HeavyMachinery 23.05.2006 08:54:45 | |
---|
No niin nysse sitten alko vituttamaan.. Missä Pedaalissa on pisin footboardi.. paitti axisen longboardissa. Jaksaisko porukka mittailla hieman omia vehkeitään.. :) Tässä on nyt kaksi viikkoa vetäny kotona eliminaattoreila armotonta heel-toe reeniä ja kun oli aika ottaa se käyttöön reeniksellä niin eikös käärmeksissä olle pari senttiä lyhempi foot boardi niih.. vähän söi miestä ja meni reenit vituraksi.. ei autanut vaikka otin toe stopperit pois..
ps.. vaihdan käärmekset elluihin jos jotain kiinnostaa ja heti.. :) Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Davos 23.05.2006 10:15:04 | |
---|
Kärmekset elluihin on mielestäni hyvä päätös. Jos tuota heel-toe meininkiä haet niin koita pikkasen ruuvailla sitä Kärmestä. Kaverilla on IC:t ja taitaa olla jouset niin löysällä kun mahdollista. Ei lähde heeltoe, ei sitten millään. Toisella kaverilla on samat spedut mutta huomattavasti kireempi jousi ja ei niin löysän jytisevä basari, ja heeltoe onnistuu huomattavasti paremmin. Vaihto Eliminatoreihin ei kuitenkaan ole mielestäni huono ratkaisu, se on varsinkin hihnavetoisena paras pedaali jonka päälle olen kuunaan jalkaani laskenut. |
HeavyMachinery 23.05.2006 10:20:54 | |
---|
Kärmekset elluihin on mielestäni hyvä päätös. Jos tuota heel-toe meininkiä haet niin koita pikkasen ruuvailla sitä Kärmestä. Kaverilla on IC:t ja taitaa olla jouset niin löysällä kun mahdollista. Ei lähde heeltoe, ei sitten millään. Toisella kaverilla on samat spedut mutta huomattavasti kireempi jousi ja ei niin löysän jytisevä basari, ja heeltoe onnistuu huomattavasti paremmin. Vaihto Eliminatoreihin ei kuitenkaan ole mielestäni huono ratkaisu, se on varsinkin hihnavetoisena paras pedaali jonka päälle olen kuunaan jalkaani laskenut. mulla on ellut sekä käärmehet molemmat hihnoilla. Footboardin pituus on ratkaiseva kummiskin kun kärmehet lyö varpaille ja varpaan kärjet osuu jo hihnoihin.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Isolla jalalla voi olla ongelmaa, mutta mikäli heeltoe tekniikka on kohdallaan niin käsittääkseni sitä jalkaa ei tarvi tunkea sinne perälle asti, vaan käytännössä voit sen heel iskun iskeä jalan keskiosalla. Valaiskaa ihmeessä jotkut ko. tekniikan taitajat, mutta näin itse olen ymmärtänyt. Kohtuu pienen jalkani takia moista ongelmaa ei minulla ole tullut. |
HeavyMachinery 23.05.2006 10:31:26 | |
---|
Isolla jalalla voi olla ongelmaa, mutta mikäli heeltoe tekniikka on kohdallaan niin käsittääkseni sitä jalkaa ei tarvi tunkea sinne perälle asti, vaan käytännössä voit sen heel iskun iskeä jalan keskiosalla. Valaiskaa ihmeessä jotkut ko. tekniikan taitajat, mutta näin itse olen ymmärtänyt. Kohtuu pienen jalkani takia moista ongelmaa ei minulla ole tullut. Joo tätä tekniikkaa reenasin alkuunmuttei sen dynamiikkaa ole lähelläkään ton kantapää iskun dynamiikkaa.... 45 sklobo tuottaa omat harmit... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Davos 23.05.2006 11:43:46 | |
---|
Lainauksia rumpalit.netin heeltoetopicista koskien tota monon kokoa: "Tarkotus on siis yhdellä reiden alas-ylös liikkeellä saada aikaan 2 basari-iskua, ja se toimii seuraavasti. Eka isku tulee niin että isketään jalka pedaaliin vaakatasossa niin, että päkiä osuu ensimmäisenä, mutta paino on kuitenki kantapäässä. Nyt kun kantapää on sitten maassa mutta varpaat ovatkin jo mukautuneet pedaalin "lepoasentoon", voidaan seuraava isku tehdä nostamalla reittä ja käyttämällä nilkkaa jotta saadaan isku päkiällä." Ja tähän pitää vielä lisätä että kantapää ei tee sitä toista lyöntiä, vaan jalkapohja. Ja räpylän koosta vielä: Mulla ei kyllä ollu mitään onkelmaa tossa tekniikassa, heti ekalla kerralla lähti jyllää. Ainut paska vaan on että tää mun räpylä ei meinaa mahtua pedaalille ja jos soittaa ilman kenkiä tykkää kynnen repiä ketjuun=() Siirrä sitä jalkaa taaksepäin sitten. Mulla on 46 numeron jalka ja kummasti heeltoet lähtee eliminatoreilla. En tiedä onko tästä postista nyt mitään hyötyä sitten, mutta suosittelen tsekkaamaan jotain videoita ko. tekniikasta. Jos räpylän koko on rajoittavana tekijänä tuossa, niin tekniikassa on vielä jotain häikkää. Lainausten tarkoitus oli lähinnä kertoa oikeaoppinen tekniikka sekä kumota väite räpylän koon aiheuttamista ongelmista. |
moderndrummer88 23.05.2006 12:05:30 | |
---|
Heavymachinery ei vaan osaa. Ei sillä laudan pituudella oo mitään tekemistä tuon tekniikan kanssa jos sen osaa, ite pystyn vetää heel-toea sillei että vain varpaat on footboardilla... musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
HeavyMachinery 23.05.2006 12:15:58 (muokattu 23.05.2006 12:18:19) | |
---|
Heavymachinery ei vaan osaa. Ei sillä laudan pituudella oo mitään tekemistä tuon tekniikan kanssa jos sen osaa, ite pystyn vetää heel-toea sillei että vain varpaat on footboardilla... Joo ja aletaan väitellä nyt mikä on oikea heel-toe tekniikka... Tiedän molemmat tavat ja molempia olen reenannut. Totesin kantapäällä soittaessa saavan paremman tasapainon joten se siitä. Niitä footboardin pituuksia kaipailen en näsäviisauksia. Edit. Niin ja jos vedät nopeaa triolia pakiä-kantapää-päkiä niin kyllä sen kantapään pitä olla siinnä footboardin reunassa. Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Bacchus 23.05.2006 12:56:34 | |
---|
Heavymachinery ei vaan osaa. Ei sillä laudan pituudella oo mitään tekemistä tuon tekniikan kanssa jos sen osaa, ite pystyn vetää heel-toea sillei että vain varpaat on footboardilla... Eiköhän anneta jokaisen vetää heel-toensa niinkuin itse parhaaksi kokee. |
HeavyMachinery 23.05.2006 13:38:43 | |
---|
Eiköhän anneta jokaisen vetää heel-toensa niinkuin itse parhaaksi kokee. Jep ! Taitaapi olla niin että tää heel toe juttu on samankaltainen kuin muna ja kana kukaan ei tiedä kumpi oli ensin.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Progressor 23.05.2006 13:52:06 | |
---|
Kyselen hieman aiheen vierestä mutta en kovin pahasti: Jos käyttää tuplaiskuihin liu'utustekniikkaa, niin onko joku pedaali siihen muita parempi? Miten esimerkiksi tuo Eliminator toimii silloin? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Bacchus 23.05.2006 14:07:18 | |
---|
Kyselen hieman aiheen vierestä mutta en kovin pahasti: Jos käyttää tuplaiskuihin liu'utustekniikkaa, niin onko joku pedaali siihen muita parempi? Miten esimerkiksi tuo Eliminator toimii silloin? Itse käytän (tiedostamattani) tuota liu'utusta, varsinkin nopeissa kolmen iskun sarjoissa sinkulla. Mulla on käytössä Eliminaattorit (hihna), ja toimii hyvin. Eliminaattoreissahan on ne pienet pyöreät kumipalat kiinni footboardissa, mutta en itse ole ainakaan havainnut mitään merkittävää kitkaefektiä. |
kattila 23.05.2006 17:25:32 | |
---|
Eikös täällä olla ennenkin vaahdottu sitä ettei sillä pituudella ole mitään merkitystä. (Höhöhöhöhöhöhöhö!!) Ite ainaskin poljen heel-toeta niin, että kantapää ei edes ole pedaalilla. Tämän kirjoituksen pointti? Ei mikään. MegaMan Club #008 - Spark Man |
HeavyMachinery 23.05.2006 17:51:59 | |
---|
Eikös täällä olla ennenkin vaahdottu sitä ettei sillä pituudella ole mitään merkitystä. (Höhöhöhöhöhöhöhö!!) Ite ainaskin poljen heel-toeta niin, että kantapää ei edes ole pedaalilla. Tämän kirjoituksen pointti? Ei mikään. Vedäs silmät pois perseestä ja lue ensimmäinen kirjoitus ! Sanoin jo pari kirjoitusta sitten että turha jauhaa tässä mikä on oikea tekniikka ja miten itse soitat. Mittaa ne pedaalisi ja postaa asiaa. Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Magiz 23.05.2006 18:00:24 | |
---|
Heavymachinery ei vaan osaa. Ei sillä laudan pituudella oo mitään tekemistä tuon tekniikan kanssa jos sen osaa, ite pystyn vetää heel-toea sillei että vain varpaat on footboardilla... mitä pidempi boardi, sitä parempi harjoitella kyseistä tekniikkaa. ei tuota tekniikkaa ihan heleposti opi heti tuollei että pelkät varpaat on boardilla. toisaalta tuokin on vähän valhe, nimittäin jos pelkät varpaat on boardilla, ei sitä voi sanoa heel-toe tekniikaksi, se on vain tuplaisku, vaikkakin vastaavalla tekniikalla. Whatever happens, happens. |
markkuliini 23.05.2006 20:10:53 | |
---|
mitä pidempi boardi, sitä parempi harjoitella kyseistä tekniikkaa. ei tuota tekniikkaa ihan heleposti opi heti tuollei että pelkät varpaat on boardilla. toisaalta tuokin on vähän valhe, nimittäin jos pelkät varpaat on boardilla, ei sitä voi sanoa heel-toe tekniikaksi, se on vain tuplaisku, vaikkakin vastaavalla tekniikalla. Doublestrokeroll:ikaan ei sitten myöskään ole doublestrokeroll nopeammilla tempoilla. Siis kun sitä pomppua aletaan hyödyntämään. Rudimentti on nopeammilla tempoillla nimeltään"a single and a half-a-stroke/half-a-bounce and then the same with the other hand". Eli ehkä ihan kaikkea ei kannata semiotiikan nimissä kuoliaaksi analysoida.... :P www.vasamayhtye.com |
Magiz 23.05.2006 20:13:24 (muokattu 23.05.2006 20:21:25) | |
---|
pah, turha post Whatever happens, happens. |
markkuliini 23.05.2006 20:22:22 (muokattu 23.05.2006 20:22:50) | |
---|
miksei samaa voinut sanoa suomeksi? :D E: erhetypo Voihan sen kai. Suurinosa rudimenteista vaan kun on englannin kielestä jääneet kääntämättä. Mikä olisi vaikka ratamacuelle hyvä käännös. Mun mielestä voidaan olla kyllä kääntämättä. Miksi itse puhut "boardeista" tai "heel-toesta"? Miksei samaa voinut sanoa suomeksi? :P Edit: Hahaa! Myöhästyit. www.vasamayhtye.com |
ddrum54 23.05.2006 20:25:17 | |
---|
miksei samaa voinut sanoa suomeksi? :D Aika turha kääntää selkeää terminologiaa. Siitä tulee kökkösuomea. 2`n 4 |
Magiz 23.05.2006 20:27:39 | |
---|
helvata että olette nopeita kirjottelemaan. :D korjasin tuon jo turhaksi, huomasin sen itsekin. :) Whatever happens, happens. |