasoisessa vehkeessä on suuntaa-antavia ja ovat mitä todennäköisimmin enemmän tai vähemmän kallellaan johonkin suuntaan. Ne kalibroidaan tehtaalla about kymmenen sekunnin sisällä per laite jonkun kiinalaisen lapsityöläisen voimin, joten älä odota liikoja. Mulla on muutama A&H:n tiski ja niissäkin ledit heittää yllättävän paljon. En ole mitannut, eikä paljon kiinnostakaan. Korvat sanoo ihan tarpeeksi hyvin, että möly on keskellä. Siitä saa maksaa paljon enemmän, jos haluaa tasan tarkkaan kalibroidut mittarit. Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> |
aimotuska 23.05.2006 09:03:04 | |
---|
Sä syytät aina selainta noista tuplapostauksista mutta et ole pyynnöistä huolimatta suostunut kertomaan mikä sun käyttis ja selain yhdistelmä on. (Ettei vaan olis ihan normaali Windows ja Explorer parivaljakko?) Kivi tossa heitti jo vinkin... Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> |
stalkkeri 23.05.2006 09:35:42 | |
---|
|
BotneLapio 23.05.2006 09:47:40 | |
---|
Oi niitä Amiga-aikoja.... Sillon oli ProTrackerit, korput, alle megan muistit, 4:n voicen polyfonia.... :) -=Botnee!!=- |
kivi 23.05.2006 09:53:40 | |
---|
Oi niitä Amiga-aikoja.... Sillon oli ProTrackerit, korput, alle megan muistit, 4:n voicen polyfonia.... :) Älä sano. Mullon tuolla kaapin päällä A500 8-bitin samplerikortilla ja 30 megan kovalevyllä. Rankka peli:-) |
BotneLapio 23.05.2006 10:01:09 (muokattu 23.05.2006 10:01:58) | |
---|
8-bitin samplerikortilla Mullakin oli tollanen! Siinä oli jopa yksi potikka tasonsäätöä varten. Kuinkakohan monet biisit tehtiin niin että huudettiin kasettimankkaan jotain kuolemattomuuksia, jotka sitten samplattiin ja lisättiin looppien sekaan... Helmi-aikoja kertakaikkiaan! -=Botnee!!=- |
Oi niitä Amiga-aikoja... Mä tein joskus MikroBitin ohjeen mukaan sämplerin, mutta en saanu sitä koskaan toimimaan. Isikin sitä tsekkaili ja mittaili moneen kertaan, mutta ei tullu peliä ei. *niisk* Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> |
Leikari 23.05.2006 11:58:49 | |
---|
et ole pyynnöistä huolimatta suostunut kertomaan mikä sun käyttis ja selain yhdistelmä on. Mikseri-netin profiilista http://www.mikseri.net/artists/jpq.45169.php löytyi tämmöistä kuvausta: Tietokoneet: Amiga 1200 runsain laajennuksin (68060/50Mhz) ja Pegasos2 (G3/600Mhz) jossa nykyinen nauhotus äänikortti eli Sound Blaster Live 5.1 kun parempaa ei MorphOS tue Soitetaan jamia! |
Roberto 23.05.2006 17:28:04 | |
---|
Mikserien (erityisesti Spirit ES) tasomittarit voiko toisen kanavan tasomittari olla herkempi tietyille taajuukisille ? Jos se toinen kanava SUHISEE deebeen enempi? AAAAARGH! |
JPQ 23.05.2006 18:29:01 | |
---|
Älä sano. Mullon tuolla kaapin päällä A500 8-bitin samplerikortilla ja 30 megan kovalevyllä. Rankka peli:-) mulla tossa noin tuota 50kertaa ainakin nopeampi ja 16bit 93vuoden pro kortilla (hinta uutena noin 10000mk (jos en metsään muista) en maksanut itse ostin käytettynä),todellakin hieman 3d kiihdytetyllä näyttökortilla (S3 Virge piirisarja),verkkokortilla yms. Aattelin että tosiaan suuntaa antavia ovat. |
JPQ 23.05.2006 18:30:19 | |
---|
Mullakin oli tollanen! Siinä oli jopa yksi potikka tasonsäätöä varten. Kuinkakohan monet biisit tehtiin niin että huudettiin kasettimankkaan jotain kuolemattomuuksia, jotka sitten samplattiin ja lisättiin looppien sekaan... Helmi-aikoja kertakaikkiaan! Tai uhreilu selostaa radiossa tyyliin: Satuin vahingossa huomaamaan hän voitti koko kisan. ps. lainaus on kaverin biisin radiosampleista ja sanojana aikansa kait hyvinkin tunnettu hiihtoselostaja. |
JPQ 23.05.2006 18:31:53 (muokattu 23.05.2006 18:34:07) | |
---|
Eikä sano tarpeeksi tarkkaan jos pahimillaan heittoa ollut mun korvissa puheella 4db. (kun tässä katselin syystä tai toisesta korvat tuntui viimeksi pika kokeessani aika tasaisilta odotan toki tarkempia lääketieteellisiä tutkimuksia) Ja olin utelias te käsititte väärin kuten aikaisemminkin jolloin oli kyse ihan siitä ettei osittainen aloittelija (minäkään en kaikkea tiedä synteesi ja säveltäminen enempi heiniäni kuin äänitys) voi tietää mitä saa voi vaatia summalla x. sitä paitsi huomasin riippuu äänenlaadusta eli korkean pään reagoinnissa ero tuntuu olevan huomattavaa luokkaa. jopa 3 ledin verran... |